Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Tekee pahaa millä tavalla? Rasvan kertymisen kannalta tuolla ei juurikaan ole mitään merkitystä (riippuu tietysti muusta syömisestä).

Tuo syy vaan on melkolailla naurettava, ei ehdi. Nopeammin sä valmiiksi tehdyt eväät söisit?

Siis muuten syön mahdollisimman paljon kanaa/kalaa ja muita vähä rasvaisia ruokia. Toki omat eväät kerkeis paremmin syömään, mutta ei kylmä ruoka oikein iske :( Ja on rasittava niitä eväitä mukana kannella, vaikkei se kyllä iso homma olis :nolo:

Millä sais ranteeseen lisaa lihaa ja voimaa..Ei oikein tule tohon ranteeseen vaikka olen tehnyt ranne kääntöi/Rannarullauksia paljon,.

Ranteessa ei pahemmin lihasta ole joten lihaa siihen et oikeen mitenkään saa. Ranteen voima taas riippuu forkuista ja noi rannekäännöt/rullaukset on juurikin niitä forkkuliikkeitä eli jatka vaan vaikka niiden tekemistä... riippuu tietenki vähän ohjelmasta. Mä en 2-jakosessa kylläkään tollasiin vitkutuksiin kuluttais aikaani, ne forkut kyllä kasvaa/vahvistuu hyvin kaikissa perusliikkeissäkin.

Kannattaako treenata jos on kurkku vähän kipeenä? Ei siis oo mitään muuta, pieni kipu kurkussa vaan.

Mä oon ainakin treenannu kurkku kipeänä tai nuhasena. Jos ei oo vaan kuumetta ollu ni oon yleensä menny salille... riippuen tietenkin vähän yleisesti olosta, jos tuntuu että jaksaa ni siitä vaan. Jos on oikeesti kipee olo niin ei sillon tietenkään kannata mennä.

Pitäis dieetti alottaa ja 3-jakosella ohjelmalla on tullu salia vedettyä(ma ke pe) tuolta yhdestä threadista suoraan se ohjelma. Aerobista lenkkeilyy 2x vko plus noi salit meinasin.. + koulut päälle.. raskasta tulee oleen mutta oisko ehdotuksia kokeneemmilla kuinka pitkä dietti olisi toimiva ja pitääkö salireeni ennallaan? En käytä lisäravinteita(ainakaan vielä).

Kannattaako treenata jos on kurkku vähän kipeenä? Ei siis oo mitään muuta, pieni kipu kurkussa vaan.
mun mielestä vähän tapauskohtasta, että kannattaako. Tänään olin itte salilla flunssasena ja kurkkukipeenä. Ei tosta flunssasta oikeen muuta haittaa oo, ku että se vituttaa ja rautaa ei liiku yhtä paljo, ku terveenä

Rinta
Penkkipunnerrus 2x6
Pec-Deck 3x10
Vinopenkki 2x8

Olkapää
Pystypunnerrus eteen 3x10
Pystysoutu 3x10
Viparit taakse 3x10

Ojentajat
Ojentajat taljassa 3x8
Dippi 3x8
Raskalainen punnerrus 3x8

onko tälläinen päivä liian raskas ojentajille? 3-jakonen 4 päivää viikossa kierto eli lähes viikon palautus. 5kk reeniä takana.

Jos olo on muuten terve ja rauta salilla liikahtaa normaalisti, ei treeniin ole estettä. Taas jos olo on yhtään "vetämätön" on syytä jättää treenit väliin ja levätä.

Treenaan 3-jakoisella. ikä 17 Mitat 180/81. Rasvat 15%-20%. Tarkoituksena olisi saada lihasmassaa kehitettyä ja hieman rasvaa pois. Ruokapuoli pitäisi olla kunnossa omasta mielestäni. Syön +kaloreina. Voisiko välipäivinä käydä esim. lenkillä tai ajella kuntopyörää semmoset 30-60min. Onko haittaa lihasmassan kehitykseen.

Pihdeillä katotaan paljon on fläsää eri kohissa kehoa, ja sit syötetään saadut arvot laskukaavaan. Tai jos haluaa huipputarkan, ostaa lidlin vaa'an ja sillä. Ei tarvii olla rasvaprosentin näyttävä vaakakaan, tulos on silti tarkka.

NOT

Tarkka arvo saadaan "kellutuskokeessa" jossa ihminen pannaan vesialtaaseen. Jossai urheiluopistolla tms tekevät sitä. Kallista hommaa varmasti ulkopuoliselle. En muista tosta ton tarkemmin. Siitä sit saadaan tarkka rasvan/lihaksen/nesteen/yms määrä (jotenkin kehon syrjäyttämästä vesimäärästä)

Voiko olla yli kunto lähellä kun olen nytten treenattu 2 kovaa päivää sekä 1 helpon päivän eli kolme treeniä peräkkäin?? Huomenna tekis mieli polkea kuntopyörää aamulla 30min tyhjään mahaan..Sekä mistä teitäs millon ylikunto on lähituntumassa?

Ei varmasti noin lyhyellä pätkällä tule. Jos teet vaikka pari 2-3kk ilman minkäänlaista kevyttä pätkää, voi tulla ylikunto. ei kaikille tule. kuten arska(prkl jos ei ollu) sano, there's no over-training, only under-eating.

Onko normaalia kun tänään eka kerran tein kyykkyä niin jo 2 sarjan jälkeen jalat oli aivan tukossa`? Semmosia hermokipuja luulisin.

mullekin käy noin aina kun tekee vaan parinkin viikon tauon jälkeen kyykkyä.toivottavasti on normaalia :D

Jasse: Muscle+, reco2 tms "valmis palkkari". Pakkiksen kaupasta löytyy.
Ossi: Ei varmasti ole hermokipuja, joko voimat vaa loppunu nii hyvin, tai pumppi. Jos on semmone kiristävä tunne, nii se on just se pumppi.Siihen elämä perustuu. Tai voihan se olla, millasia sarjoja ne sit oli

Back
Ylös Bottom