200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ympyrä sulkeutui minun osalta tänään illalla. Helpolla se ei tottavie tullut, 1v8kk 180->200 otti aikaa vaikka panostus oli suurimman osan ajasta kovalla tasolla. Todellakin tyytyväinen, että pystyin siitä kaikkein laihimmasta ja heikosta teinipojusta rakentamaan edes kohtalaisen riskin miehen tällä mittapuulla, omilla avuilla.

Loistavaa!! Onnea 200kg nostosta. Minkälaista treeniä vedit 1v8kk aikana?

Kiitos.

Koko kropan HIT-tyylistä bodausta, loppuajat 4 vikon sykleissä 3 intensiivistä/1kevyt(jossa tehdään pumppitreenejä). Penkkiin kerran viikkoon 6+5+4+3+2+1 puolipyramidi, jossa korotukset 10kg+5kg+5kg+5kg+5kg+5kg sarjojen välillä. Eli jos esimerkiksi 190 nouset tuolla puolipyramidin huipulla, niin aloitussarja on 6x160 ja toinen setti 5x170 jne. Pitkään tein kokonaan ton läpi 5 korotuksilla, mutta pakko oli tuota alkua muokata kun kuormat kasvoi tarpeeksi. Viikkovolyymi tuo 21 toistoa penkissä(+lämmittelysarjat), eli aika vähän mutta kovaa tuota "lajitreeniä".

Ja viimeinen ratkaiseva muutos +200kg rautoihin pääsemiseksi oli tekniikan muuttaminen 3 viikkoa takaperin; ote täysileveään ja kaarta sen verran kun pystyy saamaan kankea ukko. Vuosikaudet nostin kapeella otteella, kun olkapäiden kanssa oli ongelmia. Sillä otteella 195kg jäi parhaaksi, vaikka 200kg olisi pitänyt tulla sarjojen perusteella parhaillaan, mutta en sitä kuntoa kuitenkaan koskaan saanut maksimitestiin asti pidettyä.

Treenijako oli loppuvaiheessa:

tiistai kädet,olkapäät intensiivinen
keskiviikko aamu kädet,olkapäät volyymi
torstai selkä,etureidet volyymi
lauantai rinta(olkapäät), (penkkitreeni)
sunnuntai selkä,takareidet intensiivinen

Kehonpaino oli 10kg suurempi kuin sillon 180 nostaessa, välillä ollut vähän ylempänäkin.

Kiitän. Oli se kieltämättä helpottavaa, kun tuosta oli oman pään sisällä tehnyt sen tavoiterajan mikä "täytyy" saavuttaa. Tuntui, että kaikki vastusti välillä hommaa, 11kuukautta sitten nostin 190 kiloa ensimmäisen kerran. Nyt toivon vielä pysyväni terveenä jonkin aikaa, koska uskon vielä lisäpotentiaalia olevan tuolla tekniikalla penkata, oli vasta 3 treeni leveellä otteella. Mut nyt vaikka kaikki menis pieleen ja kunto romahtas, niin se ei ois maailmanloppu, tavoitteen kuitenkin saavuttanut eikä se jää kaivelemaan jos sitä ei tulevaisuudessa saa enää nostettua. Varmaan pisin jakso on ollutkin vuosikausiin suht terveenä, jotain 10kk, se oli yksi tekijä joka mahdollisti minulle tuon tavoitteen saavuttamisen. Sairastellen ei puhettakaan.

28 vai 29 joulukuuta olisi yhdet voimanostokisat sopivasti, sinne ois tarkotus lähtee penkki ottamaan. Ehdottomasti +200kilon kisapenkkiä hakemaan, 200,5kg olisi oman sarjan(m23 -120kg) suomenennätys, joten siinä hyvä tavoite. Onkin sitten viimenen kisa m23 sarjassa mitä saa kisata.

Kiitän. Oli se kieltämättä helpottavaa, kun tuosta oli oman pään sisällä tehnyt sen tavoiterajan mikä "täytyy" saavuttaa. Tuntui, että kaikki vastusti välillä hommaa, 11kuukautta sitten nostin 190 kiloa ensimmäisen kerran. Nyt toivon vielä pysyväni terveenä jonkin aikaa, koska uskon vielä lisäpotentiaalia olevan tuolla tekniikalla penkata, oli vasta 3 treeni leveellä otteella. Mut nyt vaikka kaikki menis pieleen ja kunto romahtas, niin se ei ois maailmanloppu, tavoitteen kuitenkin saavuttanut eikä se jää kaivelemaan jos sitä ei tulevaisuudessa saa enää nostettua. Varmaan pisin jakso on ollutkin vuosikausiin suht terveenä, jotain 10kk, se oli yksi tekijä joka mahdollisti minulle tuon tavoitteen saavuttamisen. Sairastellen ei puhettakaan.

28 vai 29 joulukuuta olisi yhdet voimanostokisat sopivasti, sinne ois tarkotus lähtee penkki ottamaan. Ehdottomasti +200kilon kisapenkkiä hakemaan, 200,5kg olisi oman sarjan(m23 -120kg) suomenennätys, joten siinä hyvä tavoite. Onkin sitten viimenen kisa m23 sarjassa mitä saa kisata.

Eiku tsemppiä treeneihin :) ! Eräs koko ikänsä kisaillut voimanosto mies jonka kanssa joskus treenailtiinkin arveli että saisin joskus 225kg penkistä ilman hormooneita mutta, kun sain 200kg penkistä rupesin piikittämään... Nyt vaan voin miettiä ehkä olisin voinut joskus saada jos en olis ruvennut piikittää enkä olis koskaan lopettanut treenaamista?! Nyt vaan voi jossitella...

Kiitti! Kova ukko oot ollut nostamaan... ja ilmeisen lahjakas; kuinka monta vuotta meni sulla tuon 200kg saavuttamiseen?

Kyllä tässä itse yritän naturajani kokeilla, pitäisi tuoreeltaan ilman sarjoja alla varmaan 5-10kg enemmän tulla tässä samassa kunnossa jo. Minulla kun ei semmosia riskin miehen geenejä ole niin tulee rajat väkisin vastaan tässä, niin pitkään kehittyy jos voi elää kuin ammattiurheilija, eli käytännössä syödä,reenata ja levätä, kaikki muu pitää jättää minimiin. Opiskelun ohessa jollainlailla onnistunut, mutta pakko painopistettä siirtää pian enemmän tohon normielämiseen, vaikka tiedänkin että potentiaalia vähän vielä olisi jos voisi elää kuin ammattiurheilija, mutta luonnollisesti ei pidemmän päälle onnistu. Niin pitkään kun ei vakityötä saa niin melkeen otettava mitä sattuu saamaan, raksalla yhden kesän olin ja painoa lähti se 15kg ja penkki tuli 40kg alas. Ei semmosia romahduksia kestäisi tulla ollenkaan, että tällä tasolla edes pysyy.

Tammikuun loppuun yritän pitää painon korkeella ja reenata kovaa, toivoo että terveenä pysyy. Tulee mitä tulee ja sitten siirryn jäähdyttelemään. Eihän sitä tiedä jos joskus vielä mahdollista panostaa tohon hommaan, mutta oon nyt 2-3v todella reilusti aikaa ja vaivaa käyttänyt tähän, tinkinyt muusta elämästä.

http://aijaa.com/iCpG74

Tuo kuva kertokoon, että helpolla en mitään oo saanu tässä hommassa. Jos joku tulee mulle väittämään etteikö keskinkertasilla geeneillä natuna kohtuullisiin voimatasoihin voi päästä, niin en kyllä sitä usko. En vaan nää salilla porukkaa jotka treenaisi kuin raivohärkä aina tavoitellen omia ennätyssarjojaan. Ja olisi täysi panostus myös samalla salin ulkopuolella hommaan. Itse vein tuon panostuksen niin äärimmilleen kun se näillä taloudellisilla ja ajankäytöllisillä resursseilla oli mahdollista.

Itse tiedän minua paljon lahjakkaampia ukkoja, jotka aika normikuntoilijan panostuksella tuon 200kg puhkasee penkissä ja metsätyöläisen ruumiinrakenteella, kyllähän niillä kavereilla olisi ihan eri potentiaali nostaa isoa rautaa. Niitä en toki montaa tunne. Mut oon huomannut, että harva sitä hommaa on valmis äärimmilleen viemään varsinkin jos 3 kertaa viikossa reenaamalla normilaiffin ohessa saa jo kovat tulokset.

Meni monta vuotta et sain 200kg penkistä... mä olin niin pitkään lukkojen takana ettei ollu paljon muuta tekemistä! Talon ruoka nyt ei oo mitään hirveen proteiini pitoista ku lihan paloja sai ruuasta ettiä :) tein omia ruokia, söin aina santsia, 10 raakaa kananmunaa kerralla huiviin ja soijaprotskua ja maltoa treenin jälkeen ja ennen. Emmäkään mikään riski ollu ku aloitin mut paisuin nopeasti kyl... tosin kotona syöminen oli ollut mitä oli... mul oli sellanen homo kroppa mistä naiset tykkää, ennenkuin aloin treenaamaan. Luin kaikki opukset mitä kirjastosta sai ja otin niistä oppia ja kokeilin kaikkee eri treeni tyyppejä. Mun logiikkaan iski vähän heavyduty tyyppinen treenaus... muokkailin oman pollani mukaan. Pyrin saamaan mahdollisimman isoja romuja liikkeelle ja se mun mielestä toimi ainakin tulosten perusteella :) Pidin treenipäiväkirjaa ja siit oli hyvä tutkailla kehitystä ja pyrkiä lisäämään lisää romua tankoon. En tääl pakkiksella viitti enää kertoa treeni tuloksia ku joittenkin mielestä oon paskanpuhuja ku ei oo youtubes videoita musta :) enkä rupee neuvoo ketään aloittelijaa ku kuulemma en tiedä treenaamisesta mitään :) älä säkään kuuntele muita ku ne sanoo et mahdotonta! Olihan jotkut pitkään sitä mieltä ettei kukaan saa 200kg penkistä natuna :) ! Natuna on mahdollista saada tosi isoja rautoja liikkeelle ku on itseluottamusta ettei pelkää rautaa! Lukee ja käyttää pollaansa ja on hyvä kokeilla asioita jotka tuntuu sopivan omaan mieleen! Se on raskasta panostaa täysil treenaamiseen! Älä polta itteäs loppuun ettei jossain vaihees käy niin et lopetat treenaamisen! Välil on hyvä ottaa kevyemmin... se voi myöhemmin olla eduksi ja tapahtuu taas kehittymistä.

Kuinka pitkän treenauksen jälkeen tuo tuli? Minä vuonna ja paljon se on nyt 2013?

Meniköhän 7v? Ja vuos tais olla 2002?! No nykyään ei paskaakaan... olin vuosia treenaamatta ja kerkesin tos muutaman viikon käydä salil ni treeni kaveria rupes kiinnostaa ryyppääminen... 3vko nyt mennyt ettei oo päässyt salille... pitäis kaveri porukasta löytää joku ketä kiinnostaa enemmän treenaaminen ku juopottelu! 1,5v dokausputki vei mut huonoon kuntoon muutenkin.

Kiitti! Kova ukko oot ollut nostamaan... ja ilmeisen lahjakas; kuinka monta vuotta meni sulla tuon 200kg saavuttamiseen?

Kyllä tässä itse yritän naturajani kokeilla, pitäisi tuoreeltaan ilman sarjoja alla varmaan 5-10kg enemmän tulla tässä samassa kunnossa jo. Minulla kun ei semmosia riskin miehen geenejä ole niin tulee rajat väkisin vastaan tässä, niin pitkään kehittyy jos voi elää kuin ammattiurheilija, eli käytännössä syödä,reenata ja levätä, kaikki muu pitää jättää minimiin. Opiskelun ohessa jollainlailla onnistunut, mutta pakko painopistettä siirtää pian enemmän tohon normielämiseen, vaikka tiedänkin että potentiaalia vähän vielä olisi jos voisi elää kuin ammattiurheilija, mutta luonnollisesti ei pidemmän päälle onnistu. Niin pitkään kun ei vakityötä saa niin melkeen otettava mitä sattuu saamaan, raksalla yhden kesän olin ja painoa lähti se 15kg ja penkki tuli 40kg alas. Ei semmosia romahduksia kestäisi tulla ollenkaan, että tällä tasolla edes pysyy.

Tammikuun loppuun yritän pitää painon korkeella ja reenata kovaa, toivoo että terveenä pysyy. Tulee mitä tulee ja sitten siirryn jäähdyttelemään. Eihän sitä tiedä jos joskus vielä mahdollista panostaa tohon hommaan, mutta oon nyt 2-3v todella reilusti aikaa ja vaivaa käyttänyt tähän, tinkinyt muusta elämästä.

2009-2013 - Aijaa.com

Tuo kuva kertokoon, että helpolla en mitään oo saanu tässä hommassa. Jos joku tulee mulle väittämään etteikö keskinkertasilla geeneillä natuna kohtuullisiin voimatasoihin voi päästä, niin en kyllä sitä usko. En vaan nää salilla porukkaa jotka treenaisi kuin raivohärkä aina tavoitellen omia ennätyssarjojaan. Ja olisi täysi panostus myös samalla salin ulkopuolella hommaan. Itse vein tuon panostuksen niin äärimmilleen kun se näillä taloudellisilla ja ajankäytöllisillä resursseilla oli mahdollista.

Itse tiedän minua paljon lahjakkaampia ukkoja, jotka aika normikuntoilijan panostuksella tuon 200kg puhkasee penkissä ja metsätyöläisen ruumiinrakenteella, kyllähän niillä kavereilla olisi ihan eri potentiaali nostaa isoa rautaa. Niitä en toki montaa tunne. Mut oon huomannut, että harva sitä hommaa on valmis äärimmilleen viemään varsinkin jos 3 kertaa viikossa reenaamalla normilaiffin ohessa saa jo kovat tulokset.

Tästä on vissiin aikaisemminkin väitelly, mutta et sää kyllä todellakaan lahjaton ole tähän lajiin :D Täysin paskapuhetta. Taitaa aika harvassa olla ne tyypit, jotka natuna ovat 200 penkistä saaneet suht nätisti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielipiteitä on monia. Eihän sitä toki täysin lahjaton voi olla, tai ainakin se ns. natumaksimi ei ole kovin matalalla. Mutta voima häviää herkeemmin ja nopeemmin kun nousee, siinä mielessä ei parhaat geenit ole todellakaan voimailuun. Keventää ei kärsis yhtään joskin pakko kun hermosto menee herkästi ylirasitukseen/sekasin, kevyellä viikolla tulokset romahtaa. Puhumattakaan sairasteluista.

Eihän niitä hirveästi nykypäivänäkään ole jotka oletettavasti natuna 200 tai yli penkkaa. Omasta kaveripiiristä 1 muu on sen aiemmin nostanut, takuulla natu, kilpailee myös. Sai sen täysin voimatyyppisellä treenillä, minä taas enemmän tuollaisella voimabodaus tyyppisellä treenillä. Olin 19 vuotiaana vissiin 55kiloa jäljessä tota kaveria, ja nyt suunnilleen samoissa. Paikkakunnalla josta oon lähtösin, aika iso roinaporukka reenaili 90 luvulla ja 2000 luvun alkupuolella, kukaan heistä ei tuota 200kg nostanut, tosin minkäänlaista natupohjaa heillä ei ollut, saati käsitystä järkevästä treenaamisesta&ruokavalion merkitystä vähättelivät aina. Hymy hyytyi eräällä heistä, joka kovalla kuurittelulla taisi 180 nippanappa penkata(ego oli kyllä suuri), kun kerroin 200 nostaneeni natikkana :D

Eikai se nyt älyttömästi voi tippua jos välil pitää kevyttä viikkoa? Treenais jonkun aikaa kevyesti ja sit alkais jossain vaihees taas koventaa treeniä ja hakis ennätystä? Ei ottais tressiä siit jos vähän tippuu maksimi kevyellä ajalla! Mä ku muistelen ni ei mul vissiin heittänyt ku jotain 10kg penkki maksimi välillä?!

Mulla isot vaihtelut, se on hyvin henkilökohtaista. Nyt vedän treenikierrolla 3 intensiivistä viikkoa ja 1 kevytviikko jossa kuitenkin pumppitreenejä teen. Siinä ei kovin pahasti voimat pääse tippumaan, ja seuraavalla 3 viikon kovalla syklillä voi päästä jo tuurillaan ennätyslukemiin.

Viimeks tammikuussa kun sairastelin, olin 190 nostanut sitä ennen mutta pahaan hermostolliseen ylirasitukseen itseni treenasin ja tuli parin viikon sairastelukierre päälle, niin 140kg sain kun pääsin salille ekan kerran. 2kk meni palauttaa tulostaso. Ketään en tiedä, jolla yhtä nopeasti ja voimakkaasti tulokset romahtaa jos menee ylikuntoon/sairastelee/ottaa kevyesti. Noita voimageenisiä ukkoja tiedän, joilla parin viikon totaalitauko tai perus nuhakuumeet ei vaikuta yhtään mitään voimatasoihin. Mulla se on ihan toisin. Olisin paljon ylempänä, jos noita pahoja romahduksia ei olisi päässyt tulemaan vuosien varrella. Jatkuvaa heittelyä ylös/alas tekee mun voimatasot, liike kun liike. Parhaillaan vedät räkkivetoa kevyesti 270 kilolla, ja huonona päivänä kevennyksen/ylirasituksen jälkeen pitää alottaa samat sarjat 200 kilosta.

Ennenkin oon tosta puhunut. Kisakunnon ajottaminen on kanssa lottoarvontaa sitten, jos menee ylirasitukseen niin ilman tulosta jää pakosti. Tammikuussa olin 190 nostanut viikkoa ennen kisaa, ja ajattelin että matalalta alotan, 175 kilosta. Ei liikkunut senttiäkään, jo lämmittelyssä 160 meinasi jäädä välille ilman stoppia. Se oli mennyt ylirasitukseen hermosto, ja voimat totaalisesti pois. Semmosta se mulla on.

Todellakin. Enää tuskin psyykkisesti jaksasin kertaakaan nousta tuollaisen romahduksen jälkeen takaisin. Senkin takia oli helpottavaa, että on tuo 200 voitettu kanta, ei jää harmittamaan jos tulee takapakkeja eikä olisi motivaatiota nousta enää samalle tasolle.

Kyllä jos siima on lahjaton, niin mie oon lahjoneni kanssa pakkasen puolella, kun alottaessa painoin 47kg ja penkki taisi olla sen 30kg ja kovimmat nostot on monen vuoden nostelun ja syömisen jälkeen 120 kilosena tehdyt 170 kilon kapeapenkki stopilla ja 180 semi-kevyt leveä penkki ilman stoppia.

Itse sanoisin että täysin lahjaton tyyppi on sellainen joka ei kovasta panostuksesta huolimatta pääse edes 140-150 kilon penkkiin. Tuolla vip-kuvistakin löytyy muistaakseni monta roinaajaa jotka on aivan säälittävissä lihoissa, eikä penkkiä tehdä kuin max 130 kilolla. Tuommosessa tapauksessa voidaan puhua jo lahjattomuudesta. 200 kilon natupenkki ja lahjattomuus ei kuulu samaan lauseeseen.

E: Ja sanotaan vielä sen verran, että ei se vaikka olisit miten lahjakas, vähennä sen arvoa että 200 kilon natupenkki olisi mahtava suoritus.

Hyvää työtä Fuxilla ollut joka tapauksessa! Sulla ei jostain syystä ole tuo kehonpaino näytellyt yhtä merkittävää roolia tuossa penkkituloksessa, mitä minulla. Itse kun saattasin 80 kilosena ehkä 140 kiloa salityylillä penkata, korkeintaan. Tosin tällä ruumiinrakenteella ja pituudella tarkottaa jo kestävyysurheilijan kroppaa.

Itse tuli parikymppisenä laihana poikana ajateltua, kun 4 treenivuoden jälkeen olin 140 salilla penkannut hikisesti, että 150-160kg saatan elinikinäni natuna penkata, korkeintaan 170kiloa. Eli aika raakasti alakanttiin, sillon en tosin ollut kertaakaan kunnolla bulkannut. Siinä tuli sitten totaali käännekohta tälle mun treeniuralle, kun huomasin että sillä tavalla 'lahjatonkin' voi kasvattaa voimaa nopeammin ja lihastakin tulee siinä ohessa. Tuo treenivyö on vielä vuosia vanha m-kokoinen, ja mahtunut kokoajan päälle vaikka aamupaino enimmillään ollut 112-113kg. On sitä siis jonnekin muuallekin tavaraa tullut kun vyötärölle, vaikkei rasvat olekkaan fitnesstasolla enää.

Lahjakkaaksi mua on turha puolestaan väittää, taustoja tietämättä. Mun ei ois järjellä ajateltuna koskaan pitänyt saavuttaa tuota 200, olin vielä 2-3v treenaamisen jälkeen heikoimmasta päästä. Armeijan sotilaspenkkikisoissa nostin "hurjat" 21x72,5kg :D

Hyvää työtä Fuxilla ollut joka tapauksessa! Sulla ei jostain syystä ole tuo kehonpaino näytellyt yhtä merkittävää roolia tuossa penkkituloksessa, mitä minulla. Itse kun saattasin 80 kilosena ehkä 140 kiloa salityylillä penkata, korkeintaan. Tosin tällä ruumiinrakenteella ja pituudella tarkottaa jo kestävyysurheilijan kroppaa.

Kyllä se näytteli tuonne 100-110 kilon paikkeille isoa roolia, mutta sitten lisäkiloista ei tuntunut olevan merkittävästi apua. Toki jotain, mutta ei niin paljon kun olisin luullut.

Noh itse unohdin sen 200 kilon penkin metsästyksen, ja koitan olla nyt 80 kilosena yhtä vahva kun silloin 120 kilosena. Vedossa ollaan jo vahvempi ja kyykkyjen sarjakestävyys ja sarjaennätykset on hilattu samaan, mutta maksimi ei irtoa vielä yhtä hyvin. Penkkiin 10-15 kiloa lisää niin sekin on samoissa.

Hyviä reenejä, ja hieno suoritus tuo 200 kilon pukkaisu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom