Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sä olet selvittänyt, että liikennesäännöt ovat ohjeellisia ja niitä noudattavat haittaavat liikennettä. Sinä kannustat rikkomaan liikennesääntöjä eli lakia, ja suorastaan dissaat niitä jotka pyrkivät noudattamaan nopeusrajoituksia.
Ei vaan, että pysykää siellä oikealla kaistalla ja antakaa muiden rikkoa lakia jos ovat rikkoakseen. Ei pitäis sua kiinnostaa noin kovasti, mutta ehdointahdoin oot siellä ärsyttämässä vasemmalla kaistalla ihan vain koska voit. Laissa myös taitaa olla joku sääntö, että moottoritiellä ajetaan ensisijaisesti oikealla ja tarpeeton hidastelu myös on rike. Kun sulla ei ole mikään kiire minnekään, niin ole hyvä ja pysy vaan oikealla, ei ketään kiinnosta. Kaikki okei. Sit jos joku haluaa ohi, niin se menee.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
tarpeeton hidastelu myös on rike.
Mutta tarpeetonta hidastelua ei ole lain mukaan se, että ohittaessa nopeus on se mitä kyltti maksimiksi ilmoittaa.

Jos oikealla kaistalla joku ajaisi 100, 120 alueella, ei olisi lain mukaan väärin vaihtaa kaistaa vasemmalle ja ohittaa nopeudella 120, jonka jälkeen paluu oikealle kaistalle.

Sinulla vain on olevinaan enemmän kiire kuin muilla, tai et osaa lähteä ajoissa. Se ei ole lakia noudattavien vika.

Ei vaan, että pysykää siellä oikealla kaistalla ja antakaa muiden rikkoa lakia jos ovat rikkoakseen. Ei pitäis sua kiinnostaa noin kovasti, mutta ehdointahdoin oot siellä ärsyttämässä vasemmalla kaistalla ihan vain koska voit.
Ei vaan, mä ajan liikennesääntöjen mukaan, mihin kuuluu myös se, että en tahallaan kiusaa muita tienkäyttäjiä. Jos joku haluaa rikkoa lakia niin siihen minulla on rajalliset puuttumismahdollisuudet; mutta en ala myöskään väistelemään jotakuta joka omasta mielestään omistaa tien.

Tämä on kai keskustelufoorumi, mihin kai sisältyy se että keskustellaan. Jos se ei sinua kiinnosta niin ei ehkä kannata osallistua. Kannattaa myös kehittää omaa keskustelutyyliään, jotta ei koko ajan provosoidu, ja joudu turvautumaan olkiukkoihin ja ad hominemiin.

Sinulla vain on olevinaan enemmän kiire kuin muilla, tai et osaa lähteä ajoissa. Se ei ole lakia noudattavien vika.
Kyse ei ole kiireestä. Tunteeko teistä kukaan käsitettä mukava ajaminen. Semmoista rentoa etenemistä. Se, että sinne joku lähtee mahdollisimman hitaasti ohittamaan, tekee vain harmia kaikille muille jotka vain haluavat edetä sujuvasti matkaansa. Sekään ei kiireeseen liity, että joku roikkuu sun perseessä, sekään ei ole mukavaa ajamista. Sekään ei liity kiireeseen, että fillarit aiheuttaa harmitusta ja vaaratilanteita, se vain ei ole mukavaa ajamista.

Ymmärrätkö mitä tarkoitan tällä? Vähän sama kun on mukavampaa ajaa uudella autolla kun vanhalla, eikä sillä ole mitään tekemistä aikataulun kanssa. Kaikki kokoajan ovat jossain ihme käsityksessä, että jos joku haluaa ohi, niin sillä on kiire, ei, se haluaa vain mennä omaa vauhtiaan ilman että siinä joku eteen tulee hidastelemaan.

Ymmärrätkö sinä, että puhun vain siitä, mitä laki sanoo.

Se ei sano sitä mitä sinä sanot. Olet väärässä. Sinun sujuva ajaminen rikkoo lakia.
Mä otin kantaa tohon kiireeseen, laissa ei ole mitään kiire-pykälää, joten en ymmärrä miksi otat sen edes esiin. Ja jos mun ajaminen rikkoo lakia, no soita poliisille, älä mulle valita.

Mä otin kantaa tohon kiireeseen, laissa ei ole mitään kiire-pykälää, joten en ymmärrä miksi otat sen edes esiin.
Jos on tarve mennä ylinopeutta, oletan että kiire on kiire.
Ajoissa lähtemällä voisi vain mennä kuten muut, rajotusten mukaan, ilman stressiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ne on näitä @Mike 'n sujuvia kuljettajia, jotka eivät halua että siinä päätiellä ajavat jäävät eteen hidastelemaan nopeusrajoituksen mukaan ajaen.

Ei kun Mike ajaa autolla; vitun itsekkäät runkkarit; noudattakaa liikennesääntöjä!
Jopa autokoulussa opetettiin kiihdytä ripeästi,älä pysähdy keltasiin, sujuva nopea ohitus.

No juuri koitin selittää, mutta ilmeisesti et kuitenkaan ymmärtänyt, joten annetaan olla.
Niin että kun on mukavaa ajaa omaa tahtia sujuvasti?

Ymmärrän. Mutta on uskomatonta miten haukut muita tien omistavaksi mulkuksi jne.
Lakia noudattavan mielestä sinä olet se tien kuvitteellisesti omistava muiden hengen vaarantava mulkku.

Jopa autokoulussa opetettiin kiihdytä ripeästi,älä pysähdy keltasiin, sujuva nopea ohitus.
Kyllä ja sitä on sujuva liikenne. Esim liittymissä mennään reippaasti, mutta osa ei oikein ymmärrä kiihdytyskaistan koko ideaa, vaan mennään 60kmh motarille.

Missä noin lukee?

Voiko sitten ohitustilanteissa ajaa ylinopeutta?
– Lainsäädäntö lähtee siitä, että jos ei pääse nopeusrajoituksen puitteissa ohi, silloin ei voi ohittaa.
Lakiteknisesti ei ole mikään peruste, että kun ohitan, voi rikkoa lakia ja ajaa nopeammin.

No ei missään lue niin, muuta stadiin ni ymmärrät. =D

Niin?

Ripeän kiihdyttämisen puolesta olen täällä puhunut taloudellisen ajamisen yhteydessä, takaisin oikealle kaistalle palaamisesta olen puhunut myös. Tuo älä pysähdy keltaisiin kääntyy helposti "aja vanhoilla vihreillä", joten se on vähän kinkkisempi juttu.

Viimeksi muokattu:
Kaikki kokoajan ovat jossain ihme käsityksessä, että jos joku haluaa ohi, niin sillä on kiire, ei, se haluaa vain mennä omaa vauhtiaan

Tätä on pakko komppaa, kyse ei ole kiireestä eikä aikataulusta.
Mut sinne se aina kategorisoidaan,se ajaa ohi kun sillä on niin vitun kiire!

Tuolla liikenteessä kun ajelee sen 50-60tkm vuoteen niin mahtuu siihen kaikennäköistä liikkujaa matkan varrelle.

Paljon ajavat varmaan omissa mieltymyksissään ajotavan suhteen samalla aaltopituudella ja vähemmän ajavat omallaan, näille molemmille ääripäille pitäis olla omat tiensä missä liikkua 🤣.

Niin?

Ripeän kiihdyttämisen puolesta olen täällä puhunut taloudellisen ajamisen yhteydessä, takaisin oikealle kaistalle palaamisesta olen puhunut myös. Tuo älä pysähdy keltaisiin kääntyy helposti "aja vanhoilla vihreillä", joten se on vähän kinkkisempi juttu.
Mä kyllä aina pysähdyn jos ne keltaiset tulee semmoiseen väliin, ettei ketään ole ihan perässä kiinni. En sillai nää pointtia siitä kiihdyttää. Mut jos perässä on joku, niin en ala nopeaan jarrutukseen kun ei voi ikinä tietää onko se perässä tuleva hereillä. Jalankulkijoiden takia jarrutan aika usein aika rivakastikin heti kun huomaan ne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom