2️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 2-JAKOINEN TREENIOHJELMA – TASAPAINOINEN PERUSKAURA 🔥

Meta description: Tehokas ja selkeä treenijako, joka kattaa koko kropan kahdella harjoituksella optimaaliseen kehitykseen.

boju sanoi:
pakko protestoida :) ite teen kaksjakosella ja rinnalle teen kyllä enemmän ku 3 sarjaa.jos palaudut ni imo voisit vääntää rintaa 5 sarjaa :) ite teen niin ja toimii. 2sarjaa penkkiä, 2sarjaa vinopenkkiä, ja loppuun yks sarja ristitaljassa :)

Rintalihakset on hyvin pienet lihakset kropassa, joten ei niitä välttämättä tarvitse noin paljon priorisoida. Treenaa enemmän vaikka olkapäitä, yleensä jengillä on puutetta enemmän niissä. Ja etenkin takaosissa, koska monen etuolkapää saa loimeensa työntö liikkeissä.
Mutta en enempää jaksa arvostella sanojasi, huomautin vain. :) Ja kun en edes tiedä koko ohjelmaasi jne.

Miltä muuten kuulostaa kaksijakoinen ohjelma, joka rakentuu. Näin:
Edit..
1.
Jalat,Rinta,olkapäät
2.
Selkä,ojentajat,hauis

Tässä oli puhetta reisien jakamisesta kahdelle päivälle, ja mietin sitten miten noita vois jakaa 4:n treenikertaan (dieetillä), kehitysversio 2:

1. etureisi, pohje
2. rinta, ojentaja, olkapäät
3. takareisi, perse, pohje
4. selkä, hauis

Kun nykyinen 3-jakoinen on

1. rinta, ojentaja, olkapäät
2. selkä, hauis
3. jalat

Ja siitä olen muuten tykännytkin, mutta jalkatreeni tahtoo mennä proosallisessa mielessä reisille, ei fyysisessä mielessä...

Tämmösen variaation olen itelle muokannut ja ok.

1. Rinta,Selkä,Ojentajat + vipunostot sivuille x2
2. Reidet,pohkeet,epäkkäät,hauis + pystypunnerrus x1

Cockton sanoi:
Tässä oli puhetta reisien jakamisesta kahdelle päivälle, ja mietin sitten miten noita vois jakaa 4:n treenikertaan (dieetillä), kehitysversio 2:

1. etureisi, pohje
2. rinta, ojentaja, olkapäät
3. takareisi, perse, pohje
4. selkä, hauis

Mä tekisin pientä muokkausta tohon jakoon. Eli laiattain rinnan, olkapäät, ja hauikset ja sitten selkä ja ojentajat. Tulisi vaan ne suoran ja epäruoran treenin hyödyt tuosta. Ja hauikset jaksaa pumpata kyllä viel kovan punnerruksen jälkeen ja ojentajatkin on mukavampi treenata selän jälkeen kuin hauikset. Muuten ihan järkevä noin.

No, no... uiddu :D Nyt olen tykänny tehdä just selkä-hauis ja rinta-ojentaja -tyylillä. Jotenkin tuntuu luontevalta noin. Mut toisaalta perustelu oli sen verran hyvä, ja kun en ole koskaan noin kokeillut niin pitäähän se testata seuraavaksi. Tattis! :thumbs:

Cockton sanoi:
No, no... uiddu :D Nyt olen tykänny tehdä just selkä-hauis ja rinta-ojentaja -tyylillä. Jotenkin tuntuu luontevalta noin. Mut toisaalta perustelu oli sen verran hyvä, ja kun en ole koskaan noin kokeillut niin pitäähän se testata seuraavaksi. Tattis! :thumbs:

Kokeile ihmeessä ja jos ei tunnu hyvältä, niin jatkat tolla omalla tyylilläsi vaan.

Aluksi kun ite vaihdoin 2-jakoiseen oli jotain pientä ongelmaa palautua kun oli tottunut treenaamaan 4-jakoisen sykkeellä eli treenasin ehkä vähän liian kovaa. Nyt pelittää 2-jakoinen todella hyvin. Oma jako: 1. Rinta, Selkä, Etureidet, Pohkeet 2. Olkapäät, Kädet, Takareidet, Vatsat, (Pohkeet jos jaksaa). Mutta tuossa pohdiskelin josko vaihtais että: 1. Rinta, Olkapäät, Takareidet, Pohkeet 2.Selkä, Kädet, Etureidet, Vatsat. Kannattaa IMO kokeilla noita että miten lihakset 2-jakoisessa jakaa eri päiville koska olemmehan kaikki erilaisia ja toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

IMO Nelijakoinen on mukavampi mutta varmasti yhtä toimivia ovat... suurin syy siihen että olen 4jaon puolella on se että 2 jakoon on híukan vaikea sijoittaa sekä kyykky että veto

veijari sanoi:
IMO Nelijakoinen on mukavampi mutta varmasti yhtä toimivia ovat... suurin syy siihen että olen 4jaon puolella on se että 2 jakoon on híukan vaikea sijoittaa sekä kyykky että veto

Toisena päivänä veto ja toisena kyykky?

Mä reenailen 2jakoisella ohjelmalla... 1. rinta,selkä ja pohkeet.. 2. olkap.hauis, ojentaja ja reidet... Toiminut hyvin ja tulokset nousseet ihan hyvin. Olen pitänyt yleensä päivän levon ennen kuin aloitan toisen päivän... kommenttia onko toi ihan päin honkia reenattu.Lisäksi potkunyrkkeilyä ja lenkkeilyä (jos kerkiää)

Olisko vinkkejä rintatreeniin kun salilla on vain tasapenkki ja isoimmat käsipainot 12kg? Ajattelin vaan kun aika yksipuoliseksi käy rintatreeni pidemmän päälle.

Edit: 2-jakoista siis teen, siksi tähän threadiin...heh

veijari sanoi:

2 -jaon ei välttämättä tarvitse tarkoittaa vain kahta eri ohjelmaa. Itse käytän 2-jakoisessa 4 eri ohjelmaa näin rasituskin hieman vaihtelee, vaikka lihasryhmät ovat samoja.

esim.
1.
kapea penkki/dippi
penkki kässäreillä
leuat (selkä)
ojentajat
(hauikset)

2.
kyykky
julle/sjmave
vatsat
pohkeet

3.
penkki
leuat (selkä)
ojentajat
(hauikset)
olkapäät

4.
veto
etukyykky/zercher-kyykky
vatsat
pohkeet

selälle ei ole siis tullut tehtyä muuta kuin leukoja ja on kasvanut imo paremmin kuin silloin kuin tuli 3- jakosessa väännettyä noin 12- sarjaa kaikenlaista per treeni.

Kierto kestää 7-8 päivää ja toisinaan kevyempi viikko tarvittaessa väliin.

Sarjat on voimareenipainotteisia, mutta tavaraa on silti tarttunut ihan kivasti voiman lisäksi.

Juu, ei 2-jakoisessa kannata vetää joka kerta samoilla liikkeillä. Ei ole vaikeuksia sijoittaa kyykkyä ja vetoa kun ei tee niitä joka kerta.

Yhdyn edellisiin. Minullakin on 2-jakoisessani aina joka toisessa saman lihasryhmän treenissä vähän eri liikkeet. Siten saa muutenkin otettua kaikki mieleisensä liikkeet mukaan ohjelmaan.

Haaveilen bulkista ja massakaudesta, niin kysytään nyt saman tien seuraava :D

Miten tuossa 2-jakosessa sitten treenaaminen, onko 1 on 1 off liian paljon? Äkkiseltään mietityttäs että miten siitä ehtis palautumaan...

Back
Ylös Bottom