Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös ne testoteronitasot ala laskea vasta neljän kympin jälkeen? Ja testosteroni taitaa olla suurin asia minkä takia vanhemmat ihmiset eivät saa lihasta enää samaan tahtiin kuin nuoret.
Omituiset on sinulla käsitykset kehonrakennuksesta, jos vanhainkodissa ollessaan voi kehittyä Älä huoli kyllä ne lihakset aikanaan kaikilta häviää. Kyllähän naturaalina bodauksessa paras ikä on aikalailla samaa mitä muissa fyysissä lajeissa, eli siinä 25-30v välissä yleensä. Toki myös yksilökohtaista. Roippeilla voi olla ikinuori vanhanakin, jos vaan terveys kestää.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=140
Googlen ensimmäinen haku. Löytyy jopa ihan tutkimuksia tukemaan noita väitteitä. Sulta löytyy varmasti myös?
Niin no jaa. Toisaalta natuna se lihaksen kasvattaminen on vielä huomattavasti roinaajia hitaampaa. Eli jos oletetaan tilanne missä Pertti on alotellut salilla 18vuotiaana ja treenaa joka vuosi samaan malliin fiksusti, niin kyllä mä olettaisin että se on paremmassa kunnossa 35vuotiaana kun 25vuotiaana. Enemmänhän se este tulee siinä että yleensä noilla 25 ikäluokan hujakoille tulee niitä elämänmuutoksia ja treenaaminen ei oo ehkä enää niin se tärkein asia maailmassa niinkun parikymppisenä. Mutta vaikka ne testotasot lähtis sillon 25vuotiaana laskuun niin kyllä se kova 10vuoden treenaaminen 25-35vuotiaaksi pitäs jossain näkyä.
Jotenkin tuntuu, että mitä vanhemmaksi kasvaa sitä nöyremmäksi tulee; ja sitä enemmän tietää, että ei tiedä mistään mitään.
Hehe, tästä sarjakuvastripistä tulee mieleen kun eräänä iltana muutama vuosi sitten istuin kaljalla eräässä Pohjois-Helsinkiläisessä lähiökapakassa kaverin kanssa. Aloin kuunnella sivukorvalla naapuripöydässä istuvan päihtyneen keski-ikäisen miehen juttuja siitä kuinka he nuorina poikina ajoivat kilpaa Räikkösen Kimin kanssa ja kesken tarinan Kimi vaihtuikin spontaanisti Selänteen Teemuksi jonka kanssa nuorina poikina vedeltiin lämäreitä kaukalossa.
Omituiset on sinulla käsitykset kehonrakennuksesta, jos vanhainkodissa ollessaan voi kehittyä Älä huoli kyllä ne lihakset aikanaan kaikilta häviää. Kyllähän naturaalina bodauksessa paras ikä on aikalailla samaa mitä muissa fyysissä lajeissa, eli siinä 25-30v välissä yleensä. Toki myös yksilökohtaista. Roippeilla voi olla ikinuori vanhanakin, jos vaan terveys kestää.
Eli aloitin ''salilla käynnin'' eli penkkiä ja hauista reenaamisen noin 13- vuotiaana. kun olin 15-vuotias treenit alkoivat muuttua totisemmaksi ja monipuolisemmaksi. Treenasin siitä lähtien aina täysillä. ennen kun täytin 16 vuotta nostin penkistä 100 kiloa, kehopainoni oli vain noin 64 kiloa. 16-17 vuotiaana sain työnnettyä penkistä 120 kiloa 68 kilon painoisena ja olin mielestäni todella hyvässä kunnossa lihakset näkyivät hyvin vatsalihaksia ei tarvinnut edes jännittää että näkyi ja kaikinpuolin oltiin kunnossa. sitten kohta oltiin täysikäisiä, alettiin seurustella ja tuli muuta tekemistä, ajeltiin autoilla ja tämä kaikki jotenkin unohtui. Yhtäkkiä huomataan että ollaan 20v, armeija käytynä ja aloin ajattelemaan tätä asiaa. mua alkoi masentamaan ihan kunnolla, kun ajattelen että olin alaikäisenä tuplasti paremmassa kunnossa. muistan kun mulla oli alaikäisenä se ajatus että ennen ku 18 vuotta tulee mittariin niin sillon ollaan hyvässä kunnossa ja näin siinä myös kävi. nyt vaan tuntuu siltä että olen liian vanha aloittamaan tätä kaikkea alusta, tuntuu että pari vuotta on mennyt niin äkkiä tässä ja että lihakset olisivat todella huonossa kunnossa nykyään enkä saa oikein otetta enää asiasta. onko muilla samankaltaisia kokemuksia? voisiko joku sanoa että olen vielä nuori ja että minusta voi tulla vielä vaikka mitä? vai olenko tyhmä kun ajattelen näin?