- Liittynyt
- 29.8.2009
- Viestejä
- 4 531
Ellei ole erityislahjakas, on melko turhaa ajatella olevansa erityislahjakas. Kokemukseni mukaan en ole lahjakas missään. Ymmärrän sääntöjä ja pyrin niitä noudattamaan. Yhtä lailla yritän huomioida muut suurin piirtein kaikilla elämän osa-alueilla. Ehkä olen yksilönä poikkeava.Mä en itse ajattele olevani jotenkin erityislahjakkuus
Edelleen kokemuseni mukaan kovin moni autoilija ei osaa seurata liikennettä takanaan (pl. perässä roikkujat, joita jostain syystä pitää erityisellä tarkkaavaisuudella seurata ).olisi suurimmalle osalle ihmiskunnasta mahdotonta.
Mikäli porttikonkiin tulee toiselta kaistalta koukata, on oikeasti pakko katsoa tuleeko takaa toista kaistaa auto. Tai ei ole pakko, mutta kolarin tapahtuessa on ihan perusteltua, että edellä ajava oli syyllinen.Tuo mistä puhuin - ja mistä lainasit tekstiäni - käsitteli tilannetta jossa autolla ajetaan ahtaasta porttikongista jolloin kaartaminen joudutaan aloittamaan tien vastakkaisesta reunasta että auton saa taittumaan ajoportista.
En mitenkään voi ymmärtää ideologiaa, että edellä ajava on aina ja kaikissa tilanteissa syytön - vaikka siis omalla väärällä ja muita huomioimattomalla ajotavallaan koko hässäkän aihettaa - ja perässä tulevan on aina pelattava yhteen.Äkkinäiselle tienkäyttäjälle voi olla yllättävä tilanne kun edessä oleva auto kääntyy tien oikeasta reunasta vasemmalle, ja vaatii kääntyjältä tarkkuutta ja kaikilta yhteispeliä.
Esität, että rekka- tai bussikuski ei lainkaan katso peiliin? On koko lailla urpoa ajaa sinne alle, mutta silti esitän, että kortti pois sellaiselta ammatti-autoilijalta, joka ei tilannetta omasta näkökulmastaan viitsi seurata, vaan on OK sen kanssa, että joku tosiaan jää telin alle, koska hänellä on oikeus koukata.Ei kuitenkaan liity esim porttikongiin ajavan puusilmäisyyteen, vaan siitä vain on pakko kääntyä niin. Ihan samalla tavalla kuin rekan tai bussin on ahtaassa risteyksessä käytettävä koko tien leveys että saa auton kääntymään.
Viimeksi muokattu: