Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko olemassa minkäänlaisia rannesiteitä punttien nosteluun ja mistä niitä saisi vai pitääkö sellaset vaan ihan itse perussiteestä tehdä? ratkaisua siis kaipaan heikkoihin ranteisiin, varsinkin oikean käden joka on aiemmin murtunut ja sen takia aristaa.

Onko olemassa minkäänlaisia rannesiteitä punttien nosteluun ja mistä niitä saisi vai pitääkö sellaset vaan ihan itse perussiteestä tehdä? ratkaisua siis kaipaan heikkoihin ranteisiin, varsinkin oikean käden joka on aiemmin murtunut ja sen takia aristaa.

Fastin rannesiteisiin olen törmännyt esim. Prismoissa. Hintaa taitaa olla ~10 euroa. Hifimpiä siteitäkin tietysti löytyy, mutta hintakin vähän pompsahtaa.

Rannesiteitä kannataa käyttää juurikin silloin jos tuntuu, että ranteet ei kestä perusliikkeitä. Kuitenkin sellaset liikkeet missä ne ei arista, kannattaisi tehdä mielellään ilman siteitä. Siitähän ne ranteet vahvistuu.

Edit. Hidas. Ja löytyyhän niitä tietysti Pakkiksen kaupastakin :)

Kannattaako ottaa muscle+ ennen treeniä?Jossain meenaa sanottiin että sitä kannattaa ottaa ennen ja jälkeen..

Eipä oikeastaan. Heradrinkin voit ottaa noin. tuntia ennen jos siltä tuntuu, mutta muuten perus safka riittää 2-3 tuntia ennen treeniä.

Jep tiedän kyllä..Olen just alkanut ekaa kertaa diettaa ja lisännyt aamu airobista i noihin välipäiviin ja syön joku pikkusen yli 2101kcal päivä..Onko sopiva kalori määrä?Eli muuten tulee 3 kertaa viikossa käytyä salilla..

Tämä on varmaan oikea thread kysyä tätä. Eli ihan aloittelija en ole, punttien kolistelua takana kohta neljä vuotta. Onko joku pidemmän ajan salitreenaaja tehnyt siten, että vaihtanut toistomääriä kahden viikon tai jopa viikon välein. Eli tehnyt esim kolmijakoisella 6kk samoja liikkeitä mutta toistot vaihtelee parin viikon välein. Ja millaisilla toistomäärillä? 6, 8, 12, 15?

Aloitin ohjelmana ton kultaisen kuusikon ja maanantain kyykkäilystä on jalat vieläkin sairaan kipeet niin onko parempi jättää keskiviikkona kyykky kokonaan tekemättä?

Pakko kysyä:

Kun tuo myötäotteinen leuanveto ottaa selkään aika hyvin leveällä otteella, niin ottaako myös vastaote selkään? Vai onko se suurin rasitus hauiksilla?

Mitenkäs sellanen kyykky toimii syväkyykyn apuna, että tehdään toistot pienellä liikeradalla, mutta tangosta löytyy rautaa paljon.
En ottannut tarkasti huomioon, kuinka syvälle laskin kyykyn, mutta periaatteena.
Kyllä jaloissa tuntui mahtava polte. Ja onkos tälle nimeä, jos joku osaa yhdistää?

Tässä tyhmä kysymys johon pitäis saada vastaus.. Käytän 3-jakoista ohjelmaa. Penkkipunnerruksen aloitan ensi viikolla 2x6 systeemillä ja muut liikkeet pidän 3x6-10. Onko mitään järkeä, vai otanko kaikki muutkin liikkeet 2x6 systeemillä?:(

Treenaan 3-jakoisella. ikä 17 Mitat 180/81. Rasvat 15%-20%. Tarkoituksena olisi saada lihasmassaa kehitettyä ja hieman rasvaa pois. Ruokapuoli pitäisi olla kunnossa omasta mielestäni. Syön +kaloreina. Voisiko välipäivinä käydä esim. lenkillä tai ajella kuntopyörää jne.Onko haittaa lihasmassan kehitykseen??
Entäs samana päivänä lenkillä?

Joop, huomasinpas että minulta loppui nyt kokonaan tuo Soija90 proteiini jauhe.

Elikkäs, olen vähän hakusessa vielä joka asian kanssa mutta treenin olen nyt saanut säännölliseksi.

Voisiko joku asiaa tietävä sanoa minulle kaikki tarvittavat jauheet jne että pääsen kunnolla alkuun? Eli kaikki proteiini- ja palauttavat aineet, mitä niitä nyt aloitteleva puntilla kävijä nyt tarviikaan.

Tuotteiden hinta nyt sinänsä ei ole este jos tuote sitten on hintansa arvoinen.

DaddaRaa: Tottuupa hartiat koviin painoihin, jos ei muuta.
Spedelinko: Palauttavat, kevyet lenkit ovat hyviä. Sitten kun rasvan määrä rupeaa häiritsemään, dieettiä kehiin.
Garkard: Välttämättä et tarvitse kuin palautusjuoman, eli maltoa ja heraa vaikkapa 1:1. Jos tosiaan perusruoasta saat riittävästi protua.

Back
Ylös Bottom