Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Öh, joo... Eli vamppi kysymys mutta ei kai se haittaa..

Kuulin et mitä vähemmän on nestettä kropassa, sen paremmin lihakset sit näkyy.. Noh, miten sais nopeaa nesteitä pois kropasta? Tiedän ainaki et saunassa, mut mua vituttaa ku ei oo kämpäs saunaa. Onko mitään muuta vaihtoehtoa?
Ei tuolla rasvaprosentilla erottuvuus merkittävästi parane nesteitä poistamalla(olettaen, että tämä kuva on tuore). Palataan asiaan uudestaan lähempänä kisakuntoa.;)

Öh, joo... Eli vamppi kysymys mutta ei kai se haittaa..

Kuulin et mitä vähemmän on nestettä kropassa, sen paremmin lihakset sit näkyy.. Noh, miten sais nopeaa nesteitä pois kropasta? Tiedän ainaki et saunassa, mut mua vituttaa ku ei oo kämpäs saunaa. Onko mitään muuta vaihtoehtoa?

Ananas on ainakin aika kova nesteenpoistaja. Kahvi taitaa kanssa poistaa jonkinverran.

Fiksummat kertoo lisää.

Pitääkö muka pitää 20sec taukoa sarjojen välissä jos haluaa massaa? Ja sit sarjat on jotain 3-4x 8-15..Ja nyt haluan saada tän selväksi jo heti alkuun ettei mee pilalle oma kehitys. Ku mulle on sanottu et jätä pari toistoa varastoon eli failaa ne viimiset. Ni pitääkö sen olla sellai että se kolmanneksi viiminen toisto menee juuri ja juuri. Mut jos jaksaa tehä vielä enemmän ni pitääkö silti vaan sit jättää tekemättä ne viimiset?

Ja vielä, että mitä se tarkottaa jos hauis on ihan puuroa jännityksessä rankan käsitreenin jälkeen? : d

Ku mulle on sanottu et jätä pari toistoa varastoon eli failaa ne viimiset.

Parin toiston jättäminen varastoon tarkoittaa sitä, että olisi varaa tehdä vielä pari toistoa - ei siis mitään failaamista.

Ei tuolla rasvaprosentilla erottuvuus merkittävästi parane nesteitä poistamalla(olettaen, että tämä kuva on tuore). Palataan asiaan uudestaan lähempänä kisakuntoa.;)

Hmmh, oon aatellu rasvaprosentin pudottamista siinä helmikuussa... Siitä kesäloman loppuun asti pitäs sellasta projektia pitää, eli haluaisin viewlä kysyä et kannattaisko sillon enää salilla käydä? Pitäiuskö sillo tehä ns. voimatreeniä?

Parin toiston jättäminen varastoon tarkoittaa sitä, että olisi varaa tehdä vielä pari toistoa - ei siis mitään failaamista.

Shit! Tein sellain et ei olis pystyny enää tekemään niitä viimisiä..No enskerralla sitten niin et jätän sinne varastoon etten oo ihan puhki.

Hmmh, oon aatellu rasvaprosentin pudottamista siinä helmikuussa... Siitä kesäloman loppuun asti pitäs sellasta projektia pitää, eli haluaisin viewlä kysyä et kannattaisko sillon enää salilla käydä? Pitäiuskö sillo tehä ns. voimatreeniä?

Kyllä salilla kannattaa käydä dieetilläkin. Jos tekee dieetillä pelkkää aerobista niin se vaan vauhdittaa niitten hankittujen lihojen lähtöä. Ja ilmeisesti kannattaa myös tiputtaa toistojen määrää, mutta ei kai niin paljon, että menee pelkäksi voima treeniksi. Eli mieluummin 5 toistoa per sarja kuin 10 toistoa per sarja.

e. Tietysti tapauskohtaista nuo toistot, mutta näin muistan lukeneeni täältä.

Morjesta!

Näin tietämättömänä kyselisin hiukka vitamiineista. Protskut ja palkkari-asiat pitäs olla kunnossa, mutta vitamiineihin pitäs panostaa. Tuntuu, että flunssa toisensa perään iskee. Minkä takia vitamiinit ovat tärkeitä painoharjoittelussa ja onko olemassa jotain vitamiinivalmistetta, josta sais kaikki tarpeelliset. Kalsiumin ja raudan kanssa tais olla, että ne pitää ottaa eri aikaan?

Thanks jo etukäteen.

onko yksinkertaista vastausta tähän kysymykseen eli voima treenin ja bodyn ero siis luulin tietävänäni mikä se oli voima treenis volyymi suht korkee toistot matalia 1-6 kuorma 80-100% raskaita perusliikkeitä...Ja body sit 6-12 kuorma n.75% tarkoitus saada pumppi,,lyhyet palautus ajat volyymi kohtuullinen esim 3x10...
mut sit kuulee juttuu et 5x5 ois toiminu body treenis tai 8x3 täs vaihees hyppäs loputki inkkarit kanootista.

onko yksinkertaista vastausta tähän kysymykseen eli voima treenin ja bodyn ero siis luulin tietävänäni mikä se oli voima treenis volyymi suht korkee toistot matalia 1-6 kuorma 80-100% raskaita perusliikkeitä...Ja body sit 6-12 kuorma n.75% tarkoitus saada pumppi,,lyhyet palautus ajat volyymi kohtuullinen esim 3x10...
mut sit kuulee juttuu et 5x5 ois toiminu body treenis tai 8x3 täs vaihees hyppäs loputki inkkarit kanootista.

Yksinkertasta vastausta et kyllä saa.:D Yleinen käsitys on nimenomaa tuo, minkä sä kuvailit. Joillekkin sitten toimii nuo lyhyemmät sarjat lihaksen kasvattamiseen.

Mutta mun mielestä ei kannata lähtee, jos olet 18v - kikkailemaan tollasilla.

No perskeles on sit kai ite kokeiltava ja kuunneltava kehoa :D mut osaatko sanoa et mites jos käyttää esim 8x3 rakennetta ni jos se ois voima treeniii ni palautusajat ois kait pitemmät ja kuorma kans jos body ni kuorma pienempi ja palautus ajat lyhyemmät esim 1 min 75% ?

Leuat

Miten sais leukojen määrän nousemaan ? Tavoitteena olis yli 15... tällä hetkellä ennätys vaan 9:(
Millaset toistot ja sarjat, kuinka usein ? Myötäotteella teen yleensä, nykyään myös vastaotteella, tosin sillä tulee vähemmän toistoja.

Selkätreeni tällä hetkellä tän näköinen 4-jakoisessa :
Leuat 2x max (ja joskus 4x5)
Ylätalja leveä 2x8
Ylätalja kapea 2x10
Kulmasoutu kp 2x10
Alaselkä 2x10
Kohautukset 2x12

Lisäpainoja en ole käyttänyt, mutta taitaa olla turhaa vielä tässä vaiheessa ?

Back
Ylös Bottom