Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mulle väitettiin tämmöistä, että elimistö ei pysty vastaanottamaan kuin 30g proteiinia yhdellä aterialla. Pitääkö paikkaansa?

"Elimistössä on aminohappoja varastoituneena pieniä määriä kaikissa soluissa eri puolilla elimistöä ns. aminohappopoolina, jossa on ruoasta saatuja ja aineenvaihdunnassa vapautuneita aminohappoja."

Ja sen aminohappopoolin koko on noin 100g.

Että kyllä se ihminen pystyy enemmän vastaanottaa proteiinia, ja tämähän ihan riippuu kuinka paljon veti edellisellä aterialla ja kuinka usein syö, siksi sitä yleensä sanotaan että proteiini suositus on n.30g-50g /ateria :rolleyes:

Mielestäni asia on näin. Sanokaa toki jos olen väärässä! :)

Eli vasen kyynärpää kipeytyy lähes kaikissa punnerrusliikkeissä, ojentajia ei kunnolla pysty treenaamaan, eikä penkkiä. Kässäripenkki onnistuu jotenkin, mutta siinäkin teho kärsii huomattavasti. Eli normaalisti en tunne mitään kipuja kyynärpäässä, mutta heti jos jotain ojentelen niin kipu alkaa, mikä helvetti on? Auttavatko kyynärpäätuet ? :worship: jo etukäteen avusta!

Onko sulla ollu kuinkakin kauan toi vaiva? Meinaa mulla oli tollanen kuukauden verran, mutta lähti sitten kun vaan treenas rauhassa ja otin painoo pois. Jos on jatkunut jo pitkään niin varmaa vois käydä kyselee lääkäriltä?

Onko sulla ollu kuinkakin kauan toi vaiva? Meinaa mulla oli tollanen kuukauden verran, mutta lähti sitten kun vaan treenas rauhassa ja otin painoo pois. Jos on jatkunut jo pitkään niin varmaa vois käydä kyselee lääkäriltä?

Ei oo kyllä ku ehkä pari viikkoa näin pahana. Alko kun nostin painoja ransakalaisessa ja se liike piti lopettaa kokonaan ja näin kävi. Pitää vissiinkin höllätä tahtia jos toi menis itestää pois :)

Ei oo kyllä ku ehkä pari viikkoa näin pahana. Alko kun nostin painoja ransakalaisessa ja se liike piti lopettaa kokonaan ja näin kävi. Pitää vissiinkin höllätä tahtia jos toi menis itestää pois :)

Mulla alko ihan samasta liikkeestä :) Ei muutakun otat iisisti, ja jos sillä ei lähe ni sitten lääkärille ;)

Mulla alko ihan samasta liikkeestä :) Ei muutakun otat iisisti, ja jos sillä ei lähe ni sitten lääkärille ;)
Tai sitten tekee vain liikkeitä mitkä ei aiheuta kipua.

kulmasoudut & alatalja leveällä otteella, tanko palleaan/rintaan. leukoja rinta rottingilla tankoon asti. pystysoutu ja olankohautukset menee lähinnä trapsien yläosaan ja ovat muutenkin IMO aika turhia liikkeitä.

Joo no aina tulee alkuu kevyesti heitettyä noita 6-10sekunnin settei...

Eli siis yli 10 sekunnin venytykset laskee hetkellisesti räjähtävää voimaa, kuinkahan pitkä aika se "hetkellinen" on? Ihan mielenkiinnosta kysyn. :rolleyes:
Omasta kokemuksesta se "hetkellinen" on sen treenin pituinen. Ja joutuu kyllä vähän pidempään venyttämään kuin 10s ja useampaan kertaa, että sitä räjähtävyyttä katoaa oleellisesti. Tämä siis omista kamppailulaji harkoista poimittua mutua...

Saanko minkäänlaista järkevää treeniohjelmaa tehtyä kun kotona olis tarkotus reenailla? Pari päivää sit tuli penkki tilattuu ja käsipainojakin löytyy. Tarkotus olis saada kokoa rintalihaksiin, hauiksiin ja vatsalihaksiin.. Riittääkö vaik pelkkä penkki 3x10, hauiskääntö 3x10, vatsalihakset 3x20-30. 3krt viikosssa noi?

Pystysoutu on olkapääliike..? Tosin ottaahan se varmasti trapseihinki jos kapealla otteella tekee. Eikös se ole epäkäslihas, joka siinä lapojen välissä on, joten olankohautukset lienee ainakin yksi.

Niin unohdin lisätä että kapealla otteella ;)
Myös pystypunnerrus on aika kova sana... ja kulmasoutu, ja leuanveto, ja mave, ja ylätalja... Näitähän riittää, aikalailla kaikki selkä ja olkapää liikkeet sinne ottaa :rolleyes:

Oletan että tästä lihaksesta on kyse:
http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusMiddle.html

Back
Ylös Bottom