Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tein jouluun asti voimatreeniä lyhyillä toistoilla, nyt olis tarkoitus laihduttaa pari kiloa ja samalla vaihtaa ohjelmaa. Onko haittaa/hyötyä jos teen pitkiä 12-15 toistoja laihduttaessa?
Kulmasoutu kädet leveällä siten, että kyynerpäät liikkuvat sivullepäin, eikä suoraan taakse.
Tein jouluun asti voimatreeniä lyhyillä toistoilla, nyt olis tarkoitus laihduttaa pari kiloa ja samalla vaihtaa ohjelmaa. Onko haittaa/hyötyä jos teen pitkiä 12-15 toistoja laihduttaessa?
Ja mihinköhän kisoihin olet ilmoittautumassa? Laji?Olen nyt 2vuotta treenannu intensiivisesti 4krt/vk ja olisin ilmoittautumassa ensimmäisiin kisoihin syksyllä. Ongelma on se että pitäisi johonkin tiimiin kuulua enkä tiedä kehenkä ottaa yhteyttä ja miten asia pitäisi hoitaa?! En tarvitse mitään personal trainereita, en treenausohjelmaa, enkä ravinto-ohjelmaa. Tarvitsen vain tiimin, joten voin osallistua kisoihin. Onnistuuko tällainen??!
Moi olen siis 15-vuotias poika n.160cm 52kg. Tarvitsen apua pömmpiksen pois saamiseen kun nyt on alkanut tytöt kiinnostamaan... Minä aloitin juuri Kickboxingin jota on kaksi kertaa vikkossa Tiistaisin ja Torstaisin. Olen lukenut että poikkitaiset vatsalihakset ovat tärkeät jos se pitää paikkaansa tähän voisi laittaa hyviä liikkeitä. Kiitos jo etukäteen
Ja mihinköhän kisoihin olet ilmoittautumassa? Laji?
- - - Updated - - -
Tuohon onko aerbinen pakollista pointtiin tuli semmoinen mieleen, että olen minimoinut aerobisen viime toukokuusta lähtien niin semmosen oon huomannut, että ranka alkaa olemaan aika jumissa. Esim. rintaranka. Eli liian yksipuolista liikettä tulee ainakin itselleni pelkästä kovasta salitreenistä. Siinä mielessä tuo "aerobinen" on hyvä pohtia, että tarvitseeko itse parempaa kehonhuoltoa, loppuverryttelyjä esim. aerobisen muodossa jotta keho voi kokonaisvaltaisesti paremmin. Itse ainakin voisin ottaa loppuhölkyttelyt/ crossailut salin päälle ja ainakin tehdä reippaita kävelylenkkejä vapaapäiville. Overtrainingista ei toki ole kysymys vaan järkevämmästä palautumisesta.
Miten se vaikuttaa lihasten kasvuun, jos teen sarjoja 8-12 toistoluokassa, mutta teen kuitenkin maven ja kyykyt 1-3 toistoluokassa?
Ei kovin tarkka kysymys, mut 1–3 toistoa ei kauheen hyvin lihasta kasvata. Niitä ei muutenkaan kannattais koko aikaa tehdä. Lisää maven toistomäärät vaikka 4–6 ja kyykkyyn sama tai vähän enemmän. 8–12 toistoa sen sijaan on erinomainen lihaskasvua ajatellen.
Moi olen siis 15-vuotias poika n.160cm 52kg. Tarvitsen apua pömmpiksen pois saamiseen kun nyt on alkanut tytöt kiinnostamaan... Minä aloitin juuri Kickboxingin jota on kaksi kertaa vikkossa Tiistaisin ja Torstaisin. Olen lukenut että poikkitaiset vatsalihakset ovat tärkeät jos se pitää paikkaansa tähän voisi laittaa hyviä liikkeitä. Kiitos jo etukäteen
nostan penkistä 40kg kehittyykö paremmin penkki jos teen 50kilolla pakkotoistoja
vai millasia sarjoja te suosittelesitte?