Ärsyttävät asiat liikenteessä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä yrittäisin suorittaa operaation joustavasti ja hyvällä fiiliksellä. Tämän selväsanaisemmin en osaa tavoitettani kuvailla.
120 kilsan vauhtia ajaminen olisi tilanteessa ihan "joustavaa", ellei tilaa voisi turvallisesti antaa.
E: En kuitenkaan hidastaisi 110 kilsaan, saati vilauttelisi jarruvaloja varpaalla, kuten edellä on useita kertoja skrivattu.
Jep, turhaa on nostaa omaa tai toisten verenpainetta. Mutta usein on tilanne että oikeaa kaistaa ajaa pitkä letka autoja rekkojen määräämää vauhtia, ja jos sellaista letkaa lähtee ohittamaan suurinta sallittua nopeutta niin vaikka ohittamaan lähtiessä siellä taustapeilissä ei ollut autoja lähellä, niin ne saattavat aika nopeasti tulla siihen takapuskuriin hiostamaan.
 
Hitaat ja epävarmat kuskit aiheuttaa enemmän kaikenlaista haitariliikettä sun muuta likenteessä kuin mikään muu. Helvetinmoinen vaaratilanne esim siinä kun ollaan liittymässä rampilta tielle ja sen sijaan että uskaltais polkaista kaasua, painetaankin jarrua ja vedetään satasen tiellä jonkun eteen 65kmh. Ja taas torvet soi. Toki ymmärrän ettei siitäkään mitää tuu jos kaikki ajaa kuin erikoiskokeella, mutta vähän ballseja toivoisin monille tuolla tien päällä.
Rampilta liittyminen on kieltämättä monille vaikeaa. Ei ymmärretä että se kiihdytyskaista on sitä varten että siinä kiihdytetään oma nopeus muun liikenteen nopeuteen, vaan jotkut tulevat mahdollisimman nopeasti moottoritielle, ja alkavat kiihdyttämään vasta siinä. Kaikkein pahimpia ovat ne, jotka olettavat että moottoritiellä ajavat väistävät vasemmalle kaistalle ja tulevat surutta eteen. Tai sitten eivät edes tajua katsoa, onko kaistalla tilaa.
 
Kaikkein pahimpia ovat ne, jotka olettavat että moottoritiellä ajavat väistävät vasemmalle kaistalle ja tulevat surutta eteen. Tai sitten eivät edes tajua katsoa, onko kaistalla tilaa.
Kohteliasta siitä on väistää vasemmalle, jos tilaa on. Kaikkein pahimpia on ne jotka itsepäisesti ajavat sitä kaistaa johon muut on liittymässä kuin olisivat ainoita tielläliikkujia. Sitten vasen kaista on tyhjä ja oikea matelee koska sinne on pakko änkeä väliin joka aiheuttaa taas sitä haitaria.
 
Kohteliasta siitä on väistää vasemmalle, jos tilaa on. Kaikkein pahimpia on ne jotka itsepäisesti ajavat sitä kaistaa johon muut on liittymässä kuin olisivat ainoita tielläliikkujia. Sitten vasen kaista on tyhjä ja oikea matelee koska sinne on pakko änkeä väliin joka aiheuttaa taas sitä haitaria.
Ilmeisesti et tiedä, miksi moottoritiellä ajava ei saisi väistää kolmion takaa liittymästä tulevaa?

Lähtökohtaisesti jos oikea kaista on tukossa, niin silloin myös vasemmalla kaistalla on autoja jolloin siihen vasemmalle kaistalle poukkoileva, kolmion takaa tulevaa väistävä aiheuttaa vaaratilanteita. Jos se kolmion takaa tuleva on vieläpä tottunut siihen että kolmion takaa tulevaa väistetään, niin se ei edes varo niitä moottoritiellä ajavia koska hänelle kuitenkin tehdään tilaa. Se kiihdytyskaista on ihan tarkoituksella siinä sitä varten että sitä käytetään.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti et tiedä, miksi moottoritiellä ajava ei saisi väistää kolmion takaa liittymästä tulevaa?

Lähtökohtaisesti jos oikea kaista on tukossa, niin silloin myös vasemmalla kaistalla on autoja jolloin siihen vasemmalle kaistalle poukkoileva, kolmion takaa tulevaa väistävä aiheuttaa vaaratilanteita. Jos se kolmion takaa tuleva on vieläpä tottunut siihen että kolmion takaa tulevaa väistetään, niin se ei edes varo niitä moottoritiellä ajavia koska hänelle kuitenkin tehdään tilaa. Se kiihdytyskaista on ihan tarkoituksella siinä sitä varten että sitä käytetään.
Onhan se, mutta esim kehältä löytyy kymmeniä kiihdytyskaistoja jotka on todella lyhyitä. Niin lyhyitä, että siinä on jonkun annettava tai tilaa tai sitten siihen joutuu pysähtymään odottelemaan. Ei oo yksinkertaisesti varaa jäädä katselemaan sopivaa paikkaa, vaan vilkku päälle ja tekee sen tilan itelleen.
 
Eiks muilla merkeillä töröillä ollenkaan? Kato noi mun videot, yksi oli Mini, yksi Mersu ja kolmas joku Toyota. On melkoisen vajaa ajatusmaailma hölöttää noista atomerkeistä. Merkistä riippumatta ihmiset sekoilee.
Tottakai. Tuo nyt oli tahallinen provo, kun tiesin, että heti joku ko. Automerkillä ajava tarttuu siihen. Pahoittelut tästä.
 
Onhan se, mutta esim kehältä löytyy kymmeniä kiihdytyskaistoja jotka on todella lyhyitä. Niin lyhyitä, että siinä on jonkun annettava tai tilaa tai sitten siihen joutuu pysähtymään odottelemaan. Ei oo yksinkertaisesti varaa jäädä katselemaan sopivaa paikkaa, vaan vilkku päälle ja tekee sen tilan itelleen.
Joo, tiedän että osa kiihdytyskaistoista on lyhyitä (tosin kehillä nopeusrajoitukset eivät ole moottoritieluokkaa, vaan pääsääntöisesti 60-80 km/h ja paikoin alemmatkin, vaikka toki kolmosella voidaan ajaa paikoitellen satastakin). Liittyminen vaatii tietynlaista rohkeutta ruuhka-aikoina. Silti se olettamus että päätietä ajava tekee tilaa, on vaarallinen.
 
Joo, tiedän että osa kiihdytyskaistoista on lyhyitä (tosin kehillä nopeusrajoitukset eivät ole moottoritieluokkaa, vaan pääsääntöisesti 60-80 km/h ja paikoin alemmatkin, vaikka toki kolmosella voidaan ajaa paikoitellen satastakin). Liittyminen vaatii tietynlaista rohkeutta ruuhka-aikoina. Silti se olettamus että päätietä ajava tekee tilaa, on vaarallinen.
Tuossa voisi ajatella olevan vähän sama juttu kuin polkupyöräilijän päästämisessä suojatien yli. Siinä tulee opettaneeksi pyöräilijöille vääränlaisia toimintatapoja. Lapset saattaa jopa oppia, että se kuuluu liikennesääntöihin.

Moottoritiellä muuten vasemmalle kaistalle väistäminen tilan antamiseksi on laitonta. Tai no itse asiassa en ole tarkistanut tilannetta tieliikennelain muutoksen jälkeen. Jos joku on, niin kertokoon. Mutta noin lähtökohtaisesti kaistan vaihtaminen on aina riski ja ylimääräinen kaistan vaihto on täysin turha riski. Mä saatan kyllä joskus antaa tilaa jos tiellä on rauhallista, mutta en kyllä vaadi sitä keneltäkään.
 
Moottoritiellä muuten vasemmalle kaistalle väistäminen tilan antamiseksi on laitonta. Tai no itse asiassa en ole tarkistanut tilannetta tieliikennelain muutoksen jälkeen. Jos joku on, niin kertokoon. Mutta noin lähtökohtaisesti kaistan vaihtaminen on aina riski ja ylimääräinen kaistan vaihto on täysin turha riski. Mä saatan kyllä joskus antaa tilaa jos tiellä on rauhallista, mutta en kyllä vaadi sitä keneltäkään.
Mä annan aina tietä, siis joka ikinen kerta jos on tilaa.
 
Jep, turhaa on nostaa omaa tai toisten verenpainetta. Mutta usein on tilanne että oikeaa kaistaa ajaa pitkä letka autoja rekkojen määräämää vauhtia, ja jos sellaista letkaa lähtee ohittamaan suurinta sallittua nopeutta niin vaikka ohittamaan lähtiessä siellä taustapeilissä ei ollut autoja lähellä, niin ne saattavat aika nopeasti tulla siihen takapuskuriin hiostamaan.
Antaisin hiostajan halutessaan hiostaa. Isoin vaaramomentti lopulta on edessä, ei takana.
 
Ajelin tänään autolla Hesassa.

Oli ilo mennä Mannerheikintietä ja todeta, että on Hesassa tie, jota ruuhka-aikanakin voi jouhevasti kulkea. Kaikilla muilla Etelä-Helsingistä mihin tahansa suuntaan lähtevillä teillä vaikuttaa olevan tie- tai julkisivutöitä yms. Se harmittaa seutukunnan asujaa, ei juurikaan tee mieli ajaa mihinkään.

Tänään koin kivaksi ajaa Hesassa.

Mutta sitten, kotiin palatessa yksisuuntaisella kaksikaistaisella kadulla tapahtui jälleen ihan normaali ilmiö: Ajoin vasenta kaistaa, edelläni oikealla autoilija hidasti ja siirtyi vielä oikeammalle. Hänen liikkeistään ymmärsin, että hän on kääntymässä risteyksestä oikealle. Mutta ei, hän ei ollut menossa oikealle, vaan koukkasi oikealta kääntyäkseen vasemmalle. Kolari ei ollut kaukana.

Edellisissä viesteissä on penätty liikennesääntöjen noudattamista. Mutta minkä tekee autoilijalle, joka on vain puhtaasti tyhmä?
 
Kuka ajelee Porvoon ja Kouvolan välistä? Jumankauta ne tolpat on siellä aseteltu kunnon ansatyyliin. Ensin on 100km/h rajoitus, tulee 80-lätkä, ja heti 100m päässä kamera. Pitää hypätä jarrun päälle suunnilleen että välttää mahdollisen välähdyksen. Ja joku Pasterstein selittää silmät kirkkaana et nää on liikenneturvallisuuden takia, ei tässä mikään rahastus oo mielessä. Bullshit.

Toi pätkä jaksaa nostattaa verenpainetta joka kesä kun maalle ajelee.
 
Ajelin tänään autolla Hesassa.

Oli ilo mennä Mannerheikintietä ja todeta, että on Hesassa tie, jota ruuhka-aikanakin voi jouhevasti kulkea. Kaikilla muilla Etelä-Helsingistä mihin tahansa suuntaan lähtevillä teillä vaikuttaa olevan tie- tai julkisivutöitä yms. Se harmittaa seutukunnan asujaa, ei juurikaan tee mieli ajaa mihinkään.

Tänään koin kivaksi ajaa Hesassa.

Mutta sitten, kotiin palatessa yksisuuntaisella kaksikaistaisella kadulla tapahtui jälleen ihan normaali ilmiö: Ajoin vasenta kaistaa, edelläni oikealla autoilija hidasti ja siirtyi vielä oikeammalle. Hänen liikkeistään ymmärsin, että hän on kääntymässä risteyksestä oikealle. Mutta ei, hän ei ollut menossa oikealle, vaan koukkasi oikealta kääntyäkseen vasemmalle. Kolari ei ollut kaukana.

Edellisissä viesteissä on penätty liikennesääntöjen noudattamista. Mutta minkä tekee autoilijalle, joka on vain puhtaasti tyhmä?
En kovinkaan montaa ajelua keskustan suuntaan ja takaisin muista etteikö olisi vähintään muutama törttöilijä samalla reissulla. Joskus on kolari millien päässä, joskus vähän kauempana.
 
Mutta sitten, kotiin palatessa yksisuuntaisella kaksikaistaisella kadulla tapahtui jälleen ihan normaali ilmiö: Ajoin vasenta kaistaa, edelläni oikealla autoilija hidasti ja siirtyi vielä oikeammalle. Hänen liikkeistään ymmärsin, että hän on kääntymässä risteyksestä oikealle. Mutta ei, hän ei ollut menossa oikealle, vaan koukkasi oikealta kääntyäkseen vasemmalle. Kolari ei ollut kaukana.
Paljon tekevät myös sitä, että kun ajetaan ahtaasta porttikongista niin koukataan juuri tuolla tavalla, että saadaan auto taittumaan. Helposti syntyy vaaratilanteita, mutta toisaalta ne jotka asuvat tällaisissa kiinteistöissä, osaavat käyttää vilkkua ja peilejä - tai ainakin oppivat nopeasti.
 
Itse en kovin paljon ajele Manskua, koska siinä on usein kaikenlaisia tukkeita. Runeberg on paljon sujuvampi; tosin remontin myötä voi olla että esim Töölönkatu on vähiten huono reitti.
 
Itse en kovin paljon ajele Manskua, koska siinä on usein kaikenlaisia tukkeita. Runeberg on paljon sujuvampi; tosin remontin myötä voi olla että esim Töölönkatu on vähiten huono reitti.
Ei osaa ajatella miten saatanan tukkoiseksi menee Runkku ja Mese, voi elämä. Se remppa on stadin historian isoin tieremontti.
 
Ei osaa ajatella miten saatanan tukkoiseksi menee Runkku ja Mese, voi elämä. Se remppa on stadin historian isoin tieremontti.
Joo, kannattaa alkaa etsiä kunnon kiertoreittejä, esim Sörnäisten rantatie - Teollisuuskatu voi olla jopa nopeampi ja ainakin vähemmän ruuhkainen kuin että ajaisi Töölön läpi. Jopa maisemareitti Otaniemi - Kuusisaari voi olla harkitsemisen arvoinen; riippuen siitä, minne ruuhkat keskittyvät.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom