Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Näinkin voi olla mutta entä jos ei olekkaan?
Vituttaa kahta kauheammn jos pysähdyt siihen eikä kyseisellä tyypillä ole aikomustakaan mennä yli.

Ite ainakin pystyn just ja just ottamaan tuon riskin, kun oon autolla liikenteessä, vaikka se vaatiikin kohtuu hyvää hermokontrollia. Aika harvoin ihmiset vaan huvikseen seisoskelee siinä, kun autot läiskyttää loskaa lahkeille.
 
Hieman alkaa aina vituttaa kun pysähtyy suojatien eteen mut vastaan tulevat autot vaan posottaa menemään eikä se jalankulkija pääse siitä sitten menemään ja sit ei pääse itsekkään siitä lähtemään. Siis mitä vittua liikkuu semmosen kaverin päässä joka huomaa et toinen pysähtyny siihen suojatien eteen ja itse ei sit älyä pysähtyä?
 
Ite ainakin pystyn just ja just ottamaan tuon riskin, kun oon autolla liikenteessä, vaikka se vaatiikin kohtuu hyvää hermokontrollia. Aika harvoin ihmiset vaan huvikseen seisoskelee siinä, kun autot läiskyttää loskaa lahkeille.

Joo, mulla on pari kertaa käynyt niin että olen pysähtynyt ihan normaalisti kun näen että joku siinä suojatien edessä napottaa. Näyttänyt että mene yli kun ei liikettä tapahdu, tyyppi vaan huitoo siellä jotakin, ei ymmärrä ---> jatkan matkaa kun on kiire, katson peilistä niin spede hyppää siitä SUOJATIELTÄ takana tulevan auton kyytiin :david:
 
Vaivannäköä kun noudattaa lakia? Se on vaivannäköä ja kohteliaisuutta, jos pyöräilijä luopuu oikeuksistaan ja pysähtyy päästämään autot suojatien ylitse. Mutta siitä harvemmin kiitetään.
On autoilijalta todellakin vaivannäköä antaa sitä tietä. Jos haluaa piiloutua lakikirjan virtuaalimaailmaan, niin mistään ei varmasti tarvitsisi mitään kiitellä, mutta oikeassa elämässä valtaosa autoilijoista vetää vain kylmästi suojatien ohi, eikä anna sitä tietä, ja sen takia haluan kiittää suojatielle päästäviä. Kaiken lisäks positiivinen palaute kannustaa jatkamaan samaa tapaa. Juro mulkaisu ei kovin paljoa innosta antamaan tietä.
 
Itse en pidä auton pysäyttämistä kovinkaan vaivalloisena. Ja tuskinpa pidät enää sinäkään, kun ajokilometrejä alkaa kertyä. Kysehän on lähinnä autoillijoiden "kyllä ne väistää" -asenteesta.
 
Itse en pidä auton pysäyttämistä kovinkaan vaivalloisena. Ja tuskinpa pidät enää sinäkään, kun ajokilometrejä alkaa kertyä. Kysehän on lähinnä autoillijoiden "kyllä ne väistää" -asenteesta.

Ei siinä tietysti mikään hirveä vaiva ole pysähtyä henkilöautolla, mutta esim kuorma-autolla on jo enemmän vaivaa. Ja lisäks ku nykyään pitäis kiinnittää huomiota taloudelliseen ajamiseen niin kyllä jokainen pysähtyminen ja liikkellelähtö nostaa sitä polttoaineen kulutusta, etenkin isommissa autoissa. Sitten tuntuu että monet jalankulkijat luottaa vähän liiankin paljon siihen, että se auto pysähtyy. Näin talvikelillä tulis kuitenki muistaa, että jos se kuljettaja ei osannu varautua/huomannu riittävän ajoissa niin voikin olla ettei auto liukkaan kelin takia pysähdy ajoissa.

Ite monesti jään suosiolla odottamaan siihen suojatien reunaan, ettei auton tarvi turhaan pysähtyä. Ja jos siitä huolimatta pysähtyy niin useimmiten tulee kättä heilautettua kiitokseksi.
 
Itse en pidä auton pysäyttämistä kovinkaan vaivalloisena. Ja tuskinpa pidät enää sinäkään, kun ajokilometrejä alkaa kertyä. Kysehän on lähinnä autoillijoiden "kyllä ne väistää" -asenteesta.
Siis jos vielä tarkentaisin, niin en tarkoita, että se vaiva olisi joku liikkeellelähtö tai vastaavaa, vaan pointti on siinä, että autoilija näkee vaivaa (ts. noudattaa lakia oikein) pysähtymällä ja antamalla tietä. Ainakin minä näen sen huomionosoituksena kevyttä liikennettä kohtaan jos autoilija antaa tietä, ja se on myös merkki siitä, että autoilija seuraa aktiivisesti ympäristöään. On autoilijalle huomattavasti helpompaa ja nopeampaa vain ajaa laput silmillä suoraan ohi uhraamatta ajatustakaan kevyelle liikenteelle. Lisäksi ainakin mun kokemuksien mukaan, kun saavut suojatielle, niin ensimmäinen tietä tuleva auto ei todellakaan ole antamassa tietä, vaan saan aivan varmasti tovin odotella, että joku laskisi yli, ja silloin mielestäni on asiallista edes jollain tapaa osoittaa kiitollisuutta.

Tietenkin voidaan myös miettiä, että onko mitään järkeä osoittaa kiitosta sille autoilijalle, mutta asiaa voi verrata aivan täysin vaikka siihen, että jotkut tututkaan eivät morjesta edes tiellä vastaan tullessa. Ei kaupassakaan ole pakko sitä kassatyttöä tervehtiä, mutta mun näkemykseni mukaan se kuuluu hyviin tapoihin ja voisin verrata tota suojatiejuttua ihan samaan. Kuten jo mainitsinkin, niin positiivinen palaute kannustaa jatkamaan samaan malliin.
 
Mielestäni kassalla kiittäminen ei ole verrattavissa tuohon suojatieasiaan, eri asia. Ensimmäisessä on kyse kaupankäynnistä, missä nojataan enemmän hyviin tapoihin. Jos suojatietä ylittävän pitää kiittää autoilijaa, joka antaa tilaa, niin sittenhän myös etuoikeutetulla tiellä ajavat joutuisivat kiittämään kolmion takana odottavia, että "Kiitos, että päästätte meidät."

En sano, että kiittäminen olisi kiellettyä, itsekin monesti kiitän, mutta otin kantaa, koska joku sanoi, että ihan ärsyttää, ettei kiitetä.
 
Jos liikennettä pitää verrata kauppaan, niin kiittäkää mielummin aina sitä jonossa takananne seisovaa. Hän kun voisi etuilla vaikkei se ole edes kiellettyä laissa, mutta silti hän näkee vaivaa jonottaa. Ja menettää todella paljon omaa aikaansa siihen. Sitten kun pakkaatte kamoja kassiin niin kiittäkää viereisen hihnapuoliskon asiakasta siitä ettei hän ole lapannut teidän ostoksia omaan kassiinsa. Voisi tehdä niin ja säästäisi vielä rahaakin, mutta silti näkee vaivaa eikä rosmoa.

Tai sitten todetaan yhdessä että paska analogia eikä enää keksitä vertauskuvia omille olkiukoille.
 
Tampereella suojatiekulttuuri on mielenkiintoinen: päästin tuossa männäsyksynä yhtä mummoa tien yli, niin tämä alkoi vihaisesti huitoa että mene helvettiin :D
Enää en kylläkään pysähdy jos ei jalankulkija selvästi väijy ylityspaikkaa tai ylittäjä ole pikkulapsi tai vastaava.

Ja päivän vitutuksen aihe: mopoautot taajaman ulkopuolella ja yli 40kmh rajoitusalueella. Siinähän posotat perässä monta kilometriä vailla ohituspaikkaa jotta Make15v pääsee isin ostamalla mopoautolla ajamaan pillurallia kylän Teboilille tajuamatta edes siirtyä välillä bussipysäkille päästääkseen jonon ohi.
Sitten ne nulikat vielä ihmettelevät perään miksi kaikki vihaavat mopoautoja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ja päivän vitutuksen aihe: mopoautot taajaman ulkopuolella ja yli 40kmh rajoitusalueella. Siinähän posotat perässä monta kilometriä vailla ohituspaikkaa jotta Make15v pääsee isin ostamalla mopoautolla ajamaan pillurallia kylän Teboilille tajuamatta edes siirtyä välillä bussipysäkille päästääkseen jonon ohi.
Sitten ne nulikat vielä ihmettelevät perään miksi kaikki vihaavat mopoautoja.

Mun mielestä mopoautoilla ajon vois kieltää sellasilla teillä, missä nopeusrajoitus on yli 50 tai 60km/h. Ne ei aiheuta muuta ku vaaratilanteita kun porukka ohittaa niitä millon missäkin paikassa.
 
Mun mielestä mopoautoilla ajon vois kieltää sellasilla teillä, missä nopeusrajoitus on yli 50 tai 60km/h. Ne ei aiheuta muuta ku vaaratilanteita kun porukka ohittaa niitä millon missäkin paikassa.

Pitäisi kieltää kokonaan. Olen monesti vierestä seurannut sellaisia urotekoja noilla mopoautoilla, että joskus näyttää rattijuoponkin ajelu taivaalliselta siihen verrattuna. Sillä Honda Monkeyllä saa yleensä vahinkoa aikaan vain itselleen, mutta mopoautoissa on jo hieman enemmän tuhovoimaa.
 
Härnääjät. Ajelin eilen liikenneympyrän kautta motarille niin eiköhän joku Seatti lähteny siitä imuun. Kun irtauduin liikenneympyrästä motarin "rampille" niin mutkassa se roikku ihan kontissa kiinni joka on minusta aika epämiellyttävää eikä kovin turvallistakaan. Kiihdytin mutkassa siihen reiluun 100k/h niin kun motarilla kuuluukin. Seatti ei sit pysyny perässä kun ei sattunut olemaan neliveto niin kuin mulla alla ollut Golffi.

Ajelin sitten normaalia nopeutta niin eiköhän tämä kusimutteri sitten tullut siihen vasemmalle kaistalle vierellä kikkailemaan jotain ja ajo tasan samaa nopeutta kun minäkin. Ei auttanut mun kiihdyttelyt tai jarruttelun kun tämä tauno päätti olla kokoajan siinä vierellä.

Lopulta se meni mun ohi ja alko ajamaan alinopeutta. Päätin ohittaa sen sitten, mutta tämä aivokääpiö ei sitten päästänytkään ohi vaan kiihytti samaan vauhtiin kun minä. Lopulta se sitten lopetti härnäämisen ja ajo aika reippaasti minusta ohi ja jatko matkaansa aika reipasta kyytiä.

Vituttaa tollaset saakelin amikset jotka yrittää väkisin saada porukkaa kisaamaan. En viittiny alkaa kisailemaan vaikka olikin tyhjä motari kun oli pari kaveria kyydissä ja tuskin oisin alkanu muutenkaan...
 
tollasiin sankareihin törmää vielä suhteellisen usein. mikähän niissä on vikana? onkohan ne pelannu liikaa need for speedejä?

edit: no sunkin tapauksessa oli tyhjä motari mut kuitenkin....
 
tollasiin sankareihin törmää vielä suhteellisen usein. mikähän niissä on vikana? onkohan ne pelannu liikaa need for speedejä?

edit: no sunkin tapauksessa oli tyhjä motari mut kuitenkin....
Todennäköisesti niillä on pakottava tarve kasvattaa egoa ja virtuaalipippeliä, pääsevät sitten foorumeilla huuteleen, ettäö voitimpa mun 250 heppasella autolla 150 heppasen auton suoraan ajettaessa motarilla. Vähänkö oon kova jätkä?!

:jahas:
 
Ite sain kortin viime torstaina ja olen aina ollu tarkkana jos porukkaa on suojatiellä.
Ite en pahemmin vielä uskalla ajaa lujempaa kuin 60-70km kun ensimmäisiä kertoja liikenteessä ilman ohjausta.

Viikonlopun aikana n.300km ajelin.

Ite vihaan eniten niitä jotka ajaa aivan perässä kiinni ilman minkälaista turvaväliä.
 
Tulipa taas todettu vkl aikana että mikä vittu ihmisiä vaivaa ku ensin ajetaan 70km/h 80 alueella, sitten ku ohituskaista alkaa nii nostetaa vauhti 110 että toinen ei pääse ohi. Kohta taas ajetaan sitä 70km/h. No sitten kun suora tulee eikä autoja tule vastaan ja koittaa ihmismäisesti ohittaa suunnilleen sallituissa rajoissa nii nostetaan taas vähän vauhtia että toinen ei kehtaa lähteä ohi. Lisäksi suuri kiitos farmari bemari kuskille jkl- tampere välillä jos tämän näet niin sinun järkevän kiihdytyksesi takia ohittaessa meinasin ajaa edessä ajavan auton kanssa kolarin ja lisäksi mielestäsi olisi varmasti ollut hienoa 80km/h vauhdissa tapahtuva 3 auton ketjukolari? Mielestäni olisi järkevää antaa nopeammille OIKEAA nopeutta ajavalle tietä jos itselläsi ei pippeli riittänyt jatkeesi ansiostakaan ohittamaan alinopeutta ajavaa autoa.(kiitokseni nyt sitten oli osoitettu tälle yhdelle bmw kuljettajalle joten ei tarvitse muiden ottaa henk.koht)
 
Tulipa taas todettu vkl aikana että mikä vittu ihmisiä vaivaa ku ensin ajetaan 70km/h 80 alueella, sitten ku ohituskaista alkaa nii nostetaa vauhti 110 että toinen ei pääse ohi. Kohta taas ajetaan sitä 70km/h. No sitten kun suora tulee eikä autoja tule vastaan ja koittaa ihmismäisesti ohittaa suunnilleen sallituissa rajoissa nii nostetaan taas vähän vauhtia että toinen ei kehtaa lähteä ohi. Lisäksi suuri kiitos farmari bemari kuskille jkl- tampere välillä jos tämän näet niin sinun järkevän kiihdytyksesi takia ohittaessa meinasin ajaa edessä ajavan auton kanssa kolarin ja lisäksi mielestäsi olisi varmasti ollut hienoa 80km/h vauhdissa tapahtuva 3 auton ketjukolari? Mielestäni olisi järkevää antaa nopeammille OIKEAA nopeutta ajavalle tietä jos itselläsi ei pippeli riittänyt jatkeesi ansiostakaan ohittamaan alinopeutta ajavaa autoa.(kiitokseni nyt sitten oli osoitettu tälle yhdelle bmw kuljettajalle joten ei tarvitse muiden ottaa henk.koht)

Aika usein näillä sankareilla on silkan vittumaisuuden sijaan kyseessä, etenkin ohituskaistojen tullessa, leveämmän tilan mukanaantuoma turvallisuudentunne jonka mukana se vauhtikin nousee ikäänkuin huomaamatta. Eipä sillä, kyllä se silti vituttaa niistä sitten repiä mittari punasella ohi sillä mitä omasta lotjasta irtoaa.
 
Tulipa taas todettu vkl aikana että mikä vittu ihmisiä vaivaa ku ensin ajetaan 70km/h 80 alueella, sitten ku ohituskaista alkaa nii nostetaa vauhti 110 että toinen ei pääse ohi. Kohta taas ajetaan sitä 70km/h. No sitten kun suora tulee eikä autoja tule vastaan ja koittaa ihmismäisesti ohittaa suunnilleen sallituissa rajoissa nii nostetaan taas vähän vauhtia että toinen ei kehtaa lähteä ohi. Lisäksi suuri kiitos farmari bemari kuskille jkl- tampere välillä jos tämän näet niin sinun järkevän kiihdytyksesi takia ohittaessa meinasin ajaa edessä ajavan auton kanssa kolarin ja lisäksi mielestäsi olisi varmasti ollut hienoa 80km/h vauhdissa tapahtuva 3 auton ketjukolari? Mielestäni olisi järkevää antaa nopeammille OIKEAA nopeutta ajavalle tietä jos itselläsi ei pippeli riittänyt jatkeesi ansiostakaan ohittamaan alinopeutta ajavaa autoa.(kiitokseni nyt sitten oli osoitettu tälle yhdelle bmw kuljettajalle joten ei tarvitse muiden ottaa henk.koht)
Juur näitten pellejen takia tulee lähes aina ajettua reipasta ylinopeutta, että pääsee ohi. 80km/h alueella saa pahtaa melkeen 120km/h että ne pällit päästää ohi... -,-
 
Mua ärsyttää 80 rajoituksella ohittaa jonoa, jonka aiheuttaja on joku pelkuri joka ajaa kahtakymppiä alinopetta. Siinä vaiheessa kun näen paikan ja lähden ohittamaan, mulla on reilu vauhti päällä niin sitten se jonon kolmas lähtee sillä -86 mannemersulla ohittamaan jolloin saa seistä jarrulla siellä takana. Sitten kun saat juuri ja juuri jarrutettua niin joudut siirtymään sen taakse, koska ohitus kestää koko suoran.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom