20 toiston kyykyt

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiinnostaisi tietää kuka muu kuin minä näitä harrastaa kuin minä? Ja jotain tietoa + mielipiteitä tuloksista ko. lajissa.

Itse tein tänään 24x100kg ja omaa painoa oli 91kg.

Että näin...

Viime vuonna tein pari kuukautta kyykkyä 2x20 tyyliin. Jostakin syystä maksimi lähti kovaan nousuun kyseisellä systeemillä treenatessa. Tein parhaillaan 130kg oma painon ollessa 94kg. Varusteena vyö.

No kerro vaikka ihan ensimmäiseksi, onko tullut massaa ja voimaa. :rolleyes:

Kiinnostais kyllä joskus kokeilla tota jossain vaiheessa. Vaikka sitten ihan sen helvetin(taivaan?) läpikäymisen takia.

sama taalla, kiinnostaisi myos tietaa miten pitkia sykleja jaksatte, tamahan jos mennaan lapi-harmaan-kiven tyylilla niin jo aloituspaino on se milla "normaalisti" menee 10-toistoa, siita lahdetaan sitten nousuun... kolme kertaa viikossa...

en ole sellaisenaan koskaan kokeillut mutta esim. kuukauden patkia on ollut off-seasonilla missa menen esim. 5x15 kyykyt lyhyilla palautuksilla, tammonen jo pakkaa jalat niin tukkoon etta on-seasonilla jaa juoksut muuten juoksematta ja pyorailyt silta paivalta pyorailematta...

Mä junttailen välillä huvikseni vähän pidempiä +20 sarjoja jollain reilulla huntilla. Tekee kyllä ihan höpöä reisille. Paino taisi olla aamulla 84kg.
En kyllä ole koskaan kokeillut paljon sillä satasella menisi jos loppuun asti vetäisi. Ykkönen pohjilta vyön kanssa taitaa olla 192kg ja sellanen pyllistyskyykky räteillä ja vyöllä 205kg jota ei kyllä lasketa.

Tästä tuli meleen että vieläkö supernatu hengaa pakkiksella? Kaveri oli kyllä hirveä voimanpesä ja veteli tajuttomia kyykkysarjoja...
Stallion taisi hävitä vitusti roheiinia vai peräti jonkun etelänmatkan vedonlyönnin seurauksena kun ei uskonut tuloksia.

Ei muuten hävinny Stallion ;)

Itse oon tykästyny myös noihin 20 toiston sarjoihin, on tuo selkä hieman paskana niin joutuu tekemään pitempää sarjaa pienemmällä painolla. Ensin teen normaalit sarjat alle ja vasta viimeisenä viimeistelen kintut 20 sarjalla. Kymppi lisää aina viikossa. 20x100, 110, 120 ja 130 on jo tehty..

On siis meikäläisellä vielä hieman matkaa teidän painoihin... Tavoite olis 1,5 x oma paino, eli 135 paitsi jos (tai siis kun :D) paino nousee sataseen, niin sit 150kg.

Muutaman viikon näitä vast oon tosissani tehny, aiemmin silloin tällöin. Paino nousee tasaisen tappavasti. Ennen näiden aloittamista junnannu siinä 90 hujakoilla, nyt kokoajan ylöspäin mennään.

Ei muuten hävinny Stallion ;)

Itse oon tykästyny myös noihin 20 toiston sarjoihin, on tuo selkä hieman paskana niin joutuu tekemään pitempää sarjaa pienemmällä painolla. Ensin teen normaalit sarjat alle ja vasta viimeisenä viimeistelen kintut 20 sarjalla. Kymppi lisää aina viikossa. 20x100, 110, 120 ja 130 on jo tehty..

Mä en enää muista miten se meni, mutta natu oli kuitenkin hurja jätkä. :D

Ite tykkään kans juurikin selän takia hinkkailla pienemmillä painoilla ja yleensä ilman vyötä.
Tuntuu että se vahvistaa samalla ruotoa ihan mukavasti, toisaalta ainoa paha noissa maratonsarjoissa on väsyminen ja keskittymisen herpaantuminen joka saattaa aiheuttaa pipin.

Mä en enää muista miten se meni, mutta natu oli kuitenkin hurja jätkä. :D

...toisaalta ainoa paha noissa maratonsarjoissa on väsyminen ja keskittymisen herpaantuminen joka saattaa aiheuttaa pipin.

Ite oon "kehittäny" systeemin, missä jaottelen sarjan pienemmiksi sarjoiksi. Esim. 20 toistoa menee 6-5-4-3-2. Ensin ne kuus toistoa läpi, sit keskityn saamaan seuraavat viis, sit neljä jne... Just siks, ettei keskittyminen herpaannu... Ja muutenkin kun kunnon kyykkyä tekee, niin ainakaan mun aivot ei kykene pidemmälle edes laskemaan...

On vaan niin "ihana" se kipu ja tuska mikä noista pitkistä sarjoista tulee... Keuhkot tulessa, jalat kuin lyijyä, selkä hapoilla, pohkeisiin sattuu... Joka paikkaan sattuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
20 toiston happikyykkysarjat on kyllä todella tehokkaita massanlisäyksessä. Ja kyllähän siinä voimaakin tulee. Vaatii vain aika paljon päätä jos niitä meinaa säännöllisesti tehdä failureen tai lähelle. Kehitys myös tyssää äkkiä, jos ei alkuun ota vähän iisimmin ja lisäilee painoa liian isoin harppauksin. Oma ennätys painnonnosto-tyylisessä syväkyykyssä on 20x145 kg.

15-20 toiston kyykyt on minulla olleet 1-jakoisen treenin perustana jo yli 10 vuoden ajan. Perusmassan lisäksi säännöllisesti tehdyillä pitkillä kyykkysarjoilla saa hyvän an/aerobisen pohjakunnon, voisi sanoa että käytettyyn treeniaikaan nähden hyöty on valtava.

Massanhankintaan minulla on toiminut vielä paremmin 30 toiston kyykkysarjat. 112,5 kiloisena, lihavana ja leppoisana, vuonna 2006 tein syväkyykyssä 135 kilolla 30 toistoa ja samassa treenissä suorin jaloin maastavedossa 135 kilolla 20 toistoa.

Hyviä tavoitteita on 150 % omasta painosta 20 toistoa syväkyykyssä & maastavedossa ja 100 % omasta painosta 1 maksimitoisto pystypunnerruksessa seisoen (ilman vauhtia). Dippi/penkki ja leuanveto/kulmasoutu täydentää tarvittaessa yllämainittua "isoa kolmosta".

Nämä tulokset oli jo 30-luvulla perustavoitteita yksijakoisella ohjelmalla, jota tehtiin 2-3 kertaa viikossa, 3-5 pääliikkeessä 1-3 sarjaa. Mm. J.C. Hise, Mark Berry ja Peary Rader tätä systeemiä kehitti ja Randall Strossenin kirja vuodelta 1989 "Super Squats" toi jälleen esille vanhan koulun opit.

Nyt kun kaksi edellistä postaaja suositteli pitkiäsarjoja massan hankintaan, niin kiinnostukseni heräsi.
Mulla on geneettisesti suunnilleen Suomen kurjimmat jalat. Lihaa niihin ei tartu sitten kirveelläkään. Tällä hetkellä painoan 70 kiloa, mutta joskus massaa on ollut liki 90 kiloa, mutta jalat oli samanlaiset mehupillit silloinkin.

Pitääkin ottaa kevään tavoitteeksi 20*1,3*omapaino (tuo 1,5* tulee vähän liian nopeesti).
Tällä tavallako sitä massaa jalkoihin saakin?

^
Pitää lukea nuo artikkelit läpi (myös mrbtard:in linkkaama).

Hassua että eilen etsin ketjua, jossa olisi keskusteltu massan saamisesta jalkoihin. Silloin ei vielä tämä ketju osunut silmään. "jalkatreeni" hakusanalla kyllä löytyi paljon ketjua, joissa puhuttiin jalkatreenin poisjättämisestä:D Tämä varmaan kertoo siitä kuinka "hauskaa" jalkoja on kurittaa oikein kunnolla....

Tämä treeni kuulostaa täydelliseltä meikäläiselle!

Oikeasta polvesta on eturistiside poikki joten hirmu raskailla painoilla ei uskalla kyykätä. Toisaalta taas jalat tulisi pitää hyvässä kunnossa tulevaa leikkausta ja siitä toipumista ajatellen. Kunhan nykyinen dieeti päättyy, testaan noita mörkökyykkysarjoja 2-jakoisessa massakauden ohjelmassa :evil:

YESH! Tää kuulostaa juurikin meikäläisen treeniltä ja täydelliseltä nykyiseen elämän-/treenitilanteeseen.

Jalat on mulla aina ollu hyvin kehittyvä lihasryhmä, erityisesti etureidet vastaa treeniin liiankin hyvin. Tällä vois edelleen vähentää jalkatreeniin käytetyyä aikaa ja samalla luoda pohjaa kevään/kesän aerobisia (lenkkeily, pyöräily, rullaluistelu) treenejä varten.

Viimeksi muokattu:
20 toiston happikyykkysarjat on kyllä todella tehokkaita massanlisäyksessä. Ja kyllähän siinä voimaakin tulee. Vaatii vain aika paljon päätä jos niitä meinaa säännöllisesti tehdä failureen tai lähelle. Kehitys myös tyssää äkkiä, jos ei alkuun ota vähän iisimmin ja lisäilee painoa liian isoin harppauksin. Oma ennätys painnonnosto-tyylisessä syväkyykyssä on 20x145 kg.

Aika järkyttävä sarja. Mikä oli/on maksimi?

Back
Ylös Bottom