Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mitä liikkeitä kannattaa tehdä kotona? Käsipainoilla ja ilman. Siis niin että koko yläkroppaa saa treenattu.
Leuanveto, vatsalihasliikkeet, hauiskäännöt, pystypunnerrukset, takaolkapääsoudut, pystysoudut, kulmasoudut, punnerrukset...

Mitähän hittoa oikiasti tarkoittaa pumppitreeni? En todella ole vasta-alkaja vaan jo 15 vuotta voimaurheillut, mutta vasta nyt kun tiivistyin vähän niin iski bodauskipinä. Montako toistoa/sarjaa/palautukset? Olen nöyrästi kiitollinen vaikka esimerkkitreeneistä.

Mitähän hittoa oikiasti tarkoittaa pumppitreeni? En todella ole vasta-alkaja vaan jo 15 vuotta voimaurheillut, mutta vasta nyt kun tiivistyin vähän niin iski bodauskipinä. Montako toistoa/sarjaa/palautukset? Olen nöyrästi kiitollinen vaikka esimerkkitreeneistä.
Kato tuolta sanastosta...

Kiitos, noita olen suunnilleen juuri tehnyt. Mitkä olis eritysen hyviä selälle,olkapäät,hauis ?
Selälle leuanveto ja kulmasoutu. Hauiksille yllätys yllätys hauiskääntö, leuanveto vastaotteella ottaa kyllä myös hauikseen, ainaki mulla. Olkapäille ehkä paras massaliike on pystypunnerrus, itse olen kyllä tykästynyt pystysoutuun ja takaolkapääsoutuun. Pystypunnerrus ei taida oikein ottaa takaolkapäihin joten senkin takia kannattaa lisäksi tehdä ainakin takaolkapääsoutua. Myös vipunostot on hyviä olkapäille, tosin IMO tosi inhottavan tuntoisia liikkeitä..

Kolmessa viikossa on hauis kasvanut 2 cm. Onko tämä normaalia kehitystä vai suht hidasta vai vai vai?

Ettei vaan olisi käynyt niin, että hauis on mitattu ekan kerran ns. kylmiltään ja kolmen viikon jälkeinen mittaus on tehty pumpissa. Elikkä hauis ei luultavasti ole kasvanut milliäkään.

Kumpi on parempaa vai yhtä hyviä ?
Fast hera 80 @28€
USF Whey @ 13€

Ainakin tuo UFS on hemmetin halpaa..:hyvä:
:offtopic: mutta aika riistoa 30€ hera80:sta...jos tuo on siis noita vakio 800-900g pussukoita

Ettei vaan olisi käynyt niin, että hauis on mitattu ekan kerran ns. kylmiltään ja kolmen viikon jälkeinen mittaus on tehty pumpissa. Elikkä hauis ei luultavasti ole kasvanut milliäkään.
Alussa oli habanero 30 cm ja sillon olin punnerruksia tehnyt sitä mittausta ennen joten ei kovin pumpissa ole ollut. Eilen mittasin ku oli pumpissa hauis ja näytti 32 cm, mittasin nyt uudestaan kylmiltään ja 31,5 cm näyttää. Ja sit käsivarret on kolmesviikos kasvanu sentin :)
Toivottavasti ei lopu tämä kasvu jos kerta näin nopeata on.

Back
Ylös Bottom