200 kg penkistä 100 % natuna!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
No en kyllä todellakaan usko, että 200kg kukaan penkkaa salilla käymättä. Sillon natuna pääsisi treenaamalla helposti yli 300kg lukemiin, että niin. 200kg voi maasta nousta kylläkin.

100kg jos ilman minkäänlaista urheilutaustaa penkkaa, niin se on luonnostaan riskin miehen merkki. Melko harvassa näitäkään on.

Se fyysinen työ nyt ei vaan sitä lihasmassaa ja maksimivoimaa samallalailla kasvata kuin varsinainen voimaharjoittelu. Saa heitellä 20-40kg lannoitussäkkejä pinoon vaikka koko ikänsä, mutta ei silti päällepäin tapahdu mitään merkittävää muutosta.

Isoilta kuulostaa kyllä MrSiiman vaihtelut. Mutta kertoo kuinka erilailalla kropat toimii. Tuosta omasta penkistäni vielä sen verran, että voimanoston aloitin vuonna 2006, ja silloin raakapenkki oli salilla vuoden alussa noin 150. Loppuvuonna 2007 tuli sitten tuo 175, ja siitä on sitten hiluteltu hitaasti eteenpäin. Saliharrastus alkoi noin 15-16v:nä, joten yhteensä aikaa tuon 200kg salipompautuksen saavuttamiseen meni about 15 vuotta. Moni voi sitten sanoa että sen ajan ois voinut käyttää fiksumminkin... :D

Oikeastaan halusin vain sanoa, että aikaa ja evästä tuo vaatii. Isolla kehonpainolla yhdistettynä lahjakkuuteen on tietysti helpompaa. Ja jotta kehittyisi niin tärkeetä on pysyä myös ehjänä, ettei tule turhia taukoja jumppiin. Siinä mielessä olen ollut onnellisessa asemassa.

Moni voi sitten sanoa että sen ajan ois voinut käyttää fiksumminkin... :D

Äkkiseltään ei tule mieleen että miten. 15 vuotta tehny semmoista mistä oletettavasti pitää ja saavuttanut kovan tuloksen, niin en keksi miten olisi voinut ajan käyttää fiksummin. Tekemällä töitä kyrpä otassa et saa mahdollisimman paljon rahaa?

Kyllä on rautaa pelkäävien vinkuheinien puhetta, jos joku väittää ettei ole 200 naturellina mahdollinen. Kun kerta meikäläinenkin, lahjaton ja pääasiassa bodytyyppisesti treenaava läski pääsee muutaman vuoden treenillä, muutamalla perus penkkisarjalla viikossa, paska ruokavaliolla, ilman nopeustreenejä ym lajikohtaisia harjoitteita, miltei 180 penkkiin niin kyllä se 200 sieltä tulis ennemmin tai myöhemmin, jos jaksettais alkaa syömään kuin voimaurheilija ja treenaamaan kuin voimanostaja.

Uskon että erittäin lahjakas ja hyvällä penkkipunnerrukseen sopivalla rakenteella ja mittasuhteilla oleva treenaaja voi natuna nostaa 200kg... Itsellä voisi 150 olla aika yläraja. Erikoistumalla penkkiin uskoisin saavani 150-160kg.
Noihin Mr siiman tulosten heittelyihin en usko alkuunkaan... Itse treenaan natuna,treenannut yli 20 vuotta ja teen penkit solttupenkkinä. Viimeinen vuosi treeniä 1-2 krt/vko ja useita 1-3 viikon taukoja. Silti pystyn aina tekemään vähintään 12x100kg
Vaikka elopainokin on n.83-85kg. Ei ainakaan itsellä tulokset tipu tai heittele juurikaan vaikka treeniä tulee vähänlaisesti. Eikä tulokset pomppaa jos pääsee pari viikkoa treenaamaan enemmin...

Kyllä on rautaa pelkäävien vinkuheinien puhetta, jos joku väittää ettei ole 200 naturellina mahdollinen. Kun kerta meikäläinenkin, lahjaton ja pääasiassa bodytyyppisesti treenaava läski pääsee muutaman vuoden treenillä, muutamalla perus penkkisarjalla viikossa, paska ruokavaliolla, ilman nopeustreenejä ym lajikohtaisia harjoitteita, miltei 180 penkkiin niin kyllä se 200 sieltä tulis ennemmin tai myöhemmin, jos jaksettais alkaa syömään kuin voimaurheilija ja treenaamaan kuin voimanostaja.

Se on ihan turha selitellä millä treenityylillä. Ihan sama bodaako 10x10 vai mitä, ei se siitä sen helpompaa tee. Minulla ainakin noilla mainitsemallasi "nopeustreeneillä ym. lajikohtasilla harjotteilla" raakapenkki vaan tippuu kohisten. Kyllä minullakin paras tyyli on ollut intensiivinen bodaus treeni ja penkkiin soveltaen progressiivista voimatreeniä."miltei 180" on todella pitkä matka 200 joka tapauksessa. Ne tulokset voi tippuakin "jos alkaa treenata kuin voimanostaja", kaikki on yksilöitä. Ja toisille se voimabodaus on paras tyyli, joillekin puhdas "voimatreeni". Mutta ei sitä voi suoraan sanoa, sillä on aivan turha selitellä.

isotarakka: Älä sitten usko. Totta ne vaan on. Eihän ne minullakaan ennätystasolle pomppaa parissa viikossa vaikka hyvin kulkisi, mutta sieltä alhaalta "kuopasta" ne nousee sitten kohtuullisen nopeasti lähelle entisiä ennätyspainoja. Edelleen painotan, että harva tajuaa miten suuria yksilöllisiä eroja tossa voiman säilymisessa/kasvamisessa on, ja jokainen joutuu etsimään itselleen yksilöllisesti parhaan tyylin treenata.

Omalla kohdalla tavote on tuo 200 penkistä, ei tietenkään kisanostona mutta hyvänä "sali"nostona!
Olen juuri täyttänyt 18 kesällä, painoa 108 ja pituutta 191. Enkat 150kgx3
Varsinaista salia takana pari kuukautta vajaa vuoden verran. Yleisurheilu/pituushyppytaustaaa syntymästä asti

Edit: 95%:sesti olen nostanut vain pitkäää sarjaa, nyt aloittanut joka toisella kerralla hermottamaan

Villhaka on sitten hyvä ja hyppää vaikka suohon, taikka yli kun pituushyppääjä on :hyvä: Ite veivannut rautaa 7v ja nyt hyvä jos tuo 130kg irtoaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
No pitäis olla helppo homma taas jälleen kerran noilla taustoilla. Mä kattelin vähän omaa historiaa, niin, toki tässä mun hommassa on laskettu siitä asti kun salilla on yleensä käyty, vaikka päin helvettiä alkuvuodet on tehtykin:

100kg - 7kk treeniä 70kg bw , pituus kaikissa sama 180cm
125kg - 3v treeniä 72kg bw
132,5kg 3,5v treeniä 75kg bw
140kg <4v treeniä, 78kg bw
165kg 5v treeniä 90kg bw
170kg 5 1/4v treeniä 97kg bw
180kg 5 3/4v treeniä 100kg bw
190kg, >6v treeniä 103kg bw
Ja 200 kunto keväällä todennäköisesti(6 2/3v treeniä), mutta jossitteluksi jää kun en maksimia kerennyt testata ennen romahdusta. Ja sillon painoa oli 108kg. Eli tämä vielä kysymysmerkki. Mitään jumalaisia riskin miehen geenejä ei tähän tarvita. Joskin helvetillistä bodausta ja bulkkausta /panostamista, jos lähtökohtana maratoonari. Mullakin tietysti armeija ym. hidastetta tossa välissä, jossa paino kävi 68 kilossa ja penkki 105-kilossa. Mutta kait ne treenivuodet on siitä lähtien laskettava kun ensimmäistä kertaa salin ovesta astunut sisään.

Itellä kesti siis melkein 4 vuotta saada 140kg penkistä. 140-> 180 sitten otti "vain" reilut 1,5v. Kun olin ensimmäistä kertaa kunnolla siirtynyt plussakaloreille ja bodaamaan. Itsellä toki hidasteena pahat voimahävikit, kun vähintään kerran vuodessa vieläkin on ykkönen käynyt aina alle 140kg sairastelun tai huonomman panostuksen jäljiltä. Siitä kestää taas aikansa rakentaa takaisin omalle huipputasolle.

Onko se nyt niin vaikea ymmärtää että ihmiset on YKSILÖITÄ! Toisilla ne tulokset vaan tippuu nopeammin jos ei touhuun panosta. Toiset nostaa "helposti" +150kg rautoja ja toiset ei pääse sinnekään asti vaikka kuinka vuodesta toiseen hinkkaavat..

No pitäis olla helppo homma taas jälleen kerran noilla taustoilla. Mä kattelin vähän omaa historiaa, niin, toki tässä mun hommassa on laskettu siitä asti kun salilla on yleensä käyty, vaikka päin helvettiä alkuvuodet on tehtykin:

100kg - 7kk treeniä 70kg bw , pituus kaikissa sama 180cm
125kg - 3v treeniä 72kg bw
132,5kg 3,5v treeniä 75kg bw
140kg <4v treeniä, 78kg bw
165kg 5v treeniä 90kg bw
170kg 5 1/4v treeniä 97kg bw
180kg 5 3/4v treeniä 100kg bw
190kg, >6v treeniä 103kg bw
Ja 200 kunto keväällä todennäköisesti(6 2/3v treeniä), mutta jossitteluksi jää kun en maksimia kerennyt testata ennen romahdusta. Ja sillon painoa oli 108kg. Eli tämä vielä kysymysmerkki. Mitään jumalaisia riskin miehen geenejä ei tähän tarvita. Joskin helvetillistä bodausta ja bulkkausta /panostamista, jos lähtökohtana maratoonari. Mullakin tietysti armeija ym. hidastetta tossa välissä, jossa paino kävi 68 kilossa ja penkki 105-kilossa. Mutta kait ne treenivuodet on siitä lähtien laskettava kun ensimmäistä kertaa salin ovesta astunut sisään.

Itellä kesti siis melkein 4 vuotta saada 140kg penkistä. 140-> 180 sitten otti "vain" reilut 1,5v. Kun olin ensimmäistä kertaa kunnolla siirtynyt plussakaloreille ja bodaamaan. Itsellä toki hidasteena pahat voimahävikit, kun vähintään kerran vuodessa vieläkin on ykkönen käynyt aina alle 140kg sairastelun tai huonomman panostuksen jäljiltä. Siitä kestää taas aikansa rakentaa takaisin omalle huipputasolle.

Täytyy kyllä sanoa että sulla on itse asiassa kehittynyt ihan normaalissa suhteessa toi penkki. Harva pystyy parempaan kehitykseen. Sekä harva pystyy nostamaan 200kg :ta. Ehkä sitten nousisi useammallakin, mikäli panostus olisi kovempi ja kehonpainoakin uskallettaisiin ottaa lisää. Niinkun sinusta näkee, niin kehonpainon nousu on ollut avain kehitykseen.
Joka tapauksessa, näyttää siltä että ihan keskivertoa edustat ja silti pääset vielä sinne kahteensataan. Hyvää työtä!

Onko se nyt niin vaikea ymmärtää että ihmiset on YKSILÖITÄ! Toisilla ne tulokset vaan tippuu nopeammin jos ei touhuun panosta. Toiset nostaa "helposti" +150kg rautoja ja toiset ei pääse sinnekään asti vaikka kuinka vuodesta toiseen hinkkaavat..

No jos penkistä puhutaan, niin kyllä nyt 150kg rautoihin luulis pääsevän vaikka yhdellä kiveksellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom