Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No älä pliis aja enää. Tai sitten aja kuten pitää älälä hidastele siellä muiden kustannuksella. Ettei nyt olis taksikuski kyseessä ja ne nyt ajaa miten huvittaa, jättää mihin huvittaa.
Joo en ole taksikuski; se on yksi niistä ammateista johon en saa sivutoimilupaa. Toisaalta, sinä tuskin tiedät miten minä ajan, joten ei kannattane kommentoida ajotapaani.

Mutta ihan ilman sarvia ja hampaita, kannattaa tutustua taloudelliseen ajamiseen. Saattaa yllättää, kuinka juohevaa ajaminen on ja kuinka paljon säästää polttoainetta myös henkilöautolla. Tosin sähköautokeskustelusta ymmärsin, että sinä tykkäät ajaa niin että tehdään nopeita kiihdytyksiä valoista, niin siihenhän taloudellinen ajaminen sopii huonosti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo en ole taksikuski; se on yksi niistä ammateista johon en saa sivutoimilupaa. Toisaalta, sinä tuskin tiedät miten minä ajan, joten ei kannattane kommentoida ajotapaani.

Mutta ihan ilman sarvia ja hampaita, kannattaa tutustua taloudelliseen ajamiseen. Saattaa yllättää, kuinka juohevaa ajaminen on ja kuinka paljon säästää polttoainetta myös henkilöautolla. Tosin sähköautokeskustelusta ymmärsin, että sinä tykkäät ajaa niin että tehdään nopeita kiihdytyksiä valoista, niin siihenhän taloudellinen ajaminen sopii huonosti.
No mutta muiden kustannuksella muutaman euron säästö nyt vain on vähän perseilyä. Liikenne menee sujuvammin kun ajattelee muitakin.

Mä kyllä meen aina siihen eteen jos on mahdollista. Ja siitäkös ne suuttuu ja vilkuttaa valoja joka on vain hauskaa.

Parempi muutenkin päästä ohi kun sama kuski todennäköisesti nauttii siitä että muut joutuu meneen hänen pillin mukaan.
 
Esimerkiksi yksi risteys jossa mennään suoraan ja jonkin verran ennen risteystä tulee kaistat vasempaan ja oikeaan. Valot vaihtuu vihreelle samaan aikaan. Muutama auto jo valoissa ja joku alkaa hidastelemaan niin kun mä käännyn vasempaan ne kerkee vaihtua punaseksi, jos sillä kaistalla ei ole kääntyjiä. Koska joudun ajamaan tämän hidastelijan perässä.
Jos takana ei ole ketään niin toki silloin saa madella sielunsa kyllyydestä. Omasta mielestä kuvastaa nykyaikaa, ei siinä varmasti ole kyse siitä että haluaa vittuilla toisille, ei vaan oteta toisia huomioon.
Joo, kaupunkiliikenteessä on paljon ihmisiä menossa eri suuntiin. Ennakoiva ajotapa ei tarkoita että aletaan jarruttamaan heti kun on lähdetty liikkeelle. Olen toisaalta nähnyt monta peräänajoa joissa yhtenä tekijänä on ollut se, että valoihin on jarrutettu vasta viime hetkellä.
 
No mutta muiden kustannuksella muutaman euron säästö nyt vain on vähän perseilyä. Liikenne menee sujuvammin kun ajattelee muitakin.

Mä kyllä meen aina siihen eteen jos on mahdollista. Ja siitäkös ne suuttuu ja vilkuttaa valoja joka on vain hauskaa.

Parempi muutenkin päästä ohi kun sama kuski todennäköisesti nauttii siitä että muut joutuu meneen hänen pillin mukaan.
No kun se taloudellinen ajotapa ei hidasta, mutta tekee ajamisesta mukavampaa. Mutta turhaan minä sitä täällä vakuuttelen; tutustukaa aiheeseen jos kiinnostaa.
 
Zone-sarja -42%
Taloudellinen ajotapa on se sulavin tapa ajella ja myös liikenteen sujuvuuden kannalta, mutta sillä edellytyksellä, että suurin osa autoilijoista ymmärtäisi niin tehdä ja näinhän se ei ole, vaan yleisesti valoihin on aina kiire ja halutaan aina pysähtyä niihin. Parhaiten ottaa muut huomioon, kun ei hirveästi poikkea siitä, miten muut ajavat.
 
Parempi muutenkin päästä ohi kun sama kuski todennäköisesti nauttii siitä että muut joutuu meneen hänen pillin mukaan.
Ei ne siitä nauti. Ne nauttii siitä, että jarruremontti tarvitsee tehdä kuukauden myöhemmin, ja että tankilla ajaa 10 kilsaa pidemmälle.
 
että suurin osa autoilijoista ymmärtäisi niin tehdä
Suurin osa autoilijoista tekee aina erilaisia asioita, tai väärässä paikassa, kuin itse kukin.

Esim. se, että tasa-arvoisessa risteyksessä odotetaan, että väistämisvelvollinen menee ensin, on ehkä kaikkein käsittämättömintä sääntöjen ja menettelytapojen raiskausta (vaaratonta toki). Tässä tilanteessa kaikki joutuvat pysähtymään, kun yksi ei on "kohtelias". Tällaista ei kukaan voi ennakoida, väistämisvelvollisuuden voi.
 
Kortti pois niiltä jotka valuu valoihin kävelyvauhtia, järjettömän ärsyttävää. Mikä vitun aivovamma päässä pitää olla ettei voi ajaa sinne normaalisti ja jarruttaa? Siellä saattaa olla takana letka joista osa on keskellä risteystä venaamassa että tää mulkku viitsii edetä.
Siinä on ajatuksena ennakoiva ajotapa; kun ei tarvitse pysähtyä niin on nopeammin perillä.
Nimenomaan talodellisempaa ja jouhevampaa ajaa kun vähän katsoo eteensä, eikä ne valot yhtään sen nopeammin vaihdu vaikka sinne jonon jatkoksi kiiruhtaisi. Ja taloudellinen ajotapa ei tarkoita hidastelua, nopeuden vaihtelu on se mikä tappaa eikä iso nopeus. Kuorma-autolla ajamisestahan tuo alunperin jäi tavaksi. Aina tietysti tilanteen ja ympäristön mukaan ettei hidasta muiden liikkumista, se on vaan itsekästä eikä edistä sitä liikenteen jouhevuutta jota tuolla ennakoinnilla alunperin haetaankin. Sitten on tietysti niitä jotka ei vaan osaa päättää että minne ovat menossa ja hidastelevat sen takia.
Esim. se, että tasa-arvoisessa risteyksessä odotetaan, että väistämisvelvollinen menee ensin, on ehkä kaikkein käsittämättömintä sääntöjen ja menettelytapojen raiskausta (vaaratonta toki). Tässä tilanteessa kaikki joutuvat pysähtymään, kun yksi ei on "kohtelias". Tällaista ei kukaan voi ennakoida, väistämisvelvollisuuden voi.
Tämäkin menee ärsyttävien asioiden listalla aika ylös. Lähes päivittäinen näky on myös että väistetään kolmion takaa tulevaa, tai vähintäänkin jarrutellaan koska hui kauhia siellähän on pysähtynyt auto. Tai lintu tai orava.

Vilkun käyttö ympyrässä on varmasti mainittu monta kertaa mutta sekin taas edistäisi sitä taloudellista ajamista kummasti jos kaikki ilmoittaisivat minne ovat menossa. Jos käyttää vilkkua vasta kun on jo kääntymässä niin Miken aina kauniita ja harkittuja sanoja lainaten, mikä vitun aivovamma päässä pitää olla että ilmoittaa vilkulla ''katso minä käännyin.''
 
Ei ne siitä nauti. Ne nauttii siitä, että jarruremontti tarvitsee tehdä kuukauden myöhemmin, ja että tankilla ajaa 10 kilsaa pidemmälle.
En tiedä, minkälaista matkaa sinä pääset tankillisella, mutta taloudellinen ajotapa pienentää polttoaineen kulutusta 20-30%. Lisäksi sillä on muitakin etuja. KVG.
 
Sitten on tietysti niitä jotka ei vaan osaa päättää että minne ovat menossa ja hidastelevat sen takia.
Niin, ja sitten kuski hoksaa, että pitää kääntyä vasemmalle 5 metrin päästä ja ollaankin oikealla kaistalla. Sitten pysäytetään takana tuleva liikenne sekä vasemmalla oleva liikenne, että päästään kääntymään. Sen sijaan, että virheen tehtyään ajaisi eteenpäin, kääntyisi seuraavasta risteyksestä jompaan kumpaan suuntaan ja suunnistaisi kohteeseen vain itse omasta virheestään maksaen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä, minkälaista matkaa sinä pääset tankillisella, mutta taloudellinen ajotapa pienentää polttoaineen kulutusta 20-30%. Lisäksi sillä on muitakin etuja. KVG.
Saatan tietää, että säästö olisi kahta litraa suurempi.

Kukin saa säästää haluamissaan asioissa. Yksi tykkää kaasuttaa sallittuun nopeuteen urku auki, toinen tahtoo virutella, kun alkava alamäki antaa ilmaista kyytiä.

Autoilu on Suomessa todella kallista, vaikka ajaisi miten taloudellisesti tahansa. Mikäli säästäisin polttoainekuluissa 30 %, voisin syödä kerran kuukaudessa ravintolassa. En ole varma olisiko siitä mitään todellista hyötyä.
 
Täällä ei tunnu kaikki tietävän mitä ennakoiva ajotapa tarkottaa.
Ammattikuljettaja kun ennakoi niin ei se hidasta yhtään liikennettä, päinvastoin nopeuttaa kun auto ei pysähdy.
Aika usein tulee näitä kaasua jarrua tyyppejä stadissa vierelle ja lähes aina menen ilman jarrutusta valoissa tai risteyksessä ohi.
Ei siinä valutella kävelyvauhtia vaan moottorijarrutusta oikeaan aikaan.
Katse ei ole siihen 10 metrin päähän tai seuraaviin valoihin vaan pitkälle.
Tottakai ennakointi menee toiseenkin suuntaan eli vihreät mistä tietää että ehtii niin kaasua, turha jäädä punaisiin.
Stadissa on paikkoja jos jää punaisiin niin sit jää myös seuraavat kilometrit jokaiseen valoon.
Sit taas jos pääsee vihreistä niin sama juttu.
Vois tietysti miettiä miksi näin suunniteltu, mut menee aiheen ohi.
 
Täällä ei tunnu kaikki tietävän mitä ennakoiva ajotapa tarkottaa.
Ammattikuljettaja kun ennakoi niin ei se hidasta yhtään liikennettä, päinvastoin nopeuttaa kun auto ei pysähdy.
Aika usein tulee näitä kaasua jarrua tyyppejä stadissa vierelle ja lähes aina menen ilman jarrutusta valoissa tai risteyksessä ohi.
Ei siinä valutella kävelyvauhtia vaan moottorijarrutusta oikeaan aikaan.
Katse ei ole siihen 10 metrin päähän tai seuraaviin valoihin vaan pitkälle.
Tottakai ennakointi menee toiseenkin suuntaan eli vihreät mistä tietää että ehtii niin kaasua, turha jäädä punaisiin.
Stadissa on paikkoja jos jää punaisiin niin sit jää myös seuraavat kilometrit jokaiseen valoon.
Sit taas jos pääsee vihreistä niin sama juttu.
Vois tietysti miettiä miksi näin suunniteltu, mut menee aiheen ohi.
Niin se tosiaan näyttää olevan, että monella ei ole minkäänlaista käsitystä ennakoivasta ajotavasta. Matelu valoihin on turhaa, kun ei siinä mitään säästä. Mateleva auto on jo menettänyt liike-energiansa eli ennakointi on epäonnistunut. Mutta näin se liikenteessäkin näkyy olevan. Punaisiin jarruttamaan kiirehtiviä on hemmetisti ja noita matelijoitakin löytyy jonkin verran. Lähivalojen näyttämää pidemmälle näkeviä ja ennen kaikkea ajattelevia on tosi harvassa.
 
Niin se tosiaan näyttää olevan, että monella ei ole minkäänlaista käsitystä ennakoivasta ajotavasta. Matelu valoihin on turhaa, kun ei siinä mitään säästä. Mateleva auto on jo menettänyt liike-energiansa eli ennakointi on epäonnistunut. Mutta näin se liikenteessäkin näkyy olevan. Punaisiin jarruttamaan kiirehtiviä on hemmetisti ja noita matelijoitakin löytyy jonkin verran. Lähivalojen näyttämää pidemmälle näkeviä ja ennen kaikkea ajattelevia on tosi harvassa.
Itseasiassa mateleva auto ei ole menettänyt liike energiaansa, pysähtynyt on. Pysähtyneen liikkeelle saanti vaatii eniten energiaa ja sitäkautta polttoainetta.
 
Tämä ei vituta, mutta on jakamisen arvoinen. Reaktio oli jotain huvituksen ja kummastuksen väliltä. Mietin miten kellään voi olla auton kulkusuunnan hahmottaminen niin hukassa kuin tällä yhdellä autokoulun oppilaalla. Lähdetään siitä, että saavuin liikennevaloihin mistä tämä auto oli juuri matelemassa oikealle, vähän vanhoilla vihreillä vieläpä. Mä jäin valoihin odottamaan. Kun pääsin liikkeelle, sain tuon saman auton kiinni kolmensadan metrin päässä, kun se oli tekemässä käännöstä risteyksestä vasemmalle. Siitä alkoi hauskuus. Oli nimittäin ajolinja kohtuu merkillinen. Ensinnäkin se käänsi tooosi myöhään, eli oli jo melkein risteyksen ohi ja teki todella terävän käännöksen. No se käännös meni vieläpä hieman pitkäksi ja se löysi itsensä vastaantulijan kaistalta, mistä taas korjasi takaisin omalle kaistalle. Ratin kääntäminenhän on tuolla liikenteessä autolla ajamisessa se kaikkein helpoin tehtävä ja jos se ei onnistu, niin mitä siitä koko hommasta tulee?
 
Itseasiassa mateleva auto ei ole menettänyt liike energiaansa, pysähtynyt on. Pysähtyneen liikkeelle saanti vaatii eniten energiaa ja sitäkautta polttoainetta.
Luulen että puhutaan moottorijarrutuksen tai vapaan rullauksen loppumisesta. Tyhjäkäynnillä matelu on hidasta ajamista.
 
Jotkut ihmiset ne on vain niin idiootteja. Nyt puhutaan kamikazejalankulkijoista, jotka hyppivät tuolla pimeinä ja sateisina syysiltoina suojatielle tummiin vaatteisiin pukeutuneena ja ilman yhtäkään heijastinta. Kuvitteleeko porukka ihan oikeasti, että jos itse jalankulkijana näkee hyvin muut tielläliikkujat ja pystyy havainnoimaan ympäristöään, että se olisi auton ratissa sama juttu. Sieltä ei vittu näe heijastinta käyttämätöntä jalankulkijaa kuin tuurilla.

Mikä helvetti siinä on, että niitä heijastimia ei voi käyttää? Onko se sama homma kuin turvavyön käyttämättömyyden kanssa? Siis pelkkää jääräpäisyyttä ja rehellistä tyhmyyttä.
 
Niin, mitäs sitä muista välittämään. Hienoa ajamista. Et varmaan liiemmin ole kaupungissa ajanut, jossa valojen väli on lyhyt. Siellä ne muut odottaa edellisissä valoissa kun herra on maailman napa eikä välitä vittuakaan muista.
Tämä on alkanut yleistymään ja vituttaa kyllä ihan huolella.
 
Jotkut ihmiset ne on vain niin idiootteja. Nyt puhutaan kamikazejalankulkijoista, jotka hyppivät tuolla pimeinä ja sateisina syysiltoina suojatielle tummiin vaatteisiin pukeutuneena ja ilman yhtäkään heijastinta. Kuvitteleeko porukka ihan oikeasti, että jos itse jalankulkijana näkee hyvin muut tielläliikkujat ja pystyy havainnoimaan ympäristöään, että se olisi auton ratissa sama juttu. Sieltä ei vittu näe heijastinta käyttämätöntä jalankulkijaa kuin tuurilla.

Mikä helvetti siinä on, että niitä heijastimia ei voi käyttää? Onko se sama homma kuin turvavyön käyttämättömyyden kanssa? Siis pelkkää jääräpäisyyttä ja rehellistä tyhmyyttä.
Toi on todella vaarallista ja pitää olla tosi tarkkana. Märkä tie imee kaiken valon eikä ihmisiä tahdo nähdä ollenkaan. Mulla ei itellä heijstimia ole ja sen mukaan myös meen, pidän varmana huolen etten mee kyseenalaisesti tien yli ja oleta että auto näkee kun ei välttämättä nää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom