Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Tehnyt miten?
Että siis en oo voinu oikein testata maksimia ees välttämättä 2,5kg tarkkuudella.
Sillon kun et kehittynyt oliko sulla toi sama treeni? Mikä meni vikaan?

Ja onko toi treeni sellanen ettei saa tehä toistoja loppuun, meinaa sitä en hallitse. Kaikki aina vaa raa-asti tehty loppuun.
Sillon testailin lähinnä 3-ja 4-jakoista. Vikaan meni aika paljon. Kuten jo sanoin, kunhan syö ja lepää paljon niin kehittyy hyvin. Painoa kannattaa tarkkailla, noin 1-2kg pitäisi tulla vielä tässä vaiheessa kuukauteen lisää painoa. Ja treeneissä pitää aina pyrkiä isompiin painoihin, mutta ei edelleenkään tekniikan kustannuksella. Ja ei väkisin sitä rautaa tankoon, jos tietää ettei mene, niin ei tarvii väkisin yrittää koittaa, siitä on vain haittaa kehitykselle. Ja ruoasta paljon lihaa. ELI LIHAA. Ennemmin lihaa kun maitorahkaa tai jauhoja. Sanotaan vielä kerran, että menee perille;
lihaa, ja paljon

Pääliikkeissä (penkki, mave ja kyykky) teen ainakin itse nykyisin loppuun, koska tarkoitus on saada tanko tummax. Apuliikkeissä sitten tulee tehtyä vähän miten sattuu. Välillä jää 10 toistoa varaa välillä ei yhtään. Ei sillä nyt kauhiasti ole väliä jos 15 tekee.

Että siis en oo voinu oikein testata maksimia ees välttämättä 2,5kg tarkkuudella.

Sillon testailin lähinnä 3-ja 4-jakoista. Vikaan meni aika paljon. Kuten jo sanoin, kunhan syö ja lepää paljon niin kehittyy hyvin. Painoa kannattaa tarkkailla, noin 1-2kg pitäisi tulla vielä tässä vaiheessa kuukauteen lisää painoa. Ja treeneissä pitää aina pyrkiä isompiin painoihin, mutta ei edelleenkään tekniikan kustannuksella. Ja ei väkisin sitä rautaa tankoon, jos tietää ettei mene, niin ei tarvii väkisin yrittää koittaa, siitä on vain haittaa kehitykselle. Ja ruoasta paljon lihaa. ELI LIHAA. Ennemmin lihaa kun maitorahkaa tai jauhoja. Sanotaan vielä kerran, että menee perille;
lihaa, ja paljon

Pääliikkeissä (penkki, mave ja kyykky) teen ainakin itse nykyisin loppuun, koska tarkoitus on saada tanko tummax. Apuliikkeissä sitten tulee tehtyä vähän miten sattuu. Välillä jää 10 toistoa varaa välillä ei yhtään. Ei sillä nyt kauhiasti ole väliä jos 15 tekee.

Mulla on toi kulutus tosi kovaa. Kulutan iha pirusti ku liikun paljon ja vielä olen kasvuiässä. Hemmetti sitä ruokaa pitää syödä paljon, että saisi painon nousemaan.

Minkäslaisia painoja nostelet nykyään`? sano vaikka sarjapainot jos jaksat
Eikös tollaset olis parempi kysyä vaikka käyttäjän 'visitor messagella'? :david:

Mulla on toi kulutus tosi kovaa. Kulutan iha pirusti ku liikun paljon ja vielä olen kasvuiässä. Hemmetti sitä ruokaa pitää syödä paljon, että saisi painon nousemaan.

Kannattaa vetää proteiinijuomaa ja siihen pistät rypsiöljyä. Lisäksi vielä maapähkinöitä, niin ihan varmaan saat painon nouseen. (Niin niitä maapähkinöitä ei pistetä siihen proteiinijuomaan :lol2:).

Minkäslaisia painoja nostelet nykyään`? sano vaikka sarjapainot jos jaksat
Penkkipunnerrus 4x8 60kg (pystyisin nyt ottamaan tuon saman 65kg:lla, ja otankin kun pääsen taas joulun jälkeen treenaamaan. Maastaveto on 125kg, 135kg menis kyllä, vaan käytän liian vähän jalkoja, niin ei viiti ihan maksimeja kuitenkaan vedellä. Hauiskääntö suoralla tangolla 8x35kg ja boxkyykky 12x80kg(aikoja sitten).

Tuskimpa se kulutus niin suurta kuitenkaan 57kilosena on. 100g proteiinia ja noin 3000kaloria päivässä on kyllä IMO aika helppo saada.

Tarvis 2 hyvää liikettä ojentajille, millä sais kokoo ja voimaa. Ajattelin penkkiä kapeel otteella ja ranskalaista punnerrusta. Vai olisko parempia ehdotuksia?

Sitten toinen asia olis, että just taas alotin salilla käymisen ja oon suht iso kokonen, niin noi leuat ja dipit tuottaa näin alkuun aika kovia vaikeuksia. Niin mites noita kannattais alkaa treenaan, ku ei viittis korvata niillä mitään muita liikkeitä, ku ei niistä oikein vielä mitään tuu. Niin pitäiskö noi tehä noitten muitten liikkeitten lisäks ja sittenkun niitä taas pystyy tekeen tarpeeks, et pystyy käyttään lisäpainoja, niin korvaa noita vanhoja liikkeitä niillä? Mitään ideoita tähän?

Noniin, tänään tein tosta vstaoteen treenistä sen ekan osion. Tuntu aika mukavalta ja tehokkaalta. Ojentajat ainakin sai pirusti kyytiä, kun viimisessä liikkeessä eli ojentajat taljassa en enään hirveästi jaksanut mitään.

Nyt sit mietin tota selkää kun ylätaljaa/leukoja en voi tehdä ja kulmasoutua en vielä (ehkä) hirveän hyvin osaa tehdä. Voisko ton ylätaljan tilalle laittaa alatalja tai jotain muuta?

Voi korvata, nuo vaan tuntui itselleni parhaalta. Kannattaa selkä tehdä aluksi pienemmillä painoilla ja ehkä jopa 20 toiston sarjoja siihen asti että saa latseihin tuntuman. (Itselläni kesti tässä vaiheessa pari kuukautta, ihan kunnolliseen poltteeseen yli puoli vuotta)

Penkissä älä nosta tankoa suorille käsille asti, käy liikaa ojentajille.(kuvittelen, että näin teet) Penkki on tuossa ohjelmassa rintaliike. Otekin kannattaa suunnilleen olla pikkurillit merkeissä, jos haluaa rinnalle tuntumaan, joka on tuossa nyt ideana.

Voi korvata, nuo vaan tuntui itselleni parhaalta. Kannattaa selkä tehdä aluksi pienemmillä painoilla ja ehkä jopa 20 toiston sarjoja siihen asti että saa latseihin tuntuman. (Itselläni kesti tässä vaiheessa pari kuukautta, ihan kunnolliseen poltteeseen yli puoli vuotta)

Penkissä älä nosta tankoa suorille käsille asti, käy liikaa ojentajille.(kuvittelen, että näin teet) Penkki on tuossa ohjelmassa rintaliike. Otekin kannattaa suunnilleen olla pikkurillit merkeissä, jos haluaa rinnalle tuntumaan, joka on tuossa nyt ideana.

Juu, olen nostanut suorille käsille, mutta kyllä rintaan saanu sen tuntuman, sen verran levee ote ehkä.
Tossa kapeassa penkissä ja ojentajat taljassa sai ojentajat kyytiä kun ne oli jo valmiiksi saanu sivuvaikutusta tosta penkistä.

Ojentajat kyllä alko eniten polttaa oikein kunnolla kun tein vipunostoja rinnalle. Hmm.

Tuossa ohjelmassa se penkki on rintaliike, ottaa IMO rintaan enemmän kun ei laske ihan suorille. Omasta mielestäni tuo Colemanin toiseksi viimeisin korkeus olisi paras. Saan itse enemmän toistoja alle 15 toiston sarjoissa kun lasken suorille, mutta ojentajat ottaa liikaa hittiä, vaikka ideana on eliminoida ne, koska se penkki on rintaliike tuossa ohjelmassa. Mutta jos rintaan tuntuu noinkin niin sillonhan siinä ei ole mitään vikaa.

Eipä ainakaan omaan silmään mikään puhtain nosto ja ehkä hieman vajaaltakin näyttää. Mutta siis, nosta se tanko niin ylös kuin se nousee, ilman että tekniikka hajoaa eli ts. lavat aukeavat/irtoavat penkistä. Helppoa.

saahan sen tangon vaikka suorille käsille ilman että lavat irtoaa, mutta ei mahda olla rintatreenissä ihan tarkotuksenmukasta. itsellä ottaa vielä ikävästi kyynärpäähänkin.

älä liikaa murehdi kuitenkaan sitä nouseeko tanko "liian ylös". parempi niin kuin jättää liian vajaaksi.

Penkkipunnerrus 4x8 60kg (pystyisin nyt ottamaan tuon saman 65kg:lla, ja otankin kun pääsen taas joulun jälkeen treenaamaan. Maastaveto on 125kg, 135kg menis kyllä, vaan käytän liian vähän jalkoja, niin ei viiti ihan maksimeja kuitenkaan vedellä. Hauiskääntö suoralla tangolla 8x35kg ja boxkyykky 12x80kg(aikoja sitten).

Tuskimpa se kulutus niin suurta kuitenkaan 57kilosena on. 100g proteiinia ja noin 3000kaloria päivässä on kyllä IMO aika helppo saada.
Ok :D sähän oot -94 syntyny?

Jos käyn 2 kertaa viikossa salilla ja harjoittelen monipuolisesti koko kroppaa(eniten kuitenkin yläkroppaa) ja välillä kotona jotain harjoituksia (punneruksia,vatsaa,leuanvetoa,
painojen nostelua) niin onko siitä jotain apua? Vai pitäiskö käydä useammin salilla?

Mitään säännöllistä treeni- tai ravintoohjelmaa minulla ei ole.

Back
Ylös Bottom