Aika erilaiset näkemykset mulla on tosta asiasta. Ei tarvitse mikään friikkiyksilö olla 200kg raw-penkkiin, keskinkertaisillakin lahjoilla voi ainakin lähelle päästä, niinkuin itsekin olen päässyt. Mä en vaan nää perus-salilla hirveesti porukkaa, jotka oikeasti tekee 110% lasissa joka sarjan. Ja muutenkin panostaa ja latautuu joka treeniin kunnolla. Itse olen panostanut tohon salihommaan parin talven ajan aivan överisti, ei mulla ole ollut muuta elämää. Opiskelut on kärsinyt helvetisti, mutta ei mua haittaa kunhan valmistuu vaikka sitten vähän väljemmällä aikataululla. Mutta ei tämmöstä panostusta pidemmän päälle voi pitää, jos ei ole ammattiurheilija. Jotkut vaan pystyy melkein kuntoilupohjalta samoihin tuloksiin, kun luonnostaan ovat geneettisesti niin perkeleesti riskimpiä mitä esim. minä olen. Ja näitä löytyy kyllä, oikein vituttaa kun itse saa triplatyön tehdä päästäkseen samalle tasolle.
Itse aion penkin lopettaa joksikin aikaa kokonaan, jos saan sen 200kg otettua. Mulla tulee kehonpainossa ja voimassa raja vastaan totaalisesti jossain tällä tasolla. Pitäisi elää kuin ammattiurheilija 24/7/365, että voisi enää kehittyä. Kyllä lahjakkaat&painavat(120-140kg) naturaalit jotka vielä panostavat hommaan, ottavat todella isoja rautoja penkistä, pitkästi yli 200kg. Mutta niitä lahjakkaita isoja karpaaseja on todella harvasss. Lahjattomalle yksilölle täysi mahdottomuus, ja ainakin itselleni tuo polku kohti 200kg on ollut järjettömän kivinen, enkä sellaista voimatasoa pysty kuin hetkellisesti ylläpitämään näillä geeneillä(toivottavasti).
Ja sitten kolmanneksi, jos noista yhteistuloksista puhutaan, niin sekin riippuu niin älyttömästi henkilöstä. Joku on luontaisesti jo kova kyykkäämään mutta heikko penkissä, sellaselle 250kg on helpompi kyykätä kuin 200kg penkata. Itse en usko, että minkäänlaisella valmennuksella ja ajan kanssa kyykkäisin raakana oikein edes 200kiloa, sillonkun kyykkyä vielä reenasin niin 160kg ykköseen taisin päästä ilman siteitä. Muistelen, että 1,5vuoden treenin jälkeen jäi 60 kiloa kyykyssä pohjaan. Maastavedossa taas voisin uskoa 300kg saavani, jos panostus olisi 100% siihen. Kun 230-240kg menee käytännössä ilman vetotreenejä nykyään. Ja semmonen kyllä saa sitten olla vähän helvetin voimageeninen ukko, joka penkkaa 200, kyykkää 250 ja vetää 300 maasta raakana&natuna, varsinkin jos ei olla ryhävalaan kokoluokassa vaan vähän atleettisemmassa muodossa. Niitä poikkeuslahjakkuuksia kuitenkin löytyy, ja mikä koomisinta niin jotkut eivät näytä päällepäin kovin muskulaariselta tai voimakkaalta, mutta nostavat älyttömät raudat metsätyömies-lookissa