Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Onko kellään kokemusta ku aattelin ostaa American mass blast 4kg pöntön vadelman makusena, ja American creatine pönikän 300g ens vuoden alussa ni onko toimivia tuotteita? Ja meneekö palkkari iha tommosenaan vai pitääkö heittää jtn sekaa?
Joo toi on ihan jees. Otat Mass Blastia about 100g ja nakkaat siihen 5-10g kreaa niin siinähän on ihan hyvä palkkari.

No eikös tossa tule kaksi lepopäivää jos viikossa treenaa 5 kertaa?

Tulee.

Mutta ei tule, jos treenaa 7 päivää viikossa. :)

Onko huono juttu jos treenaa 5-jakoisella, 7 päivää viikossa? Oon ollu viime aikoina vähän ehkä liiankin aktiivinen salilla käymisen suhteen :D

Mulla 7 viikkoa eli 49 päivää aikaa kun pitäis lähteä inttiin. Ajattelin käydä lenkillä 4-5 kertaa viikossa, noin 30min lenkit. Himassa nostella käsipainoja ja treenata vatsalihaksia. Salille en oo menossa. Saako 7 viikossa mitään aikaiseksi?

Joo toi on ihan jees. Otat Mass Blastia about 100g ja nakkaat siihen 5-10g kreaa niin siinähän on ihan hyvä palkkari.

Eli otan tankkauksen aikana aamul 5g,just ennen reenii,palkkari sekaa eli reenin jälkee ja sit vaik illal? ni tulee se 20g sit ylläpitojaksona 5g aamul ja 5g palkkarin sekaa, lepopäivänä vaan aamul 5g? Oisko hyvä tollee? ;) Ainii ja kannattaako toi massblast vetää veteen vai maitoon ja jos maitoo ni mihin maitoon? Ja kuinka paljon maitoa/vettä kannattaa laittaa about?

Eli otan tankkauksen aikana aamul 5g,just ennen reenii,palkkari sekaa eli reenin jälkee ja sit vaik illal? ni tulee se 20g sit ylläpitojaksona 5g aamul ja 5g palkkarin sekaa, lepopäivänä vaan aamul 5g? Oisko hyvä tollee? ;) Ainii ja kannattaako toi massblast vetää veteen vai maitoon ja jos maitoo ni mihin maitoon? Ja kuinka paljon maitoa/vettä kannattaa laittaa about?

Toi kreatiinimonohydraatin "lataaminen" nyt on mitä on, itse en ole saanut sillä mitään eroa vrt. n. 5-10g päivässä kellonaikaan x. Massblast veteen, vettä sopivasti maun mukaan.

wangster, koita keskittyä siihen treenaamiseen ja unohda lisäravinteiden grammantarkka vetäminen - riittävästi kotiruokaa ja treenin jälkeen palkkari, kehitys on taattua.

Mulla 7 viikkoa eli 49 päivää aikaa kun pitäis lähteä inttiin. Ajattelin käydä lenkillä 4-5 kertaa viikossa, noin 30min lenkit. Himassa nostella käsipainoja ja treenata vatsalihaksia. Salille en oo menossa. Saako 7 viikossa mitään aikaiseksi?

Saa toki, eihän se armeijan alokasaikakaan sen pidempään kestä ja alussa teki tiukkaa kävellä 5km reppu selässä ja lopussa ei 30km tuntunu missään :) Syöt kunnolla vaan etkä säästele kaloreissa, intissä se mahdollinen rasva sit tirisee pois säännöllisellä urheilulla. Käsipainojen nostelulla ja vatsalihasten tekemisellä tuskin saat mitään tähdellistä kasvamista aikaan mutta ainahan pieni jumppaaminen auttaa jaksamaan armeija touhua. Tsemppiä! :thumbs:

wangster, malttia. Ei ne lihakset kasva valtaviksi siinä kahdessa kuukaudessa. Keskity olennaiseen: Treenat hyvin, syöt hyvin ja lepäät tarpeeksi.:thumbs:
Kannattaa noudattaa Pakkotoistolta saatuja neuvoja ja murehtia vähemmän kaikenlaisia pikkuasioita. Tietysti kysyä saa jos on kysyttävää.

Kuinka paljon vähemmän se 'kirkas' tanko painoo kuin se virallinen painonnostotanko joka painaa 20kg? Tarkoitan nyt siis sitä penkkaus, kyykkäys jne tankoa.

Kuinka paljon vähemmän se 'kirkas' tanko painoo kuin se virallinen painonnostotanko joka painaa 20kg? Tarkoitan nyt siis sitä penkkaus, kyykkäys jne tankoa.

Entisellä salilla oli just tollasia kirkkaampia tankoja joissa merkit oli vähän eri kohdassa ja se oli hieman ohuempikin. Ne ainakin paino 17,5kg.

Hello, niin hukassa ja pihalla ku yritää selata noita vastauksia että kysympä sitte , Eli oon ruvennu nosteleen ja käymään lenkillä ja tuntuu ettei välillä vaan jaksa, eli lähinnä noita ruokavalioita miettiny, eli teen 3 kertaa viikossa kokoropan, tosin aika suppeat on liikkeet, oikeastaan perusliikkeet ja 3 kertaa n.130-140 sykkeen tunninhölkän. Maltoa,heraa ja multivitat oon napsinu mutta ruokatottumukset on perseestä. Ni mistä sen tietää että saako tarpeeks rasvaa ja hiilihydraatteja ja kaloreita ja mitälie kemikaaleja onkaan :) ja jos joku kehtais viellä vaikka esimerkki-ruokavalion tyrkätä. ja mitat oli 83kg 185cm...Kitos :worship:

Hello, niin hukassa ja pihalla ku yritää selata noita vastauksia että kysympä sitte , Eli oon ruvennu nosteleen ja käymään lenkillä ja tuntuu ettei välillä vaan jaksa, eli lähinnä noita ruokavalioita miettiny, eli teen 3 kertaa viikossa kokoropan, tosin aika suppeat on liikkeet, oikeastaan perusliikkeet ja 3 kertaa n.130-140 sykkeen tunninhölkän. Maltoa,heraa ja multivitat oon napsinu mutta ruokatottumukset on perseestä. Ni mistä sen tietää että saako tarpeeks rasvaa ja hiilihydraatteja ja kaloreita ja mitälie kemikaaleja onkaan :) ja jos joku kehtais viellä vaikka esimerkki-ruokavalion tyrkätä. ja mitat oli 83kg 185cm...Kitos :worship:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/faq.php?faq=ravinto#faq_ravinto_sekalainen

Mistä voisi johtua toistomäärien lasku sarjoissa joita olen ennen saanut tehtyä? Eli siis olen käynyt salilla noin 4kk ja aluksi sarjapainot nousivat jopa hyvinkin säännöllisesti. Sitten tuli jumitusvaihe, jossa tein melko kauan samoilla painolla. Ajattelin muuttavani esimerkiksi ohjelmaani jotta pääsisin jumikohdasta eteenpäin, mutta sitten lähtikin toistomäärät sarjoissa laskuun. Eli en saa enää tehtyä täysiä sarjoja niillä painoilla joilla tein jumitus vaiheessa vaikka kuinka paljon. Jumituksen alkuvaiheessa sain helposti täydet sarjat ja ajattelin tekeväni hetken samoilla painoilla ennen kuin lisään rautaa, mutta nykyään samojen sarjojen teko ei onnistu enää millään.

En ole muuttanut ohjelmaani millään tavalla tänä aikana, enkä myöskään ruokavaliotani. Mistä tällainen voisi johtua?

Jos oot 4kk tehny samalla ohjelmalla niin ohjelman vaihdos auttaa yli tuosta. Aloitat uudella ohjelmalla suosiolla vähän alempaa (sarjapainoissa) uuden nousun ettei kroppa lyö lukkoon heti kättelyssä. Sitten hissukseen lisäilemään painoa liikkeisiin, esim. 2½kg/viikko.

esim.
1 viikon Penkkisarjat: 60kg, 60kg, 60kg, 60kg, 60kg
2 viikon Penkkisarjat: 60kg, 62½kg, 60kg, 62½kg, 60kg
3 viikon Penkkisarjat: 62½kg, 65kg, 62½kg, 65kg, 62½kg

tai jotain, noi painot nyt on tietty päästä heitettyjä. Itte voit miettiä nouseeko liian nopeasti vai liian hitaasti. Suunnittele etukäteen, on paljon helpompaa tehdä sillai, kuin yrittää epätasaisesti "vielä yhtä toistoa".

EDIT: nii, ja vältä failurea jos tavoitteesi on voima ja teet samoja liikkeitä useamman kerran viikossa.

Täytyypi kokeilla noin. Ohjelma on perus 2-jakoinen ja harjoittelen 3 kertaa viikossa. Aiemmin en tietenkään failureen asti ole vetänyt, mutta nyt kun tekee tiukkaa painoilla joilla on ennen mennyt helposti niin välillä on mennyt failureen asti.

Treenaan 2-jakosella ohjelmalla. Onko tämä OK?

Ma 1.osa
Ti Lepo
Ke puolet 2. osasta
To toinen puolikas 2. osasta
Pe 1. osa treenistä
Su 2. osa treenistä

Esim. tänään olin kaverilla nostelee puntteja ja tein puolet tosta ohjelmasta, en siis kuitenkaan joka viikko jaa tuota kahteen osaan, nyt vaan sattu käymään niin.

Back
Ylös Bottom