Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Imo yhtä hyviä, en itse usko, että sen on nii väliä millä liikkeel hauista reenaa, mut vaihtelu voi olla kyl hyvästä. Itsehän teen iha vastavirtaan, mitä yleensä näkee salilla, enkä pidä ohjelmassa yhtäkään suoraa sarjaa hauiksille/käsipäiviä yms. Luotan et hauikset ottaa selkätreenist sen mitä ajatust niil tarvii suoda. Tosin _sillon tällöin_ teen ehkä _yhden_ sarjan kässäreil hauiksil selkätreenin päätteek. Et imo valitsisin leuat :PLeuanveto hauiksilla tehtynä vs perus hauiskääntö mutkatangolla/käsipainoilla, kumpi on parempi hauisliike?
Oon aikalailla samaa mieltä. mut hanskat vois auttaa noissa känsissä. meinaan ei mua vois vähempää kiinnostaa jos ne känsät esim. olis vähän arat tai jtn. mutta kun ne pahimmillaan vaikuttaa oikeesti negatiivisesti tohon leukojen vetoo iha väkisin ja sit saa vedellä sormilla ne vikat toistot:D. nii pahat täl hetkel että grippi aina sen n. 20% heikompi mitä se olis ''terveillä'' käsillä. ja hanskoilla vois ehkä saada paremman rasituksen selälle, kun lisäpainoilla tuppaa menemään aina välillä enemmän käsille kun selälle. Mikä ei sinänsä ole huono juttu, mutta selkään pyrin tällä hetkellä panostaan enempi. Forkkuja treenaan ihan leuanvedolla,hammerkäännöillä,gripperillä,roikun paljon yms.
Kokeileppa muuten vetää rannerullauksia jumppakepillä josta roikkuu levypaino narulla. kädet nostaa 90 asteeseen ja siitä alkaa rullaileen painoa ylöspäin. 5 kg levy riittää itselle oikein hyvin, on meinaan leuanvedon jälkeen raskain forkuille mitä oon tehnyt. Tulee samalla staattista työtä olkapäille ja muutenkin käsille.Simple Forearm Training - YouTube
Oon aikalailla samaa mieltä. mut hanskat vois auttaa noissa känsissä. meinaan ei mua vois vähempää kiinnostaa jos ne känsät esim. olis vähän arat tai jtn. mutta kun ne pahimmillaan vaikuttaa oikeesti negatiivisesti tohon leukojen vetoo iha väkisin ja sit saa vedellä sormilla ne vikat toistot:D. nii pahat täl hetkel että grippi aina sen n. 20% heikompi mitä se olis ''terveillä'' käsillä. ja hanskoilla vois ehkä saada paremman rasituksen selälle, kun lisäpainoilla tuppaa menemään aina välillä enemmän käsille kun selälle. Mikä ei sinänsä ole huono juttu, mutta selkään pyrin tällä hetkellä panostaan enempi. Forkkuja treenaan ihan leuanvedolla,hammerkäännöillä,gripperillä,roikun paljon yms.
Olen 21 vuotias nuori nainen, joka on aloittelut salilla käymisen. Taivoite olisi pudottaa painoa. (160cm /69kg, jaiks. Näyttääpä hurjalta )
No enivei, elikkäs minulle on tehty sektio n.7kk sitten. Enkä nyt ennen raskauttakaan missään fitness kunnossa ollut (n.62-65kg)
Nyt imetyksen aikana paino hiipi noihin hurjiiin lukemiin. Elikkäs kysymyksenä olisi:
*kuinka paljon kulutan?
Käyn salilla 5 krt päivä (2 lepopäivää)
Juoksen lämnittelyksi juoksumatolla n.15 min-20min 8km/h ja sitten tämän jälkeen n.1h mittainen saliohjelma. (Kädet/jalat)
Ja lisäksi vielä imetän.
Kysymys toinen:
* miten kannattaa aloittaa vatsalihas treeni?
Entä millainen olisi hyvä selkä treeni, ? Yläkroppaan haluaisin ryhtiä. Ja litteän vatsan, tosin ensin olisi painon pudotus.
- - - Updated - - -
Niin ja ymmärrän, että tarkkaa kulutusta on mahdoton tietää ilam kunnon sykemittaria.
Kysymyksenä tietysti kuuluu kanssa, riittääkö tuo ohjelma painonpudotukseen? Hyvän ruokavalion kera tietysti.
Kysymys toinen:
* miten kannattaa aloittaa vatsalihas treeni?
Entä millainen olisi hyvä selkä treeni, ? Yläkroppaan haluaisin ryhtiä. Ja litteän vatsan, tosin ensin olisi painon pudotus.
Niin ja ymmärrän, että tarkkaa kulutusta on mahdoton tietää ilam kunnon sykemittaria.
Kysymyksenä tietysti kuuluu kanssa, riittääkö tuo ohjelma painonpudotukseen? Hyvän ruokavalion kera tietysti.
kyllä olen tossa keväällä painoa pudottanukin, ja tuntu että se nopiaa tippuikin. Myötäote eli rystyset itteensä on enemmän selkäliike ja tehdään yleensä leveällä otteella. Vastaote eli peukalot itteensä on enemmänkin hauisliike mutta ottaa tietysti myös selkään.
Näin voi olla esim jos on treenannut hauista 5:1 suhteessa selkään. (Vääränlainen liikemalli kehittynyt.)Myötäote eli rystyset itteensä on enemmän selkäliike ja tehdään yleensä leveällä otteella. Vastaote eli peukalot itteensä on enemmänkin hauisliike mutta ottaa tietysti myös selkään.
Juukyllä olen tossa keväällä painoa pudottanukin, ja tuntu että se nopiaa tippuikin.
Mutta nyt tuntuu siltä, että syön liikaa? (3h välein)
Kuulostaako liialta ?;
*aamupalaksi; perus jälkiruokakulhollinen manna/kaura/ohrapuuroA, veteen keittettynä
Siihen päälle n.desi mansikoita ja mustikoita
Ja ripaus vanilijasokeria
*välipalaksi usein omenoita/banaani
*lounas/päivällinen (samaa ruokaa)
On joko uunivihanneksia . Yli puolet lautasesta+ pari ruokalusikallista raejuustoa ja fetaa. Ja relusti hapankaalia. +liha (kanA, itsetehdyt lihapullat)
*salilla käyn 8-10 illalla ja sen jälkeen syön smoothien jossa on n.2desiä mehua, yksi banaani, 20g herneproteiineja, chia siemeniä, 1-2dl maustamatonta jogurttia ja 2dl marjoja.
Pari palaa ruisleipää/näkkäriä oltermannilla.
Ja yritän syödä kolmen tunnin välein. Joskus venhätää pidemmäksi väli ja huomaa että on ihan hirveä nälkä..
Näin voi olla esim jos on treenannut hauista 5:1 suhteessa selkään. (Vääränlainen liikemalli kehittynyt.)
Vastaotteella tehty leuanveto ei todellakaan pitäisi olla mikään hauisliike, ei edes beachbodya tavoittelevalle.
Ei penkkiäkään kutsuta ojentajaliikkeeksi vaikka sinne myös hyvin ottaakin.Selkä tekee päätyön kyllä, mutta kyllä pidän vastaote leukoja hauis liikkeenä.
Ja Mauriziollle... Hammer-leuat kehittää selkää ja vastaotteen tavoin ottaa myös enemmän hauiksiin kuin myötäotteella vedetyt.
Tämä on totta varsinkin jos harjoittelet touch and go:lla tai pompautuksella.Kehtaisin väittää jopa että penkki normi levysellä otteella on huomattavasti enemmän ojentaja liike kun rinta. 60-40 suhteessa ehkä jopa ojentajat tekee työn. tietty joku 5 metrii levee ote ni rinta enemmän työssä.
Mut niillä taitaa se grippivoiman läsnäolo kadota vielä huomattavasti enemmän kun hanskoilla.
Kehtaisin väittää jopa että penkki normi levysellä otteella on huomattavasti enemmän ojentaja liike kun rinta. 60-40 suhteessa ehkä jopa ojentajat tekee työn. tietty joku 5 metrii levee ote ni rinta enemmän työssä.
Itse kun pääsin "vähäsen" erilaiseen lopputulokseen... karkeesti 4:1 luokkaa rinnan hyväksi.