Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Miten scott-hauiskääntö tehdään kun olen yrittänyt tehdä mutta sattuu vaan pirusti kyynerpäihin?
(Veikkaan että teen sen jotenkin väärin.)

Miten scott-hauiskääntö tehdään kun olen yrittänyt tehdä mutta sattuu vaan pirusti kyynerpäihin?
(Veikkaan että teen sen jotenkin väärin.)

Suoristat luultavasti käsiä liikaa, ei niitten tartte lukkoon mennä vaan kannattaa jättää vähä koukkuun. Ite tykkään että seisaltaan on parempi ku penkissä.

Itsellä on käynyt niin että aina penkki- ja yleensä rintatreenin jälkeen oikea etuolkapää kipeytyy ja vasen rintalihas kipeytyy. Kun taas vasen etuolka ja oikea rintalihas ei ota läheskään niin hyvin hittiä. Entiä onko tekniikastakin ollut kiinni.

Olen huomannut jo pientä epäsymmetriaa tuon takia, ja tuossa oikeassa olkapäässä on huomattavasti pienempi liikkuvuus, sen näkee jo peilistäkin. Eli vasen hartia on ikään kuin leveämpi kuin oikea. Pientä kipua olen myös havainnut oikean olkapään kohdilla, varsinkin tuossa etupuolella.

Tuohon ei ole tuntunut auttavan vaikka kuinka lavat pitää yhdessä, kun se liikkuvuus on oikealla pienempi, niin kädet nostavat hieman eri tavalla sitä tankoa.

Onkohan tuo kiinni sitten näistä kiertäjäkalvosinongelmista, yleisestä jumista olkapäässä (liian vähän venyttelyä, ja kulmasoutu pitkään samalla ristiotteella), vai onko ihan geneettinen ja ruumiinrakenteellinen ongelma?

En tiedä kuinka paljon se vaikuttaa mutta koneen ääressä tulee oltua paljon, ja oikealla kädellä käytän hiirtä ja se saataa myös jumittaa oikeaa olkapäätä?

Kulmasoutua myös tein pitkään ristiotteella ja seon saattanut tehdä yläselkään epäsymmetriaa ja sitä kautta myös hartialinjaan. Joka tapauksessa neuvoja otetaan vastaan ! Kiitos jo etukäteen!

Pistin tänne vielä lähinnä siksi, että lihashuolto puolella kukaan ei vastannut.

Kannattaako tollanen treeni ohjelma hommata? tai et onko siitä niin paljo hyötyy ku puhutaan jos käy salilla vaikka 4 kertaa viikossa? huomaako esim 6kk treenin jälkee kropassa eroja jos on tai ei ole ollut treeni ohjelmaa?
Kiitos ja kumarrus!

Treeniohjelman avulla on helpompi pitää lihaksien välinen tasapaino treeneissä kohdallaan ja seurata, että kehitys pysyy progressiivisena.

Eli kannattaa.

Käsipainoilla penkki on aiheena..

Eli onkos kellään kuvia/videota tiedossa tosta käsipainoilla tehtävästä penkin tekniikasta..

Olisi kiva tietää se "oikea" tekniikka siihenkin, kun teen penkkiä.

joo on, mulle ainaki mainostettiin ihan sikana. onko mitää eroa vetääkö näitä palautusjuomapurkkeja vai heraa treenin jälkee. palautusjuomii menee pitemmän päälle enemmän rahaa mutta ei haluttais ostaa yli parinkympin herasäkkejä ku en tiiä onko sillä ja palautusjuomalla yhtää vaikutuseroja.

Palautusjuomassa tulee olla myös hiilareita. Eli joko valmis palkkari säkki tai sitten itse sotket maltot ja herat.

Miten usein pitää/saa venytellä? Aina 4h treenin jälkeen ainakin? Kannattaako venytellä vaikka joka päivä jos vaan fiilistä riittää, vai onko tästä jotain haittaa?

Mitenkäs jos nyt vielä lenkkeilyn aloittaisin niin pitääkö lenkin jälkeen venytellä?

Onko järkeä käydä salilla ja lenkillä samana päivänä? Entäpä jos vaikka salin jälkeen on jo venytellyt, voiko venyttelyn jälkeen vielä lähteä lenkille?

Miten usein pitää/saa venytellä? Aina 4h treenin jälkeen ainakin? Kannattaako venytellä vaikka joka päivä jos vaan fiilistä riittää, vai onko tästä jotain haittaa?

Mitenkäs jos nyt vielä lenkkeilyn aloittaisin niin pitääkö lenkin jälkeen venytellä?

Onko järkeä käydä salilla ja lenkillä samana päivänä? Entäpä jos vaikka salin jälkeen on jo venytellyt, voiko venyttelyn jälkeen vielä lähteä lenkille?

koita 2h sisällä reenistä jo päästä venyttelemään

Ei hemmetti kun aina yläkroppatreenin jälkeen alaselkä kipeä ja syytä en löydä! Voi ehkä johtua kulmasoudusta, mutta kyllä se sillon kun sitä tekee tuntuu ihan hyvältä ja oikeatekniikkaiselta.

Elikkä voisiko joku hieman kiteyttää millaisilla sarjoilla/toistoilla hankitaan voimaa tai massaa?
Voimaa tulee itelle ainakin sellaisilla 4-6 toiston sarjoilla

Isoille lihaksille (Kyykyt, mave jne.) Teen 4 sarjaa.. Loput "pienemmät" (hauikset, yläselkä jne.) teen 3 sarjaa.

Back
Ylös Bottom