100 m tuloksia ja millä treenillä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se on kyl tylyä, että jos oot hidas oot hidas, reeni ei oikeesti auta ees niiiin paljon, jos on luonnostaan todella hidas :D Ite olen luonnostaan joku maailman hitain tyyppi, ja vaikka kuinka reenais niin ei voi päästä kuin kohtalaiseksi :( "Moni" joka ei edes tyyliin urheile voi hakata mut :)

100m meni kuukausi sitten 12,6 sähköajalla. Treenininä ihan normi futishöntsyä ja lätkää, ei mitään juoksutaustaa. Painoa sellainen 97kg :itku:

vaikuttaako muuten paria numeroa liian isot lenkkarit, verkkarit ja huppari paljoo tohon juoksuaikaan ku ite juoksin 8 sekkaan 60 metriä et pääsiskö sen nopeemmin??

vaikuttaako muuten paria numeroa liian isot lenkkarit, verkkarit ja huppari paljoo tohon juoksuaikaan ku ite juoksin 8 sekkaan 60 metriä et pääsiskö sen nopeemmin??

Treeneissä olen huomannut, että välineet vaikuttavat 30-60 metrin matkoilla aikaan yllättävän vähän. Piikkarit ja trikoot jalassa juoksisit 60 metriä todennäköisesti jotain 7,8-7,9.

60m aika oli jotain 6.7sec käsipelillä ylä-asteella , mutta silloin olin kyllä aikamoinen sohvaperuna...
enkä ole harrastanut muutakuin vuoden korista tuolloin
olen nähtävästi perinyt vanhempien molemmat geenit. kun toinen harrasti juoksua ja toinen voimailulajeja :)

2000m aika ollut 1v sitten 6:45 johon en kyllä luultavasti pääse enää

ja tuolla 60m jälkeen maaliintultua meni 30m varmaankin ennenku sai vauhdin loppumaan kun paljain jaloin kipittelin menemään :D

60m aika oli jotain 6.7sec käsipelillä ylä-asteella , mutta silloin olin kyllä aikamoinen sohvaperuna...

:eek: Nyt on haamukoira juossu melkosen kovasti yläasteella.
Nipa Tranin viime kauden kotimainen kärkiaika oli tuo 6,70s 60 metrillä.
Kannattaa jatkaa samaa rataa niin saadaan Suomeenkin joskus arvokisamitaleita pikajuoksusta.:D

Tuo 2000 aikakin on semmonen mitä ei ihan heti usko. Paavo Nurmi on juossut noin 5:30

Edit: Noniinno.. eipä se nyt niin kova olekaan

mutta tosiaan tuo "2000m" on suurinpiirtein veikkaus tuosta lenkistä mitä aina juoksen välillä. saattaa olla hyvinkin jopa 1800 tai vastaavaa... kuten sanoin tuohon aikaan en enää pysty. tuli sellanen ihme terminaattorifiilis ja jakso painaa niin kovaa ku jalat anto vaa periks :D

mutta asiasta kukkaruukkuun. jos joku harrastaa juoksua niin pistäkää joku hyvä treeniohjelma tohon lyhyen matkan juoksulle koska meinasin ottaa tästä tän kuukauden aiheeksi ja kattoa minkälaista tulosta nykypäivänä tulee.

jalkaprässin tuloksilla voi mitata jotenkin räjähtävää voimaa ? koska tulokseni pohjelihaksilla oli 350kg 16 kertaa
täysin kyykkyy en voi mennä koska jalat ei kestä , mutta se ei vaikuta juoksuun mitenkään.

ja tässä on kadonnut painoakin sen yli 15kg siita ajasta :)

noh piru vie postasimpas hölmösti... ei pohjelihaksilla vaan puolikyykkyyn...

ja juttelin tuon naapurin kaverin kanssa (samassa koulussa oli) niin tuo matka olikin 50m dääm... kerkesin jo ajatella että miten siihen aikaan silloinen sohvaperuna voi vetästä kylmästi sm-tasoa ;D

-ihmisen mieli on erehtyväinen-

mutta asiasta kukkaruukkuun. jos joku harrastaa juoksua niin pistäkää joku hyvä treeniohjelma tohon lyhyen matkan juoksulle koska meinasin ottaa tästä tän kuukauden aiheeksi ja kattoa minkälaista tulosta nykypäivänä tulee.

Itellä tietenkin on nyt menossa peruskuntokausi. Voin laittaa tämän viikon treenit näytille ja kaikkien haukuttavaksi :D.

Ma: Nopeuskestävyys Ave, 15 x 200m /37s/2', Lve

Ti: Lepo

Ke: Kestävyys 25 min juoksua yhteen suuntaan ja 25 min samaa reittiä takaisin, Venyttely

To: Kestovoima Ave, Vauhtipunnerrus 5 x 5, Askelkyykky 5 x 6+6, Hyppääjän maastaveto 5 x 3+3, Pohkeet 4 x 12, Penkkipunnerrus 4 x 12, Vatsa & Selkä 3 x 20, Lve

Pe: Vesijuoksu Ave , 4 - 5 x 2 x 15 m / 2’ / 4’ vesijuoksu syvässä vedessä liiveillä, 4 - 5 x 2 x 15 kuopaisuveto matalassa vedessä seinään nojaten, 4 - 5 x 2 x 12 aitajuoksupyöräytys matalassa vedessä seinään nojaten, vesihieronta, Lve

La: Kestävyys Ave, 3 x (200 m, 150 m, 100 m) / 70 % / 4' / 6', Lve

Su: Yleislajivoima Ave, 4 x 20 Vuoroloikka, kuopaisukävely 4 x 30 m, Juoksuloikasta juoksuun 6 x 20 m + 20 m, Vastusjuoksu kelkalla 6 x 60 m / 85 % / 4' , Kyykkyh 5 x 10 (käd.lant), Lve

En ole juoksua harrastellut sitten yläasteen ensimmäisten luokkien.

7-ottelua väännetään kerran vuodessa kavereiden kanssa, ja pakko kai se on todeta, että itelle on siunaantunu nopeat lihassolut ( jos muihin myös juoksua pahemmin treenamattomiin kavereihin vertaa ).

Tuohon 7-otteluun ( naisten ) kuuluu 200m , ja joka vuosi on enkat mennyt uusiksi, nyt syksyllä meni 24.30sec. Vaikka vedämme naisten ottelun, oon silti miespuolinen ja ikäähän on jo 19.:rock:

ps. Sukat jalassa juoksin.

Kyllähän noita kovia 60m käsiaikoja voi juosta aika hidaskin kaveri (eteenkin jos todellinen matka on 50m :D )

Itse juoksin viime kesänä ihan pätevän valmentajan käsiajalla 60m 6,6 (Eikä ollut sattumaa, koska edellinen oli 6,7 ym.).

Tietysti oli +25 astetta lämmintä ja myötästä ehkä 1,5-3 m/s. Toi ei kuitenkaan meinaa, että pääsisin edes lähelle 7,00 sähköajalla, sallituissa olosuhteissa. Käsiaika on käsiaika, eikä niitä ole mitään järkeä verrata sähköaikoihin (lyhyillä matkoilla).

Toki ne kertoo mulle ja valkulle, että kuinka kovaa mennään verrattuna edellisiin vuosiin ym. Mutta turha niitä on ruveta vertaamaan muiden juoksemiin aikoihin.

Mahtavat ekat postit ghostdog88 :worship:

Vai puolikyykyssä 350kg x 16 :jahas:

Mitä jätkä? Ootko trolli vai täysin mistään mitään milloinkaan tietämätön? :)

Miten vitussa jengillä voi olla niin kova ego, että uskoo olevansa huippujuoksijoiden tasoinen, jos hänelle niin sanotaan? Eikö siinä mikään skeptisyys hyökkää kuvioihin?

Vai puolikyykyssä 350kg x 16 :jahas:

Kyse oli siis ilmeisesti jalkaprässistä puolella laskulla, joka ei ole kummoinenkaan tulos 45 asteen prässissä. Kaveri teki 340kg:lla 8 toistoo syvään prässillä ja ei varmasti saa 130kg enempää syväkyykkyä.

Mut jos kattoo pojan muita tuloksia voi tuossakin tuloksessa olla reilusti "hyvää" päällä.;)

Kolme vuotta sitten tama vanha invalidi veteli vuosien juoksutauon jalkeen (edellisesta juoksusta taisi olla jo n. 15 vuotta) satasen 13.9s 119 kg:n painoisena (virallisissa kisoissa muuten heh heh). Aika hyvin selkavammaiselta laskilta entiselta urheilijalta. Niin jos voimapuoli tuohon vaikuttaa positiivisesti niin tuolloin meni 300 kg:lla kyykysta 5 toistoa (ei nyt kuitenkaan kisasyvyisia) ja 310 meni 4 toistoa. Mutta se lahto on mun heini, ekat 20 metria on paras mutta sitten ukko hyytyy lihojensa alle... no olenhan myos vanha puolustuksen linjamies (siis joskus kauan sitten...)!

Kolme vuotta sitten tama vanha invalidi veteli vuosien juoksutauon jalkeen (edellisesta juoksusta taisi olla jo n. 15 vuotta) satasen 13.9s 119 kg:n painoisena (virallisissa kisoissa muuten heh heh). Aika hyvin selkavammaiselta laskilta entiselta urheilijalta. Niin jos voimapuoli tuohon vaikuttaa positiivisesti niin tuolloin meni 300 kg:lla kyykysta 5 toistoa (ei nyt kuitenkaan kisasyvyisia) ja 310 meni 4 toistoa. Mutta se lahto on mun heini, ekat 20 metria on paras mutta sitten ukko hyytyy lihojensa alle... no olenhan myos vanha puolustuksen linjamies (siis joskus kauan sitten...)!

Voimat tossa kyllä menee hukkaan, kun 13,9 voi juosta jollain 50 kg:n kyykyllä (tai kuinka vähän nyt ihminen voi kyykyätä)

En siis väitä aikaa huonoksi, mutta voimaa et taida saada hyödynnettyä. Liian hidasta voimaa (tai puutteellinen juoksutekniikka).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom