Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tulee ajeltua aika paljon tuolla erämaa-alueilla missä huoltoverkosto ei ole pk seudun tasolla.
Ehkä kyseisellä alueella ajelevan ei tuolla perusteella kannattaisi hankkia sähköautoa. Edellä myös mainittiin, että sähköä voisi säästellä hitaammalla ajolla. En tiedä, mikä kitkuttelun vaikutus olisi.

"Tankkaukseen" kuluva aika ei liene paikkaan sidottu kriteeri, paitsi jos tankkauspisteessä on jonoa. Sekin edelleen on omistajan/kuljettajan valinta.

Sähköauto on toki kriittisempi kulkuneuvo siinä mielessä, että jos polttoaine loppuu, niin yksi mutka tulee lisää. Pitäisikö tosiaan olla agregaatti takahutlarissa? :)

Edit ja OT:
Jäin oikein hunteeraamaan, onko sähköauto "oikea" valinta Suomessa?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Fillareista en ymmärrä ihan sitä kohtaa että miksi niillä pitää ajaa autojen seassa. Paikoitellen ei saisi ajaa jalkakäytävällä mutta en helvetissä mene autojen sekaan silloin kun satunnaisesti mankeloin, en halua kuolla vielä vaan otan mieluumin vaikka sakon. Täälläpäin on kyllä jalkakäytävillä tilaa kaikille, ei ole siitä kiinni. Vastikään tuli ympyrässäkin melkein kylkeen. Pimeä ja märkä keli, tietysti ilman valoja ja heijastimia. Satuin vilkaisemaan oikealle ja ikkunan vieressä virnisti pyöräilijä.

Moottori-/maanteillä se ennakoinnin puute on vielä ärsyttävämpää. Ihmiset ei ohittaessa katso kuin yhden auton päähän ja ne ruuhkat on tosiaan perässä ajavien aiheuttamia kun ajellaan possujonossa ilman ohitusaikeita ja kukaan ei pääse enää ohi. Kun ajellaan ihan liian lähellä toisiaan niin sitten se on sitä jatkuvaa kuminauharunkkaamista, eka auto hidastaa tolppaan 100khm -> 95 ja vähän matkan päässä viimeinen auto hidastaa 60:iin. Jos jätät itse väliä letkaan niin joku tohelo kumminkin ohittaa siihen eteen. Ja sitten ne huvikseen ohittamiset, miksi? Miten on mahdollista että ajan tasaista vauhtia ja kymmenien-sadan kilometrin matkalla ohittelen saman auton kanssa vuorotellen monta kertaa, ja edelleen oma vauhti pysyy samana ohittaessakin.

Pari kesää sitten piti ajella pidempiä reissuja ja pistin huomiolle että ärsyttävimpiä ei itseasiassa ole stereotypiset bmw tai audikuskit vaan tila-autot, maasturimersut(erityisesti valkoiset jostain syystä) ja vrs skodat. En muista yhdellekään toyotalle tai volvolle menettäneeni hermoja. Toisena tulee uudemmat hondat, nissanit ja mazdat, näitä kun usein omistaa eläkeläiset niin tietää että vauhdin seilaamista on tiedossa ja parempi ohittaa ihan varmuuden vuoksi. Vaarallisimpia kuskeja ei myöskään ole nuoriso tai venäläiset vaan keski-ikäiset naiset. Nämä nyt vaan omia havaintoja niin älkää loukkaantuko jos kuulutte johonkin mainittuun ryhmään.
 
Zone-sarja -42%
Edit ja OT:
Jäin oikein hunteeraamaan, onko sähköauto "oikea" valinta Suomessa?
Kyllähän sähköllä tilastojen mukaan pärjää ihan hyvin; suomalaiset ajavat keskimäärin vuorokaudessa muistaakseni noin 50 km ja jos sähköautoa käytetään lähinnä esim työmatkoihin jolloin rangen tarve on helppo ennakoida; ja jos autoa voi ladata omassa pihassa, niin varmasti pärjää varsin hyvin.

Pidemmät matkat voivat tuottavaa ongelmia, mutta jos perheessä on myös polttisauto, tai jos niitä pidempiä matkoja ei vain tee, niin sillä voi ratkaista tämän ongelman. Tai sitten satunnaiskäyttöä varten voi vuokrata auton esim sähköauton käyttämisellä säästyneillä rahoilla. Ihan niinkuin ihmiset vuokraavat pakettiautoja satunnaiskäyttöä varten.
 
ja jos autoa voi ladata omassa pihassa, niin varmasti pärjää varsin hyvin.
Suurin osa ihmisistä asuu kaupungeissa, meinaatko että me lataillaan täällä stadin keskustassa omassa pihassa autoa? Tai missäkään muussakaan kaupungissa. Valtaosa sähköautoista on riippuvaisia julkisista latauspisteistä joita on NAURETTAVAN vähän.
 
Hyvin harva asia liikenteessä on yhtä ärsyttävää kuin edellä oleva auto 80 alueella josta ei pääse ohi, ja jonka nopeus seilaa jatkuvasti välillä 70-90 ja tiedät ihan 100% varmuudella että kyseisessä autossa on olemassa vakionopeudensäädin. Tunnen itsekin pari ihmistä jotka eivät halua käyttää vakkaria jostain ihmeen syystä, näiden kyydissä onkin sitten aivan megalomaanisen raskasta myös istua kun jatkuvasti painetaan vähän lisää kaasua tai annetaan löysää. En tajua miten tuolla tavalla voi ajaa edes pidempiä matkoja menettämättä itse järkeään.
 
Suurin osa ihmisistä asuu kaupungeissa, meinaatko että me lataillaan täällä stadin keskustassa omassa pihassa autoa? Tai missäkään muussakaan kaupungissa. Valtaosa sähköautoista on riippuvaisia julkisista latauspisteistä joita on NAURETTAVAN vähän.
Senpä takia siinä luki se "jos". Jos on mahdollista ladata kotipihasta, niin sähköauto voi sopia käyttöön, mutta jos ei ole niin vähän on vaikeampaa. Tämä ihan siitä riippumatta, asuuko kaupungin keskustassa vai maaseudulla; molemmista ympäristöistä löytyy sekä paikkoja joissa voi ladata kotipihassa (tai hankkia oman latausaseman), sekä sellaisia paikkoja joissa ei voi.

Tämä tuntuu vähän turhan paljon polarisoituvan tämä keskustelu; minä pyrin tarkkailemaan asiaa objektiivisesti, enkä pelkästään omasta näkökulmastani. Minulla ei ole mitään sidoksia niin polttomoottoriautojen kuin sähköautojenkaan suuntaan. Olen kiinnostunut hankkimaan kakkosautoksi sähköauton, kun auton vaihtaminen tulee ajankohtaiseksi. Perheen ainoaksi tai pääasialliseksi autoksi en sellaista kuitenkaan hankkisi ainakaan tällä hetkellä, vaikka pystyisinkin hankkimaan pihaan latausaseman.
 
Tunnen itsekin pari ihmistä jotka eivät halua käyttää vakkaria jostain ihmeen syystä, näiden kyydissä onkin sitten aivan megalomaanisen raskasta myös istua kun jatkuvasti painetaan vähän lisää kaasua tai annetaan löysää. En tajua miten tuolla tavalla voi ajaa edes pidempiä matkoja menettämättä itse järkeään.
Anoppi ajelee usein äijänsä Volvolla, missä on oikein adaptiivinen vakionopeudensäädin. Ihmettelin sitten kerran miksi se ei käytä sitä, kun vakkari on kuitenkin tosi hyvä varuste ja adaptiivinen vielä paljon parempi, kun ei tarvitse jonossa veivata sen kaasun kanssa. Sain pitkän luennon siitä miten ihmisistä tulee koko ajan tyhmempiä kun kaikenlaisia apulaitteita käyttävät eikä itse tarvitse itse ajatella enää mitään. En viitsinyt kertoa, että tuon mielipiteen perusteella sillä ei ole tyhmyyden osalta selvästikään enää mitään menetettävää.
 
Anoppi ajelee usein äijänsä Volvolla, missä on oikein adaptiivinen vakionopeudensäädin. Ihmettelin sitten kerran miksi se ei käytä sitä, kun vakkari on kuitenkin tosi hyvä varuste ja adaptiivinen vielä paljon parempi, kun ei tarvitse jonossa veivata sen kaasun kanssa. Sain pitkän luennon siitä miten ihmisistä tulee koko ajan tyhmempiä kun kaikenlaisia apulaitteita käyttävät eikä itse tarvitse itse ajatella enää mitään. En viitsinyt kertoa, että tuon mielipiteen perusteella sillä ei ole tyhmyyden osalta selvästikään enää mitään menetettävää.
Olisit perustellut että miksi meet autolla kun ihmisistä tulee laiskempia.
 
Hyvin harva asia liikenteessä on yhtä ärsyttävää kuin edellä oleva auto 80 alueella josta ei pääse ohi, ja jonka nopeus seilaa jatkuvasti välillä 70-90 ja tiedät ihan 100% varmuudella että kyseisessä autossa on olemassa vakionopeudensäädin. Tunnen itsekin pari ihmistä jotka eivät halua käyttää vakkaria jostain ihmeen syystä, näiden kyydissä onkin sitten aivan megalomaanisen raskasta myös istua kun jatkuvasti painetaan vähän lisää kaasua tai annetaan löysää. En tajua miten tuolla tavalla voi ajaa edes pidempiä matkoja menettämättä itse järkeään.
Nämä on niitä "mitä sitten" ihmisiä joita ei yksinkertaisesti kiinnosta muut tiellä olijat tai mitä he ajattelee heidän toiminnasta, tie on tarkoitettu kaikille eikä heidän toiminnassa ole mitään oikeasti väärää ja jos jotain muuta stressaa niin ei ole heidän ongelma.
Varmaan kaikista ärsyttävin ihmisryhmä on just tämä ryhmä, heitä kun on yllättävän paljon.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Anoppi ajelee usein äijänsä Volvolla, missä on oikein adaptiivinen vakionopeudensäädin. Ihmettelin sitten kerran miksi se ei käytä sitä, kun vakkari on kuitenkin tosi hyvä varuste ja adaptiivinen vielä paljon parempi, kun ei tarvitse jonossa veivata sen kaasun kanssa. Sain pitkän luennon siitä miten ihmisistä tulee koko ajan tyhmempiä kun kaikenlaisia apulaitteita käyttävät eikä itse tarvitse itse ajatella enää mitään. En viitsinyt kertoa, että tuon mielipiteen perusteella sillä ei ole tyhmyyden osalta selvästikään enää mitään menetettävää.
Anoppi on anoppi. No further questions.
 
Nämä on niitä "mitä sitten" ihmisiä joita ei yksinkertaisesti kiinnosta muut tiellä olijat tai mitä he ajattelee heidän toiminnasta, tie on tarkoitettu kaikille eikä heidän toiminnassa ole mitään oikeasti väärää ja jos jotain muuta stressaa niin ei ole heidän ongelma.
Varmaan kaikista ärsyttävin ihmisryhmä on just tämä ryhmä, heitä kun on yllättävän paljon.
Mulle ihan ylivoimaisesti ärsyttävin asia on perässä ajaminen.
Sit 90% jos näille antaa tietä niin ajaa ehkä pari km lujempaa, pakko vaan hengittää perseessä.
Usein näitä on vielä letka, kaikki toistensa perässä vaikka mikä sadekeli.
Ois kiva tietää miksi näin.
Sit tyypillistä jos annat tietä vaikka kehällä niin jarruttavat alinopeuteen kun tulee kameratolppa.
Ei oikeestaan pitäis ikinä antaa tietä vaan ajaa itse sitä vajaa 90kmh kasikympin alueella ja samat muissa nooeuksissa.
 
Jep, takapuskurissa kiinni ajaminen on todella ärsyttävää, ja se myös altistaa kolareille. Lisäksi se on useimmiten täysin turhaa.

Jos ajateaan normaalilla maantiellä (yksi kaista kumpaankin suuntaan), niin perässä kiinni ajaminen vaikeuttaa roikkujankin ohittamaan lähtemistä (oletan, että ihmiset roikkuvat perässä etupäässä siksi, että haluaisivat ajaa nopeammin): edellä ajavan perässä kiinni ajaen on vaikeampaa tehdä havaintoja edessa aukeavasta tiestä ja nähdä tulossa olevat sopivat ohituspaikat. Lisäksi ohittaminen tapahtuu sujuvammin, jos ohittamaan lähtevä voi alkaa keräämään nopeutta jo omalla kaistallaan ajaen ja siirtyä vastaan tulevien kaistalle heti kun esim vastaantuleva auto on mennyt ohi. Tämä vauhdin kerääminen ei onnistu, jos ajetaan liian lähellä edellä ajavaa autoa - ja vaikka ohittajalla olisi kuinka nopeasti kiihtyvä auto tahansa, vauhdin kerääminen joka tapauksessa sujuvoittaa ohittamista.
 
Jep, takapuskurissa kiinni ajaminen on todella ärsyttävää, ja se myös altistaa kolareille. Lisäksi se on useimmiten täysin turhaa.

Jos ajateaan normaalilla maantiellä (yksi kaista kumpaankin suuntaan), niin perässä kiinni ajaminen vaikeuttaa roikkujankin ohittamaan lähtemistä (oletan, että ihmiset roikkuvat perässä etupäässä siksi, että haluaisivat ajaa nopeammin): edellä ajavan perässä kiinni ajaen on vaikeampaa tehdä havaintoja edessa aukeavasta tiestä ja nähdä tulossa olevat sopivat ohituspaikat. Lisäksi ohittaminen tapahtuu sujuvammin, jos ohittamaan lähtevä voi alkaa keräämään nopeutta jo omalla kaistallaan ajaen ja siirtyä vastaan tulevien kaistalle heti kun esim vastaantuleva auto on mennyt ohi. Tämä vauhdin kerääminen ei onnistu, jos ajetaan liian lähellä edellä ajavaa autoa - ja vaikka ohittajalla olisi kuinka nopeasti kiihtyvä auto tahansa, vauhdin kerääminen joka tapauksessa sujuvoittaa ohittamista.
Ja se perässä ajaminen saattaa provosoida sen edellä olevan kaasuttaan lujaa. Internet vihaajien ja peesaajien rakastajien takia en sano miten mä kerran kiusasin semmoista.
 
Mulle ihan ylivoimaisesti ärsyttävin asia on perässä ajaminen.
En koe takana ajavaa henkilöautoa ärsyttävänä. Mikäli takana ajava liikaa häiritsisi, päästäisin hänet ohi, jotta saisin ajaa omalla mukavuusalueellani. Pidän vastaantulevaa liikennettä tai hirveä vaarallisempana kuin takana samaa vauhtia ajavaa. Ja perään ajava maksaa viulut eli helpoin yhtälö kaikista.
 
En koe takana ajavaa henkilöautoa ärsyttävänä. Mikäli takana ajava liikaa häiritsisi, päästäisin hänet ohi, jotta saisin ajaa omalla mukavuusalueellani. Pidän vastaantulevaa liikennettä tai hirveä vaarallisempana kuin takana samaa vauhtia ajavaa. Ja perään ajava maksaa viulut eli helpoin yhtälö kaikista.
Kun ne ei yleensä ole edes menossa ohi. ''Peräänajaja maksaa'' on...noh sanon nätisti heikko argumentti. Jos sieltä vaikka tulee se hirvi niin sehän siitä vielä puuttuu että toinen ajaa perään kun just samalla hetkellä snäppää kaverille että on tulossa eikä katso tietä. Tai muuten vaan on niskat nurin kun joku tulee takakonttiin. Yritän itse maantienopeuksilla mennä sillä periaatteella että ehtisin pysähtyä vaikka edellä ajava tekisi jotain arvaamatonta. Tai ei tarvitse itse muuttaa nopeutta kun edellä ajava perseilee muuten vaan kun jarruttaa(ei hidasta vaan jarruttaa) kameroihin tai väistää puunlehtiä.

Peräänajaja maksaa on ihan vitun vammanen lause. Sori.
 
Kun ne ei yleensä ole edes menossa ohi.
No muista en tietenkään osaa varmasti sanoa. Jos minä lähestyn edessä ajavaa, melko varmasti on aie ohittaa. Toisinaan ohitettu sitten haluaa ajaa ihan perässä, mikä on vähän outoa.

Harvoin kyllä olen maantiellä nähnyt ohittavaa ja jarruttavaa. Motarilla tätä tapahtuu tämän tästä. Sekin on outoa.
Jos sieltä vaikka tulee se hirvi niin sehän siitä vielä puuttuu että toinen ajaa perään kun just samalla hetkellä snäppää kaverille että on tulossa eikä katso tietä.
Hmm... :)
Peräänajaja maksaa on ihan vitun vammanen lause. Sori.
Olet aivan oikeassa. Ei se ihan noin helppoa kokonaisuudessaan ole. Ja kolareita kannattaa kaikin keinoin välttää.
 
Tulipa taas nähtyä miellyttävää minäminä-asennetta ja rehellistä kusipäisyyttä. Tuossa mun työmatkalla on siltatyömaa ja maantie kokonaan poikki. Liikenne kulkee liikennevalojen avustuksella yhteen suuntaan kerrallaan. Valoissa on aina ruuhkaa ja odottamaan joutuu. Siksi valojen välit on vedetty tahallaan tiukoiksi, eli yhteen suuntaan ajavat ehtivät juuri ja juuri pois alta ennen kuin toiseen suuntaan ajaville syttyy vihreä valo. No, minä sitten odottelin jonossa ja aikanani pääsin valoista läpi. Juuri kun olin valojen kohdalla, näin sen vaihtuvan keltaiseksi ja katsoin taustapeilistä, että sieltä tuli mun jälkeen vielä kolme autoa. Eli ihan suoraan päin punaisia ja vielä monen sekunnin marginaalilla. Se aiheutti toisessa päässä sen, että kun mä pääsin siltatyön ohi, näin pelistä vastaantulevien valojen vaihtuvan vihreäksi, mutta vastaan tuli edelleen niitä mun jälkeen tulevia autoja ja vastaantulijat joutui odottamaan. Nämä punaisia päin ajavat siis varastivat aikaa vastakkaiseen suuntaan ajavilta. Ei montaa sekuntia, mutta kumminkin. Sellainen 5-10 sekuntia on paljon kun ottaa huomioon, että valot on kerrallaan 30 sekuntia vihreällä.
 
Ootteko usein törmänneet autoilijoihin, jotka ahtaalla kadulla eivät kato ollenkaan eivätkä ole laisinkaan kiinnostuneita takaa ohi menevistä autoista. Ovi avataan yhtään katsomatta, sitten siinä laitetaan takkia päälle ovi auki ja kaivetaan jotain vitun tärkeetä salkkua. Ja kaikki venaa että tää mulkku päästää muut ohi.
 
Ootteko usein törmänneet autoilijoihin, jotka ahtaalla kadulla eivät kato ollenkaan eivätkä ole laisinkaan kiinnostuneita takaa ohi menevistä autoista. Ovi avataan yhtään katsomatta, sitten siinä laitetaan takkia päälle ovi auki ja kaivetaan jotain vitun tärkeetä salkkua. Ja kaikki venaa että tää mulkku päästää muut ohi.
Ovea ei ole ikinä avattu naaman eteen, mutta sitäkin tietysti tapahtuu. Vasta luin lehdestä, kun joku oli pannuttanut pyörällä kun ovi oli avattu eteen. Sen sijaan toi tiellä palloilu ja oven auki pitäminen on kyllä tuttua. Ja tiedän että näin ei saisi sanoa, mutta ottaa ihan vitusti päähän kun parkkipaikalla sitä mukulaa köytetään turvaistuimeen minuutti tolkulla. Joo, sille ei voi mitään, lapsi pitää saada kiinni ja aina ei ole mahdollista lähteä kauppaan ilman lasta jne jne, mutta se vituttaa mua siitä huolimatta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom