Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko haittaa pitää 1-jakoisella 2 välipäivää, jos yhden päivän jälkeen lihakset on vielä kipeät?

Eli toisin sanoen kannattaako oottaa niin kauan, kunnes lihaksiin ei enää koske?

Ei tietenkää ole haittaa. Kivun rajoissa treenaat. Tosin lihaksen ei tarvii olla täysin palautunu, kun reenataan seuraavan kerran...

No tänään jäi sitten treenit tekemättä ja lihakset menetettyä, kun tuli kaksi välipäivää :)
Lisäksi kortista on loppunut aika ja huomenna on sunnuntai. Pitää varmaan käydä kioskilta ostamassa kertakäyttö kortti ja treenata kaks päivää peräkkäin.

no mulla on yleensä tällänen ongelma salilla kun oon käynyt siellä niin myöhemmin illalla alkaa särkemään selkää, voisiko se johtua siitä että liian isoilla painoilla harjoittelen vai että en oo niitä lihaksia verrytellyt kun en osaa :( vai mistä tämä voisi johtua? :/

No tänään jäi sitten treenit tekemättä ja lihakset menetettyä, kun tuli kaksi välipäivää :)
Lisäksi kortista on loppunut aika ja huomenna on sunnuntai. Pitää varmaan käydä kioskilta ostamassa kertakäyttö kortti ja treenata kaks päivää peräkkäin.

Kahessa päivässä mitään menetä. Pidä vaan taukoa, kun ei pysty vielä huomennakaan. Ei siitä mitään haittaakaan ole. Tää käy hyvin kevyestä viikosta. Maanantaina täys rähinä päälle ja paluu arkeen.

Koira löysi minun käsipuristimen, jolla reenataan forkkuja:wanha:. Tänään tein sit 5 sarjaa molemmille käsille (ylläri ylläri) 50,60,70,80,90,100 toiston sarjoissa. Onkohan tossa liikaa muttaku ei tunnu poltetta muute missää. ja monta kertaa viikossa noita kannattas vääntää et sais lihaa forkkuihin? Teen myös kerran -2 kertaa viikos rannekääntöi salil.

Koira löysi minun käsipuristimen, jolla reenataan forkkuja:wanha:. Tänään tein sit 5 sarjaa molemmille käsille (ylläri ylläri) 50,60,70,80,90,100 toiston sarjoissa. Onkohan tossa liikaa muttaku ei tunnu poltetta muute missää. ja monta kertaa viikossa noita kannattas vääntää et sais lihaa forkkuihin? Teen myös kerran -2 kertaa viikos rannekääntöi salil.

Mave + kunnon romut = isot forkut

Jäänyt vaivaamaan tällänen noobkysymys: onko mahdollista polttaa rasvaa samaan aikaan kun kasvattaa eli lihaksia? eli plussakaloreilla.

Jäänyt vaivaamaan tällänen noobkysymys: onko mahdollista polttaa rasvaa samaan aikaan kun kasvattaa eli lihaksia? eli plussakaloreilla.

Jos pystyy, niin vaikeeta se on. Sanoisin mielummin, että ei pysty. Ja jos ollaan pluskaloreilla, niin sillon lihotaan, miinuskaloreilla laihdutaan. Kaloreilla kikkailulla(lue. syklittely), saattaa tuohon pystyä; eli rasvaa palaa ja lihakset kasvaa.

no mulla on yleensä tällänen ongelma salilla kun oon käynyt siellä niin myöhemmin illalla alkaa särkemään selkää, voisiko se johtua siitä että liian isoilla painoilla harjoittelen vai että en oo niitä lihaksia verrytellyt kun en osaa :( vai mistä tämä voisi johtua? :/

Mitään diagnnoosiahan ei näin ruudun takaa voi tehdä, mutta itselleni tuli jotain mieleen josta saattaisi olla apua.
Keskivartalosi (syvät) lihakset ovat ehkä huonossa kunnossa, eivätkä näin ollen tue tarpeeksi vartaloasi ja oikeaa asentoa. Googlettamalla löytyy ohjeita miten voit vahvistaa niitä.
Keskitytkö liikkeitä tehdessä puhtaaseen tekniikkaan ja pitämään vatsaa tiukkana pakettina? Kannattaisi pyytää jotain kokeneempaa kaveria tarkistamaan teetkö varmasti liikkeet oikein ja kiinnittää itsekin huomiota ainakin siihen että maassavedossa ja kyykyssä selkä pysyy suorassa.

Selkäsi kipu (mikäli ei ole tervettä lihasrasituksesta johtuvaa jumia) kertoo, ettei kaikki ole kunnossa. Nyt ehdottomasti kannattaa selvittää sen syy, koska muuten rikot itsesi tulevaisuudessa vielä pahemmin. Jos kipu on kovin voimakasta, oikea ratkaisu on mennä lääkärin puheille.

hauis/ojentaja --- käsi, toi välillä menevä alue, miten sais hyvää tulosta? jotain liikettä or something? kun on geeneissä heikot ranteet niin ei oikeen coc:kkii kestä:( Ja oisko mitään liikettä miten vois tuohon saada vähän risua, että tukisrannetta. Kun tennikset ja noi on mahtavia lajeja, mut ei vittu voi ranteet kestää.

hauis/ojentaja --- käsi, toi välillä menevä alue, miten sais hyvää tulosta? jotain liikettä or something? kun on geeneissä heikot ranteet niin ei oikeen coc:kkii kestä:( Ja oisko mitään liikettä miten vois tuohon saada vähän risua, että tukisrannetta. Kun tennikset ja noi on mahtavia lajeja, mut ei vittu voi ranteet kestää.

Maastavedossa kehittyy forkut kun vetää ilman remmejä. Myös leuanveto, ylätalja jne vahvistaa niitä.
Voit tietty tehä rannekääntöjä tangolla tms myös jos haluut.

sain tossa kalaöljyä semmonen 50tabl. ja mieleen tuli että minulla on kala-allergia, joten voinko niitä syödä? joku jolla on sama allergia niin voisi kertoa että käyttäkö itse tms

Tarkoitus olisi treenata rinta, olkapäät, hauikset ja ojentajat kahdesti viikossa ja selkä kerran viikossa. Mikä olisi hyvä jaottelu?

Hiukka yli puoli vuotta salihommia takana mut jalat ei ota kasvaekseen. Tähän asti kerran viikossa olen jalkoja reenannut mut kanttisko mun ottaa jaloille viel toinenkin treenipäivä? Esim tiistaille jolloin ne ehtis palautua perjantaihin mennessä millon on jalkapäivä tähän asti ollut.

Back
Ylös Bottom