13-15-vuotiaiden tuloksia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo kiitos apulus selvennyksestä, mutta tarkoitin myös tuota "en edes yritä tehdä kun selkä meni viikeksi niin saatanan kipeeksi kun tein 50kg ja kyykkykään ei mene puhtaasti, kun en pääse kyykkyyn asti."

Sori nyt vaan, mutta on sitä itse kukin ollut aloittelija ja harva noita liikkeitä osaa heti alussa. Kyllä se on vieläkin aikamoista harjoittelua, mutta kyllä se tekniikka koko aika hioutuu paremmaks.

Jos sä ne heti teilaat sen takia, että vähän on vaikeeta, ni veikkaan että niin käy myös monessa muussa tärkeässä liikeessä ja pian teet vain sitä mikä on helppoa,mukavaa ..ja tehotonta.
sä puhut paineilmalaitteista ? :Dd ne on ihan ylimukavia meen niihin viettää aina taukoja sarjojen välissä

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Älä nyt tuollaista paskaa huutele ainakaan minään absoluuttisena totuutena. Joku voi vielä vaikka uskoa juttujasi.

Itse alotin tekniikkaharjoittelun ilman vyötä. Mutta meidän salilla kun on niin monta surullista tapausta näistä jotka mavessa hajottaa selän niin siksi sitä vyötä rupesi käyttämään. Nykysin teen riippuen painoista vyöllä tai ilman mutta aikalailla olen tehnyt vyön kanssa ja nyt 7kk on mave maximi noussut 80kg --> 135kg Eli turhaan mussutat että vyön käyttö muka hidastais joidenkin alueiden kehitystä.

Itse alotin tekniikkaharjoittelun ilman vyötä. Mutta meidän salilla kun on niin monta surullista tapausta näistä jotka mavessa hajottaa selän niin siksi sitä vyötä rupesi käyttämään. Nykysin teen riippuen painoista vyöllä tai ilman mutta aikalailla olen tehnyt vyön kanssa ja nyt 7kk on mave maximi noussut 80kg --> 135kg Eli turhaan mussutat että vyön käyttö muka hidastais joidenkin alueiden kehitystä.
Mutta miten kävis jos nyt napattais vyö pois? Oisko selkä heti rikki? Entäpä jos olisit tehnyt nuo viimeiset 7 kk ilman vyötä, niin millanen ero ois vatsa ja selkälihasten kunnossa? Ja miten sitte sujuis mavetus ilman vyötä verrattuna nykykuntoon? Siinäpäs kysymyksia pohdittavaksi.

Mutta miten kävis jos nyt napattais vyö pois? Oisko selkä heti rikki? Entäpä jos olisit tehnyt nuo viimeiset 7 kk ilman vyötä, niin millanen ero ois vatsa ja selkälihasten kunnossa? Ja miten sitte sujuis mavetus ilman vyötä verrattuna nykykuntoon? Siinäpäs kysymyksia pohdittavaksi.

Teen nykysin vyöllä ja ilman riippuen painoista, ei olisi selkä rikki koska tekniikka on kohtuu hyvä. Mielestäni olen kehittynyt aika hyvin vaikka olen käyttänytkin vyötä, myös massallista kehitystä on tullu.

Miksi sitten joka salilla kaikki tekevät MaVea vyöllä? ...en ole koskaan nähnyt että joku tekee 100kg sarjaa ilman vyötä paitsi itseni.

E. Luulisin että siksi aloitin alusta asti tekemään vyöllä koska olin aloittaessani aika ruipelo, ja pelkäsin paikkojen menevän vaikka opettelin tekniikan ensin pelkällä tangolla. Näimpä se vyön käyttö on juurtunut selkärankaani :D

Zone-sarja -42%
Teen nykysin vyöllä ja ilman riippuen painoista, ei olisi selkä rikki koska tekniikka on kohtuu hyvä. Mielestäni olen kehittynyt aika hyvin vaikka olen käyttänytkin vyötä, myös massallista kehitystä on tullu.

Miksi sitten joka salilla kaikki tekevät MaVea vyöllä? ...en ole koskaan nähnyt että joku tekee 100kg sarjaa ilman vyötä paitsi itseni.
Noni, jos koet ettei noitten kysymyksien osalta ollu ongelmia, niin jatkahhan samaan malliin. :thumbs: Ite ainaki mavetan ilman vyötä ennätyksetki, tai no en nyt oo mavetellu ollenkaa vähään aikaan, mutta kuhan tässä päästään taas sinne salille.

Musta kuulostaa siltä, että aika monella on jotenkin vinksahtanut käsitys sen vyön perimmäisestä tarkoituksesta. Ei vyön homma ole pitää selkää kasassa tai korvata heikkoja keskivartalon lihaksia, vaan auttaa suurilla painoilla keskivartalon lihasten jännittämisessä vyötä vasten parempien paineiden saamiseksi. Jollei niitä keskivartalon lihaksia osata käyttää, niin vyön hyöty on vähintään kyseenalainen. Yllättävän sitkeässä tuntuu olevan se tyyli että heitetään vain vyö helvetin tiukalle ja toivotaan että se pitää selän kasassa.

Musta kuulostaa siltä, että aika monella on jotenkin vinksahtanut käsitys sen vyön perimmäisestä tarkoituksesta. Ei vyön homma ole pitää selkää kasassa tai korvata heikkoja keskivartalon lihaksia, vaan auttaa suurilla painoilla keskivartalon lihasten jännittämisessä vyötä vasten parempien paineiden saamiseksi. Jollei niitä keskivartalon lihaksia osata käyttää, niin vyön hyöty on vähintään kyseenalainen. Yllättävän sitkeässä tuntuu olevan se tyyli että heitetään vain vyö helvetin tiukalle ja toivotaan että se pitää selän kasassa.

Joo se on huvittavaa, kun jengi luulee, että vyö korvaa keskivartalon lihakset täysin. Eli jos käytät vyötä, keskivartalo ei ota osumaa ja päinvastoin :E

Joo se on huvittavaa, kun jengi luulee, että vyö korvaa keskivartalon lihakset täysin. Eli jos käytät vyötä, keskivartalo ei ota osumaa ja päinvastoin :E

Ja juuri tämän perusteella tulee näitä juttuja että aloittelijan "pitää" käyttää vyötä jos on epävarma tekniikasta tai keskivartalon pidosta. Sitten lyödään vyö kireälle ja lihakset ovat siellä alla löysinä ja kokoon puristuneina, johan on "turvallista".

Ja minä en millään periaatteellisella tasolla vastusta vyön käyttöä, mutta kyllä tämä välillä ihan pelottaa, miten kujalla jotkut vyön hyödyistä ja tarkoituksesta ovat (eikä siinä mitään, myönnetään että niin olin minäkin aikanani ihan samat paskapuheet kuulleena ja uskoneena).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, itsekin on vasta tässä viime vuosina tajunnut että mikä siinä vyön käytössä on ideana. Nykyään käytän lähinnä isäukon vanhaa tyrävyötä, joka on leveä, tukeva ja tosi joustava. Ottaa painetta pois juuri sopivasti ja auttaa vatsalihasten käytössä :D

Ja juuri tämän perusteella tulee näitä juttuja että aloittelijan "pitää" käyttää vyötä jos on epävarma tekniikasta tai keskivartalon pidosta. Sitten lyödään vyö kireälle ja lihakset ovat siellä alla löysinä ja kokoon puristuneina, johan on "turvallista".

Ja minä en millään periaatteellisella tasolla vastusta vyön käyttöä, mutta kyllä tämä välillä ihan pelottaa, miten kujalla jotkut vyön hyödyistä ja tarkoituksesta ovat (eikä siinä mitään, myönnetään että niin olin minäkin aikanani ihan samat paskapuheet kuulleena ja uskoneena).

Täytyy myöntää, että itsekin sain aikoinaan foorumilta juuri tämän kuvan vyön käytöstä. Vyötä sitten kiristeltiin treeneissä helvetin kireelle ja keskivartalon lihasten jännitys unohdettiin kokonaan.

Oma mielipide on myös se ettei vyön käyttö myöskään heikennä keskivartaloa (oikein käytettynä!), kuten pakkiksen teksteistä usein saa ymmärtää, vaan auttaa pikemminkin hyödyntämään enemmän näitä lihaksia nostossa, jolloin myös treenipainot voivat olla suuremmat.

Jos tuo kyykkytulos on oikeasti tehty vapaalla tangolla ja riittävällä syvyydellä niin :wtf::worship:, olet kyllä tosi kova tyttö!

No juu, on mulla jonkin verran takana menestystä suomen tasolla
moukarissa ja kuulassa tuolla yleisurheilun puolella.. Eikä kyllä kukaan oo tullu vielä
voimattomaks ainakaan haukkumaan ja monesti on pojat pesty :hyvä:

Penkki 80kg maksimi (tna tehty!)
Kyykyn alotin just tossa pariviikkoo sitte, siina teen sarjaa 3x10x60kg

Salilla kayty 4kk, 182 / 78

Ikä 15, paino ~63 kg pituus 180 treenii takana noin about 5kk
penkki 45
mave 90
kyykky ~60 paikkeilla varmaan???
ihan paskoj tuloksii joo. vaikee uskoo kaikkee mitä tääl kirjotetaa, kylhän osa voikin olla totta mutta.. "oon 14v 60kg oon käyny 2kk salilla nostan 80kg penkist". muistakaa et kuka tahansa voi kirjottaa tänne mitä tahansa..
Ja tost Ruusa9:n 95kg kyykystä, voipi olla mahdollista jos on urheilutaustaa, ainakin salil mis mä käyn on kovii naiskyykkääjii, perkeleitäkin kuuluu sielt kesken kyykyn :D

Ikä 15,pituus 177cm,paino 68kg,treeniä takana 9kk. Penkki 77,5kg, mave 135kg,kyykky maksimia ei kokeiltu mutta teen sitä 75kg 8x4. Vois olla joku 100kg:rolleyes:

Ei tuo mave kyllä mun silmään mikään "kova" ole, tietenkin keskivertoa parempi mutta.. :D Kovat tulokset kuitenkin, tsemppiä treeneihin!

Ikä 15,pituus 177cm,paino 68kg,treeniä takana 9kk. Penkki 77,5kg, mave 135kg,kyykky maksimia ei kokeiltu mutta teen sitä 75kg 8x4. Vois olla joku 100kg:rolleyes:

Oho! sulla on melkeen ihan samat tulokset ku mulla.
Itse: 60kg ja pituutta 163cm, 15 vee (-94) Treeniä takana 11kk

-Penkki 80kg (85 on aika tipalla)
-MaVe 135kg
-Kyykky 130kg (smithissä)
-Rinnalleveto 70kg (joskus 2kk sitte)

:whip:

Back
Ylös Bottom