Kiitti! Kova ukko oot ollut nostamaan... ja ilmeisen lahjakas; kuinka monta vuotta meni sulla tuon 200kg saavuttamiseen?
Kyllä tässä itse yritän naturajani kokeilla, pitäisi tuoreeltaan ilman sarjoja alla varmaan 5-10kg enemmän tulla tässä samassa kunnossa jo. Minulla kun ei semmosia riskin miehen geenejä ole niin tulee rajat väkisin vastaan tässä, niin pitkään kehittyy jos voi elää kuin ammattiurheilija, eli käytännössä syödä,reenata ja levätä, kaikki muu pitää jättää minimiin. Opiskelun ohessa jollainlailla onnistunut, mutta pakko painopistettä siirtää pian enemmän tohon normielämiseen, vaikka tiedänkin että potentiaalia vähän vielä olisi jos voisi elää kuin ammattiurheilija, mutta luonnollisesti ei pidemmän päälle onnistu. Niin pitkään kun ei vakityötä saa niin melkeen otettava mitä sattuu saamaan, raksalla yhden kesän olin ja painoa lähti se 15kg ja penkki tuli 40kg alas. Ei semmosia romahduksia kestäisi tulla ollenkaan, että tällä tasolla edes pysyy.
Tammikuun loppuun yritän pitää painon korkeella ja reenata kovaa, toivoo että terveenä pysyy. Tulee mitä tulee ja sitten siirryn jäähdyttelemään. Eihän sitä tiedä jos joskus vielä mahdollista panostaa tohon hommaan, mutta oon nyt 2-3v todella reilusti aikaa ja vaivaa käyttänyt tähän, tinkinyt muusta elämästä.
2009-2013 - Aijaa.com
Tuo kuva kertokoon, että helpolla en mitään oo saanu tässä hommassa. Jos joku tulee mulle väittämään etteikö keskinkertasilla geeneillä natuna kohtuullisiin voimatasoihin voi päästä, niin en kyllä sitä usko. En vaan nää salilla porukkaa jotka treenaisi kuin raivohärkä aina tavoitellen omia ennätyssarjojaan. Ja olisi täysi panostus myös samalla salin ulkopuolella hommaan. Itse vein tuon panostuksen niin äärimmilleen kun se näillä taloudellisilla ja ajankäytöllisillä resursseilla oli mahdollista.
Itse tiedän minua paljon lahjakkaampia ukkoja, jotka aika normikuntoilijan panostuksella tuon 200kg puhkasee penkissä ja metsätyöläisen ruumiinrakenteella, kyllähän niillä kavereilla olisi ihan eri potentiaali nostaa isoa rautaa. Niitä en toki montaa tunne. Mut oon huomannut, että harva sitä hommaa on valmis äärimmilleen viemään varsinkin jos 3 kertaa viikossa reenaamalla normilaiffin ohessa saa jo kovat tulokset.