Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jenkeissä kyllä hyvä liikennesääntö, että oikealle saa kääntyä, vaikka punaiset palaa, ellei erikseen ole kielletty. Pitäisi olla Suomessakin niin.
Käsittääkseni sääntö on näin vain joissakin osavaltiossa. Jenkeissä käsittääkseni ei monessa paikassa paljon kuljeta jalkaisin, joten tuo ei ole siellä samanlainen ongelma kuin se olisi meillä. Onkohan punaista vasten kääntyminen sallittua sellaisillakin alueilla joilla on enemmän jalankulkijoita? Voisi kuvitella, että Suomessa on sen verran enemmän jalankulkijoita että näitä "no turn right on red light" -merkkejä saisi olla aika monessa paikassa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Käsittääkseni sääntö on näin vain joissakin osavaltiossa. Jenkeissä käsittääkseni ei monessa paikassa paljon kuljeta jalkaisin, joten tuo ei ole siellä samanlainen ongelma kuin se olisi meillä. Onkohan punaista vasten kääntyminen sallittua sellaisillakin alueilla joilla on enemmän jalankulkijoita? Voisi kuvitella, että Suomessa on sen verran enemmän jalankulkijoita että näitä "no turn right on red light" -merkkejä saisi olla aika monessa paikassa.

Lähtökohtaisesti kaikissa osavaltioissa saa kääntyä punaisella oikealle (ellei kielletä merkillä erikseen). New York Cityssä lähtökohtaisesti kielletty, mutta ei New Yorkin osavaltiossa.
Cityssäkin voidaan sallia liikennemerkillä. Vissiin joitain muitakin kaupunkeja on missä kielletty. Tosiaan eihän tuo punaisella kääntyminen kovin järkevä ole jos hirvittävän isot jalankulkijamassat suojateillä, mutta jos suhtkoht hiljaista, niin ihan toimiva juttu.

Ok, mulla olikin mielessä juurikin New York city, missä homma ei varmaan toimisi. Toisaalta esim Los Angelesissa ei käsittääkseni juuri ole jalankulkijoita ajateltu.

Alle suurimman sallitun ajettaessa pitää tosiaan käyttää pelisilmää.
Tämä lienee osa varsinaista ongelmaa. Pelisilmä, tai oikeammin ihan käytännön järki, tuntuu liikenteessä (kuten ihan missä tahansa arjen elämässä esim. ovikäyttäytymisessä, kaupan kassalla, joukkovälineeseen noustessa, you name it) puuttuvan todella usealta. Laitetaan vielä tähän loppuun itselleni muistutukseksi: Kyllä korpeaa 2 auton tilaan parkkeeraavat!

Mutta tarpeetonta hidastelua ei ole lain mukaan se, että ohittaessa nopeus on se mitä kyltti maksimiksi ilmoittaa.
Mun mielestä tossa Miken videossa Mini-kuski 85 kilsan vauhdista ohitukseen lähtiessään nimenomaisesti tarpeettomasti hidasteli. Samaten hän ehkä osaltaan "rikkoi" liikennesääntöjä, koska ei ennakoinut muuta liikennettä, vaikka tilanteessa ei sinänsä ollut vaaraa. Urposti se silti mun mielestä ajoi.

Juuri näin ja kun ajatellaan kokonaisuutta päivän aikana, kyllä kuluu aikaa melkoisesti kollektiivisesti turhaan.
Pidän suurena ihmeenä, ettei sulle ole vielä vastattu, että lähde aikaisemmin, niin ei tule kiire. :)
Jos osallistuisin politiikkaan, aloitteeni olisi: "Valtiontalous kuntoon. Kamerat kaikkiin liikenneympyröihin ja vilkuttamatta jättäneille satanen sakkoa!"

Zone-sarja -42%
Mun mielestä tossa Miken videossa Mini-kuski 85 kilsan vauhdista ohitukseen lähtiessään nimenomaisesti tarpeettomasti hidasteli. Samaten hän ehkä osaltaan "rikkoi" liikennesääntöjä, koska ei ennakoinut muuta liikennettä, vaikka tilanteessa ei sinänsä ollut vaaraa. Urposti se silti mun mielestä ajoi.
Joo, mutta siinähän nopeus ei ollut 120 km/ h vaan selvästi alhaisempi, lisäksi se tuli suoraan nopeampaa ajavan eteen.

Mjaaa en minä koko viteota etes ajatellut kirjotellessani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksinkertaista, vasenta käytetään vain ohittamaan motarilla ja ohitus tehdään sillai vikkelään, mikä tässä on niin vaikeeta ymmärtää?
No juuri niinhän tuolla sun videollakin kyseinen autoilija teki. Katsoi, että vasemmalla kaistalla on tilaa, joten ohitan nämä rajoittimella varustetut, ja palasi samantien omalle kaistalleen ohituksen jälkeen.

Jos tuollaisesta hiostuj ohimot, niin kannattanee investoida sen verranuuteen autoon, että siinä seuraavassa olis adaptiivinen vakkari joka osaa hidastaa ihan itekseen noiden parin sekunnin ajaksi, niin ei tartte ressata.
Tää on niin saatanan simppeliä, katoppa toi mun video, hiostinko mä tossa jotain? En, menin vähän päälle 120kmh vauhtia hurjastelematta, siinä mun ajotapa. Mutta sun tapaiset ihmiset tulee kuten toi mini, sekoilemaan melkein 30kmh alle rajoitusten koska niitä ei vittuakaan kiinnosta muut.

Kuka tässä ajaa joustavasti ja kuka ei mieti muita ollenkaan? Tossakin, toi olis voinut odottaa että meen ohi, tai sitten lähteä vain jos autossa on potkua että kerkee tarpeelliseen vauhtiin. Mutta toki, eihän hänessä mitään vikaa ole kun sillä ei ole Audi vaan Mini.

View: https://youtu.be/DtWHvNc-fbs

Yksinkertaista, vasenta käytetään vain ohittamaan motarilla ja ohitus tehdään sillai vikkelään, mikä tässä on niin vaikeeta ymmärtää?
No juuri niinhän tuolla sun videollakin kyseinen autoilija teki. Katsoi, että vasemmalla kaistalla on tilaa, joten ohitan nämä rajoittimella varustetut, ja palasi samantien omalle kaistalleen ohituksen jälkeen.

Jos tuollaisesta hiostuu ohimot, niin kannattanee investoida sen verran uuteen autoon, että siinä seuraavassa olis adaptiivinen vakkari joka osaa hidastaa ihan itekseen noiden parin sekunnin ajaksi, niin ei tartte ressata.

No juuri niinhän tuolla sun videollakin kyseinen autoilija teki
Vitut tehnyt, ootko sokea? 120kmh rajoitus ja tää tulee eteen 85kmh. Tossa ei ollut mitään vikkelää, vaan kusipäinen eteentulo. Ja edelleen, sun kaltaisten välinpitämättömien ihmisten takiako muiden pitää ostaa autoja, joissa on varusteita teitä varten kun te ette vittuakaan välitä muista? Kyllä se on niin, että ostakaa te minikuskit nopeempi auto jolla pääsette ohittaan kunnolla, ettei tartte nussia siinä edessä, tai vaihtoehtoisesti, pysy siellä oikealla.

Tän takia liikenne on just vaikeaa kun on Lonewolfin kaltaisia ihmsiä, ihan aidosti hän ajattelee että toi minikuski teki ihan oikein ja asiallisesti, noin vitun sekaisin ja sokeita osa tuolla on.

Mä voisin vaikka joka päivä kuvaa näitä tilanteita. Aina sanotaan, että lähde aikaisemmin, mutta aikaisemmin lähteminen ei poista näitä liikennettä jatkuvasti hidastavia ihmisiä tai kuten toi Tesla, siihen se vaan auto jätetty tyhjänä parkkiin. Ihmiset on joko saatanan hitaita tai sitten eivät yksinkertaisesti välitä muista. Ja se muiden hitaus tai ignoranssi ei ole meidän vika, että meidän pitäis vaihtaa autoa tai lähteä aikaisemmin, nää sankarit pitäis vaan poistaa liikenteestä.

View: https://youtu.be/dTovZY6vKdg

Joo, liikenteessä on paljon porukkaa joita ei kiinnosta, tai omasta mielestään voivat omalla kohdallaan tehdä poikkeuksia säännöistä. Jotkut jopa katsovat oikeudekseen painostaa muitakin rikkomaan lakia.

Kaikkein helpointa olisi, jos kaikki pelasivat samoilla säännöillä ja jos sen päälle pystyisi vielä huomioimaan muut tienkäyttäjät (ei palkästään autoilijat), niin olisi ihan helmi-hommaa.

No jos viittasit 125kmh ajoon motarilla ja sitä kautta vakavaan ohitustilanteen 130kmh nopeuteen, niin se ei ole verrattavissa kyllä kaupungissa auton parkkeeraamiseen suojatien päälle, varsinkaan alueella jossa vieressä on lastentarha. Onneksi tossa näki kovin hyvin ettei ketään ole tulossa. Teslakuski vitut välitti silti.

Pieni ylinopeus motarilla ei ole millään tavalla vaarallista versus noi töröilijät ytimessä.

Lain rikkominen motarilla vikkelällä ohituksella ei ole edes verrattavissa mitä ihmiset tekee muuten liikenteessä. Toki jos haluaa nussia pilkkua, niin kai tääkin on sitten ihan ok versus niihin sun motarityyppeihin joita kiusaatte hidastelemalla vasemmalla. Poliisit on tossa kanssa samaa mieltä, parempi mennä länärille tutkan kanssa kun ottaa toi kaveri puhutteluuun.

View: https://youtu.be/wY9TtIBnlAs

Se totaalinen suhteellisuuden puute jossain muualla asuvalla on mykistävän älytöntä. Esim lapissa asuvat möllit sanoo "mihin niitä maastureita kaupungissa tarttee", ne kun eivät vain kykene ajattelemaan kuin omaa napaansa. Sama se jolla ei ole kiire minnekään eikä mitään tarvetta ajaa normaalia vauhtia, ei vain kykene ajattelemaan että muut eivät välttämättä ajattele samoin, vaan muita häiritsee jatkuva nopeuden seilaaminen edes takas. Täällä Suomen vilkkaimmassa kaupungissa joka päivä ajavana näkee vaikka mitä kokoajan ja siihen tottuu, mutta ihmisten itsekkääseen ja vitun ärsyttävään "minä olen maailma eikä ole ketään muuta" asenteeseen palaa käämi aina. Niille ihmsille tosiaankin melkein 30kmh motarilla eteen siirtyminen ei voi millään tapaa, siis ei millään tapaa olla huono idea koska he ovat ainoita ihmisiä mielestään siellä tiellä ja heillä on ihan täysi vapaus ajaa miten he haluavat ja jos joku pahoittaa mielensä, pitää niiden mukautua ja ostaa toinen auto, mennä eri reittiä, lähteä aiemmin tai ajaa vain perässä, kunhan ei liian lähellä. Nää tyypit vois joskus elämässään katsoa peiliin, että onkohan mussa jotain vikaa kun mulle painetaan torvea ja vilautellaan valoja.

No jos viittasit 125kmh ajoon motarilla ja sitä kautta vakavaan ohitustilanteen 130kmh nopeuteen, niin se ei ole verrattavissa kyllä kaupungissa auton parkkeeraamiseen suojatien päälle, varsinkaan alueella jossa vieressä on lastentarha. Onneksi tossa näki kovin hyvin ettei ketään ole tulossa. Teslakuski vitut välitti silti.

Pieni ylinopeus motarilla ei ole millään tavalla vaarallista versus noi töröilijät ytimessä.
En viitannut mihinkään yksittäiseen tapaukseen, vaan keskustelin yleisellä tasolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom