Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Katsokaas joku ymmärsi lukemansa. Arvasin, että täällä pakkiksella tulee näitä jotka haluavat väkisin hakea niitä ääripäitä, että pääsevät vänkäämään.

No just, en mitenkään ajatellut alkaa mistään vänkäämään, kunhan ihmettelin tuota viestiäsi, kun itse kuuluin jonkin verran mainitsemiisi kuskeihin. En nyt sanoisi, että ääripään kommentin heitin.
 
Joitakin vuosia sitten yhdellä "kaverilla" oli sellainen ajoasento että penkki piti ottaa aivan liian eteen että kädet ylettäisivät sieltä aivan tappiin kallistetun penkin periltä ratille. sitten ajettiin jalat kyykyssä ja kädet venytettynä kuin orangilla lippis vinossa :hyvä:

No eikös tämä ole ihan tavallista näillä amis kuskeilla? :rolleyes:
 
Etusumuvalot. Uskokaa jo ettei noista ole mitään hyötyä silloin kun ei ole sumua.
Ja em. yhdistettynä kaukovalojen väärinkäyttöön :wall: :curs:
 
Ei oikeastaan ärsyttävää, mutta huvittavaa: tänään lähdin ostoskeskuksen parkkihallista, joku keski-ikäinen mamma tulee perässä perseessä kiinni. Tullaan isommalle 2-kaistaiselle tielle, onkohan se moottoriliikennetietä siinä kohtaa, polkaisen kaasua aika reippaasti, mutta jään sitten ajamaan ihan sallittua nopeutta. Mamma jää johonkin kilometrin päähän Nissanillaan. Ajoin 2-3 kilometriä eteenpäin, ohitin sitten jonkun hitaamman auton ehkä 105 km/h, olin palaamassa oikealle kaistalle, ja yhtäkkiä sama mamma syöksyy takaa ja yrittää ensin oikealta puolelta ohi, sitten vasemmalta... :hyper: Vauhtia tappajamammalla oli siinä vaiheessa varmaan +120 km/h, satasen rajoitus. Se oli monta minuuttia kelannut vauhtia siihen kippoon... Kyllä lähtee! :hyvä:
 
Etusumuvalot. Uskokaa jo ettei noista ole mitään hyötyä silloin kun ei ole sumua.
Ja em. yhdistettynä kaukovalojen väärinkäyttöön :wall: :curs:

Mikä pahinta, joskus niitä joutuu jopa tahtomattakin käyttämään. Eilen kun ensimmäistä kertaa vuoteen tarvi (taka)sumuvaloa, ei nykyisessä autossa ole mahdollisuutta kytkeä pelkkää takasumaria päälle vaan ensin syttyvät etusumarit, sitten vasta takana oleva.
 
Eniten ärsyttää se että joillakin on uskomaton pakkomielle tunkea esim. stopin takaa siihen eteen kun itte ajat etuoikeutettua. Viime lauantaina olin n.40m päässä risteyksessä kun sieltä jälleen kerran joku urpo valu siihen eteen. Ei siinä muuten, mutta kun n.10 metrin päästä risteyksestä lähtee nousemaan junaradan ylikulku. Jos paskempi kippo olisi ollut alla, niin olisin ilomielin posauttanu sen mersun perseeseen ja ottanu massit parempaan talteen. Ei kumminkaan auttanu muutaku koittaa ottaa vauhtia sen verta pois ettei luisteltu sen perää. Vejin kumminkin siitä vasemmalta puolelta mesen eelle, sen verta tajus urpokin että päästi uuemman kerran eelle. Vauhtia mulla oli kyseiselle hetkellä rajoituksen sallima määrä.
 
Edellistä hieman peesaten pari juttua:

1) Jos sitä kaasupoljinta ei löydy säädyllisessä ajassa (heti) ja/tai sitä ei uskalleta painaa konehuoneen puolelle (heti), sieltä kolmion takaa ei jumalauta tungeta eteen!

2) Mutkissa tahallaan oikaiseminen, muusta liikenteestä välittämättä, ja asenteella muut svidduun.

3) Skodien valot. Joko olen yliherkkä tai sitten ne on kaikissa uudemmissa kohdistettu kohti taivasta. Riippumatta kummasta johtuu, ärsyttää.

4) Toisten provosoiminen heittämällä loskat tuulilasiin, vaikka lääniä olisi vapaana jatkaa ohitusta kilometrikaupalla. "Mistä näitä senttejä oikein tulee?"
 
Ääliöohittelijat :curs:

Muutaman kerran ollut oikeasti vaaratilanteita kun idioottiautoilijat tekevät täysin turhia ohituksia ahtaaseen rakoon (turvaväliin).
Oltiin kaverini kanssa ajamassa ykköstietä Turkuun päin (motari ei ollut tuolloin vielä avattu) kun jotkut ulkomaanpellet tulivat reilua ylinopeutta ohituskaistalta suoraan eteen. Autoletka oli kohtuullisen pitkä, koska moottoritien rakennus ruuhkautti ko. tienpätkää kiitettävästi. Ennen ohitusta nämä pellet roikkuivat kiinni puskurissa kilometritolkulla ja päättivät sitten ohittaa pahimmassa kohtaa, ohituskaista oli juuri loppumassa ja ajoin melko lähellä edellistä autoa. Jouduin jarruttamaan kun nämä imbesillit kiilasivat väliin. Ja painoivat heti jarrua ohituksen jälkeen. Kolari kävi siinäkin lähellä. Kaverini ehti näyttää keskisormea ennen kuin ehdin estää häntä ja siitähän nämä ääliöt provosoituivat. Loppumatkan ne jarruttelivat, näyttivät keskisormea jne. Koskaan en ole toivonut enempää, että olisi ollut panssarivaunu alla.

Vituttaa nämä imbesillit, jotka vaarantavat muiden turvallisuuden spedeilyllään liikenteessä, ajakaa kallioleikkaukseen ja kuolkaa tuskallisesti :curs:
 
Sumaripeelot! :curs:

Voi vittu en kanssa tajuu mitä saatanan hyötyy niistä on normaalilla kelillä kaupungissa. Jotkuu vielä näitä syitä keksii millä puolustella "auttaa ne, näkee sivummalle jos sieltä tulee hirvi vaikka" JA VITUT AUTA MITÄÄ!! Jos hirven näät sumareittenkaa ni se onki sit liian myöhästä jos ajelet normaalilla tiellä jossa rajotus esim 80 tai 100, et kerkee paljo jarrutella ku kosahtaa.
Näyttää kaikenlisäks vitun idiootilta kun ajellaa sumarit päällä kaupungilla/jossaa muualla illalla, silloin kun niitä ei todellakaan tarvi, kaikista parhaat nää ketkä vetää pelkästää parkit+sumari yhdistelmällä, vitun pellet saatana.

Mopopojat/tytöt mitkä ei osaa ajaa liikeneteessä yhtää, vittu opetelkaa muuten kuolema korjaa hyvin nopeest.

Nää "kiihdytys 40km/h ihannenopeuteen 2h ajassa" kiihdyttelijät, KORTTI POIS tommosilta pitäis ottaa, ajelevat muutenki ihan miten sattuu.

[edit]
 
[nelo];2369252 sanoi:
4) Toisten provosoiminen heittämällä loskat tuulilasiin, vaikka lääniä olisi vapaana jatkaa ohitusta kilometrikaupalla. "Mistä näitä senttejä oikein tulee?"

Jaahas :nolo: , joskus tulee noin tehtyä. Tosin täysin vahingossa, ei aina tule mietittyä tuota, kun ajelee loskapaska kelillä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Jaahas :nolo: , joskus tulee noin tehtyä. Tosin täysin vahingossa, ei aina tule mietittyä tuota, kun ajelee loskapaska kelillä.

Yleensä noissa tahallisissa tapauksissa on mukana seuraavanlaiset tekijät:

a. Perseessä roikkuminen pitkän aikaa, rajoitusten mukaisesti ajettaessa tai jopa pienessä ylinopeudessa.

b. Ohitus lähes itsemurhatyylillä ja vilkuttamatta - toisin sanoen aivan puskista.

c. Paluu kaistalle noin kolmen metrin päähän itsestä, jälleen vilkuttamatta.

d. Ajo jatkuu siitä eteenpäin rajoitusten mukaan tai samaa vauhtia kuin on itse siihen asti ajanut, eli joutuu jarruttelemaan sen verran ettei tarvitse loskasuihkussa ajaa (yleensä alle rajoitusten siis).

Syyllisinä yleensä n. 45v miespuoliset teiden ritarit - autona farmari/citymaasturi - tai nuoret ammatillisia opintoja suorittavat henkilöt (autoista ja kuskien olemuksesta stereotyyppisesti päätellen).


p.s. Ehkä huvittavin näky hetkeen liikenteessä oli eilen mopoauto, jossa poppi soi täysillä ja kuski oli aikaisemmin kuvatussa makuuasennossa (pää hädin tuskin näkyi sivuikkunasta). :D Siinä oli kolme sellaista tekijää, jotka aiheuttavat minussa yleensä hilpeyttä.
 
[nelo];2369411 sanoi:
b. Ohitus lähes itsemurhatyylillä ja vilkuttamatta - toisin sanoen aivan puskista.

c. Paluu kaistalle noin kolmen metrin päähän itsestä, jälleen vilkuttamatta.
Tätä olen miettinyt monta kertaa. Että mitä hyötyä siitä vilkuttamisesta on, jos edessä on yksi auto, ja takana ei ketään? Mitä hyötyä siitä vilkuttamisesta on sille edessä ajavalle? Tai sama kun palataan kaistalle. Miksi pitää vilkuttaa? Tuskin kukaan olettaa, että sinne vastaantulijan kaistalle jäädään ajamaan. Pitäisi varmaan tietää, että sinne omalle kaistalle palataan melko suurella todennäköisyydellä pian ohituksen jälkeen, vaikkei vilkku välähtäisikään. Itse kyllä tulee useimmiten vilkuteltua, koska se tulee ihan automaattisesti sen enempää ajattelematta.

Sen sijaan seuraavat vilkkuun liittyvät asiat ärsyttää:

Edessä ajava lyö jarrut kiinni ja sen jälkeen vilkun päälle kun aikoo kääntyä johonkin. Mielummin toisin päin. Ensin vilkku hyvissä ajoin, sitten vasta aletaan hidastelemaan. Tietysti joka paikassa ei onnistu, jos on paljon risteyksiä vierekkäin.

Tulet itse T-risteykseen "alhaalta päin" ja odottelet siinä, että pääset kääntymään. Vasemmalta tuleva autoilija lyö vilkun oikealle metriä ennen kääntymistä. Jos aikoo kääntyä, niin olisi ihan kiva, että sitä suuntamerkkiä näytetään vähän aiemmin. Monta kertaa käynyt juuri noin, että luulen tämän vasemmalta tulijan ajavan suoraan, mutta tämä kääntyykin sitten hyvässä lykyssä kokonaan ilman vilkkua. Tällä välin tuleekin sitten jostain muualta taas autoja, enkä pääse vieläkään kääntymään itse. Jos sitä vilkkua olisi näytetty, olisin jo päässyt risteyksestä pois.
 
En tiedä oliko ärsyttävä asia liikenteessä, mutta..

Eräänä päivänä olin n. klo 17:00 aikaan tulossa Hervannasta (Tre) Ruskontietä kohti Sääksjärveä, tarkoituksena lähteä siitä motarille ja kohti Helsinkiä. Paikalliset tietänevät tien, 80 km/h alue.

Edessä ajelee tuollainen 90-luvun lopun Escort 50-60 km/h vauhtia. Hidastaa aina kun tulee auto vastaan, ja siirtyy tien sivua kohti.. Ärsyttävää itsessään.

No, tulimme moottoritien kohtaan. Escortin kuski laittaa vilkun vasemmalle, ja jäin miettimään mihin hän aikoo kääntyä kun ei ole risteystä. Escort kääntyy motarin rampille - väärään suuntaan. Sieltä kuitenkin on tulossa auto vastaan joka vilkuttelee valoja. Escort koukkaa mielenkiintoisesti takaisin tielle ja jatkaa matkaa. Vauhtia siis ehkä 3 km/h. Onneksi ei ollut (ihme kyllä kun ruuhka-aika) pahemmin liikennettä siinä liittymäkohdassa..

No, pääsimme siihen kohtaan mistä oikeasti lähdetään sinne motarille. Tässä vaiheessa osasin jättää vähän välimatkaa koska arvelin että mitään suuria nopeuksia kuski ei rampilla saa. Itse pääsin ilman ongelmia motarille ja vaihdoin suoraan kiihdytyskaistalle, mutta jäin taustapeilistä katselemaan sitten kun kuski (mummo) ajoi hiljaa koko todella pitkän kiihdytyskaistan päähän, ja pysähtyi siihen tien penkalle. Ruuhka-aikaan.

Pahoittelen että oli pitkä tarina, mutta tuo minua ärsyttää. Tuo aiheuttaa ihan vitusti riskejä liikenteeseen, perkele! Ei ajeta jos ei osata/uskalleta.

Tässä suunnilleen tuo reitti jos joku haluaa fiilistellä.
 
Tätä olen miettinyt monta kertaa. Että mitä hyötyä siitä vilkuttamisesta on, jos edessä on yksi auto, ja takana ei ketään? Mitä hyötyä siitä vilkuttamisesta on sille edessä ajavalle? Tai sama kun palataan kaistalle. Miksi pitää vilkuttaa? Tuskin kukaan olettaa, että sinne vastaantulijan kaistalle jäädään ajamaan. Pitäisi varmaan tietää, että sinne omalle kaistalle palataan melko suurella todennäköisyydellä pian ohituksen jälkeen, vaikkei vilkku välähtäisikään. Itse kyllä tulee useimmiten vilkuteltua, koska se tulee ihan automaattisesti sen enempää ajattelematta.

-

Niin, no ei sitä vilkkua voi liikaa käyttää ja jos ei käytä noinkin yksinkertaisessa tilanteessa, niin helposti jää muuallakin käyttämättä ja loppu on historiaa ("No kyl se varmaan arvaa et mä käännyn tost tonne, no kyl se varmaan tajuaa et mä vaihdan kaistaa ku näkee et tuun siit viivan yli, ei täs varmaan tarvi vilkuttaa" jne jne).

Tuo olikin lähinnä ominaista noissa "loskat tuulilasiin" -ohituksissa. Ihan vain huomiona, kun tuntuu jatkuvasti menevän saman kaavan mukaan. Sinänsä ihan hyvä, koska silloin voin hieman ennakoida ja hiljentää ennen kuin on loskat tuulilasissa.
 
Tätä olen miettinyt monta kertaa. Että mitä hyötyä siitä vilkuttamisesta on, jos edessä on yksi auto, ja takana ei ketään? Mitä hyötyä siitä vilkuttamisesta on sille edessä ajavalle? Tai sama kun palataan kaistalle. Miksi pitää vilkuttaa?

Vastaantulijaa saattaa kiinnostaa tietää, ollaanko vielä ohittamassa kauankin vai suunnitellaanko ehkä jo paluuta omalle kaistalle...

Joomutta jos ei ole vastaantulijoitakaan niin se paras peruste lienee ettei niin helpolla unohdu kun käyttää systemaattisesti joka kerta. Plus saattaa siitä ohitettavallekin olla hiukan iloa jos näkee vilkun välähdyksestä sivuikkunassa, että ohittaja aikoo sitten viedä kromin puskurista kaistalle palatessaan versus jatkaakin kohteliaasti vielä vähän kauemmaksi kun vilkku on vielä vasemmalle.

-k
 
jatkaakin kohteliaasti vielä vähän kauemmaksi kun vilkku on vielä vasemmalle.
Tästä täytyykin sanoa, että en ole ikinä tehnyt niin, että vilkku on koko ohituksen ajan vasemmalle. Mitenköhän tän oikeaoppisesti pitäisi mennä? Tai sanooko laki kyseisestä asiasta jotain? Alkoi mietityttämään. En tosin aio tottumustani muuttaa, vaikka kuka sanoo mitä. :D Kunhan mietin.
 
Aina 70kmh ajavat ihmiset, yleensä wanhuksia: 100 alueella 70, 80 alueella 70, 60 alueella 70, etenkin tuo satasen alueella nussiminen vituttaa ja lujaa.

Toi sama homma ärsyttää kyllä muakin, että minkä takia sitä ei voi ajaa esim 80 alueella ku 70 jos voi ajaa 50 alueella sen saman 70. Vilkun käytössä ärsyttää se kun osa laittaa sen vasta viime hetkellä päälle. Ei luulis olevan niin vaikeeta vilkuttaa ensin ja jarruttaa vasta sen jälkeen, vähentäs aikalailla peräänajon riskiä. Ja samoin jos joutuu pysäyttämään risteykseen odottaakseen että joku laittaa sen vilkun päälle kolme metriä ennen ku kääntyy pois.

Ite käytän vilkkua ohitustilanteissa tai muuten kaistanvaihdossa siten että vilkautan vähintään kolme kertaa että sen ehtii muutkin nähdä.
 
Tästä täytyykin sanoa, että en ole ikinä tehnyt niin, että vilkku on koko ohituksen ajan vasemmalle. Mitenköhän tän oikeaoppisesti pitäisi mennä? Tai sanooko laki kyseisestä asiasta jotain?
Heitän hatusta että ei sano mitään suuntaan eikä toiseen. Itsekään en ole tottunut noin tekemään, mutta varsinkin pimeällä ei ole ollenkaan huono idea vastaantulijoiden kannalta.
 
Ei ne "alinopeutta" ajavat niin ärsyttäviä ole. Tossa perstaina oli kuitenkin pyryttänyt lunta jonkin verran ja lähdin ohittamaan edellä olevaa autoa. Oli aika kiva valli keskellä tietä ja en mitään poukkoilua ruvennut harrastamaan. Kuitenkin tämä ohitettava sika painoi kaasua ja vastaan tuleva auto jo vilkautti mulle valoja, kun varovasti vaihdoin takaisin omalle kaistalle. Luulisi sitä nyt olevan itsesuojeluvaistoa, ettei sitä nyt ainakaan ohitsutilanteessa kaasua ala painamaan. Mielummin vaikka hölläisi kaasusta, kun näkee että tila vähän menee naftiksi. En se minäkään ihan kaikista järkevimmin tehnyt, mutta sen toisen toiminta oli kyllä niin :david:.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom