13-15-vuotiaiden tuloksia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tarkottanu tolla että tein aina noilla painoilla.. Lähinnä vaan pari kertaa tein kokeeksi noita miten se rauta nousee. En ruvennut repimään niitä väärällä tekniikalla tietenkään, mutta jotenkin silti onnistuin saamaan itselleni vaivoja. Enemmän tykkään tehdä pitkiä sarjoja. :) Siitähän se lähtee

Juu, en tarkoittanut että sulla huono tekniikka olisikaan, mainitsin vain näin yleisesti:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tottakai muakin nyt kiinnosta tulokset, mutta kumpi parempi rykiä liika isoja painoja paskalla tekniikalla vaiko tehdä hyvällä tekniikalla pienemmillä painoilla? No joku Mave yms. raskas perusliike hitusen eriasia, missä vedetään ykkösiä, kolmosia jne, mutta salilla näkee niitäkin jotka vain rykii jotain vipareita joillain 15kilon käsipainoilla paskalla tekniikalla.
ei sekään ole sitten hyvä että niuhotetaan tekniikasta rasituksen kustannuksella. monesti runttaamalla paskalla tekniikalla ja isoilla painoilla saadaan melko hyviä tuloksia, kunhan tekijällä on jotain hajua siitä mitä on tekemässä.

ei sekään ole sitten hyvä että niuhotetaan tekniikasta rasituksen kustannuksella. monesti runttaamalla paskalla tekniikalla ja isoilla painoilla saadaan melko hyviä tuloksia, kunhan tekijällä on jotain hajua siitä mitä on tekemässä.

Tarkoitatko lihaksien vaiko sarjapainojen suhteen?
Enkä nyt tarkoita että sen tekniikan pitäis pilkunnussintaa olla, välillä tekee pienemmillä painoilla puhtaasti, välillä taas isommilla painoilla.:)
Pääasiahan kait on että vaihtelee välillä ja tietää miten liike kuuluu tehdä PUHTAASTI

Tarkoitatko lihaksien vaiko sarjapainojen suhteen?
Enkä nyt tarkoita että sen tekniikan pitäis pilkunnussintaa olla, välillä tekee pienemmillä painoilla puhtaasti, välillä taas isommilla painoilla.:)
Pääasiahan kait on että vaihtelee välillä ja tietää miten liike kuuluu tehdä PUHTAASTI

Riippuu vähän, esim. kuulantyöntäjät tekevät penkin kaikin keinoin huijaamalla että mahdollisimman isorauta vain saadaan liikkeelle koska se palvelee eniten sitä itse lajia eikä ne ole kisoihin menossa punnertamaan.

Toisaalta taas tommonen puoli puolikyykky (neljäsosa kyykky :D) lihaksen kasvatusmielessä on turhaa vaikka saadaan isommat painot käyttöön, kun lihakset ei joudu työskentelemään yhtä paljon kuin vähän syvemmässä.

Ja aina keskitetysti hyvällä tuntumalla tekemällä hauiskääntöä ei varmasti kasvata yhtä paljon lihaa kuin isoilla romuilla levytangolla ja leuanvedoilla.

Riippuu vähän, esim. kuulantyöntäjät tekevät penkin kaikin keinoin huijaamalla että mahdollisimman isorauta vain saadaan liikkeelle koska se palvelee eniten sitä itse lajia eikä ne ole kisoihin menossa punnertamaan.

Toisaalta taas tommonen puoli puolikyykky (neljäsosa kyykky :D) lihaksen kasvatusmielessä on turhaa vaikka saadaan isommat painot käyttöön, kun lihakset ei joudu työskentelemään yhtä paljon kuin vähän syvemmässä.

Ja aina keskitetysti hyvällä tuntumalla tekemällä hauiskääntöä ei varmasti kasvata yhtä paljon lihaa kuin isoilla romuilla levytangolla ja leuanvedoilla.

Juu, kattokaa esim Pitkämäen penkkivideo, kauheeta katottavaa:D. Vaikka keihäänheittäjä onkin. Mutta mun pointti oli että kehityksenkin kannalta on hyvä että ei kokoajan vedä maximi painoilla koska silloin lihas tottuu siihen. 12-15+ sarjoilla saan paremman tuntuman, isoilla taas ei niin hyvä, mutta vaihtelu virkistää.

Nimenomaan, vaihtelu virkistää. Siksi voi olla ihan hyväkin välillä runnoa niillä isommillakin raudoilla. Ei se tuntuma ole aina kaikki kaikessa. Pumppi ja polte ei ole mikään tae lihaskasvulle.

Nimenomaan, vaihtelu virkistää. Siksi voi olla ihan hyväkin välillä runnoa niillä isommillakin raudoilla. Ei se tuntuma ole aina kaikki kaikessa. Pumppi ja polte ei ole mikään tae lihaskasvulle.

Juuri niin. Vielä kysyn vaikka vähän OT onkin, mutta pari kaveria käyttää meijä salilla vyötä kun tekee pystäri isoilla raudoilla, yms. muita liikkeitä missä selkä voi olla vaarassa taipua.. Kannattaako sitä vyötä käyttää ja milloin sitä kannattaa käyttää?

Juuri niin. Vielä kysyn vaikka vähän OT onkin, mutta pari kaveria käyttää meijä salilla vyötä kun tekee pystäri isoilla raudoilla, yms. muita liikkeitä missä selkä voi olla vaarassa taipua.. Kannattaako sitä vyötä käyttää ja milloin sitä kannattaa käyttää?

Silloin kun tekee esim. mavea tai kyykkyä isoilla raudoilla ja silloin kun tuntuu että sitä pitää käyttää. Sitä voi käyttää vaikka kun teet ojentajia taljassa jos siltä tuntuu :D. Se tukee selkää.

IMO ei kannata. Mulla ei ole ikinä ollut tarvetta käyttää vyötä (vaikka voimanostovyön omistankin) ja mulla sentään oli nuorempana aika pahasti kiero selkäranka (skolioosi). Pystypunnerruksen ku tekee puhtaasti niin ei se selkä siitä rasitu. Jos tuntuu että ei osaa tehdä ilman että selkää taivuttaa niin tekee sitten istuen.

Mielestäni sinne keskivartaloon kannattaa hankkia reilusti pitoa ennen ku rupeaa vyötä käyttämään. Itse en edes kuvittelisi käyttäväni vyötä ku ehkä raskaimmissa maastavedoissa, vaikka vielä en ole niissäkään käyttänyt..

Vyöhän ei korvaa paskaa tekniikkaa, tekniikka on joka tapauksessa laitettava kuntoon. Voimanostovyön toiminta perustuu siihen että vatsaa "pullistetaan" sitä vasten ja näin saadaan kovemmat paineet keskivartaloon, sitä ei kuulu mitenkään ylikireällä laittaa siinä uskossa että se tukee selkää..

IMO ei kannata. Mulla ei ole ikinä ollut tarvetta käyttää vyötä (vaikka voimanostovyön omistankin) ja mulla sentään oli nuorempana aika pahasti kiero selkäranka (skolioosi). Pystypunnerruksen ku tekee puhtaasti niin ei se selkä siitä rasitu. Jos tuntuu että ei osaa tehdä ilman että selkää taivuttaa niin tekee sitten istuen.

Mielestäni sinne keskivartaloon kannattaa hankkia reilusti pitoa ennen ku rupeaa vyötä käyttämään. Itse en edes kuvittelisi käyttäväni vyötä ku ehkä raskaimmissa maastavedoissa, vaikka vielä en ole niissäkään käyttänyt..

Vyöhän ei korvaa paskaa tekniikkaa, tekniikka on joka tapauksessa laitettava kuntoon. Voimanostovyön toiminta perustuu siihen että vatsaa "pullistetaan" sitä vasten ja näin saadaan kovemmat paineet keskivartaloon, sitä ei kuulu mitenkään ylikireällä laittaa siinä uskossa että se tukee selkää..

Istualteen sen teenkin, mutta tuntuu jotenkin epäluontevalta änkeä selkää siihen penkkiin kiinni. Tiedän, että vyö ei paskaa tekniikkaa korvaa, mutta siitä ei ollut puhekkaan. Tekniikka on suht halussa (paras sarja 6*14kg, kp siis). Huomenna kuiteski vetäsen kovemman reenin alle ku taas tulee viikon tauko, alkaa vituttaa nää jo pikku hiljaa:jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen nyt 16v mutta kun olin 15 niin:
Paino: 95kg
Pituus: 189cm

Penkkipunnerrus: 90kg x1 (tiedän huono, mutta en oo kun muutamia kertoja tehnyt sarjoja joita en muista)

Hauiskääntö käsipainolla: 3-5x8x22kg ( tällä http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachialis/DBConcentrationCurl.html tai tällä tyylillä http://biphome.spray.se/poppo/Biceps/biceps11.html

Ojentaja punnerrus taljassa: 3-5x8x80kg ( tällä tyylillä http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Ojentapunnerrus-taljassa-ojentajat-267 )

Jalkaprässi: 4x35x100kg (paikallisella salilla maximi paino jonka voi säätää jalkaprässissä 100kg :DD, tosin toisella salilla ois mut en oo jaksanu vielä maximia testata)

Miesten punnerrus: 5x60 omalla painolla eli yhteensä 300 liikettä.

Ei nyt muita liikkeitä tule mieleen. Salilla käynyt n. 1 vuoden, viimeksi puolivuotta sitten mutta on onneksi painoja kotona joita olen tehnyt pitempään, tosin aika vähiin jäänyt treenaaminen tenniskyynerpäitten takia nykyisin.

Hehe, tein tänään pitempää sarjaa 3*15*110kg :D

Jos esim. mökille viikoksi lähdet niin helppo sielläkin on ylläpitotreeniä tehdä.. Yhdenjalan kyykyt, askelkyykyt, vatsarutistukset, leuanvedot (ehkä myös rack-leuat?) ja erilaiset punnerrukset, niillä saa kyllä koko kropan vedettyä läpi aika hyvin.. Ei tuollaisista viikon tauoista kannata stressata :)

E:
Istualteen sen teenkin, mutta tuntuu jotenkin epäluontevalta änkeä selkää siihen penkkiin kiinni. Tiedän, että vyö ei paskaa tekniikkaa korvaa, mutta siitä ei ollut puhekkaan. Tekniikka on suht halussa (paras sarja 6*14kg, kp siis). Huomenna kuiteski vetäsen kovemman reenin alle ku taas tulee viikon tauko, alkaa vituttaa nää jo pikku hiljaa:jahas:

Tuli tuosta mökkitreenauksesta mieleen kun nuorempana olin mökillä ja kaverin kanssa päätettiin laittaa treenit pystyyn. Oli yksinkertaista, mutta helvetin tehokasta treeniä. Juostiin vuorotellen jyrkkää mäkeä pitkin kaveri selässä varmaan tunti putkeen (mulle se oli extra-rankkaa kun olin 170cm/75kg ja kaveri 200cm/95kg :D) Homon näköstä, mutta ikinä ei oo ollut reidet ja pohkeet niin kipeenä kun seuraavana päivänä. Mäkijuoksujen jälkeen seurasi pystypunnerrus. Kiinitettiin veneen keulaan köydellä ämpäri, joka oli täynnä kiviä. Sitten veneen runkoa vipuvarpena käyttäen punerrettiin keulaa ylös. Oli tosi luonnollinen ja hyvä liikerata, vaati tosin hanskat. Myös etukyykky onnistu tällä vene-systeemillä.

Jos esim. mökille viikoksi lähdet niin helppo sielläkin on ylläpitotreeniä tehdä.. Yhdenjalan kyykyt, askelkyykyt, vatsarutistukset, leuanvedot (ehkä myös rack-leuat?) ja erilaiset punnerrukset, niillä saa kyllä koko kropan vedettyä läpi aika hyvin.. Ei tuollaisista viikon tauoista kannata stressata :)

E:

Ei mutta aluksi 2vk ilman punttia, sitten 1 puntti, 2½vk ilman punttia, nyt 3 punttia ja nyt 1vk ilman punttia.. tuota tarkoitan. Ja leirille menossa ni ei siellä oikeen treenata ehdo/kehtaa:D

Kai sitä nyt sitten on uskallettava laittaa tämänhetkiset tulokset. Eli jalkaprässi kahdella jalalla on kuortaneella mennyt 190kg ja kotisalilla yhdellä jalalla 80kg, siinä oli tosin sarjoja takana 3x10x65 3x8x70 3x4x75 1x2x80. Enpä muita uskalla nyt pistää eli ikää 15, pituutta n.170 ja paino 55-60.

Ei mutta aluksi 2vk ilman punttia, sitten 1 puntti, 2½vk ilman punttia, nyt 3 punttia ja nyt 1vk ilman punttia.. tuota tarkoitan. Ja leirille menossa ni ei siellä oikeen treenata ehdo/kehtaa:D

Kyllä varmasti kehtaa, jos ne vittuilee nii otat semmosen asenteen että vielä minä näytän niille, vittuilkaapa sitten ku oon Mr. Olympia :) Kyllähän tuo kieltämättä aika huonolta kuulostaa jos noin usein taukoja. Noh, itsekkään en ole kahteen viikkoon käynyt salilla enkä seuraavaan 2,5 viikkoon mene ku tullut keskityttyä lähinnä yhteen ainoaan liikkeeseen, sitte elokuun puolessa välissä uuteen nousuun :) Koko kesä muutenki menny ylläpitotreenillä..

Kyllä varmasti kehtaa, jos ne vittuilee nii otat semmosen asenteen että vielä minä näytän niille, vittuilkaapa sitten ku oon Mr. Olympia :) Kyllähän tuo kieltämättä aika huonolta kuulostaa jos noin usein taukoja. Noh, itsekkään en ole kahteen viikkoon käynyt salilla enkä seuraavaan 2,5 viikkoon mene ku tullut keskityttyä lähinnä yhteen ainoaan liikkeeseen, sitte elokuun puolessa välissä uuteen nousuun :) Koko kesä muutenki menny ylläpitotreenillä..

No mökillä aluks 2vk tein punnerruksia, hauiskääntöö yms. Sitte ulkomailla juoksin, punnersin, tein vatsoja yms. Eli ei tä nyt tähän kaadu, vedän tänään vähän kovemman treenin alle muutenkin, koitan jopa sarjapainojakin nostaa, saa nähä miten nousee:rolleyes:

Zone-sarja -42%
Itselläni paikat pirun kipeet parin päivän mökki reissun takia. Forkut otti osumaa kun vuolin puuta isolla kirveellä yhdellä kädellä, selkä ja ojentajat kun soutelin kovaa vaihtia pari tuntia vasta tuuleen, ja sitten kyljet ja vatsat kun alipainoista keihästä heittelin :)

Pystypunnerrus kp. 8x14kg
Penkkipunnerrus 1x57.5kg
Kyykky 10x42.5kg
Mave 3x8x60kg

Tuo Mave on siis hyvällä tekniikalla, noi nyt tuli mieleen ensimmäiseksi:)

Ikä: 15

Kapeapenkki: 7*100kg
Pystypunnerrus kp.: 2*8*36kg
Smithsyväkyykky: 5*160kg
Maastaveto: 5*185kg
Jalkakyykky: 19*110kg
Hauiskääntö scotissa suoralla tangolla: 6*50kg
Alatalja: 8*120kg

Hengenpidätys: 2min 2sek, veden alla: 1min 46sek
2000m juoksu: 8min 10sek

Paino 88kg.

Back