100 m tuloksia ja millä treenillä

http://www.youtube.com/user/sonouncapo

Italian Fabio Cerutti takakyykkää 180 kg, tämä siis 10.13 juoksijalta. Reilu 80 kg kaveri kyseessä, eli ei mitään yli 200 kg kyykkyjä tarvitse koviin 100m aikoihin :)

Joo ei. Jos Gay kyykkää 100 kg, niin ei se hirveesti ole tosta "puntti voimasta" kiinni. Vaikea myöskään kuvitella, että Bolt liikuttelisi kovinkaan isoja rautoja. Varmaan salilla edes jalkoja treenannut :)

Suomalaisethan on perinteisesti vahvoja, kankeita ja hitaita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
niin jos esim visa hongiston kyykky on sellast 200 luokkaa, no okei ei ehkä syväkyykkyjä mutta siinä vähän perspeektiiviä tuohon kyykyn maksimiin ja sen vaikutusta 100m tulokseen. visalla enkka jtn 10.40 luokkaa.

niin jos esim visa hongiston kyykky on sellast 200 luokkaa, no okei ei ehkä syväkyykkyjä mutta siinä vähän perspeektiiviä tuohon kyykyn maksimiin ja sen vaikutusta 100m tulokseen. visalla enkka jtn 10.40 luokkaa.

Puolikyykkyä tekee moni 200kg:llä, joten pitäs tietää tarkasti, että kuinka syvä kyykky on ollut kyseessä.

Sitten vielä se, että jos joku pikajuoksija kyykkää 300kg, niin se ei tarkoita, että kaikkien tarttis pystyä siihen, tai että siitä on edes hänelle hyötyä verrattuna johonkin huonompaan tulokseen.

nii no syvyydestä ei oo joo tietoa mut omien sanojensa mukaan pari vuotta sitte kyykky oli 190-200kg. Juurikin puolikyykkyjä luulisin.

Tasan vuosi sitten varaslähdöllä 8.2 (60m) ja pari viikkoa sitten 7.7 ilman varaslähtöä (60m)
Ja tuossa välissä ehdin aloittaa salilla käynnin. Kyllä huomaa muutenki että nopeus ja räjähtävyys on kasvanu aivan perkeleesti. 7.7 juoksussa vielä vieno vastatuuli ja sukilla tottakai.

Jokakesäisen max. juoksuvauhdin testauksen aika :)

Velipoika kellotti 7,80 telineistä, ja kellon laittoi liikkeelle ennenaikojaan eli tuo aika on tuskin ainakaan alakanttiin, lisäksi juoksin hiukka varovasti noiden penikoiden takia. Olisin kokeillut uutta lähtöä ja lisäksi 80 ja 100m mutta penikat kipeytyi niin pahasti että piti lopettaa tuohon.. pituutta 189cm ja paino siinä 105 kg hujakoilla, en tiedä kuinka paljon tuo "korkeahko" paino vaikuttaa noihin penikoihin?

100m oon pinkonu noin 12.2s. Melkein samoja tuloksia tuli muutamana vuotena, tais olla 9. luokalla tai lukion parina ekana vuotena...60m aikoja en edes muista, mutta se oli suhteessa parempi ku lähdöt(lähtönopeus) on ollu aina se mun vahvempi puoli.

100m juostu aikaan 12,1s. 15-vuotiaana, varpaisillaan, lähtö seisaaltaan, ei treeniä takana.
Liikunnanopettaja yritti tuon juoksun jälkeen saada minua liittymään paikalliseen yleisurheiluseuraan...ei silloin kiinnostanut.
Jälkeenpäin ajateltuna ketuttaa suunnattomasti etten liittynyt...

100m juostu aikaan 12,1s. 15-vuotiaana, varpaisillaan, lähtö seisaaltaan, ei treeniä takana.
Liikunnanopettaja yritti tuon juoksun jälkeen saada minua liittymään paikalliseen yleisurheiluseuraan...ei silloin kiinnostanut.
Jälkeenpäin ajateltuna ketuttaa suunnattomasti etten liittynyt...

Ite juoksin 15 vuotiaana 12,6, ilman harjottelua, paljain jaloin. Liikunnan maikka ehdotti seuraan liittymistä ja niin tein. Se kannatti. Tosin ei musta 100m juoksijaa tullu, mutta kuitenkin.

Piti vielä mainita että liikunnan maikka otti aikaa sellaisella ihan perus kädessä pidettävällä ajanottokellolla, tiedä sitten kuinka paljon siihen voi laskea heittoa...

Visan puolikyykky omien sanojen mukaan 3x220, veikkaan kyl et hieman vajaita. Leirillä otti meinaan 6x190kg. Itellä satanen tällä hetkellä 10.5 luokkaa, ja suht kokemattomana pikajuoksijana oon vielä hieman sellanen voimalla runttaaja. Futistausta 17-vuotiaaks asti ja nyt on 3 vuotta menny juoksun parissa, josta noin puolet loukkaantuneena.

[venom];2140604 sanoi:
Visan puolikyykky omien sanojen mukaan 3x220, veikkaan kyl et hieman vajaita. Leirillä otti meinaan 6x190kg. Itellä satanen tällä hetkellä 10.5 luokkaa, ja suht kokemattomana pikajuoksijana oon vielä hieman sellanen voimalla runttaaja. Futistausta 17-vuotiaaks asti ja nyt on 3 vuotta menny juoksun parissa, josta noin puolet loukkaantuneena.

Niin onhan tuota kehitystäkin kuitenkin tullut. :rock:

(Oletan että toi aika on sähköaika kisoissa)

Ihan alkuperäiseen kysymykseen, 14'01 eilen käsiajalla ilman telineitä ja ilman mitään treeniä asiaan tai juoksemiseen yleensä. Jalassa feelmaxin töppöset ja mittaa 180/71 ;) Jaaniin ja ikää 28.

[venom];2141078 sanoi:
Sähköajalla siis 10,59 0,4 vastaseen, siksipä siis tollanen varovainen veikkaus tänhetkisestä kunnosta toi 10,5 :D

Arvasinkin tuon. Antamasi kuvaus sopii yhteen jamppaan Suomessa. :D

Tämän kesän ongelmana on ollut meillä molemmilla, että ollaan oltu "vastatuulimagneetteja". :curs:
Oletkos toipunut viikonlopust eli starttaatko tänään? Tänään paikkuu (enkat tai paikat).

Joo, ei ollut hirveän vaikea arvata. Olitko "saman mallinen" futisaikoina vai onko tullu pattia lisää viime vuosina?

Joo kelit ei oo kyl ollu hirveen suotusat, parhaillaan vastasta ollu kevyet 4,8m/s :D mut joo, oli sen verran rankka vloppu et aattelin pitää viel tänään lepoo ja luotan siihen et näillä näytöillä pääsee ruotsi-otteluun, ja jos kerrankin kelit ois suotuisat niin toivon mukaan ennätyskin korjaantuis hieman.

No itse asiassa olin futisaikoina aika pitkälti saman kokonen (painonen) kun nykyään, eli about 77kg, mut voimaa on tullu kyl jonku verran lisää; runkkupenkki oli sillon 17-vuotiaana jotakuinkin 125kg ja tänä vuonna tullu parhaillaan 8x120, ja kyykky on parantunu aikalailla samassa suhteessa. Riveä oon tehny muutaman kuukauden ja maksimi on nyt 130 luokkaa. Eli kyllähän noi valmiudet nyt on melkosesti paremmat ainakin voimien osalta kun sillon muutama vuos sitten :)

14,2 100m tänään, enkä oo tyytyväinen :(

Tuo käsiajalla, ilman lähtötelineitä ja normi punttitreenillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom