Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kuinka usein sarjapainoja tulisi yrittää nostaa?
Tähän ei oo oikeeta vastausta. Toistojen määriä pitää muutenkin vaihdella vähän väliä monimuotoisuutta ylläpitäen, samalla siis sarjapainot vaihtelee. Riippuu myös omasta tasosta kuinka nopeesti ne nousee.

voimapyörässä tuntuu, että alaselkä menee poikki vaikka tekee polviltaan. miten saisin tehtyä tätä liikettä että menis vatsat eikä selkäranka? on niin raskas tehdä ettei saa etes yhtä kunnollista toistoa

Ettei vain taipuisi liikaa selälle koko liike kun vatsalihakset eivät pysty pitämään keskivartaloa paketissa? Yrittää pitää sen vatsoilla koossa ja hitaasti. Jos ei vatsat pysty pitämään liikettä koossa, niin pumpataan raskailla painoilla/vastuksilla muita liikkeitä jotta saadaan vatsoihin tarpeeksi ruutia pitämään se voimapyörässäkin paketissa. JA yllättäen keskittyy vain ja niihin vatsoihin ja miten ne jännittyvät oikein ja miten niillä saa puserrettua sen liikkeen oikein. Ei siis niin että mennäänpä ylös alas miten sattuu kuhan päästään paikasta A paikkaan B keinolla millä hyvänsä.

Toistaalta tuo liike vaan ei sovi kaikille, joten on niitä muitakin vatsalihasliikkeitä vaikka kuinka paljon.

Mitenkä sais punnerrukset lisättyä HST:hen järkevästi?
HST:hän perustuu perusliikkeisiin, joka myös penkkipunnerrus on. Vai perus punnerruksiako tarkotat? Unohtaisin ne.

Onkohan mitenkää vaarallista tai aiheuttaa mitään haittaa, kun mulla on alkanu selkäranka naksumaan aina välillä? Esim tänää ku tein alataljaa, sillon kun puristin lavat yhteen niin selkärangast kuulu sarja naksauksia. Kipua ei siis esiinny, ääni kuuluu vaan suunnillee tosta kylkiluiden ja rintalastan kohdalla selkärangasta.

Onkohan mitenkää vaarallista tai aiheuttaa mitään haittaa, kun mulla on alkanu selkäranka naksumaan aina välillä? Esim tänää ku tein alataljaa, sillon kun puristin lavat yhteen niin selkärangast kuulu sarja naksauksia. Kipua ei siis esiinny, ääni kuuluu vaan suunnillee tosta kylkiluiden ja rintalastan kohdalla selkärangasta.
tuskin mitään vakavaa, minä teen päivittäin sellaisen että roikun tangosta ja vedä leuan nii rutisee koko selkä ja tuntuu kivalta.

no minkälaisella otteella sitä vasaraa (hammer) pidetään?
rintarutistuslaite lienee peck deck
LVFly.gif

Moi. Aattelin kysäistä että mitä eroa on selkä suorana tai kaarella tehdyllä penkillä? Entä sotilaspenkillä?
Kohdistetaan damage lihoille paremmin. Sotilaspenkissä jalat on ilmassa ja tehdään omasta painosta.

Hyötyykö kreatiinista paljoa, jos sitä lisäisi pari grammaa palkkariin? Olen treenannu ~6kk puntilla, lihasta on tullu paljon enemmän kun odotin tässä ajassa, mutta onko kreatiinistä jotain apua treeniin ja lihaksen lisäämiseen? Olen lukenut että kreatiinistä turpoaa nassu (?), eikä oikein viittis tätä nassuu turvottaa kun on ihan kivan näkönen pärstä :whip:

Paljonko teiän hauiksen ympärykset on (kysyn vaan että on jotain mistä vertailla :D

Mun:

Oikea:28,5
Vasen:28,7

Onko hyvi vai hunosti jos ajatellaa et oon 13v (vähä alle 4kk pääst 14)

Paljonko teiän hauiksen ympärykset on (kysyn vaan että on jotain mistä vertailla :D
Mun:
Oikea:28,5
Vasen:28,7
Onko hyvi vai hunosti jos ajatellaa et oon 13v (vähä alle 4kk pääst 14)

mulla on 32,5cm kummaski :)

Back
Ylös Bottom