Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, se keltaisiin pysähtyminen on oikeastaan niin, että jos ei ehdi pysähtyä ilman äkkijarrutusta niin kannattaa ajaa läpi, mutta jos normaalilla jarruttamisella ehtii pysähtyä niin silloin pysähdytään; noin nyrkkisääntönä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mua ärsyttää aina liikenneympyräkäytös. Ne olisi taajama-alueilla todella hyvin liikennettä vetäviä jos vaan ihmiset ajaisivat sinne risteykseen. Mutta enemmänkin on niin että neljästä suunnasta seistään paikallaan, koska siellä on yksi auto kiertämässä ympyrää jota pitää väistää. Liikenneympyrät sen verran jyrkkiä että niissä edetään hitaasti. Silloin ehtii tosi pieneen väliin ilman, että ympyrässä jo olevan ajaminen häiriintyy. Eli jos siinä omassa ympyrään ajo liittymän kohdalla ei ole autoa, niin sinne ympyrään sisään vaan. Ei tarvitse odottaa että joku sieltä toiselta puolelta kiertää omalle kohdalle väistettäväksi. Oikeastaan se ympyrässä ajavan vilkku oikealle poistumisen merkiksi on aika turha. Koska sitä autoa tarvitsee väistää vasta kun se on ohittanut sen viimeisen mahdollisen poistumiskohdan.
 
Oikeastaan se ympyrässä ajavan vilkku oikealle poistumisen merkiksi on aika turha. Koska sitä autoa tarvitsee väistää vasta kun se on ohittanut sen viimeisen mahdollisen poistumiskohdan.
Ei todellakaan ole turha, vaan aivan helvetin käytännöllinen. Sillä se kuski ilmoittaa, että mee vain ympyrään, mä käännyn pois. Typerää olis jos siinä aina odottais että kääntyykö vai ei. Joka tapauksessa ympyrässä olevia väistetään aina. Ja joo, mä ajan joka päivä kymmeniä ja kymmeniä kertoja liikenneympyrästä. Pelkästään kun lähden tästä vaikka Töölön suuntaan, on 500m sisään 2 ympyrää. Tossa oot kyllä todella väärässä, sori. Et varmaan aja stadissa, jossa ympyrässä on aina joka suunnassa tulossa autoja, ilman vilkkua menis aivan mahdottomaksi. Hidastais liikennettä järjettömästi. Enemmän vituttaa just ne jotka eivät käytä vilkkua ja se jono venaa siinä turhaan. Ja tämä nyt on aivan päivänselvä fakta jonka jokainen tietää. Vilkku poistumisesta on ihan must.

Käytännössä se nopeuttaa kumulatiivisesti helvetisti liikennettä, mä esim meen suoraan ympyrästä ja ajan sisään, siellä vastapuolella sitten porukka stoppaa koska olettaa että vetäsen siitä vasemmalta ulos, mutta kun annan vilkun, joko jono liikahtaa ja me ollaan samaan aikaan samassa kohtaa ympyrää, ilman mun vilkkua siinä olis mennyt sekunteja turhaan ja kun tätä tapahtuu kymmeniä tuhansia kertoja päivässä, voit kuvitella miten se muuttaa sujuvuutta liikenteessä.
 
Viimeksi muokattu:
Millon vilkku on taas huono juttu jota en ymmärrä. Linja-autot yleensä tukkii kokonaan sen oikean kaistan kun ne stoppaa. Kun ne lähtee, riittäsi että ne vilkuttaa hetken vaan ja kun pääsevät liikenteeseen, sammuttaisivat vilkun, mutta ei, ne pitää vilkkua tosi kauan päällä ja aina saa miettiä onko ne tulossa vasemmalle kaistalle vai ei.
 
Ei todellakaan ole turha, vaan aivan helvetin käytännöllinen. Sillä se kuski ilmoittaa, että mee vain ympyrään, mä käännyn pois. Typerää olis jos siinä aina odottais että kääntyykö vai ei.
Tämä on kyllä aivan päivänselvä juttu, että vilkuttaminen liikenneympyrästä poistuttaessa sujuvoittaa liikennettä. Olen itse niin monta kertaa kokenut sen vitutuksen, kun olen jäänyt toista autoa odottamaan ja se onkin kääntynyt liikenneympyrästä pois ilman vilkkua, että en voi kyllä ymmärtää kommenttia minkä mukaan vilkusta ei ole hyötyä. Ajan myös päivittäin liikenneympyrästä ja mulle siinä ei ole mitään epäselvää, että vilkkua on hyvä käyttää.
 
Tämä on kyllä aivan päivänselvä juttu, että vilkuttaminen liikenneympyrästä poistuttaessa sujuvoittaa liikennettä. Olen itse niin monta kertaa kokenut sen vitutuksen, kun olen jäänyt toista autoa odottamaan ja se onkin kääntynyt liikenneympyrästä pois ilman vilkkua, että en voi kyllä ymmärtää kommenttia minkä mukaan vilkusta ei ole hyötyä. Ajan myös päivittäin liikenneympyrästä ja mulle siinä ei ole mitään epäselvää, että vilkkua on hyvä käyttää.
Juuri näin ja kun ajatellaan kokonaisuutta päivän aikana, kyllä kuluu aikaa melkoisesti kollektiivisesti turhaan.
 
En laita liikaa painoarvoa vilkulle liikenneympyrässä, aika iso % ei käytä. Katson auton liikkeistä ja nopeudesta ennemminkin onko poistumassa ja paikka mennä. Vilkun kanssa homma selvä, niille pointsit jotka ajaa ripeästi ja käyttää vilkkua. Mutta ei kantsi pönöttää ja odottaa vilkkua kun se jää aika monelta käyttämättä anyway.
 
Ei todellakaan ole turha, vaan aivan helvetin käytännöllinen. Sillä se kuski ilmoittaa, että mee vain ympyrään, mä käännyn pois. Typerää olis jos siinä aina odottais että kääntyykö vai ei. Joka tapauksessa ympyrässä olevia väistetään aina. Ja joo, mä ajan joka päivä kymmeniä ja kymmeniä kertoja liikenneympyrästä. Pelkästään kun lähden tästä vaikka Töölön suuntaan, on 500m sisään 2 ympyrää. Tossa oot kyllä todella väärässä, sori. Et varmaan aja stadissa, jossa ympyrässä on aina joka suunnassa tulossa autoja, ilman vilkkua menis aivan mahdottomaksi. Hidastais liikennettä järjettömästi. Enemmän vituttaa just ne jotka eivät käytä vilkkua ja se jono venaa siinä turhaan. Ja tämä nyt on aivan päivänselvä fakta jonka jokainen tietää. Vilkku poistumisesta on ihan must.

Käytännössä se nopeuttaa kumulatiivisesti helvetisti liikennettä, mä esim meen suoraan ympyrästä ja ajan sisään, siellä vastapuolella sitten porukka stoppaa koska olettaa että vetäsen siitä vasemmalta ulos, mutta kun annan vilkun, joko jono liikahtaa ja me ollaan samaan aikaan samassa kohtaa ympyrää, ilman mun vilkkua siinä olis mennyt sekunteja turhaan ja kun tätä tapahtuu kymmeniä tuhansia kertoja päivässä, voit kuvitella miten se muuttaa sujuvuutta liikenteessä.
Kyllä siis itse vilkkua käytän. Juurikin koska jengi siellä muuten turhaan venaa. Itse taas en sitä jaksa kytätä. Ajan ympyrään sisään jos tilaa on. On se ympyrässäolija sitten poistumassa edellisestä tai tulossa mun liittymän ohi. Sitten jos on jo melkein kohdalla, niin sitten tietty väistän. Täällä Tampereella ihmiset ihmettelee paikallaan siellä liittymässä vaikka vilkkuolisikin. Vasta kun auto tosiaan kaartaa ulos ympyrästä, niin sitten uskalletaan liikahtaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taksikuskit oli joskus ennen vanhaan liikenteen veteraaneja, tänä päivänä mamu kattoo siellä padia ja ilman sitä ei tiedä kuin kaupungin tarkkuudella missä on. Ja auto seilaa minne sattuu. Kaikkein eniten sellaista "onkohan toi kännissä" tyylin ajamista takseilla. Kiemurtelevat suoralla tiellä ja mutkassa mennään sellaista kantikasta kuviota kun enimmän aikaa kädet sidottuna käsilläpuhumiseen, padiin ja puhelimeen, niin krouvisti korjataan suunta auton seilatessa enimmän osan ajasta. Please self driving taxis come soon please.
 
Taksikuskit oli joskus ennen vanhaan liikenteen veteraaneja, tänä päivänä mamu kattoo siellä padia ja ilman sitä ei tiedä kuin kaupungin tarkkuudella missä on. Ja auto seilaa minne sattuu. Kaikkein eniten sellaista "onkohan toi kännissä" tyylin ajamista takseilla. Kiemurtelevat suoralla tiellä ja mutkassa mennään sellaista kantikasta kuviota kun enimmän aikaa kädet sidottuna käsilläpuhumiseen, padiin ja puhelimeen, niin krouvisti korjataan suunta auton seilatessa enimmän osan ajasta. Please self driving taxis come soon please.

Noh tässä tapauksessa tuo bussifirman kuskista ei ollut tietoa, mutta se Taksi Helsingin kuski oli perus kotimaan peikko. Mutta samaa mieltä olen niistä entisajan kuskeista. Ammatti oli ylpeyden aihe, mutta nyt paskapalkkaista hommaa, jota ei halua kohta tehdä muut kuin ne maahanmuuttajat (pk-seudulla).
 
Zone-sarja -42%
Noh tässä tapauksessa tuo bussifirman kuskista ei ollut tietoa, mutta se Taksi Helsingin kuski oli perus kotimaan peikko.

Näinkin varmaan, omalla kohdalla tällä viikolla kaks kertaa työmatkalla vihdintiellä sellainen alinopeutta kiemurteleva piennarta pölyttävä taksi ja tumma ratissa. Aivan hukassa missä on ilmiselvästi. Oma duuni koskelontiellä, ehkäpä saaneet koskelantielle keikan ja käyneet koskelossa. :ROFLMAO:
 
Näinkin varmaan, omalla kohdalla tällä viikolla kaks kertaa työmatkalla vihdintiellä sellainen alinopeutta kiemurteleva piennarta pölyttävä taksi ja tumma ratissa. Aivan hukassa missä on ilmiselvästi. Oma duuni koskelontiellä, ehkäpä saaneet koskelantielle keikan ja käyneet koskelossa. :ROFLMAO:

Joo näitä näkee stadissa paljon...
 
Minua on viime aikoina vituttanut ns. ammattiautoilijat, jotka eivät välitä liikennesäännöistä. Tässä yksi esimerkki:
Hauska yhteensattuma, kun näin juuri viikonloppuna samanlaisen tapauksen. Tyyppi hivuttautui punaisten palaessa vähitellen risteysalueelle ja kääntyi oikealle kun tilaa tuli. Mietin siinä, että oliko ratissa joku jenkki joka ei osaa Suomen liikennesääntöjä vai mistä helvetistä oikein oli kyse. En muista nähneeni vastaavaa ennen.
 
Hauska yhteensattuma, kun näin juuri viikonloppuna samanlaisen tapauksen. Tyyppi hivuttautui punaisten palaessa vähitellen risteysalueelle ja kääntyi oikealle kun tilaa tuli. Mietin siinä, että oliko ratissa joku jenkki joka ei osaa Suomen liikennesääntöjä vai mistä helvetistä oikein oli kyse. En muista nähneeni vastaavaa ennen.
Jenkeissä kyllä hyvä liikennesääntö, että oikealle saa kääntyä, vaikka punaiset palaa, ellei erikseen ole kielletty. Pitäisi olla Suomessakin niin.

Tämä punasia päin ajaminen, kun ketään ei tule mistään on vähän kakspiippunen juttu, kun ei siinä ketään vaaranneta, ja melko turha siinä odotella pitkiä aikoja, jos ei liikennevalot ole liiketunnistimella..
 
Tämä punasia päin ajaminen, kun ketään ei tule mistään on vähän kakspiippunen juttu, kun ei siinä ketään vaaranneta, ja melko turha siinä odotella pitkiä aikoja, jos ei liikennevalot ole liiketunnistimella..
Joo. Kyllä välillä tulee näin tehtyä. Aidosti kyllä varmistan ettei tosiaan ole ketään tulossa.

Tosin menen mä fillarillakin usein punaisia päin tien yli jos on yhtään maltillinen liikenne. Koen tyhmäksi painaa valo vihreälle kun mä olen sit jo yli ennen kuin eka auto ehtii edes pysähtyä valoihin.
Mutta mulla on varmaan oma osio siellä "kusipäisten pyöräilijöiden" bongaajissa 🙄
 
No siis kyllä mäkin fillarilla tai kävellen menen joskus punaisiin jos siellä ei tosiaan ketään ole lähimaillakaan risteämässä minua. Asia on eri kun alla on tonnin painosta alkaen oleva auto, joka liikkuu aavistuksen nopeammin.
 
Niin rikkooko jotain liikennesääntöä vai tekeekö jotakin todella tyhmää eivät välttämättä ole sama asia ja toisen voi tehdä tekemättä toista. Joskus hyvin harvoin menen punaisilla kun ei ole autoja lähettyvillä ollenkaan. Mutta en kehtaa mennä jos joku vaikka perässä tai rinnalla kattomassa, koska porukka vaihtelevasti tuollaisesta hermostuu.
 
Toi tyhjällä tiellä punaista päin ajaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos risteys on oikeasti tyhjä, niin eihän siitä ole kenellekään haittaa. Riski onkin siinä, että jostain suunnasta mitä ei huomaa, joku voi tulla vihreillä. Mutta jos risteys on sellainen että oikeasti näkee että mistään ei tule ketään, niin eihän siitä sitten ole haittaa.

Liikennevaloissa pitäisi olla automatiikka, joka pudottaisi valot vilkulle, kun liikennetiheys putoaa tarpeeksi alas - ei siis kellonajan mukaan. Turhaa seisottaa autoja tyhjissä risteyksissä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom