20-vuotias ja tunnen itseni liian vanhaksi, onko tämä todellista?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli aloitin ''salilla käynnin'' eli penkkiä ja hauista reenaamisen noin 13- vuotiaana. kun olin 15-vuotias treenit alkoivat muuttua totisemmaksi ja monipuolisemmaksi. Treenasin siitä lähtien aina täysillä. ennen kun täytin 16 vuotta nostin penkistä 100 kiloa, kehopainoni oli vain noin 64 kiloa. 16-17 vuotiaana sain työnnettyä penkistä 120 kiloa 68 kilon painoisena ja olin mielestäni todella hyvässä kunnossa lihakset näkyivät hyvin vatsalihaksia ei tarvinnut edes jännittää että näkyi ja kaikinpuolin oltiin kunnossa. sitten kohta oltiin täysikäisiä, alettiin seurustella ja tuli muuta tekemistä, ajeltiin autoilla ja tämä kaikki jotenkin unohtui. Yhtäkkiä huomataan että ollaan 20v, armeija käytynä ja aloin ajattelemaan tätä asiaa. mua alkoi masentamaan ihan kunnolla, kun ajattelen että olin alaikäisenä tuplasti paremmassa kunnossa. muistan kun mulla oli alaikäisenä se ajatus että ennen ku 18 vuotta tulee mittariin niin sillon ollaan hyvässä kunnossa ja näin siinä myös kävi. nyt vaan tuntuu siltä että olen liian vanha aloittamaan tätä kaikkea alusta, tuntuu että pari vuotta on mennyt niin äkkiä tässä ja että lihakset olisivat todella huonossa kunnossa nykyään enkä saa oikein otetta enää asiasta. onko muilla samankaltaisia kokemuksia? voisiko joku sanoa että olen vielä nuori ja että minusta voi tulla vielä vaikka mitä? vai olenko tyhmä kun ajattelen näin?

Katoppa huviksesi minkä ikäsiä noi kovat bodailijat ja voimannostajat on. Siinä missä teinit jaksaa juosta ja ravata testopäissään ympärivuorokauden on lihaksen kasvattaminen hiton hidasta ja vuosia vievää puuhaa. Ite täytän ens vuonna 30 ja kehitys on jatkuvasti ylöspäin. Tuntuu hiton hyvältä että on valinnut harrastukseksi tällasen lajin. Jossain puulaakifudiksessa tulis 16kesäset jannut oikealta ja vasemmalta ohi, mutta salilla kolistellessa on ikävuodet ja tasanen kehitys vaan valttia. Seuraava Lionel Messiä susta ei tuu, mutta esim. bodauksessa ei oo mitenkään epätavallista että kaveri kisaa ekan kerran masterissa tai tulee hiton kovassa kunnossa ekoihin kisoihin pitkälle päälle kolmekymppisenä.

Itellä kävi aikalailla samanlaille, otin niskasta kiinni ja tein ns. comebackin. Kaikki on mahdollista ja lihasmuisti on olemassa, jos haluut ni onnistut kyllä. Liian vanha et TODELLAKAAN ole !

Etkö sä alottanutkaan treenaamaan kaks vuotta sitten?

Kaks vuotta on pitkä aika. Et uskoiskaan millasia naisseikkailuita, urotekoja ja MM luokan meriittejä myös muissa lajeissa siinä ajassa ehtii tehdä!

Ja kyllä suut venähtää, kun palataan takasin lajin piiriin ja otetaan lajin hartaat patriotit parin kuukauden treenillä kiinni ja on vielä näille broilerin mussuttajille tarinoita kerrottavana!

Aika kova jätkä on mies kun omasta mielestä huonossa kunnossa ja silti yhtä kiree ku Hulkki! ;)

Edit: Ja laitanpa tähän vielä että Mike voisi jonkun semmoisen koodailla että kaikki Kregorin viestit menis automaattisesti tuohon salikomediaa ketjuun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bodailu on siitä hieno laji, että sitä ei tarvitse tai edes voi aloittaa tyyliin kolmen vanhana jos haluaa menestyä. Toisin kuin esimerkiksi jääkiekko tai motocross/enduro :)

mä niputtasin 20-vuotiaan itteni yhdellä kädellä, jos se alkais käyttäytyyn niinku se joskus käyttäyty :) älä kattele sitä ikää. 20 on vasta alku.

On kyllä ollu aikas kovia tuloksia, noin nuoreks ja vielä ton painoseks. Lihasmuisti onki nyt sun paraskaveri. Alat vaa reenailee nii johan oot muutaman kuukauden päästä taas kondiksessa. En kai mä nyt vielä mikää pappa itekkää ole =D

jos oot kerran jo noin hyvin päässy irtautumaan koko lajista mä suosittelisin nyt viimeistään lopettamaan kokonaan, alat hyväksi seuramieheksi ja täts it.

zRC3sWBvJRUrIRbDFMrD.jpg

Ai ai, 20-vuotias ja elämä on loppusuoralla!
Miks miestä täällä kaikkialla kaatuu
kuin heinää, - miestä toiveen tosiaan,
miest' aatteen, tunteen miestä kaikki maatuu
tai kesken toimiansa katkeaa

Muualla tulta säihkyy harmaahapset,
vanhoissa hehkuu hengen aurinko.
Meill' ukkoina jo syntyy sylilapset
ja nuori mies on hautaan valmis jo.
Eino Leino jo on tuota ihmetellyt, suomalaisten kansantauti on itsesääli.

Oikeasti, sä oot 20 vuotta ja sä olet vielä lapsi! Sulla on aikaa ja paljon!!

Eihän siinä muuta kun alkaa treenaamaan, joskus sitä on taas paremmassa kunnossa kuin ennen oli. Tulee noita kausia kaikille. Jos vituttaa alottaa aina alusta niin kannattaa lopettaa kesken jättäminen.
Tai sitten vaan murehtii menneitä, meneehän se aika niinkin.

Elä hyvä mies tuosta masennu! Itse aloitin 21 vuotiaana ja sama ajatus liian vanhana aloittamisesta kävi mielessä. Nyt voin sanoa että taustaakin kun löytyy hae siitä pikemminkin motivaatiota :) tsemppiä hyvin ajoitettuun aloittamiseen!

Ikä on vain numeroita. Sillä ei tee mitään enää täysi-ikäisyyden jälkeen. Se, mikä ratkaisee, on jotain aivan muuta.

Suositut

Back
Ylös Bottom