Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä ajattelen tästä asiasta niin, että jos ajaa moottoritiellä selvästi alle suurinta sallittua nopeutta ja tulee tarve ohittaa, niin silloin katsotaan sellainen paikka ettei ole kenenkään tiellä, tai sitten nostetaan nopeutta hetkeksi, jos se on mahdollista.

Jos taas ajetaan jo suurinta sallittua nopeutta, niin takaa kovempaa tulevalla ei ole kyllä minkäänlaista oikeutta kehitellä aggressioita siitä, että joku on nyt hetken hänen nopean etenemisensä esteenä. Kukaan ei voi vaatia, että toinen ajaa ylinopeutta jotta pääsee itse ajamaan ylinopeutta.

Sit on taas se tilanne, että vaikka ajaa itse suurinta sallittua nopeutta ja ohittaa toista joka ajaa lähes suurinta sallittua nopeutta ja ohitus kestää minuutti tolkulla, niin on kyllä ihan kohteliasta painaa hiukan kaasua.
Aika pitkälti samaa mieltä. Muutenkin niitä taustapeilejä olisi suotavaa tarkkailla; vaikka itse ajaisi lievää ylinopeutta jolloin kenelläkään ei periaatteessa pitäisi olla tarvetta mennä ohi, niin silti sieltä saattaa silti tulla joku vielä suurempaa ylinopeutta; esim hälytysajoneuvo jolle jo ihan lainkin mukaan pitää antaa esteetön kulku.

Alle suurimman sallitun ajettaessa pitää tosiaan käyttää pelisilmää. Jos itse ajan alle suurimman sallitun ja lähden ohittamaan, niin nostan omaa nopeuttani, tai katson hetken jolloin takaa ei ole tulossa ketään edes kaukana. Myös se, että ohittaa vasemmalle kaartuvassa mutkassa (eli ajaa sisäkaarteen puolella) jouduttaa ohittamista.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ohituksia ei tehdä 125kmh, vaan rivakasti koska pitäis sitä nyt saatana järki päässä olla, että siellä vasemmalla tulee melko varmaan joku ja jos peilistä näkee, niin pitää olla jo puhdas mulkku jos siihen eteen änkee.
Jos nopeusrajoitus on 120km/h, niin silloin mä mieltäisin kyllä 125km/h vauhdin rivakkana. Melko sopiva vauhti siihen, että ne skidisti alle rajoitusten ajavat saa ohitettua kohtuu sulavasti.

En sitten tiedä, että millä jatkuvasti 20-30km/h ylinopeutta paahtavat rattiraivoajat oikeuttavat itselleen muiden turvallisuuden vaarantamisen.
 
Ne menee vasemmalla kaistalla hyvin usein lujempaa joka tekee just liikenteestä sujuvaa kun siellä menee ne jotka ei jaksa mennä just alle rajoitusten. Mut tääkään ei kelpaa. Ohituksia ei tehdä 125kmh, vaan rivakasti koska pitäis sitä nyt saatana järki päässä olla, että siellä vasemmalla tulee melko varmaan joku ja jos peilistä näkee, niin pitää olla jo puhdas mulkku jos siihen eteen änkee.
No joo, joku ajaa ylinopeutta koska se tekee hänen mielestään liikenteestä sujuvampaa, ja sieltä takaa tulee toinen joka ajaa vielä sujuvammin ja kiroilee edellä vain lievää ylinopeutta (alle 20 km/h) ajavaa. Sitten joku puikkaa liittymästä näiden eteen koska se menee sujuvasti näin eikä tajua, että sieltä tullaankin sujuvasti perään.

Ainahan voi perustella milloin milläkin, ja joskus varmasti näin onkin. Kuitenkin on niin että jos suurin sallittu nopeus on vaikkapa 120 km/h niin se on suurin sallittu nopeus, vaikka nopeampaa ajaminen olisi kuinka sujuvaa. Varsinkaan moottoritiellä sellaista reipasta ohitusylinopetta on vaikea perustella; kaksikaistaisella tiellä voi sentään sanoa että halusi palata nopeasti omalle kaistalle.

Jos haluaa ajaa ylinopeutta niin kannattaa valita sellainen ajankohta jolloin ei ole muuta liikennettä. Vaikka olisi kuinka suuri koettu tarve ajaa ylinopeutta, niin se on lähinnä oma ongelma eikä muuta liikennettä oikein voi syyllistää siitä että ajavat rajoitusten mukaan. Toki ääri-hidastelijat jotka ajavat selvästi alle rajoituksen ja tukkivat vasemman kaistan, ovat ärsyttäviä. Mutta kun siellä liikenteessä on kaikenlaista rekkaa ja muuta jotka ajavat joka tapauksessa hiljenpaa, niin jos jokaisen tällaisen kohdalla verenpaine nousee niin on jo vähän huolestuttavaa.
 
Tuo eteen vaihtaminen on yleistynyt todella paljon viime vuosina. Aiheuttaa vaaratilanteita kun joutuu reippaammin jarruttamaan joka taas kertaantuu takana ajavilla.

Aikas paljon on tullut Saksassa ajettua ja toivoisin heidän autobahn käyttäytymistä tietyiltä osin myös tänne. Päästetään nopeampi ohi ja jatketaan taas omalla vauhdilla ajamista.

Sehän ei yksittäisen kansalaisen tehtävä ole valvoa muiden nopeuksia ja sillä takana tulevalla voi ihan oikeasti olla todella pätevä syy jopa ylinopeudelle. Niin ikään voisi ajatella että takana ajavan pitkien väläyttämistä ei ajateltaisi keskisormen näyttämisenä vaan ajatuksella ”sori, nyt on kiire päästätkö ohi”

Sitten kun vielä pyöräilijä mieltää itsensä liikenteessä ajoneuvolla (ei moottorikäyttöisellä) kulkevaksi ja ymmärtää sen mukana tulevat velvollisuudet mm. väistämissääntöjen osalta niin aletaankin olemaan jo pitkällä sujuvassa liikenteessä. Vain kääntyvä ajoneuvo väistää pyöräilijää suojatiellä, ei kovin vaikeaa.
 
Kattokaa alareunassa nopeutta. Näitä runkkuja liikenteessä on aivan liikaa. Ne omistaa tien ja jos oot perässä, ne alkaa kitiseen somessa. Suurin osa joka näistä asioista puhuu, ei nää kuin oman napansa, tätä se on liikenteessä aina kuitenkin todellisuudessa. Ei tuokaan mulkku viitsinyt katsoa peiliin koska hänellä ei ole kiire, niin voi motarilla heittää eteen alle 100kmh, mun pitäis aikatauluttaa just sillai ettei se runkku olis tien päällä koska hänhän on oikeassa aina.


View: https://youtu.be/DtWHvNc-fbs

Tuo tilanne oli kieltämättä vaarallinen; ei sen takia että siinä menetettiin noin kolme sekuntia matka-ajassa vaan siksi, että selvästi hitaampi tuli suoraan nopeamman eteen. Hitaampi auto jurnuttaa rekan perässä ja kun sen vauhti hidastuu ylämäkeen, tulee tarve mennä ohi. Ei katsota peiliin - tai katsotaan vain yhteen peiliin eikä käännetä päätä - ja lähdetään vasemmalle kaistalle, missä vasta aletaan kiihdyttämään. Oikea tapa olisi pitää rekkaan riittävä väli, katsoa hyvä ohituskohta, aloittaa kiihdyttäminen jo oikealla kaistalla niin että kun lähdetään ohittamaan, oma nopeus olisi jo valmiiksi se noin 120 km/h.

Tämä video havainnollistaa myös sitä, miksi se sujuva ylinopeus on vaarallista; tällä videolla ei ajettu ylinopeutta, mutta autojen nopeusero oli iso, eikä takaa tulevan nopeutta ole helppo arvioida. Vaikka edellä ohitukseen lähtevä huomaisi takaa tulevan, olisi luontevaa olettaa että se ei aja ainakaan merkittävästi yli rajoituksen. Jos edellä ohittamaan lähtevä ajaa itse 120 km/h niin voi ajatella että ohittaminen on turvallista vaikka takaa tuleekin toinen auto vasenta kaistaa, koska se ei oletettavasti aja oleellisesti lujempaa kuin itse ajaa. Sitten jos se tuleekin 140-150 km/h, niin edessä on helposti videon kaltainen tilanne.
 
No joo, joku ajaa ylinopeutta koska se tekee hänen mielestään liikenteestä sujuvampaa, ja sieltä takaa tulee toinen joka ajaa vielä sujuvammin ja kiroilee edellä vain lievää ylinopeutta (alle 20 km/h) ajavaa. Sitten joku puikkaa liittymästä näiden eteen koska se menee sujuvasti näin eikä tajua, että sieltä tullaankin sujuvasti perään.

Ainahan voi perustella milloin milläkin, ja joskus varmasti näin onkin. Kuitenkin on niin että jos suurin sallittu nopeus on vaikkapa 120 km/h niin se on suurin sallittu nopeus, vaikka nopeampaa ajaminen olisi kuinka sujuvaa. Varsinkaan moottoritiellä sellaista reipasta ohitusylinopetta on vaikea perustella; kaksikaistaisella tiellä voi sentään sanoa että halusi palata nopeasti omalle kaistalle.

Jos haluaa ajaa ylinopeutta niin kannattaa valita sellainen ajankohta jolloin ei ole muuta liikennettä. Vaikka olisi kuinka suuri koettu tarve ajaa ylinopeutta, niin se on lähinnä oma ongelma eikä muuta liikennettä oikein voi syyllistää siitä että ajavat rajoitusten mukaan. Toki ääri-hidastelijat jotka ajavat selvästi alle rajoituksen ja tukkivat vasemman kaistan, ovat ärsyttäviä. Mutta kun siellä liikenteessä on kaikenlaista rekkaa ja muuta jotka ajavat joka tapauksessa hiljenpaa, niin jos jokaisen tällaisen kohdalla verenpaine nousee niin on jo vähän huolestuttavaa.
Kun mä olen menossa jonkun ohi vasemmalta ja takaa tulee silti kovempaa joku, niin mä en ole oikeasti niin mulkku, että tahallaan pidän nopeuden samana, vaan mä painan kaasua ja meen ohi äkkiä ja palaan oikealle kaistalle. Mä olen se autoilija, joka ottaa muut huomioon, ne hitaat eivät ota, niitä ei vittuakaan kiinnosta muut, he omistavat mielestään tien.
 
Kun mä olen menossa jonkun ohi vasemmalta ja takaa tulee silti kovempaa joku, niin mä en ole oikeasti niin mulkku, että tahallaan pidän nopeuden samana, vaan mä painan kaasua ja meen ohi äkkiä ja palaan oikealle kaistalle. Mä olen se autoilija, joka ottaa muut huomioon, ne hitaat eivät ota, niitä ei vittuakaan kiinnosta muut, he omistavat mielestään tien.
Kun mä lähden ohittamaan, mä katson peileistä, onko siellä lähellä tulossa joku jo valmiiksi vasenta kaistaa ja jos on, annan sen mennä ensin, koska mä otan muut huomioon. Jos se takaa tuleva ajaa kortti kuivumaan -nopeudella niin se voi olla mun takaluukussa kiinni ennen kuin mä olen ehtinyt ohittaa ja palata omalle kaistalle. Silloin se ylinopeutta ajava saa ymmärtää että liikenteessä on muitakin, ja jos on niin tuore kuljettaja että ei ole oppinut tiettyjä juttuja, niin toivottavasti oppii nopeasti.

Ylinopeutta ajava tyyppi joka hiostaa rajoitusten mukaan ajavia on se mulkku, jolle joustava liikenne on sitä että muut väistää ettei itse tarvitse vahingossakaan ajaa rajoitusten mukaan.
 
Ylinopeutta ajava tyyppi joka hiostaa rajoitusten mukaan ajavia on se mulkku
No siinä on kaksi kaistaa, miksi sinne vasemmalle on ihan pakko mennä oikein tahallaan ajamaan hitaammin kun pässikin tajuaa että siellä menee ne jotka ajaa aivan varmasti lujempaa kuin oikealla menevät rekat ja muut. Juuri sun kaltaisten ihmisten takia niitä tulee sinne perään kun sä et voi pysyä siellä oikealla, vaan on pakko mennnä hidastelemaan sinne vasemmalle. Yksinkertaista, vasenta käytetään vain ohittamaan motarilla ja ohitus tehdään sillai vikkelään, mikä tässä on niin vaikeeta ymmärtää? Siksi liikenne takkuaa kun siellä on asennevammaisia jotka luulevat että tie on heidän oma.

Tää on niin saatanan simppeliä, katoppa toi mun video, hiostinko mä tossa jotain? En, menin vähän päälle 120kmh vauhtia hurjastelematta, siinä mun ajotapa. Mutta sun tapaiset ihmiset tulee kuten toi mini, sekoilemaan melkein 30kmh alle rajoitusten koska niitä ei vittuakaan kiinnosta muut.

Kuka tässä ajaa joustavasti ja kuka ei mieti muita ollenkaan? Tossakin, toi olis voinut odottaa että meen ohi, tai sitten lähteä vain jos autossa on potkua että kerkee tarpeelliseen vauhtiin. Mutta toki, eihän hänessä mitään vikaa ole kun sillä ei ole Audi vaan Mini.


View: https://youtu.be/DtWHvNc-fbs
 
Viimeksi muokattu:
No siinä on kaksi kaistaa, miksi sinne vasemmalle on ihan pakko mennä oikein tahallaan ajamaan hitaammin kun pässikin tajuaa että siellä menee ne jotka ajaa aivan varmasti lujempaa kuin oikealla menevät rekat ja muut. Juuri sun kaltaisten ihmisten takia niitä tulee sinne perään kun sä et voi pysyä siellä oikealla, vaan on pakko mennnä hidastelemaan sinne vasemmalle. Yksinkertaista, vasenta käytetään vain ohittamaan motarilla ja ohitus tehdään sillai vikkelään, mikä tässä on niin vaikeeta ymmärtää? Siksi liikenne takkuaa kun siellä on asennevammaisia jotka luulevat että tie on heidän oma.

Tää on niin saatanan simppeliä, katoppa toi mun video, hiostinko mä tossa jotain? En, menin vähän päälle 120kmh vauhtia hurjastelematta, siinä mun ajotapa. Mutta sun tapaiset ihmiset tulee kuten toi mini, sekoilemaan melkein 30kmh alle rajoitusten koska niitä ei vittuakaan kiinnosta muut.

Kuka tässä ajaa joustavasti ja kuka ei mieti muita ollenkaan? Tossakin, toi olis voinut odottaa että meen ohi, tai sitten lähteä vain jos autossa on potkua että kerkee tarpeelliseen vauhtiin. Mutta toki, eihän hänessä mitään vikaa ole kun sillä ei ole Audi vaan Mini.


View: https://youtu.be/DtWHvNc-fbs

Melko naurettavaa avautumista. Se että sinä osallistut keskusteluun, ei tarkoita että aina puhutaan sinusta. Keskustelua helpottaisi myös, jos luet mitä muut ovat kirjoittaneet, ja välttäisit olkinukkejen käyttämistä - se toki saattaa olla tarkoituksellista?

Olet kyllä ymmärtänyt sen oikein, että ohitukset tehdään vasenta kaistaa käyttäen, mutta kannattaa kerrata esim nopeusrajoitusasiaa. Ohitus - varsinkin moottoritiellä - tehdään korkeintaan suurinta sallittua nopeutta käyttämällä. Se suurin sallittu nopeus tarkoittaa, että se on suurin sallittu nopeus. Tavallisella kaksikaistaisella tiellä missä ohitus tehdään vastaan tulevan kaistalla, voi ylinopeutta sentään perustella sillä että haluaa takaisin omalle kaistalle mahdollisimman nopeasti.

Se, että vasenta kaistaa ajetaan joustavasti, ts. ei noudateta nopeusrajoituksia, aiheuttaa juuri filmillä nähdyn kaltaisia tilanteita jossa ajoneuvojen nopeusero on suuri - ja kuten siinä viestissäni jota lainasit mutta et ilmeisesti lukenut, totesin että tuolla filmillä ei ajettu ylinopeutta. Mutta tilanne on saman tapainen, jos edellä ajava menee rajoitusten mukaan 120 km/h ja toinen 140-150 km/h. Eli juuri se ylistetty "joustava ajotapa" aiheuttaa sitä että rajoitusten mukaan 120 km/h ajava jää "tahallaan hidastelemaan" siihen vasemmalle kaistalle.

Tuolla filmillähän toki oli ongelmana myös se, että Mini-kuski ei katsellut (tarpeeksi) peileihin; kuten siinä viestissäni totesin. Viestissä siis selvästi todettiin, että en puhu nimenomaan tuosta kyseisestä tilanteesta, vaan tietyiltä osin saman kaltaisista.
 
Onko moottoripyöräilijöille tullut joku sääntö että kolmion takaa saa nykyään tulla vauhdilla eteen välittämättä muista? Sattunut nyt useamman kerran omalle kohdalle. Kiva lyödä liinat kiinni yhtäkkiä ja toisekseen kuumottaa saatanasti ettei nyt aja tän runkkarin päälle, koska maksumieheksihän siinä kuitenkin joutuu.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko moottoripyöräilijöille tullut joku sääntö että kolmion takaa saa nykyään tulla vauhdilla eteen välittämättä muista? Sattunut nyt useamman kerran omalle kohdalle. Kiva lyödä liinat kiinni yhtäkkiä ja toisekseen kuumottaa saatanasti ettei nyt aja tän runkkarin päälle, koska maksumieheksihän siinä kuitenkin joutuu.
Darwin teoria lopettanee aika nopeaan ton sekoilun.
 
Zone-sarja -42%
Ohitus - varsinkin moottoritiellä - tehdään korkeintaan suurinta sallittua nopeutta käyttämällä. Se suurin sallittu nopeus tarkoittaa, että se on suurin sallittu nopeus.
LOOOOL. Eli se eka auto joka ajaa 120kmh, niin sen perään tulee sitten kymmenien kilometrien tiukka jono, koska kukaan ei pääse ohi. Just tommoisten ihmisten takia liikenne kusee kun ollaan niin maailman omistajia. osta potkulauta pliis, poistu tieltä, tai ainakin, pysy nyt hyvä ihminen siellä oikealla ja anna muiden matkustaa ilman sun jumittamista vasemmalla. Sun ei tartte ohittaa ketään, aikatauluta sinä ihan rauhassa elämäsi muiden hidastelijoiden mukaan. Me muut mennään omia aikataulujamme, ei teidän.
 
LOOOOL. Eli se eka auto joka ajaa 120kmh, niin sen perään tulee sitten kymmenien kilometrien tiukka jono, koska kukaan ei pääse ohi. Just tommoisten ihmisten takia liikenne kusee kun ollaan niin maailman omistajia. osta potkulauta pliis, poistu tieltä, tai ainakin, pysy nyt hyvä ihminen siellä oikealla ja anna muiden matkustaa ilman sun jumittamista vasemmalla. Sun ei tartte ohittaa ketään, aikatauluta sinä ihan rauhassa elämäsi muiden hidastelijoiden mukaan. Me muut mennään omia aikataulujamme, ei teidän.
Mutta jos vastaan ihan asiaakin: kuten todettua, niin vasemmalle kaistalle siirrytään, kun siellä on tilaa, ja sitten palataan oikealle kaistalle kun se on turvallista.

Järkevä autoilija - jolla ei ole pakonomaista tarvetta ajaa ylinopeutta - tajuaa että jos nopeusero edellä ajavan kanssa on pieni, ei ole mitään tarvetta lähteä ohi, kun reilummallakin nopeuserolla ero matka-ajassa on joitakin sekunteja per kilometri. Jos taas ohitettavia on niin paljon että sen takia ohitus venyy "kymmenien kilometrien" pituiseksi, niin silloin sitä liikennettä on muutenkin niin paljon, että järkevä autoilija - jolla ei ole pakonomaista tarvetta ajaa ylinopeutta - tajuaa että oma nopeus on joka tapauksessa suhteutettava liikennevirran nopeuteen.
 
Onko moottoripyöräilijöille tullut joku sääntö että kolmion takaa saa nykyään tulla vauhdilla eteen välittämättä muista? Sattunut nyt useamman kerran omalle kohdalle. Kiva lyödä liinat kiinni yhtäkkiä ja toisekseen kuumottaa saatanasti ettei nyt aja tän runkkarin päälle, koska maksumieheksihän siinä kuitenkin joutuu.
Ne on näitä @Mike 'n sujuvia kuljettajia, jotka eivät halua että siinä päätiellä ajavat jäävät eteen hidastelemaan nopeusrajoituksen mukaan ajaen.

Ei kun Mike ajaa autolla; vitun itsekkäät runkkarit; noudattakaa liikennesääntöjä!
 
Ohitus - varsinkin moottoritiellä - tehdään korkeintaan suurinta sallittua nopeutta käyttämällä.

Toki ajetaan aina lähtökohtaisesti muutama km/h yli rajoituksen kaikkialla ja ohituksissa sallitaan huomattavasti enemmänkin liikenteen sujuvuuden takaamiseksi. :-) Ihme juttu miten Suomessa 100km/h tai 120km/h on hirvittävä nopeus moottoritiellä, Saksassa vedellään joka aamu työpaikalle 160km/h ja ihan normaalia. Taitaa kaikki 80km/h ja muu hidas mutkatiestö olla vaarallisempaa tilastojen valossa kuin moottoritiet.
 
Ne on näitä @Mike 'n sujuvia kuljettajia, jotka eivät halua että siinä päätiellä ajavat jäävät eteen hidastelemaan nopeusrajoituksen mukaan ajaen.

Ei kun Mike ajaa autolla; vitun itsekkäät runkkarit; noudattakaa liikennesääntöjä!
Ai että kolmion takaa eteen on sujuvaa ajamista. Me ollaan puhuttu kokoajan moottoritiellä ajamisesta, mitä sä alat selittämään että mä jotenkin kannustaisin ajamaan kolmion takaa eteen joka on aivan saatanan vaarallista. Pysy asiassa. Koita ainakin.
 
ohituksissa sallitaan huomattavasti enemmänkin liikenteen sujuvuuden takaamiseksi
Missä noin lukee?

Voiko sitten ohitustilanteissa ajaa ylinopeutta?
– Lainsäädäntö lähtee siitä, että jos ei pääse nopeusrajoituksen puitteissa ohi, silloin ei voi ohittaa.
Lakiteknisesti ei ole mikään peruste, että kun ohitan, voi rikkoa lakia ja ajaa nopeammin.
 
Ai että kolmion takaa eteen on sujuvaa ajamista. Me ollaan puhuttu kokoajan moottoritiellä ajamisesta, mitä sä alat selittämään että mä jotenkin kannustaisin ajamaan kolmion takaa eteen joka on aivan saatanan vaarallista. Pysy asiassa. Koita ainakin.
Sä olet selvittänyt, että liikennesäännöt ovat ohjeellisia ja niitä noudattavat haittaavat liikennettä. Sinä kannustat rikkomaan liikennesääntöjä eli lakia, ja suorastaan dissaat niitä jotka pyrkivät noudattamaan nopeusrajoituksia.
 
Missä noin lukee?

Voiko sitten ohitustilanteissa ajaa ylinopeutta?
– Lainsäädäntö lähtee siitä, että jos ei pääse nopeusrajoituksen puitteissa ohi, silloin ei voi ohittaa.
Lakiteknisesti ei ole mikään peruste, että kun ohitan, voi rikkoa lakia ja ajaa nopeammin.
Ei kai kukaan nyt herranjumala elä pilkulleen kuten laki sanoo liikenteessä? Esim yöllä tyhjä tie ja kävelet siellä ja punaiset edessä, kyllä siitä yli tulee käveltyä. Jos jotkut rikkoo kunnolla liikennesääntöjä, niin ne on fillaristit, ne menee miten sattuu.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom