paljastaisko timba minkälaisella voimaohjelmalla penkkiä vääntää???
Toki, tässä tulee, jto:n ohjelmia nämä on ja Larzan jeesas ton nopeuspenan kanssa:
Nyt on vähän suunnitelmaa hiottu lisää.
Eli maanantaina seuraava setti:
1. 4x4x75
2. 4x6x70
3. 4x3x80
4. 5x5x75
5. 6x3x65 kevyt
6. 5x4x80
7. 6x6x75
8. 4x4x85
9. 6x3x65 kevyt
10. 5x5x85
11. 6x6x80
12. 3x4x90
13. 6x3x65 kevyt
Keskiviikkona nopeustreeni:
1 6x1x50%
2 8x1x55%
3 10-12x1x55%
4 12-15x1x55%
5 5x1x55%
6 12-15x1x45%
7 10-12x1x50%
8 8x1x55%
9 6x1x60%
10 5x1x65%
11 4x1x70%
12 6x1x50%
13 6x1x50%
Ja perjantaina:
Kuten maanantai, mutta kapea ote ja 10 kg kevyemmät painot.
Timballe lisää.. Kauan oot tolla ohjelmalla tehny? Minkälaisia eroja oot huomannu kehityksessä verrattuna 3- tai 4-jakoseen (jos sellasella oot aikasemmin tehny..)? Mullaki pisti silmään toi että miksi viparit taakse molempina päivinä eikä normi vipareita tai pystypunnerrusta? Muuten kyllä näyttää potentiaaliselta ohjelmalta toteuttaa itekin, joten kiitos Kuin paljo vaihtelet sarjapituuksia? Ite aattelin oottaa käyttöön voima/pumppi/bodysyklityksen ja vaihtaa siis viikottain.
Sivuviparit piti olla ton toisen takaviparin paikalla, eli mun moka, sorry siitä. Toisena päivänä siis viparit sivulle ja toisena taakse, sitten menee oikein.
Ja pystypunnerrus jäi ton penkkaamisen matkassa pois, kaikkea mahdollista punnertamista ei vain kärsi tehdä, on kuitenkin rinnalle ja ojentajille melkein pelkästään raskaita punnerruksia, olkapäät eivät vain palaudu jos vielä pystypunnertaisin.
Ja mä oon treenannut 2-jakoisilla jo varmasti 2-vuotta. Kehityksen näkee kun hankkii VIPit ja käy kattoos kuvat. Mutta treenipainoissa kehitystä tullut koko ajan kovasti ja lihaakin tarttunut hyvin. Ja mitään alkuhuumaa tossa ei ole, koska treenituastaa on kuitenkin jo 5-vuotta. Mutta tuskin koskaan palaan yli 3-jakoiseen ohjelmaan enää.
Ootko Timba jättänyt pystypunnerrukset kokonaan väliin? Mitenkä hyvin noi viparit taakse toimii tossa ohjelmassa? Itsellä näyttää runko melkein samalta, selälle aina toinen liike leuat/ylätalja ja toisena kulmasoutu/alatalja, sitten rinnalle on vinopenkki tangolla+olkapäille pystypunnerrus kp ja toisella päivällä penkkipunnerrus kp+olkapäille vipareita tai takaolkapääsoutua.. Itse mietin että pitäisikö toinen yläkropan treeni tehdä hieman kovempia sarjoja isommilla painoilla ja toisella päivällä sitten hieman pitempää sarjaa ja kevyempiä liikkeitä.. Mitä mieltä Timba??
Pystypunnerruksiin ja koko olkapääjuttuun oli vastaus jo tossa edellä.
Ja viparit taakse toimii hyvin, tosin niitä tehdään vain kerran, eli mun moka oli tossa.
Ja tuo selkä on noin ok, mä vaan teen leuanvetoja kausissa, yleensä en niitä tee, saan paremmin meneen perille just selkään kun teen taljassa. Jos leuat toimii, niitä kannattaa ehdottomasti tehdä.
Ja tuo rinta+olkapäät on sulla ihan hyvä noin.
Ja ihan hyvin voi toteuttaa noinkin tota vaihtelua, tosin jos on sisällöltään kaksi erilaista yläkropan treeniä, teksin aina nuo kaksi treeniä samalla tavalla ja sitten voisi tehdä joka toisen kerran eri toistoilla jne. Muuten menee osilla liikkeistä vain pitkää ja osilla vain lyhyempää sarjaan, enkä mä näe tota kaikista järkevimpänä tapana.