Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Saanko minkäänlaista järkevää treeniohjelmaa tehtyä kun kotona olis tarkotus reenailla? Pari päivää sit tuli penkki tilattuu ja käsipainojakin löytyy. Tarkotus olis saada kokoa rintalihaksiin, hauiksiin ja vatsalihaksiin.. Riittääkö vaik pelkkä penkki 3x10, hauiskääntö 3x10, vatsalihakset 3x20-30. 3krt viikosssa noi?

rhp iskee taas.

Hei, antakaas vähän vinkkiä! Oon nyt nelisen kuukautta reenaillu kunnolla, painoo on tullu n. 12kg lisää ja muutenki kasvanu aika hyvin. MUTTA, tuntuu että kädet ei kasva ollenkaan, samanlaiset siimat kun aina ennenkin. Ruokapuoli pitäis olla kunnossa, reilusti plussalla on oltu kokoajan ja protskuja oon pyrkiny saamaan sen 2g/kg. Tällä hetkellä omat mitat on 180cm/71kg. Ensin treenailin 3kk Starting strenghtiä ja nyt G6:sta kolmas viikko menossa. Mikä mahtaa olla ettei käsiin tunnu tarttuvan mitään?

Hjelpin tarpeessa!

Elikkäs.
Olen lopettanut jalkapallon n.5kk sitten jonka jälkeen aloitin salilla treenamisen 4 kertaa viikossa.
Olen vain ollut vähän pulassa miten treenata joten olen jokatoisella treenillä treenannut jalkoja ja selkiä ja jokatoisella käsiä ja vatsoja.
Joten nyt ottaisin selkeitä ja mahdollisimman hyviä treeni ohjelmia vastaan, kiitos! :):dance:

Mikä on sopiva pituus bulkkikaudelle ja dieettikaudelle? Ja paljonko "ylimääräistä" kiloa pitäisi olla bulkkauksen lopuksi, kun sitten kannattaa jo alkaa pudottamaan?

Itse 180/80, kesällä painoin 70 kg. Jokin pieni osa on lihastakin koska treenaan 4-6 x viikossa mutta tuntuu että syöminen lähtenyt vähän käsistä. Diettaus tuntuu hirveen vaikealta kun tuntuu ettei saa tehokasta treeniä enää illalla (kun muutenkin väsynyt päivästä) aikaan, jos on miinuskaloreilla.. Vinkkejä tähän?

Missä penkkipunnerruksen kuuluu tuntua?

Rintalihaksienhan kuuluisi tehdä suurin työ.

Mutta liikettä tehdessäni rasitus tuntuu vain käsivarsissa, teenkö liikkeen väärin?

Mutta liikettä tehdessäni rasitus tuntuu vain käsivarsissa, teenkö liikkeen väärin?

Joko ojentajat ovat paljon jäljessä tai teet kapealla otteella, joka ottaa enemmän juurikin ojentajiin. Voihan tekniikka olla myöskin väärä. Tiputa suosiolla painoja ja opettele puhdas tekniikka, johon löytyy paljon ohjeita tuolta penkki-threadista. Hinkkaat niitä 15-20 toiston sarjoja puhtaasti. Kyllä se siitä.

no painoa on muutenkin vain 35kg, oteleveys 70cm, ja lihasta ei ollenkaan (missään). aloitin juuri ST-ohjelman...
Pidän rintaa koholla ja kyynärpäät taittuu sivulle.

no painoa on muutenkin vain 35kg, oteleveys 70cm, ja lihasta ei ollenkaan (missään). aloitin juuri ST-ohjelman...
Pidän rintaa koholla ja kyynärpäät taittuu sivulle.

Koita pitää käsiä mahdollisimman vartalonmyönteisesti. Mulla ainakin ottaa enemmän ojentajiin jos kädet menee suoraan sivulle.
Kyynäpäät siis alaviistoon.

Mikä on sopiva pituus bulkkikaudelle ja dieettikaudelle? Ja paljonko "ylimääräistä" kiloa pitäisi olla bulkkauksen lopuksi, kun sitten kannattaa jo alkaa pudottamaan?

Toihan nyt riippuu ihan tietysti omista tavoitteistas jne... Jos nyt jotain lukuja sanosin niin maltillisilla plussilla itse otan sen >10kg ylöspäin painoa ja pähkäilen sitten onko jonkinlaisella väli dieetille aika.

Simppeliksi ohjeeksi voisi sanoa, että viimeistään siinä vaiheessa kannattaa lähteä diettiä vetämään kun kyllästyy sotanorsu vittuiluihin muilta tai alkaa peilikuva kyllästyttää bulkki kunnossa.:D

Ei sen tarvi tuntua missään lihaksessa. Tärkeintä on, että sarjapainot kasvaa. Penkkipunnerrus on enemmänkin koko yläkehon voima/massa -liike, kuin pelkkä rintaliike. Rintalihakset kuuluu tähän pakettiin.

Tee nyt SS:ää niin pitkään kuin se toimii, eli keskimäärin 5 kk. Sen jälkeen jos sulla on vielä lattatissit, niin vinopenkki ja käsipainopenkki on hyviä liikkeitä rinnalle.

mave

Morjesta,

Meitsillä on vähän ongelmia suorin jaloin maastavedon kanssa. Oon nyt tehnyt tätä 2 kk. Ongelmanani on että, en oikein "taivu" tarpeeksi alas. Onko tää semmonen asia että kun tätä tekee tarpeeksi, niin takareisi lihas venyy, jolloin saan pidemmän liikeradan?

Morjesta,

Meitsillä on vähän ongelmia suorin jaloin maastavedon kanssa. Oon nyt tehnyt tätä 2 kk. Ongelmanani on että, en oikein "taivu" tarpeeksi alas. Onko tää semmonen asia että kun tätä tekee tarpeeksi, niin takareisi lihas venyy, jolloin saan pidemmän liikeradan?

Venyttele niitä takareisiä. Niin yksinkertaista se on.

Jos se lihas työstyy loppupeleissä koko liikeradalta niin mikä on se ongelma? Mitä meinaa tuo "taivu"? Ei sjmvedossa tartte sitä tankoa lattiaan saakka laskea jotta takareidet ottais hittiä.

Back
Ylös Bottom