200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiedä, mutta Reg Park on ensimmäinen kehonrakentaja joka on punnertanut penkiltä 500lbs.Paljonkohan Reg Park olis saanut ennen 50-lukua?

Ei taida paljoa noita kavereita löytyä... varsinkaan kun kavereilla ei ollut ilmeisesti edes penkkejä silloin wanhoina hyvinä aikoina. Tässä Reg parkakin on joutunut pyytämään frendit toimittamaan rackin virkaa http://www.youtube.com/watch?v=ptB6SyXFO_4

Rowdy sanoi:
Tuli tässä mieleen, että kun dropit tulivat vasta 1950-luvulla olympiaurheilussa kuviin, niin jos joku on 50-luvulla tai tätä ennen ottanut 200kg penkistä, niin hän on mitä todennäköisimmin ollut natu. Onko kellään tietoa näistä pre-droppikauden penkkituloksista?

Bulkviikinki sanoi:
En tiedä, mutta Reg Park on ensimmäinen kehonrakentaja joka on punnertanut penkiltä 500lbs.Paljonkohan Reg Park olis saanut ennen 50-lukua?

Bacchanal sanoi:
Ei taida paljoa noita kavereita löytyä... varsinkaan kun kavereilla ei ollut ilmeisesti edes penkkejä silloin wanhoina hyvinä aikoina. Tässä Reg parkakin on joutunut pyytämään frendit toimittamaan rackin virkaa http://www.youtube.com/watch?v=ptB6SyXFO_4

Marvin Eder tulisi mieleen:

On September 6th, 1953 at a Strength and Health Picnic in YORK PA. Eder benched 480lbs in strict style, no arching or bouncing and just failed with 500lbs. (His best bench was to be 530lbs later).

Dippi oli kova myös..
'I remember seeing Marvin doing parallel dips with a guy who must have weighed close to 40OLbs wrapped around him.
He was only 18 or 19 years old when doing these phenomenal weights" '(Source Art Zeller in Muscular Development July 1988).

In fact his single parallel bar dip with 434lbs at 198lbs b/w. has never been approached.

Lainaukset:
http://www.davidgentle.com/articles/eder.htm

Itsellä oli joskus voimailun alkuaikoina 2006 haaveena 200kg raakapenkki ennen kuin täytän 30v. Nyt näyttää siltä että ei tule tapahtumaan... Tällä hetkellä ennätykset 182,5kg salipenkki ja 180kg kisapenkki noin 92 kiloisena. Ja muutenkin tuo 200 taitaa jäädä ottamatta ellen nosta painoani toiselle sadalle. Mutta treenataan ja ihmetellään. 2x oma painokin olisi mukava joskus saavuttaa.

Fuhrer kirjoitti:
"Ps. Se on yli 300 miljoonainen kansa..

Heitänpä sulle kysymyksen, uskotko että minun treenikaverini otti n.100 kiloisena 190 penkin täysin natuna?
Olin itse vielä varmistamassa tätä penkkiä, josta aikaa on useampi vuosi.
Mutta onko se siis mahdotonta? Vai onko tuo 190 mahdollista mutta kymmentä kiloa lisää ei vähän yli 20v jätkä saisi natuna vaikka mitä tekisi? "

No mä epäilen tota vahvasti. Jos kyseessä on 20v armeijapoju, niin ei vitussa ota naturaalina 190kg. sanon että roinaa on ollut koneessa ja sitä saatu jollain ihmekonstilla ( harva tuon ikäinen suomessa saa ). Jätkähän on vielä teini eikä varmasti kokemusta punttaamisesta paljon mitään. Tuossa iässä ollaan vielä aika nyhveröitä voimarintamalla.
Täällähän aina ylistetään että nuorella iällä on mahdollista nostaa niin saatanasti, mutta enpä ole salivuosieni aikaan semmosia jätkiä missään nähnyt. Olen vaan todennut että jos natuna pukataan lähes 200kg niin siihen pystyy usein 30-50v perusäijät vuosien kokemuksella ja perse ylhäällä semmosella kaarella että huh huh. En sano enkä tiedä onko kukaan roinannut koska oletetaan että hemmoilla on jo vuosia salitaustaa joka näkyy kropasta.
20v jätkä on vielä poikanen, joten en usko ainakaan minä edelleenkään tota natupenkiksi, ottipa sen sitten perse ylhäällä tai ei. Taitaa olla rouskutellut sitä samaa purkkiruokaa mitä muutkin "superlahjakkaat" hemmot.
Uskoisin jos kaverisi olisi +40v äijä vuosien salitaustalla, niin mikä ettei voisi saada natuna 190kiloa parhaimmassa kunnossaan ja tämä ei koske niitä ruikuttajia, jotka itkee foorumeilla että "ikää on jo liikaa byääh".

Eikä se elopaino tuossa nyt niin ihmeitä merkkaa. Kaverisi olisi pukannut 120 kiloisenakin, 200kg rauta on kova isoillekin ukoille. Moni aina selittää, että kyllä se on helppoa nostaa 200kg kun on painoa ukossa. Ei se ole niilläkään aina niin helppoa. Kisoissa kusetetaan paidoilla muutenkin.
Ite olen pukannut 130 kiloisena 200kg rawina ihan salinostona, enkä edes pysty tota rautamäärää pompulla tekemään kun on kyynärpäätkin niin saatanan jäykät. Enkä pidä parempana jos 100kg äijä nostaa saman. Paskamaha nyt ei suoritusta paranna eikä mulle elopainon nousu juuri tuloksia paranna.

"Itsellä oli joskus voimailun alkuaikoina 2006 haaveena 200kg raakapenkki ennen kuin täytän 30v. "

Mikäs ongelma sulla on saavuttaa sitä sen iän jälkeenkin? Meinaatko ettei kunto riitä enää? Paskat. 30 vuotiaalla jo ainakin 20 vuotta tai jopa enemmänkin aikaa kehittyä ja ihan natuna. Ei tämä mikään pikkupoikien laji ole.
Mulla on tavoitteena nostaa vähintään 220kg 40 vuotiaana ja se on pelkkä raja vain. 50 vuotiaana koitan saada enemmän.

Se on sinun murheesi jos et usko. Minulla ei ole mitään syytä valehdella, ei ole edes oma tulos.
Juuri tuommoinen katkera paskanjauhanta sylettää älyttömästi. Koska kaverini on hyvin, hyvin vahva, niin sinä haukut häntä ja minua paskanpuhujaksi?

Ja perusteesi on että 20v on poikanen?

Todennäköisesti olet vain niin katkera omista tuloksistasi että et halua edes uskoa että joku voisi olla vahvempi natikkana.

Onhan lehmissäkin lihaksia kasvattava geeni joka on syntynyt luonnollisesti, miksei 1miljoonasta voisi olla geenit vaikka 250 raakapenkkiin natuna?

Uskon täysin että freddikin on natu, kyllä eron huomaa roinaajaan kun on roinaaja voi olla bodarin näköinen ja nostaa samat painot :rolleyes:

Luulen että moni jättää lahjansa käyttämättä penkissä ja tekee ihan eri juttuja elämällään, esim jääkikekko :D

Onhan lehmissäkin lihaksia kasvattava geeni joka on syntynyt luonnollisesti, miksei 1miljoonasta voisi olla geenit vaikka 250 raakapenkkiin natuna?

Joillain kehonrakentajillahan (aika monella) tämä "lihaksen kasvua estävä" geeni kuulemma on...sitten kun ura loppuu niin ollaan 80 kilosia laihaläskejä...

Todista muuten että tälläinen geeni voi aktivoitua ihmisessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yritin verrata vaan tuota juttua että miksi ei jollain voisi olla normaalista poikkeavat geenit :p

Ehkei kuitenkaan tommosta samanlaista juttua kuin lehmillä ole kenelläkään..

Oma tavoite on ottaa 75 kilosena puoltoista markkaa penkistä, nyt painoa 91 ja penkki maks 110kg, treeniä takana vajaat puoli vuotta. Setä on joskus ottanut 100 kilosena natuna ~190kg penkin, toivottavasti mullaki olis hieman niitä geenejä.

Joillain kehonrakentajillahan (aika monella) tämä "lihaksen kasvua estävä" geeni kuulemma on...sitten kun ura loppuu niin ollaan 80 kilosia laihaläskejä...

Todista muuten että tälläinen geeni voi aktivoitua ihmisessä.

Tästä oli juttua jossain toisessakin ketjussa. Seuraava lainaus wikipediasta, kun en jaksanut nyt tutkimuksia alkaa kaivelemaan:
"The double-muscle mutation in humans

Myostatin is active in muscles used for movement (skeletal muscles) both before and after birth. This protein normally restrains muscle growth, ensuring that muscles do not grow too large. Mutations that reduce the production of functional myostatin lead to an overgrowth of muscle tissue. Myostatin-related muscle hypertrophy has a pattern of inheritance known as incomplete autosomal dominance. People with a mutation in both copies of the MSTN gene in each cell (homozygotes) have significantly increased muscle mass and strength. People with a mutation in one copy of the MSTN gene in each cell (heterozygotes) also have increased muscle bulk, but to a lesser degree.

In 2004, a German boy was diagnosed with a mutation in both copies of the myostatin-producing gene, making him considerably stronger than his peers. His mother, a former sprinter, has a mutation in one copy of the gene.[11][12][13][14][15][16]

An American boy born in 2005 (Liam Hoekstra) was diagnosed with a clinically similar condition but with a somewhat different cause:[17] his body produces a normal level of functional myostatin, but because he is stronger and more muscular than most others his age, his doctor believes that a defect in his myostatin receptors prevents his muscle cells from responding normally to myostatin. Liam appeared on the television show World's Strongest Toddler."

PS. Osallistun tämän ketjun keskusteluun sen verran, että olen aivan hölmöllä, joskin kovalla, treenilla nostanut 180 kiloa. Hölmöyksien lisäksi samaan soppaan voidaan lisätä rikkinäinen olkapää ja kyynerpää. Tuo kyseinen 180 kiloa ei tietenkään ollut kisanosto, mutta pomputon ja persaus pysyi penkissä kiinni. Mielestäni kaikin puolin siisti salipenkki. Jo tämä hyvin voimakas omakohtainen kokemusperäinen tieto saa minut uskomaan, että 200 on aivan täysin mahdollinen rauta ilman lisälääkitystä harrastavalle henkilölle, kuten itselleni. Ei välttämättä kaikille, mutta jos "lahjakkuutta" voidaan luokitella, niin kokisin itse olevani jonkinnäköistä keskikastia. Tiedän kuitenkin hyvin varmasti, että minun linnunluisella rakenteellani ei ikipäivänä tulla esimerkiksi 250 kiloa raakana nostamaan.

Ensimmäisen 180 noston aikaan olin 23-vuotias. Nyt olen vuotta vanhempi ja olkapääni alkaa olla taas hyvässä nostokunnossa. Fiksummalla treenillä uskon, että voin saavuttaa tuon 200 penkin korkeintaan muutamassa vuodessa, mahdollisesti paljon nopeamminkin. En koe, että olisin vielä minkäänlaisilla äärirajoilla käynyt.

Niin, enkä tosiaan ole koskaan mitään käyttänyt. Kuitenkin, jos minulla joskus todetaan terminaalisairaus, joka johtaa varmaan kuolemaan jonkinnäköisen ajan kuluessa, otan yhteyttä yliopistoihin ympäri maailman ja tiedustelen josko he haluaisivat tutkia hormonien ja muiden suorituskykyä parantavien lääkkeiden vaikutuksia ihmiseen ja pumppaan kroppani täyteen kaikkia mahdollisia kyseisiä myrkkyjä kyseisten yliopistojen kustannuksella! En sitä ennen. :)

Just my two cents...

Missä kaikki palstan natut 200kg penkkaajat on ollu? Kotona vetämäs käteen vai? Kisat on latviassa ja hyvin sijoittuisi alle 100kg kaveri 200kg raakapenkillä.

Treenataan taas 200:n kuntoon. Kyynärpää vittuilee vieläkin.

Kyllä se niin vain on, että genetiikka määrää suorituskyvyn rajat ilman roinaa. Ihmisessähän on geeni, joka säätelee erään proteiinin tuotantoa, joka taas säätelee lihaksen kasvua. Ominaisuus on geneettinen ja löytyy melkeen joka ihmisestä. Toisilla voimakkaampana ja toisilla heikompana. On olemassa mutaatio, joka estää tämän proteiinin tuotannon ja silloin mikään ei säätele lihaksen kasvua. Tämä tosin on melko harvinainen koska ominaisuus on resessiivinen ja näin ollen pitäisi molemmilta vanhemmilta periä sama mutaatio.

Mutta niin, toki 200kg penkki vaatii vuosien harjoittelua, mutta silti se on hyvin paljon kiinni genetiikasta. Kaikki siihen ei pysty vaikka reenaisivat kymmeniä vuosia. Ja niin siis natuna.

Jos foorumilta löytyy genetiikan mestari niin korjatkoon jos olen väärässä! :)

Onhan tuolla treenipäivyriosiossa jo yks 16vee joka penkkaa 202,5kg. Yksi monista syistä etten alkaisi koskaan roinaamaan on se että tietäisi jonkun pääseen ilman lääkkeitä parempaan kuntoon. Johan se olisi säälittävää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom