Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä on kehitys hidasta jos 2kg tulee lisää 5kuukaudessa vieläpä aloittelijalla. Millasta treeniä teet? Entä millanen on ravintopuoli?
Alussa käyttäisin 2-jakoista 3 kertaa viikossa, mutta kyllä toi 3-jakoinenki on ihan ok. Tossa saa lihas kyllä suoraa rasitusta vain kerran viikossa, vaikka se voisi ottaa sitä enemmänkin. Kannattaa vaihdella välillä sarjojen pituuksia. Esim. välillä penkissä 2-3x4-6 ja siihen vaikka apuliikkeeksi 2x10 vinopenkki käsipainoilla. Muistathan syödä myös enemmän kuin kulutat tai vähintään yhtäpaljon riippuu oletko voiman vai lihasmassan perään.

kysymys tää oli. 

Kuulin tänään salilla, kuinka joku valmentaja/personal trainer sanoi suojatilleen: "Teepä nyt sitä penkkiä neljälläkympillä."
No valmennetteva laittoi kympit päähän. Tästä sitten päättelin, että tangon on pakko painaa 20kg.
Ite olen tykännyt merkata vain kiekkojen/kässärien/taljan pakan painot treenipäiväkirjaan, mutta siis onko yleensä tapana laskea tuo 20kg mukaan tulokseen, vai lasketaanko vain kiekkojen paino?
EDIT: Nyt vasta tajusin, kuinkakysymys tää oli.
Eli ei, tarkoitus ei ole saada tuloksiin 20kg lisää painoa, vaan saada käsitystä yleisesti vallitsevasta käytännöstä.
Tottakai se tankokin siihen lasketaan.

Kiitos.
Aloinkin jo heti saada lisää massaa kasvaneiden treenipainojen johdosta. :D
Nyt suoraan sanoan vähän vituttaa.
Kaverin kanssa käyty samaa aikaa n. 5kk salilla.
Mä nostin aluksi 50kg penkistä, kaveri 40kg
Nyt kaveri nosti 60kg ja mä 52kg...
Joko mun kehitys on hidasta tai treeni kusee. Sarjapainot on noussu mut ei toi maximi.
Noissa kässäreissä on sen tangon painokin mukana. Mutta penkissä ja kaikessa muussa, mihin itse lisätään rautaa, niin otetaan tanko erikseen.
Kaikki ne 6 (edit. tai kahdeksan) palkkia on samaa lihasta, joten ei niitä voi treenata erikseen. Yleensä vaan alimpia palkkeja peittää rasvakerros. Monilla saa olla todella alhainen rasvaprosentti, että alimmat palkit näkyy.Miten kehittää lihaksia niin että vatsasta kaksi alinta palkkia kehittyy? eli alavatsaa..
(yläpalkit näkyy ja ala ei :/ )
Mites kylkiin laitetaan lihasta liikkeitä?
Oletko tehnyt kaverisi kanssa samalla ohjelmalla?
EDIT: Onko murrosikä kuinka pitkällä? Sitä vaan että kaverillas saattaa testot "jyllätä" ja kehittyy nopeemmin ku sä. Mua ei sit kannata ottaa vakasti perjanai iltasin.
Miten ihmeessä toi on mahdollista? Joku nyt mättää tässä yhtälössä. Jos nostat sarjaa 3x10x40kg ja kaveri 3x5x40kg, niin kaverilla ei kyllä millään voi olla parempi maksiminosto, oli mitä tahansa.
Miten ihmeessä toi on mahdollista? Joku nyt mättää tässä yhtälössä. Jos nostat sarjaa 3x10x40kg ja kaveri 3x5x40kg, niin kaverilla ei kyllä millään voi olla parempi maksiminosto, oli mitä tahansa. Niin, ja voithan sä aina tehdä vinopenkin ennen penkkiä, se on ihan hyvää vaihtelua.