Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei todellakaan ole turha, vaan aivan helvetin käytännöllinen. Sillä se kuski ilmoittaa, että mee vain ympyrään, mä käännyn pois. Typerää olis jos siinä aina odottais että kääntyykö vai ei. Joka tapauksessa ympyrässä olevia väistetään aina. Ja joo, mä ajan joka päivä kymmeniä ja kymmeniä kertoja liikenneympyrästä. Pelkästään kun lähden tästä vaikka Töölön suuntaan, on 500m sisään 2 ympyrää. Tossa oot kyllä todella väärässä, sori. Et varmaan aja stadissa, jossa ympyrässä on aina joka suunnassa tulossa autoja, ilman vilkkua menis aivan mahdottomaksi. Hidastais liikennettä järjettömästi. Enemmän vituttaa just ne jotka eivät käytä vilkkua ja se jono venaa siinä turhaan. Ja tämä nyt on aivan päivänselvä fakta jonka jokainen tietää. Vilkku poistumisesta on ihan must.Oikeastaan se ympyrässä ajavan vilkku oikealle poistumisen merkiksi on aika turha. Koska sitä autoa tarvitsee väistää vasta kun se on ohittanut sen viimeisen mahdollisen poistumiskohdan.
Tämä on kyllä aivan päivänselvä juttu, että vilkuttaminen liikenneympyrästä poistuttaessa sujuvoittaa liikennettä. Olen itse niin monta kertaa kokenut sen vitutuksen, kun olen jäänyt toista autoa odottamaan ja se onkin kääntynyt liikenneympyrästä pois ilman vilkkua, että en voi kyllä ymmärtää kommenttia minkä mukaan vilkusta ei ole hyötyä. Ajan myös päivittäin liikenneympyrästä ja mulle siinä ei ole mitään epäselvää, että vilkkua on hyvä käyttää.Ei todellakaan ole turha, vaan aivan helvetin käytännöllinen. Sillä se kuski ilmoittaa, että mee vain ympyrään, mä käännyn pois. Typerää olis jos siinä aina odottais että kääntyykö vai ei.
Juuri näin ja kun ajatellaan kokonaisuutta päivän aikana, kyllä kuluu aikaa melkoisesti kollektiivisesti turhaan.Tämä on kyllä aivan päivänselvä juttu, että vilkuttaminen liikenneympyrästä poistuttaessa sujuvoittaa liikennettä. Olen itse niin monta kertaa kokenut sen vitutuksen, kun olen jäänyt toista autoa odottamaan ja se onkin kääntynyt liikenneympyrästä pois ilman vilkkua, että en voi kyllä ymmärtää kommenttia minkä mukaan vilkusta ei ole hyötyä. Ajan myös päivittäin liikenneympyrästä ja mulle siinä ei ole mitään epäselvää, että vilkkua on hyvä käyttää.
Kyllä siis itse vilkkua käytän. Juurikin koska jengi siellä muuten turhaan venaa. Itse taas en sitä jaksa kytätä. Ajan ympyrään sisään jos tilaa on. On se ympyrässäolija sitten poistumassa edellisestä tai tulossa mun liittymän ohi. Sitten jos on jo melkein kohdalla, niin sitten tietty väistän. Täällä Tampereella ihmiset ihmettelee paikallaan siellä liittymässä vaikka vilkkuolisikin. Vasta kun auto tosiaan kaartaa ulos ympyrästä, niin sitten uskalletaan liikahtaa.Ei todellakaan ole turha, vaan aivan helvetin käytännöllinen. Sillä se kuski ilmoittaa, että mee vain ympyrään, mä käännyn pois. Typerää olis jos siinä aina odottais että kääntyykö vai ei. Joka tapauksessa ympyrässä olevia väistetään aina. Ja joo, mä ajan joka päivä kymmeniä ja kymmeniä kertoja liikenneympyrästä. Pelkästään kun lähden tästä vaikka Töölön suuntaan, on 500m sisään 2 ympyrää. Tossa oot kyllä todella väärässä, sori. Et varmaan aja stadissa, jossa ympyrässä on aina joka suunnassa tulossa autoja, ilman vilkkua menis aivan mahdottomaksi. Hidastais liikennettä järjettömästi. Enemmän vituttaa just ne jotka eivät käytä vilkkua ja se jono venaa siinä turhaan. Ja tämä nyt on aivan päivänselvä fakta jonka jokainen tietää. Vilkku poistumisesta on ihan must.
Käytännössä se nopeuttaa kumulatiivisesti helvetisti liikennettä, mä esim meen suoraan ympyrästä ja ajan sisään, siellä vastapuolella sitten porukka stoppaa koska olettaa että vetäsen siitä vasemmalta ulos, mutta kun annan vilkun, joko jono liikahtaa ja me ollaan samaan aikaan samassa kohtaa ympyrää, ilman mun vilkkua siinä olis mennyt sekunteja turhaan ja kun tätä tapahtuu kymmeniä tuhansia kertoja päivässä, voit kuvitella miten se muuttaa sujuvuutta liikenteessä.
Taksikuskit oli joskus ennen vanhaan liikenteen veteraaneja, tänä päivänä mamu kattoo siellä padia ja ilman sitä ei tiedä kuin kaupungin tarkkuudella missä on. Ja auto seilaa minne sattuu. Kaikkein eniten sellaista "onkohan toi kännissä" tyylin ajamista takseilla. Kiemurtelevat suoralla tiellä ja mutkassa mennään sellaista kantikasta kuviota kun enimmän aikaa kädet sidottuna käsilläpuhumiseen, padiin ja puhelimeen, niin krouvisti korjataan suunta auton seilatessa enimmän osan ajasta. Please self driving taxis come soon please.
Noh tässä tapauksessa tuo bussifirman kuskista ei ollut tietoa, mutta se Taksi Helsingin kuski oli perus kotimaan peikko.
Näinkin varmaan, omalla kohdalla tällä viikolla kaks kertaa työmatkalla vihdintiellä sellainen alinopeutta kiemurteleva piennarta pölyttävä taksi ja tumma ratissa. Aivan hukassa missä on ilmiselvästi. Oma duuni koskelontiellä, ehkäpä saaneet koskelantielle keikan ja käyneet koskelossa.
Hauska yhteensattuma, kun näin juuri viikonloppuna samanlaisen tapauksen. Tyyppi hivuttautui punaisten palaessa vähitellen risteysalueelle ja kääntyi oikealle kun tilaa tuli. Mietin siinä, että oliko ratissa joku jenkki joka ei osaa Suomen liikennesääntöjä vai mistä helvetistä oikein oli kyse. En muista nähneeni vastaavaa ennen.Minua on viime aikoina vituttanut ns. ammattiautoilijat, jotka eivät välitä liikennesäännöistä. Tässä yksi esimerkki:
Jenkeissä kyllä hyvä liikennesääntö, että oikealle saa kääntyä, vaikka punaiset palaa, ellei erikseen ole kielletty. Pitäisi olla Suomessakin niin.Hauska yhteensattuma, kun näin juuri viikonloppuna samanlaisen tapauksen. Tyyppi hivuttautui punaisten palaessa vähitellen risteysalueelle ja kääntyi oikealle kun tilaa tuli. Mietin siinä, että oliko ratissa joku jenkki joka ei osaa Suomen liikennesääntöjä vai mistä helvetistä oikein oli kyse. En muista nähneeni vastaavaa ennen.
Joo. Kyllä välillä tulee näin tehtyä. Aidosti kyllä varmistan ettei tosiaan ole ketään tulossa.Tämä punasia päin ajaminen, kun ketään ei tule mistään on vähän kakspiippunen juttu, kun ei siinä ketään vaaranneta, ja melko turha siinä odotella pitkiä aikoja, jos ei liikennevalot ole liiketunnistimella..