100 m tuloksia ja millä treenillä

Tais olla enkat jotka paukku. Onnittelut :hyvä:

Kiitos vaan. Olin kyllä yllättynyt, että paikat ei paikkunut, kun oli reilusti alle meikeläisen pakkasrajan. :dance: Viimeinen kisa tälle kesälle (ei mitään hävittävää:))

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs ne naisihmiset juoksivat siinä tv-sarjassa, jossa eri lajien urheilijat kilpailivat yleisurheilulajeissa? Virpi Kuitunen oli kai nopein sadalla metrillä. Jospa siitä vois vetää jotain johtopäätöstä tai sitten ei :)

Uinnilla ei ole käytännössä mitään siirtovaikutusta juoksuun. Veikkaan, että max n. 14 sekkaa.

Tietysti jos hän sattumalta on lahjakas, niin sitten voi mennä kovempaa, mutta sitäpä ei voi etukäteen tietää.

No hyvin veikkasit jos aika oli 14,42, eipä toi kyllä kerro mistään lahjakkuudesta nopeuden suhteen. Miehellä varmaan vastaisi sitä että tuosta napsaistaisiin reilu sekunti pois?

Olipa kyllä yllättävän paska. Häviäisi pikkutytöilleki.

Johanna Mannisen ennätyskehitystä:
11v 13.23
12v 13.02
13v 12.42

Komeita juoksuja venomilta, toivottavasti kehitys jatkuu samanlaisena :thumbs:

Sellainen kysymys olisi meidän pikajuoksijasankareille että millainen aika pitää painella 60m:llä jotta pystyy juoksemaan 100m alle 12 sekuntia?

Ok, varmasti paljon riippuu siitä kuinka pystyy ylläpitämään nopeutta (=nopeuskestävyyttä tarvitsee jo hieman), mutta että noin keskimäärin? Puhutaanko sellaisesta ~7,70 ajasta? Ja käsiajalla sellaisesta 7,5 alittavasta ajasta?

Riippuu tiestysti juoksijasta mut esim. nopeimmat 19-v naiset juoksi hallissa 7,5-7,6 välille ja 100m on kyseisiltä juoksijoilta kulkenu 11.75 - 12.0 välille.
Tota laskuria kun testasin niin kusee kyllä aika pahasti, esim: Pöyhösen 6.58 vastaa laskurin mukaan 10.58, vaikka todellisuudessa toi 6.58 vastaa - ainakin mun mielestä - jopa kovempaa aikaa kun mitä Pöyhösen ennätys on 100 metrillä (10.23). Ainakin kun vertaa kansainvälistä tasoa

[venom];2148610 sanoi:
Riippuu tiestysti juoksijasta mut esim. nopeimmat 19-v naiset juoksi hallissa 7,5-7,6 välille ja 100m on kyseisiltä juoksijoilta kulkenu 11.75 - 12.0 välille.

Ite vähän vertailin samojen urheilijoiden 60 ja 100m aikoja tuolla varaslahto.net:issa, niin aika lailla tuo on se suhde missä 60m ja satanen menee. Varmaan hyvä idea on ottaa välistä ~120-150m vetoja nopeuden ylläpitämisen parantamiseksi?

Kuvittelisin että jos painoa saa tästä 105 kg:sta (188-189cm pituutta) laskettua jonkin verran, niin se näkynee hieman parempina aikoina. Toki mielellään niin ettei voimatasot suuremmin kärsi..

[venom];2148610 sanoi:
Tota laskuria kun testasin niin kusee kyllä aika pahasti, esim: Pöyhösen 6.58 vastaa laskurin mukaan 10.58, vaikka todellisuudessa toi 6.58 vastaa - ainakin mun mielestä - jopa kovempaa aikaa kun mitä Pöyhösen ennätys on 100 metrillä (10.23). Ainakin kun vertaa kansainvälistä tasoa

Olet aika lailla oikeassa. Testi taitaa korreloida parhaiten käsiaikana omasta lähdöstä. Niin tuossa testissä mun mielestä selitetään. Tai sitten 60m kennojen välistä paikaltaan. Siinä jää mm reaktioajat pois ja testi näyttäisi enemmän oikeaa suuntaa.

5,90 vastaa 9.69....

Sellainen kysymys olisi meidän pikajuoksijasankareille että millainen aika pitää painella 60m:llä jotta pystyy juoksemaan 100m alle 12 sekuntia?

Yleensä tuo kerroin 60m kisa-ajasta 100m kisa-aikaan on lähes jokaisella pikajuoksijalla melko tarkkaan 1,56.

Eli esimerkiksi jos vetää 60m 7,00, niin satasella on odotettavissa:
7,00 x 1,56 = 10,92

Ja kääntäen -> päästäksesi satasella alle 12,00 pitäisi 60m kulkea:
11,99 / 1,56 = 7,68

Tekeekö sprintterit ollenkaan etukyykkyä, vai onko kyykyt yleensä vajaita takakyykkyjä? Itse olen treenannut pääasiassa etukyykkyä pääliikkeenä reisille viimeiset pari vuotta.

Peruskuntokaudella jos on aikaa tehä extrapunttia niin otan joskus etukyykkyä etureisiliikkeenä, mut pääasiassa puolikyykkyä. Etukyykkyä on mun mielestä vähän hankalaa tehä hirveen räjähtävänä, siks ei oikein sovi pikajuoksijalle ainakaan kilpailukaudella.

IMO pikajuoksijan ei todellakaan kannata tehdä etukyykkyä.
1. etureisiä ei kannata puntilla juuri treenata (kun juostaan takaosaston lihaksilla)
2. etukyykystä ei pysty nousemaan ilman et tanko kolahtaa leukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom