On tähän ketjuun kirjoittelu vähentynyt huomattavasti, kun lopetin pitkän työmatkan kulkemisen. Mutta tänään todistin sellaista suoritusta, että se on paikkansa ketjussa ansainnut.
Olin liittymässä moottoritielle jossa kohtaa 100 km/h rajoitus ja pitkä kiihdytyskaista. Moottoritiellä ajoi auto juuri sopivasti aivan mun vieressä, nopeutta oli kummallakin siinä vaiheessa noin 90 km/h. Olin itse kuitenkin vielä kiihdyttämässä, toinen ajoi selvästi alinopeutta ja kaistaa riitti, joten päätin liittyä kyseisen auton etupuolelle. Mutta mitä vielä, tämähän ei kyseiselle hermannille käynyt, vaan kun hän huomasi aikeeni ollessani jo hieman edellä, päätti hän painaa lisää kaasua. No mä painan tietysti lisää kaasua ja se painaa lisää kaasua. Kaista alkaa jo kohta loppua ja mulla on lappu lattiassa ja pääsen liittymään moottoritielle aivan tämän eteen. Hiljensin vähitellen oikeaan nopeuteen ja niin hiljensi tämä toinenkin ja jäi nopeasti musta jälkeen, eli se jatkoi alinopeuden ajamista.
Mä olisin tietysti voinut painaa jarrua kun huomaan, että se toinen alkaa kiihdyttää, mutta mä olin siinä kohtaa jo hieman edellä, mutta kuitenkin toinen vielä rinnalla ja siinähän kestää hetken tajuta, että viereinen auto on tosiaan nostanut myös nopeuttaan ja sitten olikin vähän niin kuin myöhäistä tehdä enää äkkijarrutusta ja koukata toisen taakse.