Kannattaako noin tunti treenin jälkeisellä aterialla syödä rasvaista kalaa esim. lohta? Luin hulkin artikkelin rasvojen ajoituksesta ja siinä sanottiin, että pitäisi välttää juuri ennen treeniä ja sen jälkeen rasvaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaako noin tunti treenin jälkeisellä aterialla syödä rasvaista kalaa esim. lohta? Luin hulkin artikkelin rasvojen ajoituksesta ja siinä sanottiin, että pitäisi välttää juuri ennen treeniä ja sen jälkeen rasvaa?

Mitä lihasryhmiä ei kannata treenata peräkkäisinä päivinä?
kuinka monta toistoa jotain liikettä voi tehdä ennenkun ei saa enää maximi voimaa vaan pelkkää lihaskestävyyttä? vai vaihteleeko se liikkeittäen? esim jos saa 18 punnerusta niin kannattaako jo laittaa reppua selkään tai jotain? ja miten leuan-vedossa ja painojen kanssa on?
Eli kuinka paljon tämmöne 15v 174-55 laiha sälli vois kehittyä 2kuukaudessa?
Ajattelin ottaa Arskan golden six ohjelman kokeiluun,uskoisin sen olevan erittäin hyvä :D
Salilla kävisin ma,ke,pe.
Kiitos neuvoista jo etukäteen![]()
ps.eka postaukseni vaikka paljon olen lueskellut täältä aikaisemmin. (kirjoitin tämän puhelimella,joten varmaan aika sekava.)
3 kertaa viikossa on juuri sopiva määrä aloittelijalle, mutta muista myös syödä paljon (muutakin kuin proteiinia).
Onko heti aamulla ylösnoustessa treenaamisessa mitään järkeä? Olen jostain kuulut ettei aamutreenaaminen (joka omalla kohdalla tarkoittaan punnertamista, käsipainoilla heilumista ja vatsalihasliikkeiden tekoa noin vartin ajan) ole erityisen hyödyllistä lihasten kehittämisen kannalta? Ainakin aamulla treenaminen piristää jollei muuta.![]()
Onko heti aamulla ylösnoustessa treenaamisessa mitään järkeä? Olen jostain kuulut ettei aamutreenaaminen (joka omalla kohdalla tarkoittaan punnertamista, käsipainoilla heilumista ja vatsalihasliikkeiden tekoa noin vartin ajan) ole erityisen hyödyllistä lihasten kehittämisen kannalta? Ainakin aamulla treenaminen piristää jollei muuta.![]()
Ennen treeniä voi kuitenkin olla suotavaa syödä jotain (proteiinipitoista), vaikka sekään nyt ei ihan välttämätöntä oo..
Voisikohan joku kokeneempi neuvoa vähän tuossa jalkaprässin käytössä.. Olen aina tehnyt kyykkyjä, mutta haluaisin lisätä prässin ohjelmaan alaselän palautumisen takia.
Kysymykseni jalkaprässistä etureisipainotteisesti
1. Missä kulmassa jalkalevyn tulee olla?
2. Missä kohtaa jalkaterien tulee olla levyllä ja kuinka leveällä?
3. Kannattaako toistot tehdä niin syvälle kuin mahdollista vai rajoittaa 90°-kulmaan? Meneekö työ pakaroille syvälle tehdessä?
Eli mulla on nostokengät joissa on pieni korko kantapäissä. Nämähän on siis tarkoitettu kyykkäämiseen. Mutta haittaako korko muissa liikkeissä kuten sjmv, maastaveto, jalkaprässit yms?
Nyt salia about 4kk takana ja ihan kohtalaisesti ovat tulokset kehittyneet. Kuitenkin pikkuhiljaa on kehitys alkanut hidastumaan tai melkeen jopa pysähtymään. Ekat kolme kuukautta tein arnoldin kuusikkoa ja olin plussakaloreilla. Sittemmin olen kuukauden tehnyt 3-jakoisella kuuden päivän kierrolla ja samalla aloittanut dieettaamaan. Kyykkytulos on muutamia kiloja noussut, mutta esim. penkki täysin jämähtänyt tuon 3-jakoisen aikana. Olisiko siis kun aloittelijoita tässä vielä ollaan niin järkevämpää kehityksen kannalta tehdä 1 tai 2-jakoisella vai jatkanko tuolla 3-jakoisella normaalisti dieetin ollessa päällä? Vai onko se vain hyväksyttävä tosiasia että dieetillä ne tulokset eivät yksinkertaisesti juurikaan nouse?
Moro! Tänään sitten aloitin salilla käymisen suunnitelman mukaan! Mietin vain että nyt kun on jo treeniohjelma valmiina niin minä päivinä kannattaisi treenata, että lepopäiviä tulisi hyvin. Ajattelin että reenaisin maanantaina,tiistaina,torstaina ja perjantaina. Näin jäisi kolme lepopäivää ja viikonloppu lepoa valmistaa taas seuraavan viikon treeneihin. Onko tämä hyvä, vai?
PS: Tämä sopisi omaan ohjelmaan parhaiten kun viikonloput menee aina mökillä tai jossain muualla.