Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ollut ruuhkaa, vain minä ja poliisi setä. Lisäksi tuo on aika kapea tie jaauto oli pysäköity ihan suojatien eteen.

Mutta tosiaan, olen luullut että pitäisi pysähtyä tuossa tilanteessa. Ens kerralla ajan siitä 5kmh että ehdin pysähtyä jos sieltä joku tulee...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pelottaa, ärsyttää ja vituttaa ihmiset jotka liittyvät jostain pikkutieltä/metsätieltä valtatien vastaantulevalle kaistalle käyttämättä vilkkua. Kun ei voi olla varma mihin suuntaan nämä uuvatit ovat menossa, niin joutuu tietysti painamaan jarrua jos kyseessä onkin joku puolisokea jäykkäniska joka kääntyy suoraan eteen.
 
Pelottaa, ärsyttää ja vituttaa ihmiset jotka liittyvät jostain pikkutieltä/metsätieltä valtatien vastaantulevalle kaistalle käyttämättä vilkkua. Kun ei voi olla varma mihin suuntaan nämä uuvatit ovat menossa, niin joutuu tietysti painamaan jarrua jos kyseessä onkin joku puolisokea jäykkäniska joka kääntyy suoraan eteen.
Enemmän vituttaa ne jotka painaa sitä sivutietä kovaa vauhtia kohti risteystä ja jarruttavat vasta aivan viime tingassa. Ei voi olla ikinä varma meinaako se tulla sieltä alle vai ei.
 
Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän kiinnostaa ajaa autoa. Nuorena sitä ajeli vaan ajamisen ilosta. Sitten hieman vanhempana tuli vaihe jossa tunsi saavansa road ragesta jonkinlaista sairasta mielihyvää.

Nykyään lähinnä pelottaa kaikki mielisairaat kanssa-autoilijat, ja se että joutuu johonkin selkkaukseen kun oma kontrolli pettää. Tai vaihtoehtoisesti että saa ite selkäänsä kun väärälle kaverille heiluttelee keskaria. Sen takia tuleekin nykyään valittua noita vanhoja valtateitä motareiden sijaan, niin saa ajella kaikessa rauhassa.

Paitsi että siellä on sitten nämä sivuteiltä hyökkäävät, hirvet ja itsemurhakandidaatit ym.
 
Eräänlainen itsemurhakandidaatti sattui kohdalle tossa yks kerta. Tulin T-risteykseen. Vasemmalta tuli auto näytti vilkkua hyvissä ajoin että kääntyy oikealle mun tulosuuntaan. Se hiljensi jo selkeästi ja lähdin itse samalla kääntymään vasemmalle. Sekuntia myöhemmin tajusin että se vasemmalta tuleva olikin räppässyt vilkun pois ja kiihdytti suoraan. Löin jarrut pohjaan, tämä sekoboltsi teki pienen mutkan koukaten vähän vastaantulijoiden kaistan puolelta ihan mun edestä ja paineli menemään suoraan. Huh-huh, onneksi tulin aika varovasti eikä ollu muuta liikennettä.
 
Nuo puskurissa kiinni ajavat, varsinkin kun eivät ole edes ohi menemässä.

Kaveri hyvä esimerkki tästä. Toiminut meikeläisen vakiokuskina liki 10 vuoden ajan, alkuunsa todella varma ja hyvä kuljettaja, ei mitään moittimista. Tiedä mikä helvetti iskenyt nyt viimeisen parin vuoden aikana, turvavälit esim. 60km/h alueilla 3-4m ja 80km/h alueilla alle 10m. Muutenkin ajotyyli todella aggressiivinen, kovia kiihdytyksiä, vielä kovempia jarrutuksia ja tämäkös vielä talvella entistä pelottavampi. Jokaiseen tilanteeseen pitää mennä max. suorituskyvyn ja vitullisen rysähdyksen rajamaastossa kokeillen millon se kiinankitka lopettaa toimimisen. Sitten ihmetellään miksi muut autoilijat käyttäytyvät häntä kohtaan aggressiivisesti.

Oli mulle kuskina viime kesänä mun autolla joka selvästi omaansa isompi, tästä myös sanoin että muista ettei ole mikään ralliauto. Ensimmäinen liikenneympyrä kun meinasi rengas alle kääntyä formulakuskin ajotyylistä, huomautin asiasta ja seuraava risteys ku meinas kolata jakajan ylitse, korotin jo ääntä. Ei mene saatana perille vaikka kuinka sanoo että jätä nyt turvaväliä "joo".

Työkaverinsa huomautelleet kanssa varovasti asiasta "mietinki kuka siellä takana tuli puskurissa kiinni, mutta sitten tajusin" ylpeänä vain kertoo näitä (y)
 
Opettajat painoivat lapsilauman kanssa suojatietä. Valo vaihtui punaiselle, mutta niin vain takana kulkeva opettaja antoi tenavien painella päin punaista. Ihmetytti kovin!
 
Minkähän sortin aivovaiva joillakin mopoilijoilla on, kun se paska pitää jättää autoille tarkoitettuun parkkiruutuun? Silloin kun minä olin mopoiässä, niin ajoin sen suosiolla esimerkiksi kaupan edustalle tai vaikka pyörätielle parturin eteen enkä todellakaan jättänyt autoille tarkoitetulle paikalle. Ketään ei oikeasti kiinnosta onko laitonta vai ei, mutta autoilijat kiittää.
 
Zone-sarja -42%
Minkähän sortin aivovaiva joillakin mopoilijoilla on, kun se paska pitää jättää autoille tarkoitettuun parkkiruutuun? Silloin kun minä olin mopoiässä, niin ajoin sen suosiolla esimerkiksi kaupan edustalle tai vaikka pyörätielle parturin eteen enkä todellakaan jättänyt autoille tarkoitetulle paikalle. Ketään ei oikeasti kiinnosta onko laitonta vai ei, mutta autoilijat kiittää.
Meillä päin esim. yhden kaupan seinällä lukee että "ethän jätä mopoa seinää vasten vaan pysäköintiruutuun". Ja jos nyt ei ihan täyttä ole niin keneltä se on pois jättää ruutuun? Pitäiskö moottoripyörille sama?
 
Meillä päin esim. yhden kaupan seinällä lukee että "ethän jätä mopoa seinää vasten vaan pysäköintiruutuun". Ja jos nyt ei ihan täyttä ole niin keneltä se on pois jättää ruutuun? Pitäiskö moottoripyörille sama?
Teillä päin kauppias tai kaupan johtaja on idiootti. Mistä sitä voi mopon siihen jättäessään tietää onko kymmenen minuutin päästä täyttä vai ei? Moottoripyörien kohdalla se ei vaikuta ihan niin tilan tuhlaamiselta koska moottoripyörät on isompia. Tosin kyllä joskus toivoisi, että jokainen moottoripyöräilijä osaisi käyttää luovuutta parkkipaikkaa etsiessään. Jotkut osaa ja jotkut ei. Jotkut laittaa kaupan parkkipaikalla kaksi moottoripyörää vierekkäisiin ruutuihin ja jotkut laittaa samaan, mikä on tietysti fiksumpaa. Jotkut jättää meidän salin edessä moottoripyörän oven viereen seinustalle missä on polkupyörätkin ja jotkut jättää parkkiruutuun. Jälkimmäisessä ei ole mitään järkeä, koska siellä on aina täyttä.

Tai sitten niin kuin tämä yksi mopo-idiootti meidän kadulla. Jättää mopon tienvarsiparkkiin mikä on aina täynnä ja autoillekin liian vähän tilaa. Siinä se silti seisoo ja vielä pitkittäin niin että vie vielä enemmän tilaa. Sen voisi ihan hyvin ajaa rivitaloasunnon oven eteen, mutta ei, kun siihen pitää jättää missä on eniten tiellä. Meidän isä kun tulee kylään 300 kiloisella moottoripyörällä, niin se jättää sen meidän kämpän eteen eikä tuonne kadun varteen, joten kyllä yksi vitun skootterikin voi kämpän edessä olla.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei ollut ruuhkaa, vain minä ja poliisi setä. Lisäksi tuo on aika kapea tie jaauto oli pysäköity ihan suojatien eteen.

Mutta tosiaan, olen luullut että pitäisi pysähtyä tuossa tilanteessa. Ens kerralla ajan siitä 5kmh että ehdin pysähtyä jos sieltä joku tulee...

Pisti vähän naurattaa tä sun tapaus,eikös tä ole just tyyppi esimerkki epäilyttävästä kuljettajasta.Poliisi ajaa perässä ja kuljettaja alkaa noudattaa ylitarkasti liikennesääntöjä tässä tapauksessa jopa itse keksimiään.Muistaakseni tossa Merisatamanrannassa on vielä 30km nopeusrajoitus ni ei oo ihme että halusivat kattella mimmonen tyyppi siellä on puikoissa.


Joo ja tä ei oo mitään pottuilua.Noinhan ne poliisit just toimii kattelee mitä kuskit tekee ja sit reagoi jos tarve.
 
Uudessa tieliikennelaissa on kohta mikä velvoittaa autoilijaa pysähtymään suojatien kohdalla jos suojatien edessä on auto, vaikka tämä auto olisi vastaantuleva. Äkkiseltään kuulostaa ihan järkevältä, mutta kun olen asiaa tässä pureskellut, niin toihan on liikenteen sujuvuuden kannalta täysi floppi. Miettikää vilkasta t-risteystä jossa sieltä t:n alaosasta on aina tulossa joku auto joka odottaa päätielle pääsyä niin, että se on ajanut jo suojatien yli ja kärkkyy siinä risteysalueella. Se on nyt se vastaantuleva auto mikä on suojatien edessä ja joka ikisen päätieltä kääntyvän autoilijan pitäisi pysähtyä siinä risteyksessä. Se taas tarkoittaa sitä, että se odottava auto ei pääse ikinä pois siitä, koska autot vain kasaantuu ja kasaantuu.
 
Uudessa tieliikennelaissa on kohta mikä velvoittaa autoilijaa pysähtymään suojatien kohdalla jos suojatien edessä on auto, vaikka tämä auto olisi vastaantuleva. Äkkiseltään kuulostaa ihan järkevältä, mutta kun olen asiaa tässä pureskellut, niin toihan on liikenteen sujuvuuden kannalta täysi floppi. Miettikää vilkasta t-risteystä jossa sieltä t:n alaosasta on aina tulossa joku auto joka odottaa päätielle pääsyä niin, että se on ajanut jo suojatien yli ja kärkkyy siinä risteysalueella. Se on nyt se vastaantuleva auto mikä on suojatien edessä ja joka ikisen päätieltä kääntyvän autoilijan pitäisi pysähtyä siinä risteyksessä. Se taas tarkoittaa sitä, että se odottava auto ei pääse ikinä pois siitä, koska autot vain kasaantuu ja kasaantuu.

Laki taitaa määrätä pysähtymään vain, jos ajetaan samaan suuntaan ja oikealla kaistalla oleva auto on pysähtynyt suojatien eteen. Mikäli auto tulee vastaan ja sen perä on suojatien reunalla (vastaa esimerkkiäsi), lain mukaan riittää, että hidastaa tai tarvittaessa pysähtyy. Sama koskee kummallekin puolelle pysäköityjen autojen ohittamista. Pitää hidastaa ja tarvittaessa pysähtyä.

Lainkohdan esitettiin parantavan jalankulkijoiden turvallisuutta. En ole ihan varma. Aina pysähtyminen olisi lakina turvallisempi.

Kommenttini perustuvat tähän uutiseen:
https://yle.fi/uutiset/3-11317333

Pysähtyminen toki kannattaa, ellei muuten näe, oli laki tai ei.

Ärsyttävänä asiana tarpeettoman epäselkeän lakimerkinnän lisäksi on viimeaikoina jälleen ilmennyt ihmisten kyvyttömyys järkevään kadunvarsipysäköintitilan käyttöön taajama-alueella. Etenkin väärinpäin pysäköidyt näyttävät vievän huomattavan paljon hukkatilaa. Parin metrin gäpit vievät vähistä tiloista liikaa.
 
Ohan se aika selvää, että sitä pysähtyy jos ei nää sen vastaantulijan takana olevaa suojatietä. Sieltä voi tosiaankin joku pikkuihminen koulureppunsa kanssa tulla.

Se on niin selvää, ettei ole mitään syytä jättää asiaa lakitekstin ulkopuolelle.

Autoilija on aina syyllinen, jos onnettomuus tapahtuu suojatiellä. Tällä perusteella
on ymmärrettävää (sekä laki ennakoinnista), että nykyinen laki on kirjattu nykyisellä
tavalla. Silti se on mielestäni kirjattu "väärin".

Toinen juttu laissa on sen tulkinta. Autoilija ajaa, hiljentää, näkee, jatkaa matkaa,
mitään vahinkoa ei kenellekään tapahdu. Sininuttu katsoo sivusta ja sanoo, ettet
noudattanut lakia.
 
Vaikka alati vähemmän tulee nykyisin autolla taajamassa liikuttua, niin kyllä ihmetyttää yksisuuntaisella kadulla vastavirtaan pyöräily ja skuuttaaminen. Yleisellä tasolla ihminen on perusluonteeltaan mieluummin laiska kuin ahkera, mutta kyllä tuo silti jostain syystä hämmästyttää.
 
On tähän ketjuun kirjoittelu vähentynyt huomattavasti, kun lopetin pitkän työmatkan kulkemisen. Mutta tänään todistin sellaista suoritusta, että se on paikkansa ketjussa ansainnut.

Olin liittymässä moottoritielle jossa kohtaa 100 km/h rajoitus ja pitkä kiihdytyskaista. Moottoritiellä ajoi auto juuri sopivasti aivan mun vieressä, nopeutta oli kummallakin siinä vaiheessa noin 90 km/h. Olin itse kuitenkin vielä kiihdyttämässä, toinen ajoi selvästi alinopeutta ja kaistaa riitti, joten päätin liittyä kyseisen auton etupuolelle. Mutta mitä vielä, tämähän ei kyseiselle hermannille käynyt, vaan kun hän huomasi aikeeni ollessani jo hieman edellä, päätti hän painaa lisää kaasua. No mä painan tietysti lisää kaasua ja se painaa lisää kaasua. Kaista alkaa jo kohta loppua ja mulla on lappu lattiassa ja pääsen liittymään moottoritielle aivan tämän eteen. Hiljensin vähitellen oikeaan nopeuteen ja niin hiljensi tämä toinenkin ja jäi nopeasti musta jälkeen, eli se jatkoi alinopeuden ajamista.

Mä olisin tietysti voinut painaa jarrua kun huomaan, että se toinen alkaa kiihdyttää, mutta mä olin siinä kohtaa jo hieman edellä, mutta kuitenkin toinen vielä rinnalla ja siinähän kestää hetken tajuta, että viereinen auto on tosiaan nostanut myös nopeuttaan ja sitten olikin vähän niin kuin myöhäistä tehdä enää äkkijarrutusta ja koukata toisen taakse.
 
On tähän ketjuun kirjoittelu vähentynyt huomattavasti, kun lopetin pitkän työmatkan kulkemisen. Mutta tänään todistin sellaista suoritusta, että se on paikkansa ketjussa ansainnut.

Olin liittymässä moottoritielle jossa kohtaa 100 km/h rajoitus ja pitkä kiihdytyskaista. Moottoritiellä ajoi auto juuri sopivasti aivan mun vieressä, nopeutta oli kummallakin siinä vaiheessa noin 90 km/h. Olin itse kuitenkin vielä kiihdyttämässä, toinen ajoi selvästi alinopeutta ja kaistaa riitti, joten päätin liittyä kyseisen auton etupuolelle. Mutta mitä vielä, tämähän ei kyseiselle hermannille käynyt, vaan kun hän huomasi aikeeni ollessani jo hieman edellä, päätti hän painaa lisää kaasua. No mä painan tietysti lisää kaasua ja se painaa lisää kaasua. Kaista alkaa jo kohta loppua ja mulla on lappu lattiassa ja pääsen liittymään moottoritielle aivan tämän eteen. Hiljensin vähitellen oikeaan nopeuteen ja niin hiljensi tämä toinenkin ja jäi nopeasti musta jälkeen, eli se jatkoi alinopeuden ajamista.

Mä olisin tietysti voinut painaa jarrua kun huomaan, että se toinen alkaa kiihdyttää, mutta mä olin siinä kohtaa jo hieman edellä, mutta kuitenkin toinen vielä rinnalla ja siinähän kestää hetken tajuta, että viereinen auto on tosiaan nostanut myös nopeuttaan ja sitten olikin vähän niin kuin myöhäistä tehdä enää äkkijarrutusta ja koukata toisen taakse.

Käsittämätöntä touhua, nää on niitä mitkä sitten maantiellä myöskin ajavat alinopeutta ja kun tulee se ohituskaista-alue niin kiihdyttävät ylinopeuteen, ohituskaistan päätyttyä sitten takaisin alinopeuteen.

Toiminta liittymissä taitaa olla jopa enemmistölle autoilijoista hämärän peitossa. Kiihdytyskaistalla on tarkoitus kiihdyttää, että pääsee liikenteen virtaan, mutta toki on väistämisvelvollisuus.
Siinä päätiellä ajavan velvollisuus on pitää järkevää turvaväliä edellä ajavaan nähden ja ajella ennakoitavasti. Eli siihen vällin ehtii autolla ja liikenne sujuu.
On käsittämätöntä myös toisin päin, kun edessä on 5 autonmittaa väliä, niin siinä kiihdytyskaistalla joku uuvattii vilkku päällä haluaa liittyä nimenomaan mun kylkeen, eikä siihen tilaan edessa (tai mahd. takana). Ei ole siinä päätiellä ajavan tehtävä miettiä mikähän olis just optimi kohta mihin joku sieltä halauaisi liittyä ja tehdä tilaa ja vekslailla nopeutta, että se pääsee johonkin favourite spottiin. Jos et ehdi eteen, jää taakse.
 
On tähän ketjuun kirjoittelu vähentynyt huomattavasti, kun lopetin pitkän työmatkan kulkemisen. Mutta tänään todistin sellaista suoritusta, että se on paikkansa ketjussa ansainnut.

Olin liittymässä moottoritielle jossa kohtaa 100 km/h rajoitus ja pitkä kiihdytyskaista. Moottoritiellä ajoi auto juuri sopivasti aivan mun vieressä, nopeutta oli kummallakin siinä vaiheessa noin 90 km/h. Olin itse kuitenkin vielä kiihdyttämässä, toinen ajoi selvästi alinopeutta ja kaistaa riitti, joten päätin liittyä kyseisen auton etupuolelle. Mutta mitä vielä, tämähän ei kyseiselle hermannille käynyt, vaan kun hän huomasi aikeeni ollessani jo hieman edellä, päätti hän painaa lisää kaasua. No mä painan tietysti lisää kaasua ja se painaa lisää kaasua. Kaista alkaa jo kohta loppua ja mulla on lappu lattiassa ja pääsen liittymään moottoritielle aivan tämän eteen. Hiljensin vähitellen oikeaan nopeuteen ja niin hiljensi tämä toinenkin ja jäi nopeasti musta jälkeen, eli se jatkoi alinopeuden ajamista.

Mä olisin tietysti voinut painaa jarrua kun huomaan, että se toinen alkaa kiihdyttää, mutta mä olin siinä kohtaa jo hieman edellä, mutta kuitenkin toinen vielä rinnalla ja siinähän kestää hetken tajuta, että viereinen auto on tosiaan nostanut myös nopeuttaan ja sitten olikin vähän niin kuin myöhäistä tehdä enää äkkijarrutusta ja koukata toisen taakse.
I feel you, bro.

Näiltä ihmisiltä pitäisi ottaa ajo-oikeus tykkänään pois. He tahallaan vaarantavat liikenneturvallisuutta. Voi se olla tyhmyyttäkin, mutta liikenteeessä ei kannata myöskään olla tahallaan tyhmä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom