Juuri tulin salilta ja yritin tehdä mavessa, penkissä ja kyykyssä 3x3 sarjaa. Kolmas sarja tyssäsi joka liikkeessä toiseen tai kolmanteen toistoon. Kuinka paljon tuohon tekniikkaan pitäisi vähentää sarjapainoja verrattuna ykkösmaksimiin?
Silloin aikanaan kun tein starting strengh:iä jopa 4 kuukautta, niin sarjapainot nousivat vain 3-5 kiloa yhteensä. En sitten tiedä, kuinka huono ohjelma se on, mutta itse ainakin petyin siihen totaalisesti. Olisiko niin, että joillekin eivät nuo vähän pidemmät sarjat sovellu lainkaan, kuten itselle? Laihoille teinipojille se oli kuulemma suunniteltu, mutta olen edelleen melkein yhtä laiha. Eli ei kovin hyvä.
Ja miten nuo 3x3 sarjat soveltuvat aloittelijoille?
Itse ajattelin treenata vielä tämän vuoden loppuun ja jos tavoitteet ei täyty, niin jätän treenaamisen kokonaan. Vituttaa vain tämä, kun treenissä ei mikään onnistu ja on niin hankalaa aloittaa mitään, kun ei ole mitään urheilu tai liikuntataustaa. Nykyään sitä on alkanut vihata liikkumista ja urheilua enemmän ja enemmän. Vaikeaa tässä vaiheessa on mitään kovaa enää saavuttaa. Lapsuus ja suurin osa nuoruudesta mennyt television ja tietokoneen ääressä.
Lätkän höntsäpelaamisen lopetin, kun huomasin, ettei mihinkään SM-liigatasolle enää yksinkertaisesti pääse. Olisi pitänyt pienestä pitäen reenata, harjoitella ja pelata.
Kiitosta olen saanut siitä, että löysin jonkin harrastuksen (salitreenin), mutta kun ei onnistu, niin ei onnistu.