Tässä on tarkoitus hakea asiantuntijoilta, Te, kommentteja tulevaan ohjelmaan. Tässä lähdetään tyttöystävän kanssa liikkeelle ja nyt tehdään tämä sitten viimeisen päälle kunnolla ja kunnon tsempillä.
Taustasta sen verran, että itse aloitin -99 syksyllä ekan kerran bodaustyylisen treenauksen. Tuosta lähtien on jatkettu viime syksyyn saakka, kesällä hieman taukoa pitäen bodytyylisellä treenillä. Tyttöystävälläni ei ole kuntoilutaustaa kuin viime syksystä saakka.
Viime syksynä (~lokakuu) aloitimme sitten sen "rantakuntoon" ohjelman. Yritys oli hyvä, suunnittelin hyvän ohjelman ja ruokavalion mutta seuranta jäi hieman heikolle sekä tuli myös lipsuilua ohjelmasta.
Teimme ohjelmaa yhdessä tyttöystäväni kanssa tyyliin 3 krt/vko sali + aamulenkkejä. Alkuvuodesta hommasta hieman lipsuttiin ja helmi-touko aamulenkit olivat harvinaisia ja salikin vähän alkoi tökkimään. Sali jäänyt kokonaan pois huhtikuussa. Myös ruokailu alkoi olemaan vähän epäsäännöllistä ja muutenkin pielessä.
Tulokset (marraskuu-toukokuu)
tyttöystävä: 85 kg -> 77 kg, vatsasta -10 cm
itse: 87 kg -> 78 kg, vatsasta -8 cm (osa alkupainosta oli kreatiinista johtuvaa)
Nyt olisi sitten tarkoitus rutistaa elokuu-toukokuu, kaikkiaan 10kk.
Tavoitteena:
tyttöystävä: ~80 kg - > 60-65 kg
itse: ~80 kg -> 80 kg tiukentaen ja läskit polttaen
Hommaan on mietitty personal trainereista lähtien apuja mutta alkuun olisi tarkoitus ihan salilla/aerobisella lähteä liikkeelle ja ruokavalio on varmaankin se missä eniten apua kaipaa.
Tässä hieman runkoa mistä lähden liikkeelle, kaikki rakentavat kommentit enenmmän kuin tervetulleita:
Homma jaetaan 3 sykliin:
1) elokuu-lokakuu
Sali: 3 jakoinen, toistot 10-15, 3 sarjaa, "totuttelemista"
Aerobinen: 1-2 krt/vko, "totuttelemista"
Ruokailu: lievästi miinuskaloreilla, pp/hh/rr järkevällä jaolla
tavoite jakson lopussa:
tyttöystävä: -5 kg
itse: valmis kovempaan salitreeniin
2) marraskuu-tammikuu
Sali: erikoistekniikoita mukaan, ohjelma uusiksi, "tuloksia"
Aerobinen: 2-3 krt/vko, "tuloksia"
Ruokailu: mahdollisesti itse plussalla, tyttöystävä miinuskaloreilla
tavoite jakson lopussa:
tyttöystävä: -11 kg
itse: tulosten paranemista
3) helmikuu-toukokuu
Sali: loppuviilaus jotta päästään tavoitteisiin
Aerobinen: 2-3 krt/vko, "lisää tuloksia"
Ruokailu: viilailua, mahdollisesti miinuksella selkeästi
tavoite jakson lopussa:
tyttöystävä: -17 kg
itse: rantakunto :D
Taustasta sen verran, että itse aloitin -99 syksyllä ekan kerran bodaustyylisen treenauksen. Tuosta lähtien on jatkettu viime syksyyn saakka, kesällä hieman taukoa pitäen bodytyylisellä treenillä. Tyttöystävälläni ei ole kuntoilutaustaa kuin viime syksystä saakka.
Viime syksynä (~lokakuu) aloitimme sitten sen "rantakuntoon" ohjelman. Yritys oli hyvä, suunnittelin hyvän ohjelman ja ruokavalion mutta seuranta jäi hieman heikolle sekä tuli myös lipsuilua ohjelmasta.
Teimme ohjelmaa yhdessä tyttöystäväni kanssa tyyliin 3 krt/vko sali + aamulenkkejä. Alkuvuodesta hommasta hieman lipsuttiin ja helmi-touko aamulenkit olivat harvinaisia ja salikin vähän alkoi tökkimään. Sali jäänyt kokonaan pois huhtikuussa. Myös ruokailu alkoi olemaan vähän epäsäännöllistä ja muutenkin pielessä.
Tulokset (marraskuu-toukokuu)
tyttöystävä: 85 kg -> 77 kg, vatsasta -10 cm
itse: 87 kg -> 78 kg, vatsasta -8 cm (osa alkupainosta oli kreatiinista johtuvaa)
Nyt olisi sitten tarkoitus rutistaa elokuu-toukokuu, kaikkiaan 10kk.
Tavoitteena:
tyttöystävä: ~80 kg - > 60-65 kg
itse: ~80 kg -> 80 kg tiukentaen ja läskit polttaen
Hommaan on mietitty personal trainereista lähtien apuja mutta alkuun olisi tarkoitus ihan salilla/aerobisella lähteä liikkeelle ja ruokavalio on varmaankin se missä eniten apua kaipaa.
Tässä hieman runkoa mistä lähden liikkeelle, kaikki rakentavat kommentit enenmmän kuin tervetulleita:
Homma jaetaan 3 sykliin:
1) elokuu-lokakuu
Sali: 3 jakoinen, toistot 10-15, 3 sarjaa, "totuttelemista"
Aerobinen: 1-2 krt/vko, "totuttelemista"
Ruokailu: lievästi miinuskaloreilla, pp/hh/rr järkevällä jaolla
tavoite jakson lopussa:
tyttöystävä: -5 kg
itse: valmis kovempaan salitreeniin
2) marraskuu-tammikuu
Sali: erikoistekniikoita mukaan, ohjelma uusiksi, "tuloksia"
Aerobinen: 2-3 krt/vko, "tuloksia"
Ruokailu: mahdollisesti itse plussalla, tyttöystävä miinuskaloreilla