100 m tuloksia ja millä treenillä

17v tuli mittariin. Luokion 2 luokan kolmiottelussa liikuntatunnilla tuli 100m juostua kolme kertaa. Ensin 11.24 sitten 11,39 ja viimesellä 11,69. Ikinä en ole pikajuoksua harrastanut. Jalkapalloa tullut pelattua 13 vuotta. Joukkueestamme olen nopein, myös lukiostamme.
Tampereen kisoihin mua ei ilmotettu kun oli luokkaretkellä ja sinne mulle ei infottu mitään :/ . Ilmeisesti olis noilla ajoilla siellä pärjännyt. Opettajat harmittelivat kovasti, käskivät nyt johonkin seuraan ja harjoittelemaan juoksutekniikkaa ja ensivuonna sitten!
Kiinnostaisi kyllä kovasti pikajuoksun aloittaminen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis sulla on aivan mieletön potentiaali, alle 11s ajat ovat aivan varmasti mahdollisia ja todennäköisesti paremmatkin! Nyt hankit vain valmentajan tai liityt johonkin seuraan, ja alat hankkimaan salilla perusliikkeissä kovat voimatasot pitämällä kuitenkin kehonpainon samassa (2xBW penkki, 2.5XBW kyykky, 3xBW maastaveto ja leuanveto lisäpainona 1xBW). Tossa on kyllä tavoiteltavaa melkein viideksi vuodeksi, mutta siihen mennessä juoksutekniikka on jo aika huolellisesti hiottu ja yhdistettynä noihin voimatasoihin, tulet tekemään rumaa jälkeä! :)

e. Ai siis nuo ovatkin käsiaikoja, kuka ilmoittaa käsiajat sadasosan tarkkuudella? Pyöristettynä (standardien mukaisesti +0.24s ja sitten kymmenykseen ylöspäin) nuo ovat 11.5, 11.7 ja 12.0.

Mörssis, pitää ottaa huomioon, että hyvänkin ajanottajan käsiaikaan pitää lisätä n. 0,25 s. Joskus noi ajat voi heittää yli puol sekuntiakin. Pelkällä fudistaustalla ihan hyvin silti, treenillä voi hyvinkin pian mennä ihan virallisesti sinne 11,20 tuntumaan.

11,5 on ilman pikajuoksu- ja voimatreeniä on aika kovaa haipakkaa. Pelkästään piikkarit leikkaa varmaan yhden kymmenyksen (oletan ettet omista).
Toki ikinä ei tiedä kuinka nopeaksi tulee. Treeni "tarttuu" eri tavalla eri ihmisiin. Alle 11 ajat pitäisi olla helposti haarukassa. Siitä vaan Lemaitren jalan jäljille (eka Eurooppalainen alle 10sekan)
http://en.wikipedia.org/wiki/Christophe_Lemaitre

Jäänyt taas kirjoittamatta tänne. Keskiviikkona ensimmäisiin yleisurheilutreeneihin! Futiksesta pitkän aikaa taukoa nyt, niin ehtii hurahtaa tuohon mukaan. Kaks kertaa oon saanut nyt valmentajalta opastusta juoksuradalla. Tekniikkaa hiomalla saadaan kuulemma hyvät ajat aikaan :) .

13,30 meni tossa vuosi sitten. Juoksuradalla ja siis ihan kunnon ajanottosysteemeillä. Lenkkareilla juoksin. Ikinä sinänsä en oo reenannu juoksemista, mutta 10v jalkapalloo takana niin kai siinä vähän on oppinu juoksemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom