Olen nyt puolisen vuotta lukenut pakkotoiston minulle lähes epäjumalan asemassa olevaa foorumia ja nyt rohkaistuin kysymään asiantuntijoilta pientä apua. :D
Eli olen n. vuoden ajan käynyt punttiksella ahkerasti ja olen pyrkinyt treenamaan mahdollisimman monipuolisesti. Treenivinkit on luonnollisesti luettu täältä ;)
Ja varsinaiseen kysymykseen eli mitä mieltä olette tämmöisestä rintapäivästä, joka on tarkoitus tehdä oman tunteen mukaan 2-3 kertaa viikossa.
Penkkipunnerrus: Ensin muutama lämmittelynosto hilupainoilla ja sitten: 5x60%, 3x80%, 1x85%räjähtävästi, 8-10x1x90%
Tälläisen kaavan löysin joltain lontoon kieliseltä sivustolta, joka tuntui ihan asianmukaiselta ja muutenkin hyvältä sivustolta. Kaivan linkin kyllä jostain tarvittaessa. %:t ovat luonnollisesti nykyisestä maksimista ja sarjojen välillä kehotetaan venyttelemään ja lepäämään n.3 min.
Tämän lisäksi tehdään ojentajaliike JM Press 4 x 6 painoilla, jotka pystyisit nostamaan normaalisti 8 kertaa.
Itse lisäisin tuohon muutaman apuliikkeen, kuten rinnalle vinopenkki kp:lla ylä- ja alaviistossa. Ojentajille kaavailin JM Pressin lisäksi ojentapunnerrukset istuen kulmatangolla ja kickbackit. Olkapäätreenin sijoitan myös samaan päivään, mutta ei siitä sen enempää.
Pyrin siis voiman enkä niinkään massan kehittämiseen ja annan lisätietoja treenistäni, tuloksistani yms., jos joku niitä kaipaa.
En ole vielä ohjelmaa aloittanut enkä loppuun asti suunnittelut, mutta mielipiteitä ja korjausehdotuksia otetaan asiantuntijoilta mielellään vastaan.
En ole aivan varma onko tämä sopivin threadi tähän viestiin, mutta virheistä oppii.