Onko huono juttu jos treenaa 5-jakoisella, 7 päivää viikossa? Oon ollu viime aikoina vähän ehkä liiankin aktiivinen salilla käymisen suhteen :D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko huono juttu jos treenaa 5-jakoisella, 7 päivää viikossa? Oon ollu viime aikoina vähän ehkä liiankin aktiivinen salilla käymisen suhteen :D
On liikaa, lepo on tärkeää. Kannattaa pitää varmaan joku 2 päivää viikossa lepoa.:(

On liikaa, lepo on tärkeää. Kannattaa pitää varmaan joku 2 päivää viikossa lepoa.:(
Oon valmiiks laskenu jo päivän kalorit ja protut ja miten syön,
kaloreit tulee
lepopäivänä:2800-2900Kcal
treenipäivänä:3300-3500Kcal
protuja tulee:
lepopäivänä:200-220g
treenipäivänä:260-280g
Eli oisko tommonen sopiva määrä? salilla käyn 3x viikossa.Ja onko vaaraa et jos syö enemmän ku +300-500Kcal yli kulutuksen ja proteiini enemmän ku 2g/painokilo ni että tulee ihraa vai mikä siin on riski?
Kertokees nyt ;)![]()
Ku mä teen maastavetoa ja kyykkyä ihan suht koht raskailla painoilla ni ei kai se nyt niin kauheesti vaikuta pituuskasvuun.Ei se mua perja aatteessa haittaa mut ois se kiva kasvaa nyt ees 175cm lyhyeks.Oon nyt 168cm
Vastauksia kiitos
Järkeviltä sun kalorit vaikuttavat. Ja jos syö enemmän kuin tuo +500 kcal, niin sitten alkaa läskin määrä suhteessa lihaksen määrään kasvamaan. Se proteiininmääärä ei tossa todellakaan ole mikään oleellinen juttu läskintulon kannalta. Proteiinia kroppa ei energiaksi pysty suoraan käyttämään, joten se on hyötysuhteeltaan huonompaa vararavinnoksi menijä mitä hiilarit. Mutta mielestäni kaikki yli tuon +500 kcal (keskimäärin) on aika turhaa läskin hankkimista, oli ne ylimenevät sitten mitä tahansa makroravinnetta (eli p, hh, r)
Tuohon ei ole yhtä oikeaa vastausta.jotkut väittävät,että vaikuttaa kasvuun jotkut taas eiusko siihe.Pitää päättää ite.
Ps:suosittelen tekemään(tämä mun mielipide)
Ok kiitti vastauksesta.Kai mä sit teen niitä niinku ennenki mutt onko kannattavaa kokeilla maven ja kyykyn maximia vaikka parin kolmen viikon välein?
-kysymys!
-kysymys!
Olen ajetellut nyt koulussa ruveta vetelemään proteiinipatukoita välipalana. Kysyisin vain, että onko esim. Fastin ProFX patukka hyvä tuohon tarkoitukseen? Ravintoarvot patukassa (75g): 310 Kcal, Proteiini 24, HH 34, rasva 9. Mietin vaan, että onhan tossa varmasti tarpeeksi proteiinia.![]()

-kyssäri mut menköö :DHaittaako jos treenipäivänä käy uimassa? Ja kuinka paljon kannattaa uida? kiitos vastauksista
Niin lähinnä tarkoitin sitä uimista salin jälkeen, palautumisen apuna ja venyttelynä. Jossei hirveää lenkkiä aio uida, ettei ihan piippuun vedä?"Minkeo" sanoi:Quote:
Originally Posted by Rumour
Haittaako jos treenipäivänä käy uimassa? Ja kuinka paljon kannattaa uida? kiitos vastauksista
Hyvää alkulämmittelyähän tuo on. Pistää monen lihaksen liikkumaan. Joku sata pari sataa metriä voisi olla ihan hyvä?(riippuu vähän miten hyvä kunto)
Niin lähinnä tarkoitin sitä uimista salin jälkeen, palautumisen apuna ja venyttelynä. Jossei hirveää lenkkiä aio uida, ettei ihan piippuun vedä?