200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päivitystä omalla kivisellä tiellä kohti 200kg nostoa. Tänään taas valoa tunnelin päässä niinsanotusti: 6x157,5kg+5x167,5kg+4x172,5kg+3x177,5kg+2x182,5kg+1x187,5kg. Viikko sitten ei mennyt yhtään putkeen, kun 6x157,5kg&3x167,5kg, joten kovassa nousussa. 1 oli vielä kevyehkö. Sarjapainot tässä treenisysteemissä 10kg edellä mitä oli kun aikanaan 190 pukkasin. Nyt vaan toivoa, että viikon säilyy vielä nousujohteisena/ennallaan, niin saa ulosmitattua maksimit. Tietenkin se 200kg hakusessa. :puntti:

Hurrata ei kuitenkaan vielä voi todellakaan, huhtikuussa olin samassa tilanteessa ja ylikunto pilasi ennätyshaaveet ihan kalkkiviivoilla.

Pitää kyllä sen verran tähän sanoa että suurinosa roinaajistakaan ei ikinä saa 200 raw penkistä edes salinostona. Siten jokainen natuna taivaltava 200 nostaja on kyllä erityisen lahjakas ja kovan duunin tehny. Turha verrata liikkeitä sinänsä keskenään mutta ton saman voi myös sanoo 300 vedosta ja 250 syvästä raakakyykystä. Aniharva roinaajakaan noihin yltää ja vielä harvempi natu mutta aina löytyy joku friikki yksilö joka ton sarjan tekee natuna ja ilman varusteita.

Aika erilaiset näkemykset mulla on tosta asiasta. Ei tarvitse mikään friikkiyksilö olla 200kg raw-penkkiin, keskinkertaisillakin lahjoilla voi ainakin lähelle päästä, niinkuin itsekin olen päässyt. Mä en vaan nää perus-salilla hirveesti porukkaa, jotka oikeasti tekee 110% lasissa joka sarjan. Ja muutenkin panostaa ja latautuu joka treeniin kunnolla. Itse olen panostanut tohon salihommaan parin talven ajan aivan överisti, ei mulla ole ollut muuta elämää. Opiskelut on kärsinyt helvetisti, mutta ei mua haittaa kunhan valmistuu vaikka sitten vähän väljemmällä aikataululla. Mutta ei tämmöstä panostusta pidemmän päälle voi pitää, jos ei ole ammattiurheilija. Jotkut vaan pystyy melkein kuntoilupohjalta samoihin tuloksiin, kun luonnostaan ovat geneettisesti niin perkeleesti riskimpiä mitä esim. minä olen. Ja näitä löytyy kyllä, oikein vituttaa kun itse saa triplatyön tehdä päästäkseen samalle tasolle.

Itse aion penkin lopettaa joksikin aikaa kokonaan, jos saan sen 200kg otettua. Mulla tulee kehonpainossa ja voimassa raja vastaan totaalisesti jossain tällä tasolla. Pitäisi elää kuin ammattiurheilija 24/7/365, että voisi enää kehittyä. Kyllä lahjakkaat&painavat(120-140kg) naturaalit jotka vielä panostavat hommaan, ottavat todella isoja rautoja penkistä, pitkästi yli 200kg. Mutta niitä lahjakkaita isoja karpaaseja on todella harvasss. Lahjattomalle yksilölle täysi mahdottomuus, ja ainakin itselleni tuo polku kohti 200kg on ollut järjettömän kivinen, enkä sellaista voimatasoa pysty kuin hetkellisesti ylläpitämään näillä geeneillä(toivottavasti).

Ja sitten kolmanneksi, jos noista yhteistuloksista puhutaan, niin sekin riippuu niin älyttömästi henkilöstä. Joku on luontaisesti jo kova kyykkäämään mutta heikko penkissä, sellaselle 250kg on helpompi kyykätä kuin 200kg penkata. Itse en usko, että minkäänlaisella valmennuksella ja ajan kanssa kyykkäisin raakana oikein edes 200kiloa, sillonkun kyykkyä vielä reenasin niin 160kg ykköseen taisin päästä ilman siteitä. Muistelen, että 1,5vuoden treenin jälkeen jäi 60 kiloa kyykyssä pohjaan. Maastavedossa taas voisin uskoa 300kg saavani, jos panostus olisi 100% siihen. Kun 230-240kg menee käytännössä ilman vetotreenejä nykyään. Ja semmonen kyllä saa sitten olla vähän helvetin voimageeninen ukko, joka penkkaa 200, kyykkää 250 ja vetää 300 maasta raakana&natuna, varsinkin jos ei olla ryhävalaan kokoluokassa vaan vähän atleettisemmassa muodossa. Niitä poikkeuslahjakkuuksia kuitenkin löytyy, ja mikä koomisinta niin jotkut eivät näytä päällepäin kovin muskulaariselta tai voimakkaalta, mutta nostavat älyttömät raudat metsätyömies-lookissa :)

Jos mua tarkotit, niin 105-110 välillä se pyörii 1,8m varressa, muutamaan viikkoon en ole mitannut. Eli melkeen fitness-hoikka penkkipunnertajaksi, kun kisoissa satavitosen miehet suurin osa on reilusti lyhempiä ja pyöreempiä :D

Pitää kyllä sen verran tähän sanoa että suurinosa roinaajistakaan ei ikinä saa 200 raw penkistä edes salinostona. Siten jokainen natuna taivaltava 200 nostaja on kyllä erityisen lahjakas ja kovan duunin tehny. Turha verrata liikkeitä sinänsä keskenään mutta ton saman voi myös sanoo 300 vedosta ja 250 syvästä raakakyykystä. Aniharva roinaajakaan noihin yltää ja vielä harvempi natu mutta aina löytyy joku friikki yksilö joka ton sarjan tekee natuna ja ilman varusteita.

Riippuu kyllä ihan pirusti onko kyseessä minkä kokoluokan ihminen, siis tuo että saako dropittamallakaan ikinä 200 kg edes salinostona. Mutta sen sanon että jos olet massaltasi 110-120 kg luokkaa oleva korsto, panostat penkkiin ja kunnon dropit käytössä niin on kyllä sysipaska tai laiska kaveri jos ei pariamarkkaa salinostona saa. Droppien teho on kyllä aivan perkeleellinen mitä itse olen vierestä kehitystä seurannut. Treenikaverini penkkimaksimi junnasi pitkään jossakin 145 kg ja kun siirtyi kunnolla dropittamaan niin kyllä ne raudat kasvoi ihan silmissä, yli 50 kg tuli penkkimaksimia suht helposti lisää ihan lahnatyylillä eikä tässä tapauksessa todellakaan ole kyseessä mikään lahjakas tai edes erityisesti penkkiin panostava ihminen.

Mr Siiman kehitys on kerrassaan mahtavaa tuollaisessa ajassa moisiin rautoihin!

Tässä videota tämänpäiväisestä 200kg nostostani. Ei todellakaan mikään kisanosto, koska perse irtoaa penkistä. Oma paino oli aamulla 92,7kg. Viimeksi 5 vuotta sitten nostin yli 200kg penkistä. Silloin tosin painoa oli 103kg. Nyt yli 10kg kevyempänä olen taas lähellä entisiä ennätys rautoja, jotka ovat 210kg samanlaisella salitekniikalla perse irti penkistä. Sen jälkeen tuli diettailtua ja käytyä CBB:ssä kisaamassa, joten voimaa katosi painon tippumisen myötä. Vielä jokin aika sitten epäilin, etten enään tule yli 200kg nostamaan, mutta tuli se kun panosti taas hommaan.

[video]https://docs.google.com/file/d/0B1VP1v7jWxiLOGhWNUJWMWlMOGs/edit?usp=sharing[/video]

Joo jos jostain voi itkeä, niin perse on selkeästi ilmassa jo laskuvaiheessa. Työntökulma vastaa loivaa alaviistopenkkiä. Mutta aivan helvetin kova suoritus silti. Eikös sinulla kehitys penkissä ole ollut huimaa jo sillon alkuvaiheessa vai muistanko väärin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä videota tämänpäiväisestä 200kg nostostani. Ei todellakaan mikään kisanosto, koska perse irtoaa penkistä. Oma paino oli aamulla 92,7kg. Viimeksi 5 vuotta sitten nostin yli 200kg penkistä. Silloin tosin painoa oli 103kg. Nyt yli 10kg kevyempänä olen taas lähellä entisiä ennätys rautoja, jotka ovat 210kg samanlaisella salitekniikalla perse irti penkistä. Sen jälkeen tuli diettailtua ja käytyä CBB:ssä kisaamassa, joten voimaa katosi painon tippumisen myötä. Vielä jokin aika sitten epäilin, etten enään tule yli 200kg nostamaan, mutta tuli se kun panosti taas hommaan.

[video]https://docs.google.com/file/d/0B1VP1v7jWxiLOGhWNUJWMWlMOGs/edit?usp=sharing[/video]

Kuinka pitkä sä oot? Oot kyl tosi kevyt!

Olen 183cm pitkä. Syliväli on myös tuo 183cm kun sitä mittailin tuossa jokin aika sitten. Penkki tuloksen kehitys on ollut kovaa jo heti alusta lähtien ja olen alaikäisenä nostanut 175kg, silloinkin painoa oli varmaan enemmän kuin nyt tai lähellä samaa, mutta kunto oli paljon pehmeämpi.

Tässä välissä tuli tosiaan diettailtua ja "harrastettua CBB:tä" niin penkkitulos tippui. Samalla lopahti kiinnostus penkkitulokseen, kun sen yli 200kg oli jo nostanut ja ei ollut sellaista selkeää tavoitetta siinä. Tuli oltua jonkun aikaa välissä tekemättä lainkaan normaalia penkkiä. Toki tein lattiapunnerruksia ja käsipainoilla vinopenkkiä. Nyt noin reilu vuosi sitten alkoi penkkaaminen taas kiinnostaa enemmän ja tuli sitä treenattua enemmän tosissaan. Lihasmuisti toimii hyvin ja ei tuo mitään hirveätä panostusta edes vaatinut. Kerran viikkoon penkkaan ja teen 5 työsarjaa. Joka 5 viikko olen tehnyt failureen asti sarjat penkissä. Eli olen nyt tehnyt lasketulla progressioilla jonka opin kun tein DF ohjelmalla joskus. Viikko 3 määrittää 100% tason.

Sarjapaino prosentit ovat olleet seuraavat.
1.viikko 90%
2.viikko 95%
3.viikko 100%
4.viikko 102,5%
5.viikko kevennys

Perse nousee tosiaan ilmaan, sitä on turha mitään yrittää selitellä. Tuli nyt jahdattua tuota 200kg nostoa niin käytin tuota perse "irti penkistä" helpotus keinoa tuohon nostoon.

Aika erilaiset näkemykset mulla on tosta asiasta. Ei tarvitse mikään friikkiyksilö olla 200kg raw-penkkiin, keskinkertaisillakin lahjoilla voi ainakin lähelle päästä, niinkuin itsekin olen päässyt. Mä en vaan nää perus-salilla hirveesti porukkaa, jotka oikeasti tekee 110% lasissa joka sarjan. Ja muutenkin panostaa ja latautuu joka treeniin kunnolla.

Olen samoilla linjoilla. Friikkiyksilölle 200kg on paperia, kuten Smulterin Fredille (ei tarvitse postata yhtään viestiä missä epäillään Freddin natu-statusta).
Hyvin harvat panostaa tarpeeksi paljon, treenaa järkevästi, ottaa selvää miten treenataan järkevästi, ja mikä ehkä omasta mielestäni oleellisin pointti, tekee hommaa pitkäjänteisesti vuosien ajan. Yli 5 vuotta putkeen jatkuvaa nousujohteista kovaa ja järkevää treeniä niin keskinkertainen lahjakkuuskin on suht vahva. Itekkin tiedän dropittajia mitkä eivät 200kg penkkaa, mutta eipä ole panostuskaan tarpeeksi pitkäjänteistä. Jos saa maksimissaan vuoden treenattua putkeen ennen pidempää totaalitaukoa niin ei riitä. Tauon jälkeen taas lähes nollista liikenteeseen.

tänään tuli 100% natuna

Siinä on kyllä voimageeninen ukko, se on ihme miten jotkut pystyvät suht kevytrakenteisesta rungosta saamaan paljon voimaa irti! Peukku nousee...Tässä myös nähdään, että on se mahdollista ottaa +200 hieman heikommillakin välityksillä, melko pitkä nostomatka on.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom