Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Oikomisesta puheenollen. Ärsyttää ihmiset, jotka oikoo esimerkiksi S-mutkissa vaikka tulee autoja vastaan. Saatetaan vetästä ihan kyljestä. Ei voida pysyä omalla kaistalla, koska siitähän tulisi monta metriä ylimääräistä matkaa. Oikominen ei haittaa silloin, kun ketään ei ole näkyvissä, mutta saatana ärsyttää se, kun joku vetäsee melkein kylkeä hipoen ja itsellä käy kusipaskat kurkkaamassa rectumista.
 
Oikomisesta puheenollen. Ärsyttää ihmiset, jotka oikoo esimerkiksi S-mutkissa vaikka tulee autoja vastaan. Saatetaan vetästä ihan kyljestä. Ei voida pysyä omalla kaistalla, koska siitähän tulisi monta metriä ylimääräistä matkaa. Oikominen ei haittaa silloin, kun ketään ei ole näkyvissä, mutta saatana ärsyttää se, kun joku vetäsee melkein kylkeä hipoen ja itsellä käy kusipaskat kurkkaamassa rectumista.


Vähä saman tyylistä oli kerran kun ajeltiin meneen erittäin sankassa räntäsateessa ja räntää oli tielläki jo sellaset 10+cm ja meidän edellä ajoi joku nelikko audilla ja sehän nyt meni sitte omia menojaan kun ei takapotkulla emäntä tohtinu yli 60km/h ajaa. No sitte jossain välissä tää edellä ajava oli sit oikonu kaarteissa toisten kaistalle ja me sit perässä tultiin samoja raiteita kun niissä oli helpoin ajaa ja jos pois yritti niin perähän se yritti sivulle. Ei muuten mitenkään vittumaista mutta jos siinä kaarteessa meidän kohdalla sattu tuleen joku vastaan niin meinas välillä olla kusiset paikat :D

Kyllä se sillon vitutti, vaan kelihän tuon suurimmaksi osaksi aiheutti ja se ettei aurakalusto ollu ehtinyt vielä aurata teitä.
 
Oikomisesta puheenollen. Ärsyttää ihmiset, jotka oikoo esimerkiksi S-mutkissa vaikka tulee autoja vastaan. Saatetaan vetästä ihan kyljestä. Ei voida pysyä omalla kaistalla, koska siitähän tulisi monta metriä ylimääräistä matkaa. Oikominen ei haittaa silloin, kun ketään ei ole näkyvissä, mutta saatana ärsyttää se, kun joku vetäsee melkein kylkeä hipoen ja itsellä käy kusipaskat kurkkaamassa rectumista.
Jep tuo vituttaa ihan huolella, sama tiukoissa mutkissa, jos se auto ei pysy siellä omalla kaistalla niin hiljennetään vaikka vauhtia, kyllä se siitä.

Myös se ärsyttää kun ajat kapealla tiellä missä autoja tien sivussa, niin vastantulijat ajavat vähintään sen kaksi metriä irti pysäköidyistä autoista, mutta liikkuvaa autoa uhmataan oikein kylkeä hipoen, usein on saanut melkein pysähtyä kiinni autoihin että se toinen koheltaja pääsee siitä ilman kolaria pois.
 
Myös se ärsyttää kun ajat kapealla tiellä missä autoja tien sivussa, niin vastantulijat ajavat vähintään sen kaksi metriä irti pysäköidyistä autoista, mutta liikkuvaa autoa uhmataan oikein kylkeä hipoen, usein on saanut melkein pysähtyä kiinni autoihin että se toinen koheltaja pääsee siitä ilman kolaria pois.
Tuo on kyllä totta, mutta niistä pysäköidyistä autoista tulee _todella_ usein ihmisiä ulos sellasella kommandohyökkäyksellä, että välillä ihan täytyy ihmetellä, kuinka heidän autoissa on vielä kaikki ovet tallella. Ei luulisi niille pysäköijillekään olevan liian vaikeaa katsoa peilistä tai ihan olan yli, milloin kannattaisi se ovi avata.
 
Tohon oikomiseen liittyen, niin sekin vituttaa, kun talvella kun kaistamerkinnät ei näy, niin jotkut ei osaa kaupungissakaan pysyä omalla kaistalla. Jyväskylässä esim. siinä risteyksessä, missä Hannikaisenkatu yhtyy Vapaudenkatuun.Siinä tiessä on Hannikaisenkadun suunnasta ajettuna sellainen loiva s-mutka, ja tie muuttuu kaksikaistaisesta kolmikaistaiseksi. Niin vasenta kaistaa ajavista suunnilleen joka toinen ajaa siinä mutkassa puoliksi keskimmäisen kaistan puolella. Monta kertaa on joku :david: meinannut tulla päälle siinä. Välillä siinä on jopa lumeen muotoutunut ihan selvät ajo-urat, jotka on ihan päin persettä, kun kaikki ajaa siinä niin vammasesti.
 
Täällä Oulussakin eräs Peugeot-sankari tuli polliisiasemalta päin kohti jäähallia, ryhmittyi täysin vastaantulevan liikenteen kaistalle, ja taitti valoista vasemmalle.

Damn, että on itsekästä väkeä.
 
Tuo on kyllä totta, mutta niistä pysäköidyistä autoista tulee _todella_ usein ihmisiä ulos sellasella kommandohyökkäyksellä, että välillä ihan täytyy ihmetellä, kuinka heidän autoissa on vielä kaikki ovet tallella. Ei luulisi niille pysäköijillekään olevan liian vaikeaa katsoa peilistä tai ihan olan yli, milloin kannattaisi se ovi avata.
Muksut varsinkin on vaarallisia. Kerran meinasin autolla jyrätä yhden mukulan ja Volvon takaoven, kun ihan yhtäkkiä kun olin jo "liian lähellä" aukesi autosta takaovi ja samalla sekunnilla oli lapsikin siinä ulkona. Siitä älytön väistöliike, jonka jälkeen väliä jäi varmaan sentti. Jos olisi tullut auto vastaan niin varmana olisi kolissut. Tai jos olisin juuri sillä hetkellä sattunut vilkaisemaan peiliin tai johonkin muualle kuin tielle, niin yli olisin vetänyt niin että rytinä käy.

Kyllä mulle opetettiin jo pienenä ettei ovia saa sitten ikinä avata katsomatta tuleeko autoja. No, eipä noista ikinä tiedä, kun innoissaan niitä ovia paiskovat, niin saattaa ohjeet unohtua. Onneksi nyt ei käynyt pahemmin.
 
Tokihan se on ihan tarkoituksellista tehdä ne ympyrät sellasiksi, mutta sen verran, mitä mä olen niiden rekkojen perässä ajanut, niin kyllä aivan tavalliset täysperävaunutkin siitä keskeltä oikovat. Rekalla en ole koskaan ajanut, mutta kuorma-autolla sen verran, että aivan oiketetusti saavat minun puolestani oikoa, mikäli eivät muuta häiriötä aiheuta. Sen verran kankea se yhdistelmä on varmasti kääntymään.

Kyllä täysperävaunulla pääsee normaalista liikenneympyrästä ihan normaalisti ilman mitään oikomisia, talvella tietenkin voi olla ongelmia jos on lunta helvetisti ja aurattu miten sattuu.

e: Minkä takia porukka pitää ajovaloja päällä kun seisottaa autoa kadulla/parkkiksella jne.? Kääntäis parkit päälle niin ei turhaan häikäise muita autoilijoita ja ainakin erottaisi helpommin onko auto liikkeessä. Vai onko parkkivalojen käyttö amisten etuoikeus?
 
tänään taas joku neropatti lähti kiihdyttää rinnalla ku lähdin ohittaa sitä :curs:
tommoset kaverit joutas munistaan hirteen!
 
tänään taas joku neropatti lähti kiihdyttää rinnalla ku lähdin ohittaa sitä :curs:
tommoset kaverit joutas munistaan hirteen!
Toi on mukavaa varsinkin sillon, jos joku alkaa ohituskaistan vieressä tota tekemään. Monesti jos ajelen ihan siivosti ja lyön cruisen vaikka mittarivirhe huomioituna tasan 100km/h ja edessä ajaa joku auto 90km/h, ja välimatka kuroutuu vähitellen umpeen. Sitten kun tulee ohituskaista, niin lähdet cruise päällä vain ajamaan siitä ohi, mutta tämähän vetäseekin sen vauhdin samaan, ja saat polkea lisää kaasua.

Kyllä mä ymmärrän sen, että ei tyypit sitä vittuillakseen läheskään aina tee, koska monelle se on vaan sellanen ahaa-elämys, että köröttelinpä hiljaa, kun joku lähtee ohi. Jos ihmisillä ei oo cruisee, niin se nopeus lähtee helposti seilaamaan ellei sitä mittaria koko aikaa tapita. Siitä huolimatta ohittavan saisi antaa mennä ensin ohi ennen kun lähtee kiihdyttämään.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Kyllä mä ymmärrän sen, että ei tyypit sitä vittuillakseen läheskään aina tee, koska monelle se on vaan sellanen ahaa-elämys, että köröttelinpä hiljaa, kun joku lähtee ohi. Jos ihmisillä ei oo cruisee, niin se nopeus lähtee helposti seilaamaan ellei sitä mittaria koko aikaa tapita. Siitä huolimatta ohittavan saisi antaa mennä ensin ohi ennen kun lähtee kiihdyttämään.
Tota tapahtuu kyllä niin usein, että olen melkein varma siitä, että on täysi vahinko. Kun tie levenee niin tulee varmaan vaistomaisesti painettua lisää kaasua. Olisi tosiaan hyvä jos jokaisessa autossa olisi cruise, niin ei pääse tapahtumaan tollasia. Se on kyllä yksi varuste mistä itse en luovu ikinä.

Jonossa ton tietysti ymmärtääkin, että ohituskaistan kohdalla jonon nopeus kiihtyy. Jonon etupää lähtee hitaammista ohi ja takapää ajaa välejä kiinni.
 
Eilen yksi ämmä pysäytti täysin käsittämättömään paikkaan ottaakseen kyytiin jonkun kakaran. Nyt teki mieli jäädä viereen ja raahaa se horo autosta ulos ja opettaa vähän liikennesääntöjä.

Eli kyseessä t-risteys, jossa 2 kaistaa tulee risteykseen ja 2 ulos siitä. Välissä liikenteen jakaja. Tämä horakka kääntyy oikealle päätieltä ja jää samantien siihen parkkiin jalkatien päälle yhtään sivuun ajamatta tehden todella ahtaaksi ohi menemisen. Käytännössä tämä läskiperse pysähtyy keskelle risteystä odottamaan, että balleriina pääsee suksineen kyytiin. Siinä sitten lastattiin niitä suksia autoon ja muut koitti sompailla siitä ahtaasta välistä ohitse.
 

Liitteet

  • horo.webp
    horo.webp
    12,3 KB · Katsottu: 134
no joo mutta tämä minun tapaus oli jo niin selvää vittuilua että voi morjens! jos 160 on lasissa ennen ku ohi pääsee niin sitä tuskin toinen vahingossa kiihdyttää :jahas:. ja vielä saatanan liukkaalla tiellä.

edit: ja kaikkien yllätykseksi ei ollut edes bemari. vaan vw passat
 
En nyt sanois, että varsinaisesti ärsyttää, tai no kyllä ne vähän ärsyttää. Nimittäin ne pellet jotka ruuvaavat penkit niin takakenoon, että niskatuet näkyvät takasivuikkunoista. Ja tietenkin penkit ovat myös niin matalalla kuin vain mahdollista. Luulevatko nämä pellet, että autot näyttävät tuolloin "sporttisemmilta", kun kuskit notkuu silmät ikkunoiden alareunojen tasolla. Yleensä autona on tuunattu vuosituhannen vaihteen perhesedan.
 
En nyt sanois, että varsinaisesti ärsyttää, tai no kyllä ne vähän ärsyttää. Nimittäin ne pellet jotka ruuvaavat penkit niin takakenoon, että niskatuet näkyvät takasivuikkunoista. Ja tietenkin penkit ovat myös niin matalalla kuin vain mahdollista. Luulevatko nämä pellet, että autot näyttävät tuolloin "sporttisemmilta", kun kuskit notkuu silmät ikkunoiden alareunojen tasolla. Yleensä autona on tuunattu vuosituhannen vaihteen perhesedan.

Siis mitäs mitäs? Onko tämä nyt joku läppä vai oikeastikko ajattelet, että "sporttisuutta" saadaan laittamalla penkit takakenoon?

Ja kiitos nimittelystä, pelle olen siis. Mulla penkki jonkin verran takana, koska kokoa on pikkuisen enemmän ja muuten olisi niin hiton ahdasta ajaa. Toki isomman auton voisi ostaa, mutta kun ei pellellä ole rahaa just nyt vaihtaa isompaan. Autokoulussahan opettiin, että penkki pitää säätää siten, että käsi melkein suorana rattiin päin, ei kauhean koukussa tai vastaavasti niin, että pitää kurkottaa.

Matalalla pidän taas sen takia, ettei pää olisi kiinni katossa.

Pistetään nyt vielä, että autoni ei ole tuunattu vuosituhannen perhesedan.
 
Autokoulussahan opettiin, että penkki pitää säätää siten, että käsi melkein suorana rattiin päin, ei kauhean koukussa tai vastaavasti niin, että pitää kurkottaa.

Hyvä perusohje käsiteltävyyden ja ajomukavuuden kannalta ratin etäisyydelle on se, kun pahemmin kurkottamatta ranne yltää ratin kehälle, kun käsi ojennetaan ratin yläreunaan. Käsiteltävyyden kannalta sen takia, että tällä etäisyydellä rattia voidaan kääntää suuriakin määriä kurkottelematta taikka vaihtamatta otetta. Ajomukavuuden kannalta sen takia, että kun ratti on sopivalla etäisyydellä, väsyvät hartiatkin vähemmän.
 
Ehkä Mikakinlie tarkoitti näitä vinkuheinäamiksia, jotka istuu siellä corollassaan viikset väpättäen ja karjalalippis takaraivolla...
On meinaan näitä nähnty ja ihmettelen miten ne näkee siitä kojelaudan yli:D
 
Ehkä Mikakinlie tarkoitti näitä vinkuheinäamiksia, jotka istuu siellä corollassaan viikset väpättäen ja karjalalippis takaraivolla...
On meinaan näitä nähnty ja ihmettelen miten ne näkee siitä kojelaudan yli:D
Katsokaas joku ymmärsi lukemansa. Arvasin, että täällä pakkiksella tulee näitä jotka haluavat väkisin hakea niitä ääripäitä, että pääsevät vänkäämään.

"Mutta kun mä olen niin iso, että mun on pakko." Onko sulla penkki makuuasennossa ja silmät ikkunan alalaidan kohdalla? Arkunnaula kirjoitti, että penkki on alhaalla koska muuten pää osuisi kattoon. Voisin tällöin kuvitella, että tällöin sun silmäs ei ole sen ikkunan alalaidan kohdalla, tai sitten sulla on helvetin korkea otsa. Jos et ymmärrä mitä tarkoitan, niin mene perjantai iltana/yöllä katsomaan paikalliselle pilluringille (vai miksi niiitä nykyään kutsutaan) onko kaikki kuskit ylimitotettuja autoihinsa.
 
En nyt sanois, että varsinaisesti ärsyttää, tai no kyllä ne vähän ärsyttää. Nimittäin ne pellet jotka ruuvaavat penkit niin takakenoon, että niskatuet näkyvät takasivuikkunoista. Ja tietenkin penkit ovat myös niin matalalla kuin vain mahdollista. Luulevatko nämä pellet, että autot näyttävät tuolloin "sporttisemmilta", kun kuskit notkuu silmät ikkunoiden alareunojen tasolla. Yleensä autona on tuunattu vuosituhannen vaihteen perhesedan.

Joitakin vuosia sitten yhdellä "kaverilla" oli sellainen ajoasento että penkki piti ottaa aivan liian eteen että kädet ylettäisivät sieltä aivan tappiin kallistetun penkin periltä ratille. sitten ajettiin jalat kyykyssä ja kädet venytettynä kuin orangilla lippis vinossa :hyvä:
 
no joo mutta tämä minun tapaus oli jo niin selvää vittuilua että voi morjens! jos 160 on lasissa ennen ku ohi pääsee niin sitä tuskin toinen vahingossa kiihdyttää :jahas:. ja vielä saatanan liukkaalla tiellä.

edit: ja kaikkien yllätykseksi ei ollut edes bemari. vaan vw passat




Jos olis ollu BMW ni et ois ohi päässykkään :dance:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom