Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kuinka vaikeaa on kiihdyttää motarin rampilla auto 100km/h vauhtiin? Eilen meinasi tulla rumaa jälkeä kun NAINEN ei saanut saatana liikettä siihen nissanin romuu.. 60km/h vauhista liittyi motarille suoraan rekan alle joka tuli luult. rajotinta vasten.. Oli varmaan alle puolimetriä autojen välissä kun rekka sai väistetty ohituskaistalle. Naisen onneksi joku ehti hetkeä aikaisemmin ohittaa sen rekan.. :curs:
 
Kuinka vaikeaa on kiihdyttää motarin rampilla auto 100km/h vauhtiin? Eilen meinasi tulla rumaa jälkeä kun NAINEN ei saanut saatana liikettä siihen nissanin romuu.. 60km/h vauhista liittyi motarille suoraan rekan alle joka tuli luult. rajotinta vasten.. Oli varmaan alle puolimetriä autojen välissä kun rekka sai väistetty ohituskaistalle. Naisen onneksi joku ehti hetkeä aikaisemmin ohittaa sen rekan.. :curs:

Tota en itekkää ymmärrä, että miks ei voi kiihdyttää autoa siinä missä kuuluukin. Sitten ku ei oo sitä vauhtia ni ei pääse sinne muun liikenteen sekaan ja ruvetaan hiljentelemään ja lopulta melkeen pysähdytään sinne kiihdytyskaistan loppuun. Siitähän onki sitte helppoa ja turvallista vaihtaa kaistaa. Pysyisvät pois motareilta jos ei uskalla ajaa muun liikenteen mukaan.
 
Tuli eillen nähtyä, kun joku noin 30-35v nainen ajeli volvollaan liikenneympyrässä ja sinne tullessaan laittoi vilkun vasemmalle ja vilkutti vasemmalle niin kauan, kunnes poistui ympyrästä (ei kuitenkaan vilkuttanut oikealle, kun ympyrästä poistui). Ei vaan tajua, että mistä helvetistä jengi on tommosia käytäntöjä oppinut.
 
Tuli eillen nähtyä, kun joku noin 30-35v nainen ajeli volvollaan liikenneympyrässä ja sinne tullessaan laittoi vilkun vasemmalle ja vilkutti vasemmalle niin kauan, kunnes poistui ympyrästä (ei kuitenkaan vilkuttanut oikealle, kun ympyrästä poistui). Ei vaan tajua, että mistä helvetistä jengi on tommosia käytäntöjä oppinut.
Käsittääkseni ulkomailla joissain maissa on tuollainen käytäntö.
 
Tota en itekkää ymmärrä, että miks ei voi kiihdyttää autoa siinä missä kuuluukin. Sitten ku ei oo sitä vauhtia ni ei pääse sinne muun liikenteen sekaan ja ruvetaan hiljentelemään ja lopulta melkeen pysähdytään sinne kiihdytyskaistan loppuun. Siitähän onki sitte helppoa ja turvallista vaihtaa kaistaa. Pysyisvät pois motareilta jos ei uskalla ajaa muun liikenteen mukaan.

tuo on kyllä totta. ja ainakin mulle opetettiin jo autokoulussa että liittymästä kiihdytetään motarille niin kovaa ku autosta lähtee (ja jotta viisastelijat säästyy vaivalta, niin jos alla on joku 1000047436338 heppanen corolla niin ei sit ehkä tarvii). ite oon tätä ihan perus 1.6:lla noudattanut ja ainakaan minun takia ei oo tarvinnu motarilla muitten hiljennellä tai vaihdella kaistoja :)
 
tuo on kyllä totta. ja ainakin mulle opetettiin jo autokoulussa että liittymästä kiihdytetään motarille niin kovaa ku autosta lähtee (ja jotta viisastelijat säästyy vaivalta, niin jos alla on joku 1000047436338 heppanen corolla niin ei sit ehkä tarvii). ite oon tätä ihan perus 1.6:lla noudattanut ja ainakaan minun takia ei oo tarvinnu motarilla muitten hiljennellä tai vaihdella kaistoja :)

Ihmeen moni autoilija pelkää vielä nykyaikanakin, että kova kiihdytys on autolle pahaksi.
 
Olin eilen illalla ajelemassa kotiin päin. Päätin sitten oikaista hieman mutkaisen ja huonon tien kautta. Sumun takia näkyvyys oli noin 40m eteenpäin. Ajelin siinä sitten rauhallisesti 60km/h. Tien rajoitus oli 80km/h. Annas olla kun joku katumaasturi pelle ilmestyy mun taakse ja aloittaa helvetillisen valoshown. Vilattulee pitkiä- ja sumuvaloja ja ajaa 1,5m päässä auton perästä. Eikä voinut sitten mennä ohi, kun oli kiire. Hiljensi jopa pari kertaa vauhtia antaakseni sen mennä ohi. 15min jälkeen se sitten kääntyi jonnekkin muulle tielle.

Mun teki niin mieli pysäyttää auto keskelle tietä, mennä kääntämään sen auto katolleen ja sotkea se kuski ojaan :curs: . Vittu mitä ihmisiä nykyään on liikenteessä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Käsittääkseni ulkomailla joissain maissa on tuollainen käytäntö.
Ruotsissa ainakin pitää vilkuttaa sisäkurviin ja poistuessa ulkokurviin.

Mun mielestä toi liikenneympyrä on ehkä Suomessa huonoiten ymmärretty liikennejärjestely. Valtaosa ei vain yksinkertaisesti osaa käyttää vilkkua siinä tai ajaa siinä tai kumpaakaan. Yleisin tapa on vilkuttaa vasta sillon, kun oot jo lähtenyt pois siitä ympyrästä. Siitä tavasta ei ole yhtään kenellekään mitään hyötyä. Joskut tosin jättää vilkuttamatta kokonaan. Yksi ryhmä on taas se, joka odottamalla odottaa, että ympyrässä ei näy missään ketään, ja sitten uskalletaan lähteä. Mun ymmärtääkseni liikenneympyrän yks toimintaidea on se, että siihen ei välttämättä tarttis pysähtyä, ja sit siellä on jotain pelko perseessä ajelijoita tukkeena.

Itse käytän sitä tapaa, joka autokoulussa opetettiin, eli jos käännyt liikenneympyrän ekasta risteyksestä oikealle, niin vilkku laitetaan jo reilusti ennen ympyrää päälle, jotta muiden ei tartte venata turhaan. Muutenkin laitan vilkun ympyrässäkin heti edellisen poistumisen jälkeen, jotta muiden liikkuminen olis sujuvampaa. Ei ole iso vaiva, mutta mielestäni kuitenkin fiksu tapa. Lisäksi ajan liikenneympyrän aika ulkoreunaa, koska se lisää sujuvuutta siihen liikkumiseen.
 
Noinhan se on hyvä tehä. Paha vaa ku on noit kaikenlaisii seiloreita, ei ikinä tiedä et ku vilkku on päällä jo ennen ympyrään liittymistä et osaako se säännöt ja poistuu heti oikeelle, vai ajeleeko se ympyrää vilkuttaen koko ajan oikealle?
Kerran meinasin jyrätä moottoripyörän joka vilkutti oikeelle ku liitty ympyrään musta katottuna vasemmalta, eli sen ois heti pitäny poistuu ja oisin voinu mennä suoraan ympyrään. En luottanu siihen kuitenkaa ja hyvä niin koska se moottoripyörä ei todellakaan lähteny heti oikeelle vaan meni ympyrää ihan rauhallisesti vikaan liittymään..
Ite ajelen ympyrät aikalailla mutkat suoriks, siinä ku helposti voi sen pienen korotuksen päällä ajella mutkat "tiukemmin". Oon aina miettiny et onks tollanen kiellettyä, kellään tietoa?
 
Ite ajelen ympyrät aikalailla mutkat suoriks, siinä ku helposti voi sen pienen korotuksen päällä ajella mutkat "tiukemmin". Oon aina miettiny et onks tollanen kiellettyä, kellään tietoa?
Rekathan ei muuta teekään ku aja aina ympyrät keskeltä suoriks. Teollisuusalueilla näkee talvella aina lumessa jäljet, kun on keskeltä pamautettu läpi. Ainoana ongelmana tossa keskeltä ajossa on se, että muiden on vaikeampaa liittyä ympyrään, kun autot ajaa ihan sitä sisäreunaa, eikä siihen ympyrään mahdu niin montaa autoa samaan aikaan sillä tavalla. Monesti myös keskeltä ajettaessa tilannenopeudet kasvaa sille tasolle, ettei ympyrä enää ole kiertoliittymä vaan mutka tiessä. Kai sitä vähän vaikea on laittomaksi lähteä tuomitsemaan, mutta melko huomiotaherättävä ajotyylihän tuo on. Esim. kaveri puhallutettiin ympyrän jälkeen, kun siviiliauto ajo perässä, ja poliisit sano puhallutuksen syyksi "huomiota herättävän ajotyylin".
 
Rekathan ei muuta teekään ku aja aina ympyrät keskeltä suoriks. Teollisuusalueilla näkee talvella aina lumessa jäljet, kun on keskeltä pamautettu läpi.

Yleensä pääteillä olevat ympyrät on tehty sellasiks että niistä voi ajaa suoraan varmaan ihan senki takia että erikoiskuljetukset pääsee niistä kulkemaan. Vois olla vähän hankalaa veivata jollain 30+metrisellä rekalla tiukasta ympyrästä. Ja niitä erikoiskuljetuksia menee aika reilustikki yöaikaan, että niistä varmaan pääsääntösesti ne jäljet.
 
Yleensä pääteillä olevat ympyrät on tehty sellasiks että niistä voi ajaa suoraan varmaan ihan senki takia että erikoiskuljetukset pääsee niistä kulkemaan. Vois olla vähän hankalaa veivata jollain 30+metrisellä rekalla tiukasta ympyrästä. Ja niitä erikoiskuljetuksia menee aika reilustikki yöaikaan, että niistä varmaan pääsääntösesti ne jäljet.
Tokihan se on ihan tarkoituksellista tehdä ne ympyrät sellasiksi, mutta sen verran, mitä mä olen niiden rekkojen perässä ajanut, niin kyllä aivan tavalliset täysperävaunutkin siitä keskeltä oikovat. Rekalla en ole koskaan ajanut, mutta kuorma-autolla sen verran, että aivan oiketetusti saavat minun puolestani oikoa, mikäli eivät muuta häiriötä aiheuta. Sen verran kankea se yhdistelmä on varmasti kääntymään.
 
Mahtaako se olla laisinkaan laitonta oikasta ihan millä autolla tahansa ympyrässä? Ei se keskusta ole kuitenkaan jalkakäytävää, eikä siinä ole kieltomerkkejä. Sehän on vain maastoa, saahan sitä metsässäkin autollansa ajaa jos vain auto siellä etenee.
 
No kyllä se hieman oudolta tuntuisi jos siitä saisi ihan vapaasti koheltaa suoraan esim. siihen viimeiseen risteykseen eli siihen mikä on ensimmäinen vasemalta, voisi jokunen vaaratilanne syntyä.
 
No kyllä se hieman oudolta tuntuisi jos siitä saisi ihan vapaasti koheltaa suoraan esim. siihen viimeiseen risteykseen eli siihen mikä on ensimmäinen vasemalta, voisi jokunen vaaratilanne syntyä.
Tarkoitin lähinnä semmoista oikomista, jossa ei siis läpitte mennä. Yleensä noissa on keskellä jotain shittiä. Kanttarellin puolella siis toiset renkaat. Ei luulisi olevan laitonta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom