Ei tämä mua ärsytä, mutta huomiona kaikille. Ainakin itse laitan muistiin, niin yritän olla aiheuttamatta vastaavaa tilannetta. Ajoin taajamassa etuajo-oikeutettua päätietä ja lähestyin + mallista risteystä jatkaakseni sen yli suoraan. Oikealta oli tulossa auto joka pysähtyi katsomaan pääseekö yli ja päätti ehtiä vielä ennen kuin minä olen kohdalla. Ja ehtikin, mutta mun näkökulmasta se oli sen verran myöhään, että jouduin keskittymään tähän autoon ja siihen mitä se tekee. Kun auto oli päässyt pois jaloista, paljastui sen takaa vasemmalta tuleva jalankulkija joka oli jo suojatiellä ja jouduin tekemään vähän tiukemman jarrutuksen kuin on toivottavaa. Huomasin siis jalankulkijan hieman liian myöhään, mutta varsinaista läheltä piti -tilannetta ei ollut. Syy myöhäiseen havaitsemiseen oli se auto johon jouduin kiinnittämään huomioni plus se, että se peitti vielä hetkeksi näkyvyyden kulkiessaan varsin läheltä mun nokan edestä.
Ei tässä ole tarkoitus ketään varsinaisesti syytellä ja mun vika se olisi ollut jos olisin jalankulkijan jyrännyt, mutta kyseinen autoilija myötävaikutti tilanteen syntyyn suuresti. En halua itse olla tulevaisuudessa tuo autoilija. Onneksi ei ollut liukasta ja pimeää.
Toi on vähän sama asia kuin ne jotka tulee sivutieltä kohti päätien risteystä kovaa vauhtia ja jarruttavat vasta myöhään. Siitä tulee päätietä ajavalle tunne, että aikooko toi tulla alle. Ei ole kiva tunne se. Älä ole se autoilija.