120kg tavoitteena penkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tala
  • Aloitettu Aloitettu
pidempi jakso lyhyemmillä sarjoilla eikä vaan yhtä satunnaista testiä. jos oot tehnyt pelkästään pidempää sarjaa ja nyt testaat maksimin (mikä toki yleensä on noussut sekin), on hieman sama ku jos oisit treenannu 400m vetoja ja nyt testaisit paljo menee pituushypyssä.

Joo siis kyllähän mää nyt maksimivoimakauden tiiän, mut mikspä ei ottas välimaksimia tässä vaiheessa ja kattos mikä on peruskuntokauden jälkeinen kunto.

ei mikään oo liian kova, jos siihen on tottunu. ei noita voi yleistää.

^tollahan olis tullut varmaan nelonen?
Joo, no yllättävän helposti tulikin, 1x125kg otin vielä tämän jälkeen joka oli jo suht tiukka, mutta en ottanut sitä videolle.
Ihan kova maksimisuhde mulla, huomioon ottaen et treenissä "kovimmat" sarjat on ollu 4x10x82.5kg ja 4x6x90kg.

Joo, no yllättävän helposti tulikin, 1x125kg otin vielä tämän jälkeen joka oli jo suht tiukka, mutta en ottanut sitä videolle.
Ihan kova maksimisuhde mulla, huomioon ottaen et treenissä "kovimmat" sarjat on ollu 4x10x82.5kg ja 4x6x90kg.

Hyvä on kyllä irtiottokyky. Näytti toi 120 siltä, että rinta heikko suhteessa ojentajiin? Stoppitoistot vois tehdä hyvää.

Juu tosiaan aika hyvä irtiottokyky ykkösessä. Itselläkin menee varmasti tuo sama 4x6 90 kilolla ja 105kg on maksimi xD Varmaan menisi hyvällä tuurilla 110kg nykyään kun nelosen on ottanu satkulla.

Ei vissiin kellään ainakaan ollut sanomista etteikö puhdas nosto ollut. Ja kyllä, tanko kosketti rintaa vaikka sitä on hankala kuvakulman takia nähdä.

Juu tosiaan aika hyvä irtiottokyky ykkösessä. Itselläkin menee varmasti tuo sama 4x6 90 kilolla ja 105kg on maksimi xD Varmaan menisi hyvällä tuurilla 110kg nykyään kun nelosen on ottanu satkulla.
Aika samaa settiä oli itsellä, nyt 100x4 niin 110 tuli juuri ja juuri

Aika samaa settiä oli itsellä, nyt 100x4 niin 110 tuli juuri ja juuri

Mukava kuulla että on kohtalotovereita :D Toisaalta luulisi ainakin, että on bodausreenissä parempi se että on parempi sarjakestävyys kuin maksimaalinen voimantuotto :) Vaikka eihän ykköset bodaukseen kuulukkaan mutta kuitenkin :D

Nyt treeni ohjelma sitten jakoon.

Eli nyt kun toi mun tavote meni heittämällä rikki, niin aseton itselleni seuraavat tavotteet:
Penkki 140kg (nyt 125kg)
Hauiskäännön maximi 60kg (nyt 50kg)
Maastaveto 200kg (nyt 170kg)

Mites jto mun nyt kannattas tehä et pääsisin tohon 140 penkkiin, pitäskö alkaa jo hermottelemaan vai jatkaa vielä perusvoimaa?

jatkat perusvoimaharjottelua pääasiassa, mutta otat säännöllisesti iisejä ylirautaherättelyjä ennen työsarjoja kehittääkses irtiottoo samalla.

kerran kuussa voit testailla toistomaksimeja 4-8 toiston alueella ja yhtä usein kevyempi jakso. hybriditreenit kannattaa alottaa 1-2kk päästä. eli sillon selkeempi fokus maksimipuolelle, mutta perusvoimaa tehdään yhä.

eli hybriditreeneis nouset ensin 1-3 toiston huippusarjaan tai pariin ja sen jälkeen teet pari sarjaa hieman pidempiä sarjoja. maksimisarjoihin 2-3 toistoa lisää, vaikka 2x4-6. niiden jälkeen vielä 1-2×8-10.

jatkat perusvoimaharjottelua pääasiassa, mutta otat säännöllisesti iisejä ylirautaherättelyjä ennen työsarjoja kehittääkses irtiottoo samalla.

kerran kuussa voit testailla toistomaksimeja 4-8 toiston alueella ja yhtä usein kevyempi jakso. hybriditreenit kannattaa alottaa 1-2kk päästä. eli sillon selkeempi fokus maksimipuolelle, mutta perusvoimaa tehdään yhä.

eli hybriditreeneis nouset ensin 1-3 toiston huippusarjaan tai pariin ja sen jälkeen teet pari sarjaa hieman pidempiä sarjoja. maksimisarjoihin 2-3 toistoa lisää, vaikka 2x4-6. niiden jälkeen vielä 1-2×8-10.

Ok. Mitäs olit mieltä tosta mun nostosta? Oliko puhtaan näkönen?

puhtaan näköinen? mitä tarkotat puhtaudella? kisassa ei menisi tietenkään läpi, mutta ihan nätti salipenkki toki.

puhtaan näköinen? mitä tarkotat puhtaudella? kisassa ei menisi tietenkään läpi, mutta ihan nätti salipenkki toki.

Joo, mulle kelpaa vallan hyvin nätti salipenkki ettei se nyt kisanosto tarvi olla. Mulla on sit kriteerinä että se 140kg:ki pitää ottaa nätisti ettei pompulla tai että perse nousee penkistä.
Niin tää piti vielä kysyä että kannattasko mun vaihtaa tota treeni ohjelmaa, kun oon tehny tähän asti samalla mikä tossa alotuspostissa on vai onko se hyvä?

Jos tuo 4*6*90 oli tiukkakin setti ja maksimikunto on 125, niin on kyllä perkeleellinen irtiotto tai sitten läpipaska peruskestävyys. Tuo oisi 4*6*72%, eli 140kg ykköseen sulla riittäs sama setti palttiarallaa satasen sarjaraudoilla. Itellä penkin tiukkojen sarjojen suhteet menee kutakuinkin 1*100, 3*92, 4*88, 5*85, 8*82. Jos tekisin tiukan 4*6 keskimittasilla sarjatauoilla niin limput oisi varmaan aika tarkalleen tuolla 82% paikkeilla.

Back
Ylös Bottom