Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
katso liitettä 224745
Ei tarvitse Vantaata kauemmas mennä, ensimmäisen kerran ajattelin, että mahtoiko mennä vahingossa, mutta tämä on toteutunut jo useita kertoja, lienee joku paikallinen tapa?
Edit:yleensä tilanteeseen liittyy myös kohtalaisen ripeä vauhti
Melko saman verran pitää rattia pian kääntää tai on pöpelikössä. Mutta toisaalta ei sitten tarvitse kääntää heti toiseen suuntaan. Ehkä tuossa on vandaalia logiikkaa havaittavissa. :)

Bösöön ohitus ulkokaarteesta samalla kertaa!
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla kans Bemussa mukautuvat led valot ja toimii kyllä niin hienosti, paras lisävaruste ikuna. Hieman oli opettelemista, et ei ite koske vipuun mutta nyt on hankaluuksia ollut toisella autolla ajaessa kun kukaan ei säädäkään valoja 🙃
Häijy fiilis kun ajat toisen perässä pimeällä niin se heittää edessä olevan auton eteen pientareelle valokeilan et hyödyttää jopa sitä.
Tää on muuten härskiä (hyvällä tavalla) myös edellä ajavan puolesta. Muistan kun pimeällä tiellä takaa lähestyi bmw ja viereen leimahti valo mutta silmiä ei häikäissyt. Ohittaessa tuskin pimeitä kulmia jäi kummallekkaan
 
Mun on varmaan ihan pakko hommaa autokamera ja alkaa tekemään koosteita tubeen pari kertaa kuussa. Nään täällä ajellessa kaikenlaista sekoilua, niin sais hyvää videoo aikaiseksi.
Sama ollut mielessä miljoona kertaa, eikä aina ole edes sekoilua vaan esim. ruuhka-aikaan risteyksissä ihmiset käyttäytyy tosi itsekkäästi mm. ryhmitykset ja kiihdytykset/välimatkat jonka takia ruuhka vain pahenee.
Youtubesta löytyy paljon hyviä pätkiä, ei vaan pysty pitkään niitä katsomaan kun ohimosuoni pullistuu pelkästä katsomisesta.
 
Sama ollut mielessä miljoona kertaa, eikä aina ole edes sekoilua vaan esim. ruuhka-aikaan risteyksissä ihmiset käyttäytyy tosi itsekkäästi mm. ryhmitykset ja kiihdytykset/välimatkat jonka takia ruuhka vain pahenee.
Youtubesta löytyy paljon hyviä pätkiä, ei vaan pysty pitkään niitä katsomaan kun ohimosuoni pullistuu pelkästä katsomisesta.
Vois ensi kesäksi hommaa kameran kun talvella putoaa fillarit pitkälti pois katukuvasta sekoilemasta.
 
Lahdessa niistä ei isoa riesaa ole mutta pk-seudulla taitaa olla melkoinen murhe noi.
Ihan helvetillinen vaiva vaikka niille on rakennettu teitä tosi paljon. Sit kun ne on aivan strutsin tasolla älyn osalta. Jos fillaristi näkee auton, se automaattisesti luulee, että autoilija näkee sen. Sit osoitetaan mieltä kun tullaan takaoikeelta täysiä eikä autoilija nähnyt.
 
Ajelin maantiellä poliisin TM-60 mersun perässä pitkän aikaa, itellä adaptiivinen vakkari päällä ja gps näytti nopeudeksi 69-71, nopeusrajoitus on 80.
Heti kun aukeaa ohituspaikkoja niin poliisi nostaa vauhdin niin että gps näyttää 87-88 ja taas kun ohitusmahdollisuus poistuu niin himmailee takaisin sinne 70 nurkille.
Maantie loppuu ja taajama alkaa niin mersu jatkaa samaa vauhtia ja katoaa horisonttiin. Siviiliautot/prätkät kyllä tekee motarilla tuota provosointia mutta en ole aiemmin törmännyt että tunnukset päällä härnätään.
 
Mulla on semmoset jotku pitkät, että menevät automaattisesti päälle ja pois.

Oli aikamoinen se eka kerta kun niitä käytti ja ihmetteli, että miten ne menee ny pitkät päälle kun ei menny koska oli katuvalot. 😄
Sama ekaa kertaa pimeällä ajelin hiljaisella tiellä, tuli rekka vastaan ja hätäpäissään yritin räpyttää pitkiä pois niin se vaihtoi valoja automatiikan ja manuaaliasetuksen välillä vain ja pitkät teki semmosta hilipatikeikkaa pari kertaa rekkaa päin... sain rekkamieheltä palautteen, pitkät päin näköä 😄
 
Sama ekaa kertaa pimeällä ajelin hiljaisella tiellä, tuli rekka vastaan ja hätäpäissään yritin räpyttää pitkiä pois niin se vaihtoi valoja automatiikan ja manuaaliasetuksen välillä vain ja pitkät teki semmosta hilipatikeikkaa pari kertaa rekkaa päin... sain rekkamieheltä palautteen, pitkät päin näköä 😄
Itellä oli katolla vähän liikaa tehoa kuorma-autossa ja kun lisävalopenat ei tahtonut vaihtaa lyhyille niin siinä oli samalla kallonpohjankuvaus etukautta kun pisti pitkät päälle.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajelin maantiellä poliisin TM-60 mersun perässä pitkän aikaa, itellä adaptiivinen vakkari päällä ja gps näytti nopeudeksi 69-71, nopeusrajoitus on 80.
Heti kun aukeaa ohituspaikkoja niin poliisi nostaa vauhdin niin että gps näyttää 87-88 ja taas kun ohitusmahdollisuus poistuu niin himmailee takaisin sinne 70 nurkille.
Maantie loppuu ja taajama alkaa niin mersu jatkaa samaa vauhtia ja katoaa horisonttiin. Siviiliautot/prätkät kyllä tekee motarilla tuota provosointia mutta en ole aiemmin törmännyt että tunnukset päällä härnätään.
Siinä tehdään tärkeää työtä, tommoinen pitäis kuvata ja koittaa saada niille palautetta sitten johdon puolelta. Kytät muutenkin melko persereikiä ja epäkunnioittavia, mutta että aletaan tollai perseilemään huvikseen.
 
Tänään joku nuori sälli jäi jumiin kaupan parkkiksella ennen risteävää tietä olevaan loivaan ylämäkeen. Minä olin siinä takana heti seuraavana ja mun takana toinen auto. Peruuttelin siinä hiljalleen antaakseni edessä olevalle tilaa peruuttaa ja ottaa vauhtia ja niin teki myös mun takana oleva. Tyyppi vain ei sitten millään tajunnut mitä tehdä. Ei peruuttanut ja ottanut vauhtia, vaan suti paikallaan ja lopulta kytki hätävilkut päälle. Joku kiireisempi täräyttikin sieltä parkkipaikalta väärään suuntaan koko jonon ohi jo siinä vaiheessa. Autojono piteni takana kun muut odotti kiltisti. Pari minuuttia sitä touhua katselin, nousin autosta ulos ja kävelin tyypin ikkunan taakse ja sanoin, että voit ihan hyvin peruuttaa ja ottaa vauhtia, koska annoin tilaa ihan sitä varten. Sen jälkeen se tajusi, peruutti pari metriä (vaikka tilaa oli huomattavasti enemmän), yritti lähteä hiljalleen liikkeelle ja jäi taas samaan kohtaan jumiin. Sama toistui toisenkin kerran, jolloin sälli nousee autosta ja tulee nyt mun ikkunan taakse sanomaan, että aikoo peruuttaa tuohon sivuun, niin pääsee muut ohi. Ihan hyvä päätös. En tiedä onko se vieläkään päässyt pois sieltä parkkipaikalta. Ehkä se odotteli siinä ja otti mallia muilta.
 
Taas jokapäiväinen keissi mun ajoreitillä, 80 alue ja kaukana edessä joku kääntyy sivutieltä eteeni samaan kulkusuuntaan.
Huvikseni alan laskemaan mielessäni sekunteja kunnes kohtaan auton, pääsin 25 sekunnin kohdalle kun oman auton adaptiivinen vakionopeudensäädin jarrutteli 70 mittarinopeuteen johon edelläajava oli siis saanut autonsa kiihdytettyä, itsellä oli vakkari säädetty niin että gps näytti 82 nopeudeksi ennen kohtaamista. Ei tietenkään ohituspaikkaa mutta ei haittaa koska matkaa oli enää muutama kilsa.
Vaihtuu 60 alue ja kilometrin päässä 50 alue, edellä ajava katoaa horisonttiin oletettavasti sitä samaa 70 mittarinopeutta.
Pikku juttu omassa elämässä mutta vittu että korpeaa tuollaiset kuskit saatana.
 
Eilen taas ajelin hesassa motarilla ja siinä lähimailla oli yksi auto minun lisäksi, ramppia pitkin tulee auto ja mulla vakkari päällä niin toinen meinaa viedä etupuskurin.
Toi kiihotuskaistalta motarille liittyminen on parin viime vuoden aikana mennyt kokoajan enempi siihen suuntaan että rampilta tulevat olettaa muun liikenteen väistävän.
 
Pyöräilijät. Vaikka landella asutaan niin on se vaikeaa jos niitä on 5-10 vierekkäin, 60km/h rajoitus ja mutkainen tie. Ensin jäät niiden taakse odottamaan ohituspaikkaa, siinä voi mennä aikaa kun ajat 20km/h ja vastaan tulevat 80km/h etkä näe mitään .Jono voi olla 10-15m pitkä ja oman auton kiihtyvyys ei parasta luokkaa.
 
Zone-sarja -42%
Olen ollut huomaavinani, että tällainen ns. "alinopeuden" ajaminen on yleistymään päin koko ajan. Nopeusrajoitus ajatellaan suurimpana sallittuna nopeutena ja nopeusmittarin näyttämä lukema pyritään pitämään siinä maksimissaan nopeusrajoituksen osoittamassa tai hitusen alle. No näinhän se tietysti pitäisi ollakin, mutta mun näkökulmasta, kun olen nuoresta asti tottunut ajamaan mittarinopeutta kympin yli rajoituksen, suurin osa ihmisistä ajaa liian hiljaa ja se luo vitutusta. Sit se on sitä jatkuvaa ohituspaikan kyttäämistä. Pitäisi kai vain sopeutua itse.
 
Olen ollut huomaavinani, että tällainen ns. "alinopeuden" ajaminen on yleistymään päin koko ajan. Nopeusrajoitus ajatellaan suurimpana sallittuna nopeutena ja nopeusmittarin näyttämä lukema pyritään pitämään siinä maksimissaan nopeusrajoituksen osoittamassa tai hitusen alle. No näinhän se tietysti pitäisi ollakin, mutta mun näkökulmasta, kun olen nuoresta asti tottunut ajamaan mittarinopeutta kympin yli rajoituksen, suurin osa ihmisistä ajaa liian hiljaa ja se luo vitutusta. Sit se on sitä jatkuvaa ohituspaikan kyttäämistä. Pitäisi kai vain sopeutua itse.
Niin, vähän yli rajoituksen ajaminenhan ei ole sallittua, vaikka rangaistava raja onkin korkeampi, mutta pakko kyllä samaistua, yleensä sitä tulee ajeltua vähän yli mielummin kun ali
 
Olen ollut huomaavinani, että tällainen ns. "alinopeuden" ajaminen on yleistymään päin koko ajan. Nopeusrajoitus ajatellaan suurimpana sallittuna nopeutena ja nopeusmittarin näyttämä lukema pyritään pitämään siinä maksimissaan nopeusrajoituksen osoittamassa tai hitusen alle. No näinhän se tietysti pitäisi ollakin, mutta mun näkökulmasta, kun olen nuoresta asti tottunut ajamaan mittarinopeutta kympin yli rajoituksen, suurin osa ihmisistä ajaa liian hiljaa ja se luo vitutusta. Sit se on sitä jatkuvaa ohituspaikan kyttäämistä. Pitäisi kai vain sopeutua itse.
Olen tdennut että tilannenopeus voi olla suurempi kuin rajoitus. Jos on tiheään tolppia niin se vielä pudottaa letkan nopeutta sellasen 10kmh. Siihen päälle vielä se että ajetaan possujonossa ja ajaminen on semmosta kuminauhaa kun 10. auton kohdalla melkein pysähdytään kameran kohdalla. Mutta pitäähän autoilijoilta jotenkin saada rahaa kiskottua.

Toinen ärsyttävä ja vaarallinen asia on puhelimeen puhuvat kuskit, vieläpä silloin kun tullaan jostain pihasta pois niin ei ole mitään tekosyytä että piti ajaa samalla. Tollaset takana ajavat saa jarrutsekkiä ja muuten lähellä olevat pitkän torven soiton.
 
Toinen ärsyttävä ja vaarallinen asia on puhelimeen puhuvat kuskit, vieläpä silloin kun tullaan jostain pihasta pois niin ei ole mitään tekosyytä että piti ajaa samalla. Tollaset takana ajavat saa jarrutsekkiä ja muuten lähellä olevat pitkän torven soiton.
Brake checking on muuten kusipäisintä kusipäisyyttä mitä ihminen voi tehdä. Suosittelen lopettamaan. En ole ikinä moisen uhriksi joutunut, mutta olen nähnyt ihan tarpeeksi dashcam-videoita. Se on vielä alhaisempaa idiotismia kuin liikenteessä törttöily, koska se on täysin tahallista ja siinä vajoaa vielä alemmas kuin vastapuoli.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom